nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Was gister niet helemaal wakker; uitgerekende datum is 26-09 ipv 28-09 (sorry moesje). Maar bij mij komen ze altijd een paar dagen later, dus een goede kans dat het toch de 28e wordt.

Geaaaaaatje - 1e kindje - 17 augustus
    Moesje78-tweede kindje-18 september
    Devilschase - eerste kindje - 23 september
    Jacobien -derde kindje - 26 september - MEISJE (na 2 jongens)
    Roosje'69 - tweede kindje - 2 september
    steffie1980 vierde kindje- 8 okt (vervroegd naar laatste week sept geen duidelijke datum)

2. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    hier een foto van de geboortekaart voor en achter en het kraamfeestkaartje... op de blauwe strip aan de voorkant van de geboortekaart komt straks zijn geboortedatum, het gewicht etc te staan...

3. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    je bent mij vergeten ertussen te kopieren en plakken. :)

Rainbow1984 - 1e kindje - 15 september - JONGEN
    steffie1980 vierde kindje- 8 okt (vervroegd naar laatste week sept geen duidelijke datum)

4. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Maartje78-1e kindje-20 september

Zo vandaag liggingsecho gehad, en idd stuit met 1 been omhoog en 1 omlaag, wel lenig hoor!
    Zaterdag om 10 uur gaan ze het draaien, had eigenlijk zaterdag een hele dag weg gemoeten, gaat helaas niet door, 2 van de 4 gynocologen zijn met vakantie dus het is gigantisch druk, dus nu maar op zaterdag en langer wilden ze ook niet wachten omdat het eigenlijk voor 36 weken moet gebeuren ivm indalen beebje. Tsja en zaterdag ben ik 36 weken. Vind het wel heel spannend maar we zullen afwachten!

@rainbow1984: Bij mij wisselt het ook weleens van de linker naar de rechterkant met het ruggetje, dit is helaas het enigste draaien wat die van mij doet al vanaf 20 weken!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wauw! heb je die zelf gemaakt? prachtig zeg!

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hoi hoi,

@Rainbow prachtige kaart, heel erg mooi!

@Geaatje, ja idd erg vervelend Carpaal tunnel syndroom. Ik lig nu heel charmant in bed, met spalken en buikband....hihihi
    En jij nog even volhouden meid, het einde is in zicht!

@ deng: welkom hier!

@maartje78. spannend hoor, draaien zaterdag!

Hier gaat verder alles goed. Gisteren partneravond van de zwangerschapsgym gehad, wat een lachen, samen puffen!
    Wij weten wel wat het wordt, maar mijn zusje is ook net zwanger en zit ook op dit forum. Dus ik heb beloofd om in het topic Zwangerschap er niks over te zeggen wat wij krijgen. Behalve mijn moeder en zus weet ook niemand dat wij het geslacht al weten.
    Als je heel nieuwsgierig bent staat onder Babynamen wel wat we krijgen.... ;)

7. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @Rainbow: Wat een mooie kaartjes zeg. Ziet er echt super mooi uit!

Ben nu wel heel nieuwsgierig naar je babykamertje. Klinkt namelijk heel apart. (voel me nu even heel standaard met mijn wit met lime kamertje ;))

8. Niet meer actief

Een erg gaaf kaartje rainbow! Heeeeeel mooi gedaan!

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Roshi - eerste kindje - 25 september :-#

ik heb het ff op volgorde gezet en mezelf erbij gezet :D

10. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Ik moet morgen naar gyn.
    ben best wat zenuwachtig omdat ik constant harde buiken heb, en s'avonds veel pijn heb aan de bovenkant van mijn buik. of hoe je het ook noemt :) ik hoop dat alles in orde zal zijn!

11. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi allemaal,

Rainbow, wat vreemd die tegenstrijdigheden. Tja, beste op jezelf vertrouwen nu, maar je neemt toch je zwangerschapskaart mee? Wat zeggen ze daar dan van, want als het goed is is alles daarop aangetekend?

Ik maak het lijstje compleet. Kaj krijgt een zusje! Wij weten het al en ik maak er geen geheim van, ik vond het ook zo handig om te weten voor kleertjes, kleur babykamer e.d. en natuurlijk eigen nieuwsgierigheid....;0)

Nog geen tekenen bij mij van een op handen zijnde bevalling.

Geaaatje....hoe gaat het met jou? Hanging in there?

Na de eerste hebben wij voor de 2e ook het geboortekaartje weer zelf ontworpen. Ik had bij het eerste kindje wel beelden, maar bij dit kindje was het vrij blanco en moeilijk. Mijn vriend heeft in het ontwerpen aardigheid en ervaring, dus ik ben over het resultaat erg tevreden. Wij verwerken er straks ook een babyfoto in, dus nu is het afwachten geblazen. Leuk, wel, he, om het zelf te doen.

Jacobien, wat leuk een meidje na 2 knullen. Zit je je niet te verkneukelen om alle leuke kleertjes. Terwijl ik moet zeggen dat ze voor jongens ook erg leuke dingen hebben. Koop altijd weer met plezier voor mijn zoontje stoere kleertjes....

Ik hou wel contact met mijn werk en ze hebben wel een vervangster gevonden, uiteindelijk...na heel laat werven...maar wat ik hoor van mijn collega is dat het niet lekker loopt. Gelukkig is het ook enerzijds de ver van mijn bedshow. Ik kom in januari pas weer de boel oplappen. Eerst mijn kindje nu.

Hebben jullie trouwens ook gehoord van de consternatie over hoe kinderlozen kijken naar ouders.....Het was gister in het nieuws, geloof ik, maar er staat een uitgebreid artikel in het blad J/M voor ouders (een goed blad trouwens). Jeetje.....ik was best pissig over sommige uitspraken van kinderlozen over ouders....aaargghhhhh....Nog meer die daarover gehoord hebben....offeh...misschien in onze toestand beter van niet. Je windt je alleen maar op, tenminste ik dan.....kan het nog suffer, denk ik dan...Maargoed, ook wel wat anders aan mijn hoofd nu, hoor....

Ik heb mezelf als 2e op de uitgerekende lijst gezet, daar dan de uitgerekende data chronologisch zijn.

Verders dus alles goed en leuk al die septemberbeebs! Straks kunnen er bevaldata achter ;0).

Groetjes weer!

Roosje'69 - tweede kindje - 2 september - MEISJE (1e =jongen)

12. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Sorry Roshi, bijgewerkte lijst. Soms kruisen berichten zich zo snel.

Roosje'69 - tweede kindje - 2 september - MEISJE (1e = jongen)
    Roshi - eerste kindje - 25 september

13. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    @Moesje: wat leuk voor je moeder dat haar beide dochters zwanger zijn

@ Geaaaaaatje: ik heb bij de Ikea zo'n gouden muurdecoratie gehaald en boven het bed geplakt, gouden behang gekocht en daar een behangrand van geknipt en ook het behang om een lampenkap geplakt, de rest is cremekleurig. Lime en wit is ook mooi, ik heb zoiets wel eens op TV gezien.

@suikerboon, succes bij de gyna!

@Roosje: ik heb het artikel niet gelezen, maar wat vonden kinderlozen dan van ouders met kinderen? ik hoop niet dat ze zo'n standaard beeld hebben van suffe huismoeders en schoolpleinmoeders, want zo eentje ben ik absoluut niet!
    over die zw kaart; ik heb alle info die ik had meegenomen van VK utrecht naar Ngein, maar daar stond eigenlijk alleen maar op dat ik veel last heb gehad van infecties en blaasontstekingen ed.

14. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Vandaag eerste dag verlof! Eindelijk, ik was er zo aan toe! :D

15. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Suikerboon, sta jij al in ons lijstje dan? Nee, toch nog? Laat even weten.... en suc6 ook.

Die kleuren. Bij ons was de eerste keer lime de kleur en we hebben die kleur nog veel in huis. Nu is het dieper lila. Erg vrolijk en warm. Goud lijkt me ook heel mooi trouwens. Apart en ook heel warm.

Raar, Rainbow, van die zwangerschapskaart, ze tekenen daar ook ligging e.d. in op. Zeker als ze het er de 27e week al over hebben, wat ik erg vroeg vind voor indalen, trouwens, maar ik ben geen deskundige. Bij de eerste kan het in het begin van de 30 weken al wel gebeuren. De tweede kindjes dalen meestal later in. De mijne is dus nog niet volledig ingedaald, maar ik voel soms veel druk op mijn bekken. Ik denk ook, ach, ik zie het wel en vertrouw er gewoon op dat mijn lichaam en mijn kindje goed zullen samenwerken.

Dat artikel...nou, een paar grote lijnen eruit zijn dat een aanzienlijk deel van de kinderlozen vind dat ouders veel voordeeltjes krijgen. Er zijn extreme meningen, hoor, maar gelukkig ook gematigde meningen. Uiteenlopend van dat ouders met kinderen alle lasten zelf maar moeten dragen tot dat kinderlozen ook voordeel willen hebben aan wat zij bijdragen aan de maatschappij.

Ook een uitspraak van een kinderloze vrouw die bv geven in het openbaar verschrikkelijk vind en dat dat verboden moet worden. 'Z'on slijmerig babymondje met melk aan de tepel te zien' vond ze zo afzichtelijk.....Als ik dat dan lees en veel uitspraken van bewust kinderlozen die zich ook vaak achtergesteld voelen op ouders, ook in werksituaties, dan gaat er bij mij een knop om.

Dankzij ouders is er straks bijv. een generatie die ook hun AOW en pensioenen betaalt. Trouwens wat voordeel. Ze beseffen niet hoe duur kinderen zijn en wat de investering is in zorg en liefde. Veel kinderlozen zien dat niet zo (nogmaals gelukkig niet alle, hoor) en willen ook voordeel zien.
    Ook hebben ze in 75% van de gevallen moeite met de opvoeding door de huidige generatie ouders, vinden dat kinderen te centraal staan.....
    Tja, denk ik, wat moet je dan als je dreumes van 1,5 met een eigen wil in huis en tuin rondstruint. Moet je dat dan maar vergeten en naar hun egoistische verhaaltjes luisteren, terwijl je kind een kraal in kan slikken..... wat levensgevaarlijk is, wat is nu belangrijker, denk ik dan...om maar een voorbeeld te noemen.

Ik vind kiezen voor het ouderschap niet een egoistische keuze. Enerzijds wel, maar anderzijds kun je bewust kinderlozen ook zeer egoistisch noemen. Je hebt alle tijd van de wereld. Geen extra kosten, kunt buiten hoogseizoen op vakantie, wat 100den euro's kan schelen....

Nouja.. kortom, ben je geinteresseerd in de mening van kinderlozen over de ouders van nu...ff googelen, maar nogmaals kan me voorstellen dat de meesten van jullie wel wat anders aan het hoofd hebben. Ik wind me er wel over op, maar gelukkig niet teveel. De vergrijzing moet immers opgevangen worden.

Slotzin in het artikel van J/M voor ouders was overigens pro ouder natuurlijk:
    'Als ouder overwin je de existentiele angst voor de dood, omdat je voortleeft in je nageslacht. Iemand zonder kinderen heeft die troost niet.'

En eerlijk gezegd, nu ik een kindje heb van bijna 2, kan ik die zin onderschrijven, maar ook dat ik nu meer weet wat angst en bezorgdheid inhouden. Want die krijg je er als moeder echt bij cadeau. Je bent nooit meer alleen en zo onbezorgd als je was voor je kindje. Dat heb ik tenminste. Alleen dat al is geen egoistisch gegeven voor mij.

Dus om nu te zeggen dat ouders alleen maar beter af zijn in deze maatschappij vind ik veelste kort door de bocht.

Soms zijn de uitspraken van de diverse partijen heel genuanceerd en soms denk ik, nou, ga er nog maar wat meer over lezen of je erin verdiepen. Dan praat je wel anders dan zo kortzichtig. Die over de bv, vond ik echt het toppunt! Wat een sufnuf!

Nou, ik hou weer erover op, hoor, mits iemand reageert en het interessant genoeg vind in dit stadium. Ik kan me ook wel wat interessanters bedenken.

Sterkte aan alle moeders (in spe), hoor!

16. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Lindada, gefeliciteerd en ik hoop dat je net zo van je verlof geniet als ik! Wil je jezelf ook op het lijstje bijvoegen?

Thanks!

Roosje'69 - tweede kindje - 2 september - MEISJE (1e = jongen)
    Roshi - eerste kindje - 25 september

17. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Zwangeren:

Roosje'69 - 2e kindje - 2 september - MEISJE (1e = jongen)
    Lindada - 1e kindje - 17 september - MEISJE
    Moesje78 - 2e kindje - 18 september
    Maartje78 - 1e kindje - 20 september
    Devilschase - 1e kindje - 23 september
    Roshi - 1e kindje - 25 september
    Jacobien - 3e kindje - 26 september - MEISJE (na 2 jongens)
    steffie1980 - 4e kindje - 8 okt (vervroegd naar laatste week sept geen duidelijke datum)

Totaal: 10 zwangeren!

Afspraken:

Lindada: 24 augustus VK + bevallingsgesprek

18. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik heb even de lijst een beetje opgeleukt en op volgorde van uitgerekende datum gezet. :)

19. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @rainbow: Ziet er erg professioneel uit die kaartjes! Leuk ook een kaartje voor het kraamfeest.

@Maartje: Ik hoop dat het draaien gaat lukken meid!

20. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik hoop trouwens wel dat ze het bij ons goed gezien hebben, wij hebben namelijk een roze babykamer! :D

Deel Deze Pagina