nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Oja, zijn mijn eerste twee kindjes..

2. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    zo daar ben ik weer even.

gisteren bij de vk geweest en heel goed nieuws, beeb is in de juiste houding gaan liggen en ook nog eens met het koppie vast in mijn bekken, was zo blij om dat te horen, aangezien ik het vooruitzicht van een ks niet zag zitten, volgende week donderdag naar de gyn. voor een groeiecho, dan met 37 weken gaat de vk toucheren en kijken in hoe verre alles al rijp is zo ja dan rond 38 a 38,5 week inleiden, dus het gaat nu allemaal opschieten. heb er echt zin in nu. krijg nu steeds vaker last van die harde buiken, hoort er allemaal bij, ben nou eenmaal niet zo'n stilzitter.

mijn dochter van 9 net weggebracht naar een dance event :D ze moesten allemaal in het wit komen, duurt tot 22.00 uur, ze was helemaal hyper, zo leuk om te zien, is bij een meisje uit de klas, er komen dj's draaien etc. wat worden ze ineens groot, mijn oudste dochter gaat volgend jaar alweer naar de middelbare school.

ik ga lekker mijn warme joggingpak aantrekken, deuren dicht, kacheltje aan en lekker op de bank hangen. iedereen nog een prettige avond!

3. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    @ maaike 1982 zie net dat je een tweeling krijgt, wat spannend, het gaat voor jou ook al opschieten, spannend hoor!

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @lillebi: Wat een goed nieuws zeg! Ik zou ook liever geen ks willen hoor! ben als de dood voor operaties en al die dingen :oops:
    LIjkt me wel fijn om te weten dat je rond die 38 weken wordt ingeleid... dan weet je iig dat je geen twee weken overtijd gaat lopen :rolleyes:
    Ja, ze groeien hard he! lijkt me heel lastig om steeds meer afstand te nemen van je kids... mijn meisje van 3 is echt nog mijn baby ;)

@maaike:Spannend een tweeling! en ook ingeleid worden met 38 weken! lijkt me ook wel beter met twee van die kids in je buik... pff, zwaar hoor petje af!

@meinouw: klinkt idd als een heerlijk dagje! Ik ben ook weleens de dagen kwijt nu, is echt vreemd als je elke dag vrij bent ;)

Ik zou ook nog wel ff naar het strand ofzo willen, heerlijk ff uitwaaien..
    Maar aangezien dochterlief bij de geboorte erge haast had ben ik eigenlijk te bang om nog ergens ver heen te gaan.. ze was er binnen 1.45 uur een aangezien ik nu toch wel elk moment kan en mag gaan bevallen, vind het toch wel eng..
    Mijn meisje is ziek, erg zielig is ze... grieperig en ze ligt heel de tijd zielig te wezen en te slapen.. We zouden vandaag naar een vriendje van haar toegaan lekker naar de speeltuin maar dat ging helaas niet door.. Ik hoop dat ze snel weer opknapt, vind het altijd zo zielig als ze ziek is! Plus, ik duim dat ze mij niet aansteekt :rolleyes:

Fijn weekend allemaal!

5. sanna

sanna Actief lid

19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    @princesje83: De pijn in je ribben is idd erg vervelend. Het lijkt wel of ze het express doet. Hoe meer ik kreun hoe harder ze begint te porren! Ik ben niet heel klein maar ook niet heel groot 1.70 dus het valt mee! Ik heb het voornamelijk als ik zit en de pijn trekt door naar achter pff!

De meiden die al bevallen zijn; Van harte gefeliciteerd. Geniet ervan!

Ik begin zelf een beetje de zenuwen te krijgen! Wil nog zoveel schoonmaken maar ik merk dat mijn lichaam niet zoveel meer wil/kan. Toch ga ik door want...als het zo ver is wil ik dat de kraamhulp in een schoon huis komt dat alles tip top eruit ziet en ik sla hierin een beetje door! Heb gister de badkamer zitten schrobben op mn knieeen! De wanden, de vloer alles. Ik ging kapot van de rugpijn daarna. Ik kijk de hele tijd om me heen, wat moet nog? Morgen pak ik dit aan, dan pak ik dat aan pffff zwangere vrouwen sporen soms gewoon echt niet

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey meiden, wat een heerlijke dag vandaag he!? zijn vandaag nog lekker boodschappen gaan doen en de stad nog in geweest. ben helemaal op! mijn heupen en bekken doen echt pijn. vooral als ik uit de bank of bed moet opstaan.... weet iemand of dit na de bevalling meteen over is? ik merk dat het nu toch wel steeds zwaarder word om lang te lopen... njah, meestal waggel ik achterop :D

7. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    @princesje: sneu voor je meisje dat ze griep heeft hoor! ik vind dat ook altijd heel erg zielig. maar ik hoop idd voor je dat het jou bespaart blijft. Begin vast met een flinke dosis vitamine C zou ik zeggen.

@Sanna: Ik ken het helemaal, ben de hele tijd alles aan het boenen omdat straks de kraamhulp komt. Eigenlijk wel raar he, want het is haar werk om de badkamer iedere dag schoon te maken. Maar goed het moet er idd glimmen voor dat ze komt, hahahaha
    Dan maar pijn in de rug enzo....

@sharon: het is niet direct na de bevalling over hoor, maar wel anders. Ik was wel een beetje wiebelig de eerste dagen. Kon niet lang staan om bijvoorbeeld de baby te wassen. En ik dacht ook na een week of twee, goh laat ik de vloer eens dweilen (met een doek op mijn knieen over de vloer kruipend) dat was echt geen goed idee, daar heb ik daarna veel last van gehad. je moet het gewoon echt ff een beetje rustig aan doen. Alles moet weer een beetje op de goede plek komen denk ik.

Ik ben vanavond uit eten geweest. Mijn Oma was 80 geworden. Dat was echt super gezellig, maar we moesten bijna een uurtje rijden. Ik heb terug gereden voor het eerst in het donker....maar ging allemaal goed. maar ik ben blij dat ik thuis ben, zeg...pffff ben wel moe nu....
    dus nog ff lekker een kopje thee en dan pitten.....

Nog 2 dagen en dan mag ik thuis bevallen, jippie :D

8. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Goh meiden, wat is het hier stil? Jullie zijn toch niet stiekum allemaal aan het bevallen he?

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hihihi! was het maar zo!

maar morgenavond is het volle maan!? dus als we nou allemaal tegelijk gaan bevallen!

10. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    He meiden, ik kom weer even spieken! Ik zie geen nieuwe babies nog, maar misschien zijn ze er al wel (of onderweg)! :D In ieder geval veel succes voor de laatste loodjes!

Hier alles goed. Deena groeit goed en 's nachts gaat het ook steeds beter. Borstvoeding gaat ook nog steeds super, en van onder begint het nu ook steeds minder pijn te doen. Kortom heb ik niets te klagen. Ik geniet met volle teugen van mijn mooie kleine meid!

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ja, ik ben er ook wel klaar voor om te bevallen hoor! kan niet eens meer normaal opstaan uit bed! :rolleyes:

was vandaag bij de verloskundige.. in 2 weken tijd 1.5 kg aangekomen :oops:. ik zeg maar gewoon dat het vocht is ;)

de babykamer is al wel af hoor.. alleen die geur van die meubeltjes.. om gek van te worden! heb al van die geurbeultjes in de commode gelegd.. het raam open gehad.. nou ja ik hoop dat de geur snel wegtrekt!

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Dat is het nadeel van nieuwe meubeltjes he.... stinken een uur in de wind ;)
    ik kan ook zo moeilijk uit bed komen! en wij zijn vrijdagavond door onze kratten heen gezakt :confused: Dus morgen toch maar heel gauw klossen halen...
    Ik zit hier nu weer met een aardig zere rugkrampjes achter de pc... zou het gaan gebeuren vannacht? pff, bij elk dingetje denk ik steeds dat het zo ver is... best irritant!

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey meiden, sinds gisteren heb ik last van krampen, zouden het weeën zijn? verschrikkelijk dat je vanalles voelt maar niet precies weet wat het is. iig ze komen niet regelmatig! zo is af en toe een kramp. vannacht ook veel last van gehad, zeurende pijn... morgen mag ik weer naar de gyneacoloog. ik denk dat hij nu wel een stukkie is in gedaald want het lijkt wel of mijn buik een stukkie gekrompen is.

ivm de meubeltjes. wij hebben al een week of 13 onze babykamer binnen staan. constant de raam open en je ruikt nog dat hij nieuw is! ook stukkies zeep van zwitsal overal tussen gelegd. helpt wel een beetje! sebiet maar ff de wibra leeg halen! super leuke dingen in de folder!

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ps... heeft de volle maan voor iemand geholpen? ik ga niet nog een maan wachten hor!

15. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    hahahaha, sharon, dat hoop ik ook niet dat je nog een maand moet wachten. Dat zou wel heel erg lang zijn....

Ik mag vanaf nu thuis bevallen, maar ik zit te twijfelen of ik de klossen al moet pakken. Heb niet het idee dat er al wat gaat gebeuren....

16. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    morgen is mijn Luca al een maand.
    is net alsof het gisteren was. :D

17. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @suikerboon: Gaat veel te hard he!

@meinouw: hadden wij dus ook.. wij slapen nu al weer sinds het weekend laag omdat we door die kratten zijn gegaan. Ga vandaag toch maar klossen halen en ik hoop dat het wel lekker stabiel is...

@sharon: irritant he als je niet weet wat het nou is! heb ik ook voortdurend last van. En ik moet echt snel de vk bellen want vorige keer was ze er pas toen ik al persweeen had dus tja, deze keer wil ik graag dat ze op tijd komt!

Enneuh, By the way! het is vannacht volle maan! ga vanavond mijn mannetje maar eens even lief aankijken of hij nog zin heeft om met me te kroelen ;) misschien helpt het ......

Ik mag vanmiddag naar de vk, ben benieuwd, zal wel weer een bliksembezoekje zijn zoals altijd.

Kleine meid is nog steeds ziek. Gister leek ze beter en is ze ook naar de psz geweest maar in de middag stortte ze helemaal in echt zielig. Vandaag maar niet naar de psz, ze ligt nu lekker te slapen op ons bed, hoop dat ze er een beetje van opknapt wat een ziek kind als je hoogzwanger bent is best vermoeiend, plus dat het voor haar gewoon zielig is..

nou, ik ben benieuwd of er morgen iemand bevallen is! ;)

18. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hey meiden
    zo te zien nog geen nieuwe kindjes hier....maar wel een paar waar het flink rommelt.
    heb weinig tijd te reageren, de kleine Xyno drinkt goed en was afgelopen week 300 gram aangekomen van mijn bv dus was behoorlijk trots op het harde werken (hij kwam dan ook behoorlijk vaak en min 3 keer per nacht)
    Nu gaat het steeds beter kwa ritme, de avonden is hij wel veeleisend maar overdag gaat het redelijk de goede kant op en maar goed want stond op instorten met een man die werken is en een belachelijk overactieve peuter van 1,5 die ineens besluit geen middagdutje meer te willen grrr

maar goed verder alles ok hier, op wat naklachten na hoofdpijn en vermoeidheid.
    vandaag speelgoed van de kids weer eens gesorteerd je hebt zoveel als je er 4 hebt en de sint komt binnenkort weer dus mag er weer een deel weg. ook onze oudste is jarig geweest 8 okt dus die heeft alweer de nodige nieuwe spulletjes.

@suikerboon Leuk trouwens je kindje heeft dezelfde naam als onze oudste zoon LUCA mooie naam hoor ;)
    de andere heten Ruby (meisje) Djamai (jongen) en Xyno (jongen)

Meiden succes en lees mee hoor :)

19. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    ohh ja vanavond volle maan dus toitoi
    enne...gister was op het nieuws dat er vanavond een invasie aan buitenaardse wezens en ufo`s te zien zijn
    krijg er de kriebels van (enge) dus hoop dat ik beter nieuws zie en er een invasie van wondertjes zal zijn (kindjes)

20. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    hahahhaa, zou wat zijn zeg, als er vanavond een ware babyboom zou zijn.

@princesje: hoe kan je nou door die kratjes heen zakken? Te veel gekroelt, hahahaha
    Ik hoop als ik de klossen onder het bed heb dat ik er nog in kom...Volgens mij is het best hoog.
    Zal Milagre leuk vinden...

Deel Deze Pagina