@princesje: vervelend dat het niet doorzet zeg! het zou toch wel fijn zijn als je nu echt kon gaan bevallen he... @sharon: Ik ken dat, van die dromen. Maar je moet ook maar zo denken, het kan nu echt niet langer dan 2 weken duren toch! Ik moest net op de fiets mijn dochter wegbrengen. Jeetje wat naar zeg. Ik ben voor ik weg ging naar de wc geweest. Toen ik aankwam op de PSZ naar de wc en net toen ik thuis kwam gelijk weer. Lijkt wel of mijn blaas gigantisch in de verdrukking zit. Zal wel een hoofdje opgezakt zijn...
Hallo! Hier nog éen die ook op knappen staat . Ik lees al een tijdje mee hier, ben benieuwd wanneer het voor jullie gaat beginnen, en hoe! Ik merk nu ook dat het 'onderin' zwaarder voelt, af en toe last van steken. Lijkt me echt het hoofdje wat naar beneden aan het zakken is. Kindje is wel erg bewegelijk nog, net zoals in de hele zwangerschap eigenlijk al zo is. Het is overigens ons 2e kindje. (en het is een jongetje!) Groetjes, en veel succes voor jullie!
Hoi happyluna, welkom bij de club! ik zie dat we bijna gelijk zijn uitgerekend. Ben benieuwd wie er als eerste aan de beurt is, hahahaha
Hé ja, meinouw, dat scheelt maar 1 dag, en allebei het 2e kindje. Spannend! Ik merk verder nog niets anders als anders, dus denk eigenlijk dat het nog wel een tijdje zal duren. Maar ben erg nieuwsgierig, dus hoop stiekem wel dat het eerder komt dan de uitgerekende datum.
welkom happyluna! spannend he die laatste weekjes! ik heb de laatste uren regelmatig een harde buik en wat steekjes. zou het dan toch? sebiet komen mijn schoonouders nog ff eten, spagetti! ik laat vanaaf nog wel iets weten
Nou ik lijk vandaag wel een oude oma.....waar is mijn rolator? Ik strompel echt vooruit voor mijn gevoel. Heb ook echt slecht geslapen. Pff, moet er niet aan denken om zo nog 2 weken door te lopen....moet deze week iedere dag mijn dochter wegbrengen met de fiets, das ook zo lekker....hobbel hobbel....
@ sharon: spannend, klinkt alsof er vandaag toch nog wel iets kan gaan beginnen... @ meinouw: vervelend dat je je zo rot voelt. Sommige dagen gaan beter dan de andere hè? Moet je ver fietsen om je dochter op te halen? Ik pas niet meer tussen het zadel en het stoeltje van mijn dochtertje .
Nou op zich is het niet zo ver, maar ik heb het gevoel dat mijn blaas een beetje klem zit als ik ga fietsen. En ik was vandaag ook gewoon moe en heb pijn in mijn bekken en rechterbeen...pfff wat een klagert ben ik he.....dat vind ik ook vervelend hahahahah Maar ja, het is niet anders. Ik hoop dat het morgen weer beter gaat en ik gewoon Mila naar school kan brengen. Gelukkig gaat ze alleen nog maar af en toe... Woensdag naar de verloskundige, dat vind ik altijd wel leuk!
Haha, ja ik klaag soms ook best veel voor mijn gevoel. Vind ik dan ook weer vervelend tegenover mijn man. Maar hij moet ook weten hoe ik me voel, denk ik dan maar, en dan hoop ik stiekem dat hij lieve dingen voor me doet. Woensdag moet ik ook weer naar de VK. Op zich wel leuk, maar zo snel weer voorbij. En ze kunnen helaas niet vertellen wanneer het nou gaat beginnen! Wel leuk om te weten hoe diep hij ligt, en of mijn gevoel klopt in welke houding hij ligt. Bij mij ligt hij al iets van 6 weken zeker in precies dezelfde houding (dus nu een beurse plek op mijn buik waar de billetjes de hele tijd zitten).
ik las dat iemand schreef (weet even niet meer wie) dat er vooral geld wordt uitgegeven aan eten. Moest wel erg lachen toen ik dat las want het is zo herkenbaar. Ik ga uit verveling iedere dag naar de supermarkt om lekkere dingen te halen, ik bak lekkere cakes, appeltaarten, koekjes enz. En ja het is tijdverdrijf, ik vind het leuk en lekker. Alleen wat minder voor de kilo`s! Over klagen gesproken, ik klaag de laatste tijd ook erg hoor, pijn in mijn rug, dan weer mijn ribben, dan weer maagzuur enz enz. Maar ja HALLO mogen we effe? Het is niet niets wat we meemaken! Wel iets moois maar wel erg vermoeiend af en toe toch? @ meinouw ik vindt het erg knap dat je nog fietst. Ik fiets al 3 maanden niet meer. De laatste keer dat i op de fiets zat was echt niet leuk! Dus daarna nooit meer op de fiets gestapt. Doe veel lopend of met de auto. Ja slecht ik weet het! Even een vraagje over kleertjes, keek gister eens goed in de kast van de kleine en hij zit propvol alleen echt heeeeel weinig pakjes in maat 50/56! Vrijdag had ik slechts 3 pakjes in die maar hangen. De rest (allemaal cadeautjes) zijn maar 68 en groter. Raakte lichtelijk in paniek en ben zaterdag meteen de stad in gegaan. Heb nog 3 pakjes in maat 56 gekocht. Maar nu zit ik weer te malen. Is 56 ook niet te groot? Pfffff wat een stress zeg. En toen keer ik naar de rompertjes, ik heb een stuk of 10 rompertjes in maat 56 alleen allemaal korte mouw. Geen een lange mouw! Ook daarover begin ik ineens te stressen. Moet ik ook niet lange mouw ropertjes aanschaffen> wat hebben jullie allemaal? aan kleertjes enz voor de eerste weken?
@ Sanne: maat 50 is wel erg klein, zijn ze echt zo uit, dus ik denk dat 56 ook wel ok is. Dan is het in het begin maar een beetje groot. Als je een hele kleine baby krijgt dan vraag je gewoon je man/moeder/vriendin ff de stad in te rennen en wat kleine kleertjes te halen toch... Ik zou wel rompertjes met lange mauwen nog halen. Ik had gelukkig nog alles van de eerste, dus dat heb ik nu allemaal weer in de kast hangen. Ja, idd het klagen mag ook wel af en toe. Maar ik heb ook vaak het idee dat veel (vooral )mannen niet echt begrijpen wat we doormaken en dat ik dat dan steeds moet uitleggen, dat ik echt buiten adem ben als ik eindelijk 2 hoog voor de deur sta van onze flat; dat het heel erg irritant is als je al 4 keer 's nachts naar de wc bent geweest je dan ook nog een keer je bed uit moet omdat dochterlief wakker is; dat ik echt niet meer zo hard kan lopen en dat ik echt persee op zondag melk moet hebben omdat de hele dag maagzuur hebben ook niet fijn is. Ow ja, en afwassen ook niet meer kan, want daar krijg ik pijn in mijn rug en benen van en mijn buik wordt nat....zoooo hahahahah ben ik dat ook weer kwijt, hihihih
@Sanna: Hoi! Hier ook iemand die bijan niet meer fietst hoor! krijg meteen harde buiken als ik erop stap Dus hier ook heeeel veel autovervoer... Over die rompers, zou idd nog ff wat lange mouwen halen, en maat 50 is heel klein hoor... als je beebje gewoon lekker gemiddeld gewicht heeft is 56 zo passend! Ze groeien zo hard... @happyluna: ook hoi! ik vind het ook altijd zo leuk om te kijken of ik het goed voel hoe ons beebje ligt.. die van ons draait nogal van links naar rechts en ik heb het meestal wel goed! @meinouw: gelukkig ik ben niet de enige die klaagt en klaagt! grapje hoor..... De afwas is idd lastig! hihi, ik knoei ook vanalles op mijn buik, ook met koken... de laatste loodjes zijn gewoon toch echt zwaar! Wanneer is Milagre geboren, met welke termijn? ik kan nu zeggen dat ik langer zwanger ben dan ik ooit ben geweest.. whahaha.. De vk heeft bij mij gisteren aangegeven dat als ik ff een cm meer ontsluiting krijg en mijn baarmoedermond helemaal verstrijkt, dat ze dan wel mijn vliezen wil breken. Ze durft het nu nog niet aan omdat de ba by dan binnen 48 uur moet komen en ze weet dat ik heeel graag thuis wil bevallen dus voorlopig moet ik al die voorweeen maar voor lief blijven nemen. Ze heeft oo kgezegd dat als ik het echt niet meer trek en gewoon niet meer slaap snachts, ze me ook wil doorverwijzen naar de Gyn maar dan moet ik alsnog in het zh bevallen. Ik heb nogal angst voor ziekenhuizen dus we proberen nog even geduldig af te wachten! vandaag wel een goed dagje gehad, al is mijn rug erg pijnlijk, we zijn ff naar de speeltuin geweest met dochtertjelief, die is weer helemaal beter. Daarna lekker gekookt en nog wat schoongemaakt en gewoon zonder buikkrampen zit ik nu chter de pc.. straks lekker naar bedje toe en hopelijk mag ik lekker slapen, want vanacht was een ramp... om de hoeveel weken gaan jullie nu naar de vk? ik ging de laatste keer met 37.5 weken en toen schreef ze me pas weer voor over 2 weken, dus als ik bijna 40 weken ben... vond het wel vreemd, misschien dacht ze dat ik toch wel eerder zou gaan bevallen ofzo? Gelukkig heb ik met die nachtelijke bezoekjes van de vk's ook nog mooi het hartje gehoord van ons beebje, stelt toch weer gerust!
@sharon20: en is het toch nog echt je D-day geworden of niet? hoop het wel voor je hoor! 40 weken is lang zat
hey meiden, nog steeds niks hiero... mss vannacht maar harde buiken zijn weer gestopt. morgen naar de gyneacoloog. mss dat hij eht wel in gang wil zetten. ff over de kleertjes, ik heb 4 pakjes in 50 en 4 in 56 ofzo. je krijgt ook nog best veel kleertjes. maar ons beebje was vorige week al op 52cm geschat dus kan goed zijn dat maat 50 al meteen te klein is... nou ik ga proberen lekker te slapen!
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zal dan vandaag even een paar rompertjes met lange mouw aanschaffen. Toevallig belde mn moeder gisteravond dat ze er 2 had gekocht. Maar het erge is ik heb zulke schattige korte mouw rompertjes aangeschaft van LIEF! (is dat bekend bij jullie?) en ik heb daar echt een stuk of 8 van waarvan de helft in maat 56 en dan nog maat 62 en 68! Maar ja allemaal korte mouw. Zou het erg zonde vinden als ze die niet aankan. Dan misschien extra dik aankeden verder @meinouw: Ik heb dat gevoel ook hoor dat ik me niet begrepen voel soms door mijn man. Mischien wil ik wel TE goed begrepen worden ik weet het niet. Maar als ik weer eens klaag hoe pijn ik heb bij mijn ribben dan zit hij me zo aan te kijken, hij luistert wel, maar weet niets te zeggen. En dan denk ik HALLO ik verga van de pijn hier zeg wat :x Maar ja misschien is het wel heel moeilijk voor te stellen ik weet het niet. Hahaha die arme mannen toch eigenlijk! @princesjes83 vanaf week 36 ga ik elke week naar de VK.
hahahaha, gelukkig ben ik niet alleen dus. ja eigenlijk is het ook wel sneu voor die mannen. Mijn vriend heeft net nog een enorme afwas weg gewerkt, echt super lief. Ik vind het ook een wonder dat ik nog niet in de fik heb gestaan met zo'n dikke buik bij het gasformuis is levensgevaarlijk, hahahaha @princesje: Mila is geboren met 40 weken en 4 dagen. dat ging allemaal super snel volgens de VK. Dus ze bereiden zich voor op een nog snellere bevalling deze keer. Maar ik hoop ook eerder. Ik mocht de vorige keer nog over twee weken, dat is nu woensdag. Maar ik denk dat ik dan volgende week weer moet. Helaas heb ik geen auto meer en moet mijn vriend in wisselende diensten werken en heeft hij echt de auto nodig, dus ik moet wel fietsen. Lopen dat vind ik te ver naar school, plus dat dat een uur duurt met Milagre erbij. Die staat bij ieder struikje stil, hahahaha @sanna: als je er een truitje over doet (of een vestje) dan kan het toch wel denk ik, alleen zie je dan niet veel van de rompertjes. @princesje en sharon: ik hoop toch echt voor jullie dat het snel gaat gebeuren en princesje dat je ook thuis mag bevallen, dat is echt zo fijn!
en we waggelen nog steeds rond "zucht!" vanavond weer naar de gyneacoloog. ik ben benieuwd wat er besproken zal worden! hier in belgie moest ik elke maand naar de gyneacoloog (om de 4 weken) sinds 36 weken om de 2 weken en sinds 38 weken elke week heb dus 10tallen echo's gehad! is echt wel fijn dat je zo goed opgevolgd word hier!
In belgie krijg je wel veel echo's he...en je mag niet thuis bevallen? Ik ben toch blij dat ik hier in nederland ben hoor. Thuis bevallen vind ik erg belangrijk. En zo veel echo's lijkt me ook niets eigenlijk.... Of mag je die ook weigeren?
je mag hier wel thuis bevallen hoor, alleen is het niet zo "in" ik vind het net lekkerder om in het ziekenhuis te bevallen. mocht er iets fout gaan hoef je niet meer naar het ziekenhuis vervoerd te worden (in mijn geval meer als een halfuur rijden...) ook mag je bij ons (maximaal) 5 dagen in het ziekenhuis blijven, maar als je je goed voelt en alles gaat goed met de kleine mag je ook al meteen naar huis. ik vind het gewoon lekker, vooral voor de visite. die moeten zich aan de bezoekuren houden dus je hebt ook zelf je rust nog ik weet zeker dat als ik gewoon thuis zou bevallen er "Constant" iemand bij mij zou zijn. en ik ben nogal om mijn privacy en rust gesteld dus vind het heerlijk dat ze om 8uur savonds zeggen: bezoek uur om,,, Moven!
nou idd we waggelen nog steeds rond en ik volgens mij nog een tijdje. Kom namelijk net van de VK vandaan en ze vermoed dat de kleine nog wel effe blijft zitten! Ik heb volgens haar veel vruchtwater en dat betekent dat de beeb lekker kan bewegen en de ervaring is dat ze dan langer blijven zitten. Dus dat wordt nog langer poetsen en cakejes bakken helaas