waarom moet je gaan liggen als je vliezen breken? Dat gebeurde bij mij ook als eerste, maar ik heb echt niet de hele dag plat gelegen. Ik heb gezeten en rondgelopen tot ik mocht persen. Dat was een halve dag later ongeveer....
Ik moet gaan liggen omdat het hoofdje niet helemaal is ingedaald, en er dus ruimte is in het bekken. Dat kan betekenen dat bijvoorbeeld de navelstreng, tijdens het breken van de vliezen, kan zakken naast het hoofdje, en dan door de druk wordt afgesloten. Dat mag natuurlijk niet te lang zo duren, dus vandaar dat je moet gaan liggen, dat de navelstreng niet wordt afgekneld (in het geval deze naast het hoofdje in het bekken is gezakt). Tenminste, zo heb ik het begrepen. Als het kindje goed is ingedaald, dan is er geen ruimte meer in het bekken, dus dan hoef je ook niet te gaan liggen. Vandaar dat ze dat goed controleren.
owwwwww.....jeetje wat lastig.... Ik heb wel eens het idee dat ik de vorige keer een hoop gemist heb, hahahaha, ik was gewoon zwanger en ben een keer bevallen, verder niets bijzonders.....Maar ja, saai is goed als je zwanger bent he
ja hoor... daar zit ik weer.. 3.15 's nachts kan gewoon niet slapen! heb deze site al 100 keer gelezen voor mijn gevoel en heb mijn boek gisteren al uitgelezen.. nou, dat herken ik wel! de verloskundige was samen met een stagiaire aant discussieren over of het nu wel of niet ingedaald was.. en maar blijven porren..! daarna heeft de gynecoloog me zo'n beetje mank gemaakt door al dat gepor bij mijn bekken.. heb het nog de hele dag gevoeld maargoed tis wel belangrijk dat ze weten hoe de baby ligt natuurlijk.
Hier zijn we weer! benieuwd wat de gyneacoloog vanmiddag zal zeggen ben wel benieuwd of mijn ontsluiting nog verder gevorderd is! nou eerst ff lekker eten en dan lekker relaxt in badje! en hopelijk is het dan al bijna 4uur zodat ik naar de gyneacoloog mag bellen hihi! ben het wachten nu toch echt wel beu! voor de rest nog iemand vorderingen gemaakt? hmmm,,, kheb wel zin in een cake trouwens
@Sharon20: Zo wat een vrolijkheid! goedemorgen! Geniet lekker van je bad, ik wilde dat ik er een had dan lag ik er momenteel de hele dag in En voor je het weet is het 4 uur joh, veel succes bij de Gyn en ik hoop dat hij goed nieuws voor je heeft! (hmm lekker cake! je kan ook muffins maken en die bestrooien met muisjes ) En die telefoontjes~! hier ook hoor! ffffffff.... en als ik iemand bel zeg ik van tevoren al neej, ben nog niet bevallen! @Sakinah: Pfff, ik had ook weer zo'n nacht maar had nog net geen zin meer om de pc aan te zetten, wel weer een stuk uit mijn boek gelezen, beneden op de bank om 4.00 uur snachts.. :x @meinouw: Dat idee heb ik ook weleens hoor! toen was ik gewoon simpel zwanger en bevallen, maar het lijkt wel als je het een keertje opnieuw meemaakt dat je er toch anders tegenaan kijkt.. @happyluna: wel balen dat het hoofdje nog niet helemaal is ingedaald, maar gelukkig weet je ervan! nu mag je de ambulance bellen als het gebeurd als je in een winkel bent ofzo... whahahaha! (zal wel niet hoor ) Tja, die inwendige onderzoeken heb ik er ook drie van gehad de afgelopen week... Vind het ook niet zo prettig dat gevroet daarbinnen. Voelde een dag later nog erg beurs aan.. @meinouw: Hihi, lekker handig! dus jij dacht ik zal ff op die kaart kijken maar ze had niks opgeschreven! IS ook niet slim van haar Hier weer een ***nacht gehad... Viel rond half 1 pas in slaap, werd om half 2 ofzo weer wakker van de pijn.... ging ff uit bed, toen was het weer weggetrokken .. Duurde weer eeuwig voordat ik sliep, toen weer wakker van de pijn, weer naar beneden, pijn weer weg, ik een boek gepakt en een uur liggen lezen op de bank.. Rond half 5 weer naar bed gegaan met een hele slechte stemming en om 5 uur weer wakker met ergere krampen... weer een kwartiertje ofzo daarna weer een tijd voor ik weer sliep en toen om half 7 weer wakker van de pijn, heel erg dit keer.. Dus ik dacht nu blijf ik gewoon liggen tot die baby eruit komt! Maar helaas na 20 minuten moest ik echt plassen, dus ik weer uit bed en toen was het weer weg... Heb net de vk gebeld, dat ik het zo niet meer trek. Ben echt kapot van de slapeloze nachten en die pijnen voor niks! Ze is het met me eens dat het niet opschiet en ze komt vanmiddag even langs om met me te overleggen over hoe nou verder... Ze gaat ook even met artsen overleggen of ik misschien medicatie mag om ff een nacht goed te kunnen slapen, ze denkt dat ik dan daarna lichamelijk weer wat meer energie heb en dat ik dan misschien wel eindelijk ga bevallen... Nouja, ik ben benieuwd. jullie horen vanmiddag wel wat het is geworden.. xx
pfff wat een ontwikkelingen allemaal. Het begint allemaal spannend te worden. Wordt tijd voor actie nu bij sommige dames. Bij mij geen actie te verwachten hoor volgens mij blijft die van mij nog heerlijk zitten helaas! Ben benieuws wie eerst volgt. Maar als je al 3 cm ontsluiting hebt, voel je daar nou niets van? ik bedoel kan je gewoon alles doen enzo? Ja sorry hoor ik heb echt helemaal geen idee hoe of wat!
ik voel er helemaal niks van! ik ben maandag nog gewoon lekker weeste fietsen (toen was ik uitgerekend) en nog lekker de stad in geweest enzo... en toen ik dinsdag bij de gyn kwam (1 dag overtijd) bleek ik ineens 3cm te hebben... ik denk nou! lekker! want had het helemaal niet verwacht... maar heb zoiezo een top zwangerschap. alleen wat last van mijn bekken en heupen (dit kwam omdat ik op de groente en fruit afdeling stond van een supermarkt) want sinds ik thuis ben met zwangerschapsverlof gaat het stukken beter! heb heerlijk van het badje genoten. vind het nu alleen super eng om op mijn rug te liggen omdat zijn hartslag daar zo van achteruit ging. toch vreemd want van te voren dacht je daar nooit aan...
@ sharon; spannend voor je. Bijna 4 uur, ben benieuwd! @ sanna; wie weet joh, begin jij opeens en beval jij als eerste . dat is het leuke van bevallingen, er valt geen pijl op te trekken! @ princesje; jeetje joh, wat vervelend. Ik zou ook kapot zijn denk ik als je zo slecht slaapt, en dan ook nog eens flinke pijn. Bah. Hopelijk dat de verloskundige hulp kan bieden vanmiddag! @ sakinah; jij dus nog zo'n slechte slaper. Jeetje, dat lijkt me echt heel erg rot zeg. kan je overdag wel een beetje bijslapen? Ik heb sinds mijn bezoek aan de VK gisteravond (inwendig onderzoek) heel regelmatig harde buiken nu. Baby vindt dat allemaal niet zo prettig volgens mij, die is flink aan het bewegen. Ze wordt bedankt! . Maar goed, het zal wel nodig geweest zijn denk ik dan maar. Moet vanmiddag nog boodschappen doen met dochter, ik zit nog te bedenken wat we zullen eten. Heb zin in lekkers, maar weet nog niet goed wat, moet wel makkelijk zijn. Misschien maar lekker in de winkel kijken straks.
@sharon: hahaha, misschien helpt dat fietsen wel voor de ontsluiting, denk dat ik zo nog maar een rondje ga fietsen, hahahah Ik heb eigenlijk op het moment weer bijna nergens last van, ik slaap zelfs redelijk...en dat verbaasd me steeds als ik 's morgens wakker wordt (niet dat ik niet naar de wc moet hoor 's nachts) Ow ik heb ook zin in gebak...misschien ga ik zo wel ff naar de bakker...ow wat een schande is het toch.
ik wou een lekkere cake maken, van die brownies. lekker veel chocolade maar vind het zonde. stel dat het sebiet ineens begint dan staat die lekkere cake hier en moet ik hem over een paar dagen weggooien mss idd een ideetje om de bakker ff een bezoekje te gaan brengen wat wij vanavond eten weet ik ook niet! maar gewoon frietjes denk ik... lekker gemakkelijk. heb vandaag ook alweer geregeld harde buiken gehad alleen doen ze bij mij geen pijn. het is wel een kut gevoel en ik voel dat hij dan ineens helemaal opblaast maar heb er geen weeën bij ofzo...
hihi, die vraag over de ontsluiting kreeg ik gisteren van een vriendin van me.. die vroeg of ik nu een gat van 3 cm aan de onderkant had zitten.. whahaha! Ik voel er verder ook niks van hoor by the way... De vk is net geweest en ze heeft het idee dat ik een beetje in een visieuze cirkel zit qua weeen die niet door willen zetten. Daardoor ga ik psygisch weer denken en bang worden en blablablabla... dus.... nu moet ik vanacht als ik niet kan slapen haar opbellen en dan moet ik een nachtje onder pijnstilling in het zh gaan slapen. Krijg dan een prik in mijn been waar ik lekker suf van wordt en die werkt een uur of 4. Ze hoopt dat mijn lijf dan even goed kan ontspannen en dat daardoor mijn baarmoeder een beetje rust krijgt zodat die daarna er volop tegenaan kan! als ik dan niet beval voor de volgende controle (over 6 dagen) dan wil ze waarschijnlijk gaan inleiden.. Dus ik ben weer een beetje wijzer maar ook banger.. heb nog nooit in het zh gelegen! iewww... maarja, alles voor ons beebje! hoop dat hij snel mag komen want nu ben ik het echt zat!
hey, spannend. hoop dat je vannacht gewoon kan slapen dan. ik slaap ook erg slecht. bij mij gaat de tv pas uit na 2uur ofzo en dan duurt het vaak nog een tijd eer ik slaap. als ik dan eindelijk slaap moet ik er minimaal om de 3uur uit om te gaan plassen. ik denk dat het ons lichaam is dat ons nu al gewoon maakt om snachts op te staan maar wel kut he! wat me in jou geval vooral niet leuk lijkt. stel dat de prik zijn werk niet doet en de baarmoeder gewoon lekker denkt we wachten og! dan word je pas over 6 dagen ingeleid, dan ga je echt naar die dag toe leven en duurt het allemaal lekker lang...
nou meiden voor mij word het toch nog spannend. heb zonet de gyneacoloog gebeld en die zei eerst ga morgenvroeg om 8 uur maar naar het ziekenhuis want het word toch tijd dat hij komt belt net de secretaresse terug dat er voor morgen geen plaats was ofzo? maar dat ik vanavond om 8uur in het ziekenhuis moet zijn! ik ben benieuwd wat ze van plan zijn. de komende dagen zullen jullie waarschijnlijk niets meer van mij horen en bij het volgende berichtje zal ik dus waarschijnlijk mama zijn wel spannend nu hoor! het kriebelt allemaal in mijn buik (en neej, het is niet de baby ) nou, wish me luck en voor de andere dames! hoop dat er bij jullie ondertussen ook wat zal gebeuren!
ow Sharon wat spannend zo ineens! zet um op! je kan het! hopelijk heb jij morgenochtend een prachtig gezond kindje naast je liggen! Als ik binnen die 6 dagen niet beval ga ik idd naar die inleiding toeleven, maar kan me er wel op voorbereiden xxx
bij mij gaan ze ook inleiden, maar zouden ze dat vanavond al doen? of moet ik eerst gewoon een nachtje blijven, aan de monitor... alles uitleggen? zou wel heel snel gaat mochten ze ineens beginnen, dan kan het idd zo zijn dat ik morgenvroeg mijn zoontje vast kan houden pfff de zenuwen beginnen nu toch te komen! net mijn lakens al maar verschoond, dat vervelend krakend stuk plastic er onderuit gehaald want die heb ik nu niet meer nodig!
Wie weet gaan ze vanavond nog wel inleiden Sharon! Bij mijn eerste bevalling ben ik ook ingeleid, volgens mij als je al ontsluiting hebt, en je baarmoedermond verweekt is, doen ze dat dmv infuus. De een reageert sneller op het stofje (volgens mij oxytocine) dan de ander, maar dat je er weeën van krijgt is zeker! Mij is dat helemaal niet tegengevallen hoor, je wordt vast prima begeleid in het ziekenhuis! Zet hem op hè! Het gaat vast allemaal goedkomen.
Spannend sharon! Ik wens je een hele goede bevalling! @princesje: nou je weet nu in ieder geval dat het niet lang meer gaat duren toch! Dat scheelt ook wel. Als ik soms bedenk dat het bij mij nog drie weken kan duren, dan heb ik al zoiets van pfffffff
Sharon, spannend zeg, heel veel succes ! princesje83 voor jou ook spannend, en inleiden is helemaal niet zo erg als de horror verhalen die je soms hoort, ik heb het nu twee keer gehad en het gaat idd. snel maar het voordeel is dat je snel je kindje in je armen mag houden. vanochtend de hele ochtend krampen gehad, ik helemaal blij, zo van het gaat vandaag miss. gebeuren maar noppes hoor, heb vanmiddag nog gewinkeld en vanavond een grote boswandeling met de honden gemaakt in de hoop dat dat wat zou doen, maar niks hoor, ik wil zo graag... wel weer slijm verloren dus het is aan het werken nu nog echt doorzetten, anders ben ik volgende week aan de beurt dan gaat de vlos, vliezen breken, maar ja mientje ongeduld is mijn bijnaam ga zo mijn bed in, lekker boek lezen, ik slaap eigenlijk nooit op tijd, of ik nu wel of niet zwanger ben, maar vind het nu wel fijn om lekker in bed te liggen.