nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    @sanne: hahahaha volgens mij wordt er aardig wat afgebakken door de dames hier...ik lees en schrijf al ff mee hier en ik zie het steeds weer....blijkbaar toch goed tegen de verveling en je hebt gelijk weer iets lekkers te eten, hahahaha

@sharon: Ik dacht dat het in belgie helemaal niet mocht, thuis bevallen. Maar dat mag dus wel...
    Ik zou me rot vervelen in een ziekenhuis. Wil lekker thuis rond kunnen lopen en zelf lekker bepalen wat er gebeurt. En ja, wat bezoek uur betreft, ik en mijn vriend zijn de baas, dus als wij niet willen gaat de deur gewoon niet open!

Ik heb er weer bijna een dag op zitten. Heb een beetje last van mijn heup, das wel lastig. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het fietsen vandaag wel lekker vond. Toch een vrij makkelijke manier om beweging te krijgen. Ga zometeen maar even met Milagre patat halen. manlief heeft avond dienst en ik heb lekker toch geen zin om te koken. En ja, welk kind van bijna 4 wil er nou geen patat, hahahaha

Morgen lekker weer naar de VK. ben benieuwd of ze iets leuks heeft te vertellen. Volgens mij is het beebje ingedaald, maar dat moet de VK nog wel ff bevestigen natuurlijk.

2. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, hier nog zo'n koekenbakker! Ik heb de laatste tijd al menig
    appeltaart gebakken. Lekker hoor! Alleen wel jammer dat ook het
    merendeel van die taart in mijn buik verdwijnt, en dus straks er
    ook weer af zal moeten :( . Maar daar denk we nog maar even
    niet aan.

Vandaag heb ik zelfs een broodje haring gegeten :confused: . Dat heb
    ik echt nog noooooit gedaan. Maar ik liep langs de visboer, en had er
    zo'n zin in! Het smaakte nog prima ook, terwijl ik helemaal geen vis-
    eter ben.

@Meinouw, veel plezier morgen bij de VK. Toch altijd wel weer leuk
    zo'n bezoekje. Hoop voor je dat de baby ingedaald is. Bij mij was
    de baby vorige week (ik moet sinds 37 weken iedere week heen) BIBI.
    Hopelijk morgen nog steeds.

Mijn baby draait niet meer om zijn as, dus heb de hele tijd de billetjes
    onder mijn ribben zitten. Er zit nu echt een beurse plek, best vervelend.
    Verder merk ik helemaal niets anders dan anders, dus ik denk dat ik ook nog wel een paar weken zal moeten wachten... :D .

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    he... wanneer gaat er nou eens iemand bevallen zeg! is al weer ff geleden hoor! wordt nu eens tijd, wie biedt zich aan!? ;)

4. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    ik merk nu idd ook dat het van links naar rechts draaien niet meer gaat....
    grote hoop dus ook dat mijn beebje het snel voor gezien houdt in die krappe buik van mij, hahahaha

Mijn laatste bak creatie waren cakes in de vorm van hartjes....had je mijn vriend moeten zien kijken...kan hem het nou schelen welke vorm, als het maar smaakt, hahahah

5. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ja ikke....mag ik mag ik, please :(

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey meiden, ik denk toch dat ik mss de volgende zal zijn :) ben vanavond naar de gyneacoloog geweest. was eerst nog effe schrikken! ik moest aan de monitor om naar het hartslagje te luisteren en te kijken of ik al weeënactiviteit had. maar had zo'n last van mijn rug dus had me even verlegd. komen er ineens een paar dokters binnen omdat ze hoorde dat de hartslag heel erg gedaald was. nou weer anders gaan liggen (op mijn zij deze x) en toen wastie weer normaal. maar toch ff schrikken hoor.

toen bij de gyn binnen. inwendig onderzoek en heb al 3cm ontsluiting! ook was de kleine al goed ingedaald en mijn baarmoedermond was helemaal week en rijp. dus... klaar voor actie. kan nu dus heel erg snel gaan denk ik. of gebeurd het vaker dat iemand met 3cm ontsluiting nog een aantal dagen rondloopt?

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    jullie zijn wel allemaal actief aan het bakken zeg!
    pff ik moet er niet aan denken, bij mij mislukt altijd alles... ;)
    ik heb zo'n combimagnetron en op een of andere manier kloppen de baktijden nooit bij mij. Dan maak ik een cake, ga ik ff naar boven kom ik beneden istie pikzwart van buiten en nog te zacht van binnen...

Ik ben trouwens de laatste 2 weken een kilo afgevallen... heb echt nergens meer trek in omdat mijn buik zo vol zit, als ik iets te veel eet dan zit ik het heel de avond op te boeren (sorry hoor).

Nou weer een dagje voorbij en nog steeds geen beebs.. Ik moet steeds lachen als ik iemand bel, zien ze mijn nummer en dan nemen ze echt zo op van...... en? Ik zeg ook meteen Hoi, met mij en NEE nog geen baby! whaha... Wel leuk als je ziet hoe iedereen om je heen in spanning meeleeft!

Mijn man, is net naar zijn werk en zei nog even gedag tegen de baby in mijn buik en hij zei: tot straks, oeki poeki! IK HOOP HET! hihi!

slaap lekker, ik ga House maar weer ff afkijken.

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam

hmmm, ik loop er al bijna een week mee rond dus tja...... het kan idd voorkomen :(

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    oepsie sorry voor de grote letters...,
    maar ik hoop het niet voor je hoor! Laat het nu maar gauw bij je doorzetten, jij loopt al 40+ inmiddels dus hopelijk duurt het neit lang meer!

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pff je geeft me niet echt goede hoop princesje! ik had echt gedacht van owwww al 3cm! dan zaltie vannacht wel komen... nou toch weer die twijfel van zou het dan toch nog lang durne? njah, ik kruip lekker in bedje en dan zien we het vaneigens wel! als ik niets van me laat horen morgen dat weet je het ver het is ;)

11. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    hoi hoi allemaal,

ben ik ook weer even, gisteren even aan de ctg gelegen omdat beeb wat minder aanwezig was dan normaal, maar de ctg was gelukkig helemaal goed, daarna bij de gyn.langs voor een extra echo, ook die was goed, volgens de echo was beeb 39,5 week qua afmetingen en gewicht, maar dat zijn we wel gewend, haar zussen waren ook zwaarder en groter dan gemiddeld, op de cho was wel te zien dat de placenta op het einde loopt. daarna naar de vk. en mijn bm. was al verweekt en had al 1 cm. wauwie :D nu is dat normaal zeker omdat ik al drie joekels gebaard heb. ik wil deze keer eens niet aan het infuus om ingeleid te worden, dus de vk. wil nu eerst mijn vliezen breken en strippen en kijken hoe ik daarop reageer, lukt dat niet dan alsnog infuus, ze vroeg wat ik een leuke datum vond, dus ik zeg, doe maar op halloween, dat is 31 oktober, dat is goed zei ze, dus ik hoop dat het dan allemaal gaat lukken, lijkt me wel leuk om op halloween jarig te zijn. ( hoop dat beeb dat later ook vindt :D )

@sharon 20, ik heb bij de andere met ruim 4 cm nog een tijd gelopen, dus het zegt niet zo heel veel, maar je wet maar nooit, mijn vriendin had in de middag nog alles potdicht zitten en diezelfde avond is het begonnen, je weet het met bevallen echt nooit wanneer het helemaal door gaat zetten. ik duim voor je dat het wel doorzet, kan je leker je kindje knuffelen, ik wil ook zoooooo graag. :D

Ik heb vanavond de badkamer een sopje gegeven, het wordt nog eens wat met mij, zou de nesteldrang nu toch komen, mams komt vrijdag weer soppen in huis, lekker de ramen doen en gordijnen wassen, ben zo blij met een moeder die altijd maar sopdrang heeft ;)

ik ga zo lekker mijn bedje in, dus voor iedereen, Weltrusten!

12. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    @ princesje: ik ben ook naar de vk geweest met 37.5 weken. en heb pas een nieuwe afspraak 1 dag voor mijn uitgerekende datum, maar natuurlijk hoop ik dat ik dan al bevallen ben!

mijn hele slaapritme is omgekeerd. nu met mijn verlof hoef ik overdag eigenljk niet zo veel en slaap ik vooral.. snachts (zoals jullie zien) ben ik eigenlijk vooral wakker.. daar sta ik dan.. om 3 uur de was op te hangen..:S

ik heb de laatste dagen zo veel honger..! kan wel blijven eten.. maarja t moet er zometeen ook allemaal weer af he..

@ lillebi: gelukkig was alles goed!

13. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @sakinah: Ja dat zei ik dus ook tegen haar. Dat ik die afspraak niet meer hoopte te gaan gaan halen en ik was er ook echt van overtuigd dat dat niet meer ging lukken. whahaha.. Maar nu, begint de overtuiging toch wel erg om te slaan in twijfels hoor... :rolleyes:

@lillebi:Gelukkig was alles nog goed!
    En als je verweekt bent kunnen ze idd ff lekker strippen (nouja lekker..) en dan je vliezen breken! hopen dat het dan op natuurlijke wijze doorzet zeg! zou wel heel fijn voor je zijn.. 31e is idd wel een mooie datum! ;)
    Ik loop met 3 cm maar de vk durft mijn vliezen niet te breken omdat ik zo graag wil thuis bevallen en ze is bang dat het niet doorzet binnen 48 uur en ik dan alsnog naar het zh moet en ik haaaat ziekenhuizen ;)

@Sharon: sorry hoor, ben een beetje pessimistisch :)
    Maar bij mij is het natuurlijk de tweede en dan komt het vaker voor dat je al wat ontsluiting hebt, bij jou was het de eerste toch!? Hopelijk horen we de komende dagen niks van je en ga je lekker vandaag bevallen!

Ik heb weer een ruwe nacht achter de rug..
    Weer een hoop voorweeen en pijnen en 100x plassen. maar weer geen beeb.. :cry:
    Heb het idee dat ik het zelf een beetje op zit te houden onbewust.. de vorige bevalling ging zooo snel dat ik echt niet wist wat me overkwam. Ging van rustig slapen over in weeenstorm en 2 uur later was onze meid er. dus misschien ben ik onbewust toch nog wel erg bang voor de bevalling. Ik wil heeeeel graag ons beebje vasthouden hoor! Maar iedere keer als ik weer het gevoel heb dat het begint krijg ik echt een shot adrenaline door mijn lijf en sta ik stijf van de zenuwen, werkt natuurlijk ook niet echt bevorderend...

Als ik as zterdag nog niet ben bevallen ga ik lekker bij mijn nichtje op kraamvisite! die is vorige week bevallen, kan niet wachten om hun beebje te zien!

fijne dag vandaag en hopelijk straks een bevallen dame erbij in het lijstje

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pffff... ik wil het niet meer zeggen maar:: hier zijn we weer!

vannacht vreselijk geslapen, om half 2 toch maar de tv uitgezet, ben helemaal uit mijn ritme. tjah, van Nix doen word je niet moe dus slapen is dan een ramp... een hele nacht van zij naar zij gedraaid. ik durfde gewoon niet meer op mijn rug te liggen omdat zijn hartslagje daar gisteren zo van achteruit is gegaan... resultaat: Verschrikkelijke rugpijn! en voor de rest,,, nergens last van... khoop dat de cm toch stiekum vorderen zodat als ik straks toch weeën krijg ik al op cm of 5-6 zit :D scheelt toch weer qua tijd he :) njah,,, we wachten maar weer af.

ps. idd ons eerste kindje!

15. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen dames!

Ik ben wel een beetje jaloers op princesje en sharon, jullie
    hebben gewoon al ontsluiting! Dan zou je toch zeggen dat
    er in ieder geval actie is daar beneden, en dat het niet erg
    lang meer zal duren. Ik hoop het voor jullie!
    Misschien dat Sharon afgelopen nacht wel is bevallen?!

@princesje; hoe voelen die voorweeën? Lijkt me erg vervelend
    als je die de hele nacht door hebt zeg.

Ik zie ook best op tegen de bevalling. Hoe zal het beginnen,
    zal het sneller gaan dan de vorige keer? Zal ik deze keer wel
    goed kunnen persen (vorige keer vacuümpomp nodig)...
    Zo spannend! Vanavond naar de VK, ben benieuwd of zij nog
    iets kan zeggen over wanneer zij denkt dat het gaat beginnen!

Succes iedereen, mocht het toch eindelijk écht gaan gebeuren
    bij iemand. Het zal tijd worden! :D :D :D

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @happyluna: Nou.. jaloers hoef je niet te zijn hoor! zolang er geen vordering in zit ben ik nog steeds niet aan het bevallen.. :) Maarja, wel al een kleine voorsprong, daar heb je gelijk in!
    Mijn voorweeen voelen als heeeeeele harde buiken met menstruatiekrampen erbij.. Soms als ze heel sterk zijn moet ik ze bijna wegpuffen :confused:
    En ja, als dat een paar uur duurt, ben je toch wel een beetje uitgeput, vooral als het snachts is en je kan niet meer slapen ;)

@Sharon: Balen hoor! Verlies je ook al veel slijm of dat niet? Als je zoveel ontsluiting hebt kan het toch zijn dat je ook langzaam aan je slijmprop gaat verliezen (niet iedereen merkt dit hoor). Erg vervelend ook dat je zo'n rugpijn hebt nu! maar dat jij zelf nog lekker ligt op je rug joh.... ik krijg echt ademnood als ik zo probeer te slapen...
    Als je nou niet meer op je rug durft te liggen moet je als je op je zij ligt ff een kussen tussen je knieen leggen, dan lig je iets minder scheef en heb je misschien minder last van je rug.. Ik slaap al tijden met een zwangerschapskussen (zo'n lang dun ding dat je naast je kan leggen) omdat ik ook zoveel rugpijn had en vind het echt een heerlijk ding!
    ik denk dat ik hem na de bevalling ook nog blijf gebruiken, helaas voor manlief :) want dat ding ligt erg in de weg...
    Hey en het voordeel van die 3 cm.... bij de eerste bevalling van een vrouw duurt elke cm gemiddeld een uur zeggen ze toch!? heb je toch al 3 uur voorsprong zonder pijn! ;)

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ja, vanochtend maar een kussen bijgepakt en dit tussen mijn knieen gelegd, en daarna achter mijn rug. hielp wel, maar ik was al te laat want toen deed mijn rug al zeer :) en inderdaad al 3 uur voorsprong :)

ik verlies wel redelijk wat slijm en vocht, maar tis nog geen vruchtwater, getest door op mijn hand te blazen.. dus mss ook wel mijn slijmprop ja...

als ik morgen nog niet ben bevallen moest ik terug naar de gyneacoloog bellen....ik heb geen afspraak moeten maken omdat hij dacht dat hij vannacht of vandaag zou komen... maar hij zei, alstie er dan nog ni is dan bel je mij maar even... mss dat hij me dan naar het ziekenhuis stuurt (waar ik zoiezo ga bevallen) en dat ze dan mijn water gaan breken of mijn weeën opwekken? vind het wel spannend :)

1 nadeel: die telefoon: Staat niet meer stil! ik heb de laatste 4 dagen al meer smsen gehad dan in een heel jaar :D iedereen is bezorgd / nieuwschierig! :D zelfs van de mensen die je al meer als een jaar niet hoort krijg je ineens smsjes :D

18. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Sharon; SPANNEND!
    Jeetje zeg, voor jou duurt het echt niet lang meer. Ben benieuwd
    of ze je vliezen zullen breken, of zullen inleiden. Voor zover mij
    bekend is, als je al ontsluiting hebt, dan zullen ze je (indien je wordt
    ingeleid) via een infuus inleiden. Ik heb dat bij mijn 1e ook gehad,
    en dat is niet heel vervelend hoor. Je weet dan in ieder geval zeker
    dat er snel weeën (en dus ook ontsluiting) zullen komen!

Maar wie weet begint het nog spontaan, ik hoop het voor je!

Heel veel succes!

19. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Tjonge spannende tijden weer hier!

Ik was vandaag bij de verloskundige. Alles was weer helemaal goed. Maar ze heeft niet echt bevestigd of het beebje nou helemaal was ingedaald, maar ik dacht dat het wel zo was. Dus ik denk, als ik thuis ben kijk ik ff op mijn kaart. Heeft ze het niet ingevuld. Nu weet ik het nog niet zeker....

Nou ja volgende week mag ik weer.

20. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Vanavond weer bij de VK geweest. Vorige week lag de baby
    ingedaald, en toen werd gezegd dat hij waarschijnlijk niet meer
    terug zou gaan.

Vanavond andere VK (ze zijn met zijn 3-en) en het hoofdje
    was wel een beetje ingedaald, maar kon nog weer teruggeduwd
    worden. Dit kon ze alleen vaststellen na een inwendig onderzoek
    (nadat ze een flinke tijd op mijn onderbuik had lopen duwen waar-
    door deze zo hard werd, dat ze het niet meer goed kon voelen).
    Ik had nog even niet gerekend op een inwendig onderzoek, dus
    dat was weer even wennen :( .

Verder was alles prima, alleen als de vliezen breken dan moet ik
    hen altijd bellen, en gaan liggen. Ohja, en ik had maarliefst 1
    vingertopje ontsluiting. Hoera ;) ! Maar daar kon ik al wel een
    paar weken mee rond aan het lopen zijn volgens haar.
    Volgende week weer een controle.

Ben benieuwd of er vannacht misschien iets bij een van ons
    gaat beginnen. Succes! :thumup:

Deel Deze Pagina