nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @Moesje: Ik heb maandag partneravond, ben benieuwd.

@Geaatje: Lijkt me ontzettend vervelend, vooral als je zwanger bent, en al helemaal als de kleine er straks is!

@Suikerboon: Ik heb ook steeds vooral pijn bovenaan mijn buik. Laat je weten wat dat is?

2. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik ben het helemaal met je eens Roosje. Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over wel of geen kinderen hebben. Voor beide zijn voor en nadelen. Laat iedereen zijn eigen keus maken, en respecteer de keuze van een ander. Als je je zo nodig ergens aan moet ergeren, ligt dat aan jezelf, niet aan de ander. Dus als je niet van bv geven in het openbaar houd, kijk er dan ook niet naar. En zo kan ik wel even doorgaan...

3. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Hoi Lindada,

Tja, dat kun je ook nog hebben, ja....We moeten het maar zien....
    Wordt het een moderne jongen.... :D

4. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Ja, joh, die artikelen zijn voor mij nu een grote ergernis....maargoed, ik wist niet dat het in zekere zin 'zo hoog zat' bij sommige bewust kinderlozen.....

Eerlijk gezegd, mijn schoonzus is bewust kinderloos, hebben wij begrepen en wel het prototype kinderloos. Ze zal bijv. ook niet aanbieden ons kind op te vangen rond de bevalling, want ze staat er gewoon niet bij stil. Gelukkig ben ik absoluut niet afhankelijk van haar, hoor.....
    Met organiseren van uitjes zorg ik voor opvang van mijn oudste, want ik weet al dat ze daar geen tot weinig rekening mee houdt. Het leeft blijkbaar gewoon niet. Ik heb als ouder dus ook een oordeel over sommige bewust kinderlozen, niet alle, want een buurvrouw is dan kinderloos, maar wilde wel graag moeder worden en het kwam er niet van, maar zij is wel zo druk met haar neefje en inmiddels nichtje. Ze doet er vanalles mee... dat is weer de andere kant. Ik wilde dat ik zo'n schoonzus had....Mijn eigen familie heeft wel kids en dat gaat ook leuk samen. Gelukkig compenseert dat weer. Ze wonen alleen wel verder weg en niet om de hoek, zoals mijn schoonzus.

Ik snap bewust kinderlozen ook niet altijd, hoor, moet ik er eerlijk bij zeggen.....Vooral niet als ze wel heel egocentrisch zijn en dat gewoon ook nog eens beamen dat dat de reden is dat ze geen kinderen willen...., zoals mijn schoonzus en zwager.....nougoed. Ik hou er maar weer over op.....dhuhh...

5. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tel ook mee, moet nog 4 dagen te gaan........ :rolleyes: !

Sinds vorige week dinsdagnacht heb ik al 3 cm ontsluiting maar weeen is ermee gestopt en morgenmiddag naar VK. Slijmprop al verloren en nu af en toe sliertjes slijmprop (sorry voor smakelijk)

Zit ik hier al af te tellen, poeh!

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Zwangeren:

Geaaaaaatje - 1e kindje - 17 augustus
    Roosje'69 - 2e kindje - 2 september - MEISJE (1e = jongen)
    Rainbow1984 - 1e kindje - 15 september - JONGEN
    Lindada - 1e kindje - 17 september - MEISJE
    Linka76-2e kindje - 25 augustus - MEISJE
    Moesje78 - 2e kindje - 18 september
    Maartje78 - 1e kindje - 20 september
    Devilschase - 1e kindje - 23 september
    Roshi - 1e kindje - 25 september
    Jacobien - 3e kindje - 26 september - MEISJE (na 2 jongens)
    steffie1980 - 4e kindje - 8 okt (vervroegd naar laatste week sept geen duidelijke datum)

Totaal: 10 zwangeren!

Afspraken:

Lindada: 24 augustus VK + bevallingsgesprek

7. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Lynka, sterkte, joh, wat spannend allemaal. Onsmakelijk...vind ik niet, hoor. Hoort erbij, he. 3 cm. is al heel wat, hoor. Je bent al begonnen. Vervelend dat nog ongewis is hoe het door gaat breken straks.

STERKTE!

8. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik hoop dat het snel doorzet linka!

(Je mag trouwens al onder geaaatje! En ik zal het aantal zwangeren op 11 zetten ;) )

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Zwangeren:

Geaaaaaatje - 1e kindje - 17 augustus
    Linka76 - 2e kindje - 25 augustus - MEISJE
    Roosje'69 - 2e kindje - 2 september - MEISJE (1e = jongen)
    Rainbow1984 - 1e kindje - 15 september - JONGEN
    Lindada - 1e kindje - 17 september - MEISJE
    Moesje78 - 2e kindje - 18 september
    Maartje78 - 1e kindje - 20 september
    Devilschase - 1e kindje - 23 september
    Roshi - 1e kindje - 25 september
    Jacobien - 3e kindje - 26 september - MEISJE (na 2 jongens)
    steffie1980 - 4e kindje - 8 okt (vervroegd naar laatste week sept geen duidelijke datum)

Totaal: 11 zwangeren!
    4 meisjes
    1 jongen

Afspraken:

Lindada: 24 augustus VK + bevallingsgesprek

10. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Hé meiden,

wat een gezellige boel hier.

Rainbow: wat een mooi kaartje, zeg.

Ik vind het altijd knap als mensen de creativiteit hebben om zelf een kaartje te ontwerpen. Ik heb altijd wel ideeen in mijn hoofd, maar omdat op papier te zetten, dan ziet het er echt anders uit, hi, hi. Ik kan nog geen auto tekenen (wat lastig is met 2 jongens).

Geaaaaaatje: hoe gaat het met jou? Is de beeb er al?

Maartje: ik duim voor je en hoop dat de kleine het ook lekker vindt om met het koppie naar beneden te liggen.

Lindada: roze is toch ook leuk voor een jongen! hi, hi.

Wij hebben een kaartje besteld van m art geboortekaartjes (website kan je vinden als je op m art geboortekaartjes googelt). Het is een kleine collectie kaartjes. Het is het kaartje van 3x is scheepsrecht.

Ik heb altijd zo'n hekel aan de discussie over voordelen van wel / geen kinderen. Mijn zus en haar man willen geen kinderen en dat respecteer ik volledig. Zegt ze laatst tegen mij dat kinderen slecht zijn voor het milieu; nou ja, wat moet ik nou met zo'n opmerkingen. Ik heb maar gezegd dat als zij later in het verpleeghuis ligt blij moet zijn dat iemand haar billen vast, hi, hi.

Nou, voor mij nog een weekje werken en dan heb ik ook verlof. Kijk er wel naar uit. Dan kan ik mij volledig gaan richten op de laatste weken van de zwangerschap en de geboorte van de kleine meid. Ik wil graag thuis bevallen dus daar moeten we ook nog het e.e.a. voor regelen.

Iedereen sterkte met de laatste loodjes en ik ben benieuwd weer de eerste beeb geboren wordt.

11. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0

Maartje, hopelijk horen we van je hoe het gaat idd.

Jacobien, wat erg vind ik het om dit te lezen van je eigen zus. Goed gereageerd! Hopelijk kon dat met humor in de ondertoon, of was het serieus.....staan jullie op goede voet? Aaarrghhh. Ik zou echt heel erg kwaad worden over zo'n opmerking. Zeker nu....Ze zou verbaal alle hoeken van de kamer gezien hebben en mij nooit meer hebben willen kennen....serieus......Knap dat je zo reageerde....
    Nogmaals voor dat artikel wist ik nieteens dat het er zo voorstond....

Bijna lekker verlof voor jou. Moet je nog veel regelen voor je thuisbevalling? Wil je bijv. in een bad? Dat lijkt me op zich heel ontspannen, trouwens.

12. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hey
    heb alles doorgelezen maar ben vandaag zo warrig dat ik geen idee meer heb wat en hoe haha
    heb een heel mooi kaartje voorbij zien komen echt super

een discussie over wel/geen kids wat een gezever zijn sommige kinderlozen he :)

ook iemand met 3 cm ontsluiting...had ik bij de derde ook en heb er nog 3 weken mee rondgelopen voor het doorzette (lekker positief maja hahaha ging daarna trouwens wel snel tegenover 28 uur- 23 uur en dan ineens 6 uurtjes ;) )

Hier word het trouwens een jongen ;) leuk voor op de lijst erbij

Verder niet zo goed vandaag zeker niet, veel pijn in mijn bekken, maagzuur wat nergens mee weg wil (moet ermee naar de ha gaan zeiden ze pff) ik ben zo chago als iets. Dit waren overigens voortekenen bij de andere drie.....2 dagen later bij alle drie bevallen na deze tekenen. Ook wat roze slijm verloren net als vorige week dus de slijmprop laat ook los

wat ik dan schandalig vind ik ben 2 juli voor het laatst op controle geweest en madam ging op vakantie....kan pas 3 september terecht ook niet eerder bij een vervanger.....is toch absurd rond deze tijd? zit 2 maanden tussen :S:S:S dus ben helemaal niet gerust.

13. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Steffie, wat idioot van dat controle verhaal. Dat kan toch helemaal niet in jouw fase van de zwangerschap. Slecht geregeld!

Vervelend dat je je zo voelt, joh, want je moet nog even, he?

Alle sterkte meid!

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Dank je, ja VK had gezegd dat je zo lang kan mee lopen, me vriend geloof het niks van dat wij 3 cm ontsluiting hebben, maar tsja, as maandag ben ik officieel uitgerekend, me vriend is gewoon eigenwijs.

4e kindje? Wow! Gezellig grote gezin man!

En wat betreft, ik respecteer mensen die GEEN kinderen willen, het is hun keuze maar laten hun ook ons te respecteren met onze keuze die kinderen willen.

15. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    nou volgens echo en onderzoeken nog 4 weken
    maar heb de banner maar zo gelaten aangezien er geen echte duidelijke datum is

van mij mag het eerder hoor dan 8 okt want dan is mijn oudste zoontje jarig.....heb ze toch liever apart in feestjes hahaha

16. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    de gyn zei dat de pijn normaal is omdat het kindje tegen de ribben duwt. hij heeft ook een afstrijkje gemaakt om te zien of ik 1 of ander bacterie heb die 1 op 3 vrouwen heeft. en wat deed dat een pijn man ! 3 keer heeft ie geprikt. brrr
    verder is alles in orde en moet ik volgende week terug gaan:)

17. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Lindada, jij kunt de lijst zo mooi uitwerken. Ik heb hem gekopieerd, maar alle mooie kleuren verdwijnen dan als ik hem weer plaats...zonde. Zou jij dit willen bijvoegen?

Suikerboon is op 18 september uitgerekend van haar eerste kindje.

Groetjes!

18. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Pffff meiden......wat gaan jullie snel! 1 dag niet kijken en hup weer een paar pagina's verder...hihi

Hier is de nesteldrang weer ongelooflijk toegeslagen. Nu de hele badkamer aqua gepimpt. Aquablauwe handdoeken en washandjes gehaald, badmat en een paar aquablauwe potjes voor de sier, staat wel weer lekker fris.
    Verder ben ik bezig met de tractaties voor de créche. Ik heb badeendjes gehaald en daar heb ik kaartjes bij gemaakt met Hoera...ik heb een brusje en naam kind....gr. Britt.
    Ook al weer klaar.

Mijn lijstje is bijna af...hihi

Linka...lekker meid, het einde is in zicht
    Steffi....hopelijk is het weer een teken en begint het zo
    Roosje....die bewust kinderlozen snap ik ook niet hoor, en ik wil ze ook niet snappen...

19. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0

He, Moesje,

Klink jij lekker op dreef, zeg. Het gaat me goed, maar ik ben vandaag wat vermoeider. Geen zin om veel te doen. Ha. ha. tractaties klaar hebben. Heel herkenbaar. Heb ik ook al kant en klaar in de doos. Ik besteed er altijd best veel aandacht aan, jij? Mijn vriend vond het ditkeer overdreven wat ik had, maar ik vond het gewoon zo leuk om de andere kindjes te verwennen. Kleine ronde effen doosjes met houten applicaties erop geplakt met een ballon en een klein tolletje erin en met een kletskoekje van Sesamstraat eraan vast en natuurlijk briefjes erbij. Ik had er echt schik in 't te kopen en te maken. Wist je trouwens dat er op I-net hele sites zijn met tractatieideeen? Kan in de toekomst nog van pas komen.....

Zucht, gelukkig snap jij ze ook niet en wil je ze ook niet snappen.
    Dat verhaaltje van Jacobien...over haar zus nota bene.....Het zal je maar gebeuren, zeg, oef.

Nou, rust ook af en toe wat uit, he? Ik ga maar weer wat kleine overzichtelijke klusjes doen, maar alles wat gebeuren moet is hier af voor de beeb komt, gelukkig...

20. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Oja, jij maakt ze ook voor de baby...nou is mijn Kaj precies jarig omstreeks de tijd dat ik ben uitgerekend. Ik laat het dan maar samengaan. Ik denk ook het kraambezoek. Dat zal het vast wel worden...Mijn zus heeft twee zoons in vlak op elkaar jarigi...De laatste jaren voegt ze ze ook wel samen, omdat ze ook niet bepaald naast de deur woont voor familie en vrienden....

Dat zal er bij ons ook wel gaan inzitten....Succes maar weer....

Deel Deze Pagina