@Roosje; ik heb ook zo mijn eigen mening over bewust kinderlozen. EN DIE VOOROORDELEN KAN IK HEEEEEEEEEL GOED ONDERBOUWEN. Ik heb voor mijn zwangerschap altijd gezegd 'ik wil geen kinderen'. Mijn zwangerschap was dan ook een verassing (medicijnen en de pil gaan niet zo goed samen haha). Ik was egoistisch, wist niet hoe ik met kids om moest gaan, irriteerde me mateloos aan het feit dat ik nergens recht op had qua belastingen, kinderbijslag etc en dat ik de volle pond moest betalen, irriteerde me aan suffe huismutsen met 3 kids... Ik weet dondersgoed hoe die mensen denken. Tot ik zwanger werd en er een nieuwe wereld voor me openging en ik ben zooooooooveel gelukkiger dan voorheen (ook al ben ik straks alleenstaande mama - ik zou het niet anders willen). Nu pas besef ik dat ik nooit meer alleen zal zijn en hoeveel meer positieve dingen je terug krijgt in het leven, hoe meer je waardeert. je wordt gewoon menselijker als je moeder wordt. Liefdevoller, kleine dingen waardeer je meer, je houdt op met zeuren over kleine onbelangrijke zaken in t leven... Ben blij dat mijn leven zo'n plotselinge wending heeft gekregen. Je wordt leuker als persoon. jacobien: haha kinderen slecht voor t milieu... haha zij is ook een kind geweest heh linka76: wat spannend joh! Succes! Steffie: wat idioot dat er 2 maanden tussen je controles zit, heel onprofessioneel van ze zeg. @Moesje: kun je ook bij mij thuis gaan nestelen? haha, is mijn badkamer ook zo mooi opgepimpt!
trouwens, ik heb 's nachts dat ik vaker wakker wordt omdat mijn bekken dan zo vast zitten en zo pijnlijk zijn... hebben jullie daar ook last van? dat je wakker wordt van de pijn zeg maar. ook heb ik heel veel last van harde buiken, echt zo'n 10x per dag... zijn dat voortekenen dat de bevalling eraan komt of hoeft dat niet perse?
Hallo meiden, @Rainbow; ik begrijp precies wat je bedoeld. Zoals jij dacht, heb ik ook gedacht. En ik erger me nog steeds aan die suffe huismoeders met 3 kids.....Maar niet omdat ze huismoeder zijn met 3 kids, maar gewoonweg omdat ze een heel ander leven leiden dan ik. Maar moeder worden is zo ontzettend geweldig. Ik had van mezelf nooit gedacht dat het zo vanzelfsprekend zou zijn dat er altijd iemand voor mij gaat. Dat ik het geduld voor haar op kan brengen. En ook niet dat ik zoveel van iemand kan houden. Ik hou zielsveel van mijn man, maar wat je voor mijn eigen kind voel, is niet uit te leggen. Maar daarnaast heb ik het ook nodig om mijn eigen dingen te hebben. Mijn werk vind ik superleuk en als ik op het werk ben stort ik me ook helemaal daarin. En de dagen die ik met mijn dochter ben, geniet ik veel meer juist omdat ik ook nog mijn eigen dingen heb. Dus het verandert je inderdaad. Het maakt het leven veel mooier......en dat kan je een bewust kinderloos echtpaar NOOIT uit leggen. Zucht....wat een emotionele woorden... hihi zullen de hormonen wel zijn. Bekken heb ik trouwens geen last van....vervelend zeg! @ Roosje; heb je helemaal goed dat je de tractaties van de verjaardag en de baby lekker samen laat gaan. Hoe oud wordt je zoon? Ik heb een dochter van 20 maanden. Het werkt wel een beetje verslavend hoor dit topic. Moet steeds ff kijken of een van jullie iets gepost heeft....hahaha Hebben jullie trouwens het bed al op klossen? Ik heb ze al wel in huis ik denk dat mijn mannetje ze dit weekend eronder zet. En dan ben ik er echt bijna klaar voor.
@Moesje, ik heb mijn bed op bavaria bierkratten ik snap wat je bedoeld met kinderlozen... ik heb t niet zo op 'schoolplein moeders' zoals ik ze noem. Bij mijn zusje op school (zusje is 9), staan ze een half uur van te voren op de kinderen te wachten om te roddelen over anderen... ik hoorde laatst dat zo'n sufk*t tegen een andere vrouw had gezegd 'kijk, die beland nou in de goot'... en dat was gericht aan mij omdat ik zwanger ben (is 24 jaar en zwanger zijn nou echt zo raar?)... echt zó suf, get a life. ik heb best last van mijn bekken nog... vandaag misselijk, diarree, 6 tot 8 harde buiken in het uur... ik zit me echt af te vragen of de kleine van plan is naar buiten te komen! enne... als je t niet erg vindt; ik kan geen geboortekaart meer zien! haha, mijn tip aan iedereen is: laat je geboortekaartje in godsnaam drukken, dit is gekkenwerk haha.
Haha, ben zelfs ook blij dat ik laten heb afdrukken, haha! Raar van de moeders op schoolplein, zo vroeg daar! Ik ben er altijd 5minuten van de voren op pleintje, poeh!
@ rainbow....moeder worden betekend gelukkig niet perse sufk*t worden. Wij gaan ook echt nog wel lekker stappen en uit eten enzo, dat heb ik gewoon af en toe nodig, even weer gewoon Jessica zijn. En dat zal ook echt altijd blijven. Het enige verschil met vroeger is is dat we het nu moeten plannen. Wat een mutsen die zo lopen te roddelen. Zegt wel genoeg, ze hebben waarschijnlijk zelf geen eigen leven.....zou ik echt vreselijk kwaad om kunnen worden.
Ojeej, wat zal er dan van mij terecht komen? ik ben 23, zit in een rockband en mijn favoriete drankje is bier ! Ennuh...tja dat hbo diploma en de vaste baan, nou das helemaal van de zotte ! Ik zou dan expres heel ordinair voorbij gaan lopen ofzo
Melloncollie...hier ook een bierdrinker.....als ik niet zwanger ben komt echt niks van ons terecht...
Nee he ik ben bang van niet...en het ergste is nog dat ik sinds ik zwanger ben geen bier meer heb aangeraakt ! Trouwens bij mij duurt het nog iets langer dan 6 weekjes...maar wou toch ff meekleppen
haha. Wat een geweldige berichten allemaal! Leuk om te lezen weer. Rainbow, fantastisch dat jij het avontuur alleen tegemoet gaat. Echt grote klasse! Dat kan overigens in Nederland prima! Ik voel mezelf altijd anders dan veel andere moeders. Dat zit ook in mij, hoor. Ik ben veel later moeder geworden dan ik eigenlijk wilde, maar toch nog een lieve man ontmoet, dus het valt me gelukkig nog ten deel. Wij hebben samen nou niet bepaald het conventionele rijtje afgewerkt, maar dan nog, het maakt niet uit hoe, al heb je dat wel. Ik heb iig veel meegemaakt had altijd wel 'aparte en artistieke vriendjes' (die dus niet echt geschikt waren voor het ouderschap, tsja...en heb daar op een gegeven moment een streep onder getrokken toen ik 35 was, ik was dat los vast gedoe zoooo zat! Ik zocht iets in de verkeerde hoek, kwam ik gelukkig op tijd achter) en kan nu gelukkig bewust van mijn bewust gekozen moederschap genieten . Ik ben niet alleen maar full time moeder, want zonder o.a. mijn werk en andere rollen van mezelf zou ik bijv. een superchagrijnige moeder zijn. Eerlijk gezegd. Ik zou best wel meer contact willen met andere moeders, maar ben zelf wat terughoudend, juist omdat ik mezelf niet als doorsnee zie, maargoed, wie nou wel en ook denk dat zij een oordeel over mij hebben... Wat denken we soms tocht veel, he? Dat van die schoolpleinroddel vind ik echt zo suf. Ze zijn zeker jaloers op jouw kracht, ofzo. (Rainbow). Hebben ze het ooit aan je gevraagd hoe jij je voelt? Echt sufk*tten idd! Ha. ha. En bierdrinkers. Gelukkig leven jullie echt! Een kind wil toch ook vooral graag een moeder die echt leeft.....daar hebben ze volgens mij toch wel erg veel aan. Moesje, mijn zoontje wordt 2 in september. Alweer. Het gaat zo rap. Die 2 jaren zijn voorbij gevlogen. Ze zijn zo superleuk op die leeftijd, he, rond de 20 maande idd. Alles lekker aan het ontdekken. Stronteigenwijs worden.....ha.ha! Hij zit nu echt in de 'NEE-fase'. Echt lachen en soms niet.....ook....Hij zegt ook 'Ja' tegen de dingen die hij echt wel wil. Dus de nuancering komt er duidelijk in nu....ja. Echt geweldig om je kind zo te ontdekken. Steeds weer iets zien wat je eerder nog niet kende. Dus moeders van de eerste. Ik vind het (het wordt) echt steeds leuker, het moederschap! En verkneukel me nu al om weer een baby te zien, te ruiken en vast te houden, kortom, om het allemaal nogmaals te mogen beleven.... Rainbow, ik heb ook veel last van harde buiken. Dat hoeft niets te betekenen dan dat je rustiger aan moet doen. Het is een vervelend gevoel, maar hoort niet pijnlijk te zijn. Dat bekkenprobleem, dat ken ik. Daar heb ik nu nog meer last van dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Best vervelend wel, maar helaas vallen in dat gebied wel de klappen. Het hoeft allemaal iig niet te betekenen dat er al een bevalling aankomt. Wacht ook nog maar even, toch? Je kunt ook tijdens groeispurts van het kindje ook meer of minder last hebben van je bekken en je banden. Heb ik tenminste. Helemaal bij de tweede is het nog gevoeliger bij mij. Ik vind verder het moederschap enorm verrijkend en soms denk ik ook wel eerlijk van en nu zou ik even echt een tijdje alleen met mijn vriend willen zijn. Gewoon samen een weekje weg, ofzo. Maargoed, daar kies ik nu voor dat dat even de tijd niet is. Dat komt wel weer. Ik heb lang genoeg vrij kunnen leven. Idd dat je zoveel kon houden van je kind, dat kun je niemand die geen moeder of ouder is uitleggen. Dat is echt een enorm gevoel, dat ik ook voor geen goud zou willen missen. En tegelijkertijd ervaar ik nu ook de tweede zwangerschap als 'het hoort allemaal ook zo bij het leven, gewoon'. Het is bijzonder en gewoon. Heel dubbel dus. Ik had met dat warme weer af en toe 's avonds zin in een roseetje ofzo. Maar doe het nu maar gewoon niet. Wel drink ik af en toe een scheutje koffie met heel veel melk. Wel lekker. Straks kan ik weer gewoon alles drinken en eten, gelukkig, want dat wordt ik af en toe wel een beetje zat nu. Verders hier dus geen tekenen van bevalling. Ik verwacht pas iets na 2 september alhoewel je het nooit weet, he? Nou, gezellig weer alle klets. Ik ben benieuwd wanneer we het eerste bevallingsverhaal krijgen....
@melloncollie: ik moest meteen denken aan de rompertjes, mutsjes en speentjes die ik zag bij de expo met 'rockstar baby' erop haha. hier is de link: http://www.expo.nl/data/styleit/RSB%20producten(2).jpg die schoolpleinmoeders zouden eens moeten weten... als ze wisten hoe ik in elkaar zat, dan pas hebben ze roddelmateriaal! ik zie er misschien uit alsof ik denk dat ik miss hollywood ben met mn victorias secret schoenen en bling bling tas, maar ondertussen luister ik naar reggae en dancehall muziek, ben ik een computer nerd, ben ik absoluut niet burgerlijk (als in huisje, boompje, beestje, hond erbij en wit hek om de tuin), struin ik in de zomer festivals af en heb ik mijn eigen grafisch bedrijfje, hele rare combinatie, ik weet t... maar jah... hun weten t beter; ik beland in de goot...
roosje: ben blij dat ik er niet alleen over denk over de rollen die je speelt/aanneemt in je leven, sommige vrouwen veranderen in alleen 'mama' en een andere rol hebben ze niet, bv 'de vrouw', 'de echtgenoot' en gewoon zichzelf... Mijn moeder is ook geen doorsnee moeder en daar ben ik zo blij om... soms zei ze tegen me 'het is zaterdagavond, nu ben ik even geen 'mama' meer voor een paar uurtjes, vanavond ga je naar oma en ga ik naar een feestje!' Ik heb er nooit problemen mee gehad, heb er echt een geweldig leuke moeder voor terug gekregen. Mijn moeder is nu 52 en gaat eens in de zoveel tijd nog steeds uit en lekker gek doen en zichzelf zijn.
Om heel eerlijk te zijn ben ik nou juist ook weer het tegenovergestelde van wat je zou verwachten.....oh jij zit in een rockband? wild man! Nou nee, eigenlijk niet. Ik ben absoluut geen feestbeest, maar ik houd wel van een biertje en lol trappen met mijn band op z'n tijd, 4 meiden onder elkaar. Zie hier een voorbeeld van onze vervelende flauwe humor: http://www.youtube.com/watch?v=NJuz0nx_pP4 Gewoon heerlijk puberaal vervelen, niets meer en niets minder. Ik drink alleen bier, sterke drank heeel soms met de feestdagen en ik heb nog nooit welke vorm van drugs dan ook aangeraakt. Best braaf dus! Did I mention dat ik ook netjes in 4 jaar ben afgestudeerd? Dat kleine beetje wildheid wat ik dan toch nog in me heb gooi ik er lekker uit middels rockmuziek, mag ik! Ja ik ken die rockstarspulletjes van de Expo, op zich wel geinig maar vind het een beetje prijzig. Mijn kind heeft al wel bandshirtjes ! En ja wat is nou doorsnee? Een poging van mensen om hun eigen wereld in groepjes te ordenen Ik wist trouwens niet dat jij het alleen ging doen Rainbow.
haha dat youtube filmpje is echt grappig. leuk hoor, zo'n band met 4 meiden. ja, ik ga het alleen doen, nadat ik zwanger was geworden van mijn ex kwam ik erachter dat meneer getrouwd was met een vrouw in amerika (met 4 kids!). en daar zit hij nu ook, zijn vrouw probeert hem weg te houden bij mij, dus heeft ze via zijn werk geregeld dat hij 3 weken voor mn bevallingsdatum en een week na mijn bevallingsdatum daar zit... t is maar wat je graag in huis neemt natuurlijk... 8)
Leuk filmpje Melloncollie! Mijn dreumes (bijna peuter, he) vond het ook erg leuk. Begon er gelijk bij te swingen en wil meer ' iek '. (=muziek) ;0)
Tja, Rainbow, wat ga je doen met het contact? Wat wil je..Hij is toch de vader, he.....Lastig, lijkt me, maar echt superkrachtig van je!
Oh das een complimentje Roosje, kids voelen dat intuitief aan he Das best heftig Rainbow. Het is op zich lullig van zijn vrouw, maar ik geloof dat de vader van je kind zich eigenlijk als enige echt als lul gedragen heeft. Maaruhm nee ik heb geen zin om te oordelen ! Ik hoop dat je het beste kunt maken uit de situatie.