ja! het is inderdaad heel erg spannend. ik heb gelukkig een hele fijne zwangerschap achter de rug. bijna niet misselijk geweest, en eigenlijk ook geen ernstige klachten merk nu alleen wel dat het de laaste loodjes zijn hoor, hou veel vocht vast vooral ik mijn handen en slapen is ook niet meer zo als vroeger. maarja, we hebben het er allemaal voor over toch
Hoi damens, Na een een heftige nacht ( weeen om de 3-4 min) maar ze zijn opgehouden Ik had om 4.00 1 cm ontsluiting. Maar om 9.30 vanmorgen mijn vliezen gebroken+ slijmprop verloren.. Maar er is geen weeen inzicht.. Hierdoor deed ze ook geen inwendig onderzoek. We moeten afwachten.. Ik schrok van de bloed wat te zien was bij mij vruchtwater maar dat was normaal volgens de VK. Dat kwam door de slijmprop die erbij was gekomen. Zal wel kloppen Ik hoop dat de weeen doorzetten. Ik laat jullie wel horen als ik moet vertrekken naar het ziekenhuis Liefs hilal
Nou heel veel sucses Hilal, dat gaat niet lang meer duren zo te horen! Gelukkig toch nog actie vandaag. Tweede dag van mij verlof en ik heb net de badkamer en de wc schoongemaakt. En ik moet nu toch echt ff bijkomen. Maar het regent toch de hele tijd, dus denk ook niet dat ik naar buiten ga.... Misschien ga ik straks nog wel een cake bakken met Milagre.
spannend hoor hilal. als hij vandaag niet komt dan is het morgen wel! daar mag je zeker van zijn! @ meinouw, ik heb gisteren heel mijn appartement gepoets (had hulp van oma) dus daar profiteren we op dit moment maar even van. alles blinkt en ruikt weer fris, is weer stof vrij. dus nu is het alleen af en toe maar ff bijhouden. heerlijk is dat! nu je het toch over cake bakken hebt, dat ga ik straks ook maar weer eens doen dan... mijn mannetje zal wel denken... pfff alweer cake
@Sharon: ik geloof niet dat mijn vriend het erg vind als ik weer cake ga bakken, maar het kan zijn dat ie er over een week of 2 (10 cakes verder) echt genoeg van heeft hahahahaha Ach ja, ik krijg af en toe ineens van die schoonmaak aanvallen, maar meestal loop ik dan gelijk te hard van stapel. En dan moet ik het daarna bezuren. Ik heb meestal te laat door dat ik eigelijk best wel moe ben. Maar nu zo eerst maar eens een lekker douche nemen, tjonge ik ben zo lui, hahahaha
ik meld mij hier ook bij jullie ben al een tijdje geleden afgehaakt bij de nov. mama's gaat mij veels te snel daar, net een theekransje. wij gaan hier nu ook aftellen, ben zwanger van onze 4e dochter en ben zo nieuwsgierig aan het worden op wie ze gaat lijken, op welke zus, de andere zussen waren best wel joekels bij de geboorte, daarom bij twee met 38 weken ingeleid, ze wogen rond de 8,5 pond, ik heb zelf het idee dat deze beeb niet zo zwaar gaat worden, we zullen zien, morgen naar de vk en volgende week krijg ik een groei echo, is ze toch ook weer aan de maat dan gaan we weer een afspraak maken voor inleiden. ivm mijn bekken is 8,5 pond echt de max. wat ik er zelf uit kan krijgen. tot nu toe ligt beeb vaak in stuit of dwars, ik hoop dat ze eens goed gaat liggen, want op een ks. zit ik niet echt te wachten, we hebben nog even tijd dus ik hoop dat ze die tijd benut om te gaan draaien. @ hilal, spannend miss. heb je vandaag of morgen je kindje in je armen, mijn duimen draaien hier voor je! ik ga brood klaar maken, want de meiden komen zo uit school.
Welkom Lillebi! Tjonge de 4e al, dan ben je wel echt een ervaringsdeskundige hier hahahaha Maar hopen dat je beebje een beetje meewerkt zodat het gewoon geboren kan worden. Ik ben nu ook heel nieuwsgierig aan het worden. Had ik in het begin helemaal niet, maar nu toch echt wel.... maar ik moet nog wel een week of 4 wachten
Zo wat een gezelligheid ineens! Heeft het oproepje toch nog een beetje geholpen meinouw! @alle "nieuwe"dames.. Welkom! @lillebel: dat heb ik ook bij de oktobermama's. Ben er niet eens aan begonnen want toen ik zag hoeveel er waren... pfffff.. Wel spannend, je kan dan misschien ingeleid worden met 38 weken al! dan duurt het niet meer lang. Ik hoop voor je dat je meisje nog wel ff goed gaat liggen... @meinouw: dat heb ik nou ook met poetsen. Dacht vanmorgen ga boven ff gauw stoffen. Begonnen in de babykamer, en heb heeeeel die kamer overhoop gehaald.. in de lades, op de kasten echt allles en dan ook alles heb ik binnenste buiten gekeerd... Nu ben ik dus ook meteen kapot.. Oja, die cake mag je best hierheen sturen als manlief er genoeg van heeft hoor! Hoe was je dochters eerste schooldag? @hilal: ontzettend veel succes! zal niet lang meer duren! @sakinah: we lopen precies gelijk! grappig hoor! fijn dat je een fijne zwangerschap hebt, geniet van de laatste loodjes want voor je het weet is het voorbij... Hier zit ik ff flink te balen vandaag... Heb net weer een paar straies ontdekt.. :'( Heb bij mijn eerste een hele mooie buik overgehouden, geen streepje niks, maar bij deze moet ik het bezuren helaas... Gelukkig valt het nog wel mee, er zitten er 2 links op mijn buik vanaf week 30 geloof ik en sinds een week of 2 zitten er ook 2 kleintjes rechts en nu zag ik vanmorgen naast die kleintjes dus nog 3 beginnende streepjes... argggghhhh.... ik wil ze niet! Gelukkig "groeien" ze niet heel erg snel bij me dus als de baby nou snel komt, kan ik de schade nog beperken! en................morgen mag ik officieel thuis bevallen! jippie!
Ik kom ook gezellig mee kletsen .. Ik mag 3 dagen helemaal niets doen .. Vanwege een te hoge bloeddruk... Dus lang leve het forum
@princesje: ja goed he, eindelijk weer wat leven in de brouwerij! vind ik ook erg fijn, dan verveel ik me wat minder! Ik zal een postduif sturen met een cake (hopen dat het arme beest dan nog kan vliegen, hahaha) ja milagre's eerste schooldag was super. Ze vond het heel erg leuk! En kwam al gelijk naar buiten hand in hand met een meisje. "Mama mag ze komen spelen?" hahahaha De juf zei dat het net was alsof ze er al maanden was. Dsu dat was erg positief. En ik ben blij dat ik verlof heb, dan kan ik alle tijd aan Milagre besteden. Ja, dat schoonmaken komt me zeer bekend voor! Op een of andere manier kan je niet stoppen dan he, van het een komt het ander en voor je het weet ben je door het hele huis geweest. Opzich niet erg, maar die rug daarna....pffff Ga lekker uitrusten meid. @lillebel: Ik kon het ook echt niet bijhouden hoor bij de november mama's. Er werd niet eens gereageerd op mijn berichtjes. Dus dan haak ik ook snel af. Dan is er toch niets meer aan. En heel veel meiden zeggen dat. Dus je kan beter hier zitten, wij zijn veel gezelliger @Novmama: kom maar lekker mee kletsen hoor, dan kom je in ieder geval je tijd door toch. Vervelend dat je niets mag doen, ik zou me ook een ongeluk vervelen. @princesje: ja vervelend he die striea. Gelukkig zie ik niet wat er aan de onderkant van mijn buik gebeurt Maar het kan altijd nog erger. Idd hopen dat je snel kan bevallen, dan blijft de schade beperkt...
Hallo allemaal, Ook ik zit in de laatste 5 weken! Ik heb geprobeerd de nov.mama`s bij te houden maar het gaat ook mij te snel daar. Het is voor mij de eerste zwangerschap en ik ben nu echt aan t af tellen. Heb al bijna 3 weken verlof en verveel me tot nu toe echt niet! Slaap heel slecht dus kan overdag lekker rustig aan doen. Verder geen rare kwaaltjes heb nog best veel energie om lekker te rommelen in huis enz. Wel af en toen krampen en last van mijn ribben door een kleine die er lekker tegen aan loopt te duwen maar voor de rest gaat het lekker! Wil alleen nu zoooo graag de kleine in mijn armen sluiten! Ben wel heel nerveus over de bevalling
het wordt nog druk hierzo wel gezellig en idd. zo iri als je wat plaatst en er wordt niet op gereageerd, is toch een kleine moeite. ik slaap als een blok het is zo erg dat ik wel ruim 10 uur per dag slaap, ben overdag erg druk met de kids en honden dat ik als ik mijn kussen zie gewoon knock out ga, beeb slaapt ook als ik slaap dus dat is wel erg handig. @meinouw je mag hier ook je nesteldrang komen uitoefenen hoor ik heb dat dus niet zo erg dat ik schoonmaakdrang heb, bij de andere ook niet zo gehad, maar mijn moeder heeft dat des te meer..hahahaha ze komt van de week weer lekker soppen hier thuis. @hilal ben je al bezig, ben zo benieuwd of je weeen al op gang zijn gekomen. ik ga even met de honden naar het bos, lopen daar krijg ik last van mijn rug van, dus lekker met de fiets. het blijft voorlopig lekker weer even geen regen meer, daar wordt je bijna depri van.
dat slapen is bij mij een ramp. snachts word ik wel 10x wakker om te gaan plassen. overdag doe ik eigenlijk bitter weinig (hebben gisteren heel het appartement gepoets) dus nu alleen wat opruimen en kaar... lig dus eigenlijk veel op de bank en zit veel achter de pc waardoor ik dus eigenlijk niet echt moe word en snachts weer minder slaap sebiet naar de gyneacoloog! ben echt benieuwd! @lillebi echt een pro ben je ja, dus als we vragen hebben kunnen we bij jou terrecht!
De nachten zijn ook voor mij een hel! Draaien, draaien, dan weer naar het toilet enz enz! Ik val wel meteen in slaap maar standaard rond 2.00 uur ongeveer begint het! En het duurt dan minimaal 2/3 uren voordat ik weer in slaap val! Echt een ramp!
Ow wat grappig! Nou dan kunnen we in ieder geval nog een heel eind samen aftellen. Ow ja, voor de nieuwe dames. Ik hou op dit moment de lijst bij met zwangeren en al bevallen dames. kunnen jullie (als je ook op de lijst wil) doorgeven wanneer je bent uitgerekend en of het je eerste is of bijvoorbeeld je 4e en als je wilt dat ik het er bij zet of het een meisje/jongen wordt als je dat weet.
Mellncollie: ben zo benieuwd! ga zo gelijk kijken! loopt het nog lekker bij je? @sanna en sharon20: Balen dat jullie zo slecht slapen zeg! dat hakt er overdag natuurlijk ook wel in... Ik lig ook wel veel te draaien en wordt af en toe wakker, hoef maar 1 of 2 keer naar de wc! was bi jde eerste wel anders hoor... pff, toen kon ik net zo goed op de wc blijven zitten Ik heb alleen zo'n pijn aan mijn ribben als ik op mijn zij lig de laatste paar dagen, jullie hier ook last van? @sharon: hoe was het bij de Gyn? Bij ons bij de vk schatten ze niet zo op gewicht enzo. Krijgen helaas ook niet zo veel echo's als de zwangerschap normaal verloopt... Mijn vk zei laatst dat ons kindje wel gemiddeld zal zijn, zo rond de 7 pond.. De eerste was 6 pond en een beetje, dus 7 pond kan ik wel mee leven @lillebi: Je moeder mag hier ook wel ff komen soppen hoor! Ik heb wel last van nesteldrang, maar ben zo gauw uitgeput dat er na een kamer niks meer uit mijn handen komt.... ik loop juist liever als dat ik fiets. zodra ik op de fiets stap lijkt het wel of de baby omhoog kruipt ofzo... krijg meteen harde buikengevoelens zeg maar.... @ meinouw: fijn dat ze het zo leuk heeft gehad zeg! En ik heb ook zon pijn aan mijn rug na al dat poetsen... hihi! zat er net aan te denken om mijn dochters kamer nog te doen, maar mij kennende ben ik dan echt niet voor haar bedtijd klaar
@Melloncollie: Wat een prachtdochter zeg! Dat hebben jullie goed gedaan. Doet ze het goed, qua eten en slapen enzo (ja hahaha, meer is het toch ook nog niet) @princesje: Ik heb deze zwanherschap met twee handen aangerepen om milagre nu eens zelf haar kamer te laten opruimen. Ik heb een super excuus, ik kan namelijk haast niet bukken, dus mijn lieve dochter, moet je toch echt zelf je rotzooi opruimen. Op de basisschool moet ze dat nu ook doen, dus precies goed ge-timed. Ze sputterd nog wel wat tegen, maar uit eindelijk lukt het dan toch. Ik moet er 's nachts idd ook 1 a 2 keer uit. Maar dat gaat haast automatisch. Ik slaap haast verder op de wc Maar ik denk maar zo, het einde is in zicht en dan krijgen we de beloning!