nog 5 weken.....wie gaat er mee aftellen?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Moesje78, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Hé allemaal,

Het gaat hier aardig vlot met het typewerk. Ik moest even wat bijlezen, maar tegen de tijd dat ik bij het einde ben ben ik het meeste weer kwijt. Lekker handig hè?!? Maar vind het echt heel leuk om alles te lezen. Is zo grappig om te zien dat anderen dingen meemaken die je zelf ook tegen gekomen bent tijdens je zwangerschap. Echt zo herkenbaar!

Ik las ook nog iets van of het vreemd was om 24 jaar te zijn en zwanger te zijn. En dat iemand die persoon gezegd had dat je dan in de goot zou belanden. Nou dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als iemand je dat zegt dan zegt dat natuurlijk meer over de persoon die het je zegt. Dus hou de eer aan jezelf en ga je er niet door aangesproken voelen. Je weet wel beter. Ikke ben ook 24 jaar en wij hebben er bewust voor gekozen om nu aan kinderen te beginnen. Mijn man is 28 en dus ook niet heel oud (om het zo maar even te noemen). Ik vind het prachtig om jong moeder te worden. Dat is iets dat ik al jaren in gedachten had. En ik vind dat een ander mag denken en vinden wat ie wil, maar zolang wij maar achter onze eigen keuzes staan zal ik me niets van die anderen aantrekken. En in de goot belanden gaan wij zeker niet. Het is wel zo dat wij ons kindje straks goed kunnen onderhouden en dat we ons financieel geen zorgen hoeven te maken. En we hebben een goed huwelijk. Dat is iets dat je toch graag als basis aan je kindje kan bieden. Maar voor alle jonge ouders die bijvoorbeeld ongepland maar wel gewenst zwanger zijn geraakt. Die kunnen het ook best redden. Het is echt niet zo dat je omdat je jong zwanger bent maar in de goot terecht zou komen. Tuurlijk...voor de één zal het wat moeilijker/zwaarder zijn om een kind te onderhouden en te verzorgen dan voor de ander. Maar ik denk dat dit helemaal niet leeftijdgebonden hoeft te zijn. (sorry voor mijn lange mening...wou ik gewoon even kwijt)

Vandaag ben ik weer op controle geweest bij mijn verloskundige. Met ons beebje ging alles goed en met mijn bloeddruk en dergelijke was gelukkig ook niets aan de hand. Ze had besloten om mij vandaag te gaan strippen, omdat ik 5 dagen overtijd ben. (Had stiekem ook al gehoopt dat ze dat zou gaan doen ;)) Het strippen viel haar heel erg mee (mij trouwens ook), want volgens haar was de baarmoederhals al een eind verstreken. Het was uit zichzelf toch al een heel eind op gang gekomen en dat had ze eigenlijk niet verwacht. Dus daar was ik stiekem wel een beetje trots op! ;) Dus nu maar hopen dat er binnen 24 uur toch wel iets op gang gaat komen. Heb sinds het strippen aardig wat harde buiken en een zeurende ongi-pijn in mijn buik. Maar daar had ze me al voor gewaarschuwd. Evenals voor het beetje bloedverlies wat ik nu heb. Maar het is allemaal voor het goede doel! Ik hoop echt dat ons beebje door dit strippen alles in gang kan gaan zetten! :D

2. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    O ja, ik ben het volgende nog vergeten te melden in mijn berichtje van net. Wij verwachten een ventje! Wij hebben dit trouwens niet echt voor ons gehouden. Iedereen die het graag wilde weten mocht het van ons wel weten. Er zijn wat pake's en beppe's (opa's/oma's) die het niet wilden weten, dus voor hun hebben we het gewoon geheim gehouden. Maar onze overige familie, vrienden en dergelijke waren net als ons nieuwsgierig, dus die weten het al.

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik ben het helemaal met je eens hoor meis!
    haha nou dan zal ik ook maar vast in die goot gaan liggen want ik ben ook 24 ;)

:whistle: alweer 35 weken (en 1 dag vandaag) nog maar 5 te gaan :D

4. Roosje1969

Roosje1969 Actief lid

28 feb 2008
    103
    0
    0
    Geaatje, Meid! Het klinkt als dat het zeer binnenkort allemaal echt gaat gebeuren! STERKTE en vooral genieten. Hou moed tijdens de weeen en weet dat het einde er zeker aan komt! En dat het resultaat er mag wezen. Het is een onbeschrijfelijk gevoel als je je kindje voor het eerst ziet. Ik vond dat de mooiste ervaring van mijn hele leven.

Kracht gewenst, he! En zet hem op!

5. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @Roshi: ik wacht nog even met in de goot liggen, want het spoelt hier momenteel. ;)

6. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @Roosje1969: zo voelt het nu ook wel een beetje! Echt heel lang kan het nu niet meer duren. En ook al mocht er de komende 24 uur niks op gang komen, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Heb nog steeds die ongi-pijn en dan vooral onderin mijn buik. Klinkt misschien stom, maar ben blij dat ik er even last van heb. Geeft toch aan dat het strippen in ieder geval wat los maakt daar beneden, want anders had ik totaal niets gevoeld. Dus nu is mijn motto: pijn is fijn! (voor zolang als het duurt dan hè?!? ;))

7. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    jeetje wat gaan jullie hard!
    Had gister een heel lang bericht getypt slaat mijn computer vast alles weg, schiet lekker op en heb ook geen idee wat ik geschreven had, mijn geheugen wil af en toe niet meer zo!

Geaatje succes meid hopelijk schiet het nu wat op, houd je ons op de hoogte?

Moet nu snel naar een bruiloft

Toedels

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hallo meiden

lees dat jullie allemaal ook nog rond de vijf weken moeten.
    ik moet ook nog vijf weken. dus begint nu erg spannend te worden hebben ook al alles gewassen en gestreken.
    maar nu heb ik een vraag heb nu al van vanaf vannacht last van het gevoel of dat ik ongesteld moet worden heeft iemand mischien een idee wat dit kan zijn. hoop dat iemand het weet.

groetjes cynthia

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Meiden, wat gaan jullie snel zeg!

geaaaatje: ik hoop dat er nu echt heel gauw wat gebeurt bij je!

rainbow: wat een heftig verhaal, en wat dapper van je om het "alleen" te gaan doen. Je komt over als een sterke vrouw dus dat zal vast goed komen!

Roosje: bijna 2, leuk man, die dochter van mij is idd ook behoorlijk eigenwijs, geweldige leeftijd!

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Wij hebben dit weekend (na heel veel hele drukke weekenden) lekker helemaal niks. Heerlijk rustig even genieten. manlief mag het bed op klossen zetten en dan ben ik er eigenlijk wel klaar voor. Kaartjes zijn geschreven, muisjes staan klaar kleertjes zijn gewassen. Maar ja, daar hebben we niks over te zeggen hé....

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wow.... heftig...
    knap van je dat je er zo over praat meid!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb ik ook heel erg, verschrikkelijk gevoel, die krampen! Zijn indalingsweeen heeft de VK me verteld!

12. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Ruim een dagje niet op het forum en ik lees over krampen, nesteldrang, kleertjes wassen, bier drinken, rock en rol, etc, etc. Actief zijn jullie hoor, hi, hi.

Hier af en toe een slokje wijn of bier, cafe bezoek is na 2 kind bijna nul geworden )snik', kleertjes moet ik nog wassen, nesteldrang is er, krampen af en toe.

Dit weekend naar mijn ouders om de wieg te halen en als ik verlof heb over 1 week kan ik helemaal los gaan met wassen, poetsen, schrijven enveloppen, maken fotoalbum, en wat ik verder nog van plan ben.

Fijn weekend allemaal en Geaatje sterkte!

Liefs Jacobien

13. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    roddelmoeders hihi ken het helemaal.....ben blij dat ik dat probleem niet meer heb nu de kids met de bus naar school gaan ik ergerde me dood aan die tantes. En maar lullen tegen me... een jong koppel komt aan met een kleintje van 2,5 jaar moedertje was 23 en vader 24 nounou wat een roddels....
    zeg ik ehhhh....ik ben 27 mijn kinderen zijn 6-3-1 en ben zwanger he 8)
    ohh jah mijn man was 18 toen de eerste geboren werd en is er nu pas 24 :confused:

heb me rotgelachen erna lekker samen met mijn man. Weten die veel pfff
    wij zijn ook geen doorsnee ouders hoor. Gaan ook graag eens weg (als we oppas vinden) en anders komt de "jeugd" wel eens hierheen en vieren we hier wel een "feestje" ook doen we en dan vooral mijn man lekker gek met de kids spelen nog net zo hard mee op de speeltuin hoor hahaha

Ohh jah hebben ook nog een gevaarlijke herder en witte keeshond pfff geen combi he met zoveeeeeel kinderen en zo een jong koppel...
    heb dan wel de opleiding dierhouderij gedaan en 12 jaar hondenschool gelopen maar dat vergeten ze dan even hahaha

ben wel een poetsmiep alles moet schoon zijn dus dat is mijn burgelijke iets. ik werk thuis omdat ik er voor de kids wil zijn (opvang aan mij niet besteed ook financieel niet) maar wil over een tijdje wel de avonduurtjes iets gaan doen om weer wat onder de mensen te komen.

drinken mmmm heel soms we drinken beide eigenlijk alleen als we eens uitgaan, maar dat is niet echt bewust we vinden het gewoon net zo gezellig thuis met een koffie of een colaatje

ja ook wij zijn computernerds....ik voor mijn werk al 6 uur per dag en in de avond zitten we beide bij een spel vaak haha gezellig he kindjes in bed kaarsjes aan en pc staren whahaha :rolleyes:

maar ook geen doorsnee relatie hoor. we zijn 8 jaar samen hij is 2 keer weggegaan met zijn jongensstreken nog heeft een verslaving gehad maar we hebben ons er helemaal doorgeslagen en zijn 2 jaar geleden gelukkig getrouwd en nog steeds beste maatjes. we doen dus werkelijk alles samen.... :) ok....kom maar op haha je moet ook een beetje eigen hebben....maar ehh ik rijd graag paard hij ook, ik dans graag..hij ook, ik pc graag..hij ook hahaha en hebben dezelfde humor. buiten papa en mama, en minnaar en minnares dus ook vriendje en vriendinnetje wat wil je nog meer?

roddelen whahah laat ze begaan zolang je zelf maar gelukkig bent toch?

de rest ben ik vergeten lol maar weet gewoon dat dit iets is waar ik me dus ook doooooooooooooooooood aan erger :evil: ;)

14. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    als hij contact wil hebben, dan mag ie langskomen, hij weet waar mijn huis staat zeg maar. maar ik ga geen initiatief nemen, ook niet als de baby geboren is... hij heeft niet eens een nr voor me achtergelaten voor noodgevallen, nu hij in amerika zit... ja dan ga ik ook geen moeite doen.

nu ben ik geen superwoman of krachtig ofzo. ik zie gewoon altijd de humor van alles in en positieve kant van het leven. mijn moeder was zelf alleenstaande moeder dus ik weet eigenlijk niet beter! ik heb ook nooit de droom gehad van huisje, boompje, beestje, trouwen, kinderen krijgen... die wens is er nooit geweest dus dit gaat me allemaal heel natuurlijk af :)

het enige waar ik me aan irriteer zijn de mensen die neerkijken op mijn situatie... de mensen die wel het huisje boompje beestje ideaal hebben en mij als zielig, uitschot of ed bestempelen... daar kan ik me wel druk om maken zeg! die opmerkingen raken me gewoon, omdat ik helemaal niet zo ben.

15. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    kan ik me voorstellen Rainbow....dat je niet wilt dat mensen op je neerkijken.

Vind mezelf ook niet super standaard. Heb altijd erg tegen alles wat burgelijk was aangeschopt. Maar zie mij nu, bijna 30, zwanger van de tweede, getrouwd, vaste baan en een stationwagen. ;)

Wel allemaal burgelijke dingen, maar nog steeds voelt het niet zo.
    Ik heb nog steeds het gevoel dat ik volop leef. Door mijn werk, door hoe ik in het leven sta. Mijn kind gaat natuurlijk voor alles, maar daarnaast moet ik ook echt af en toe de (feest)beest uithangen en me even "ontladen".....hahaha
    en soms iets burgelijks doen is ook best fijn...... ;) al kost het me nog steeds moeite om het toe te geven hihihi

16. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    Ik las ook nog iets van of het vreemd was om 24 jaar te zijn en zwanger te zijn. En dat iemand die persoon gezegd had dat je dan in de goot zou belanden. Nou dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als iemand je dat zegt dan zegt dat natuurlijk meer over de persoon die het je zegt. Dus hou de eer aan jezelf en ga je er niet door aangesproken voelen. Je weet wel beter. Ikke ben ook 24 jaar en wij hebben er bewust voor gekozen om nu aan kinderen te beginnen. Mijn man is 28 en dus ook niet heel oud (om het zo maar even te noemen). Ik vind het prachtig om jong moeder te worden. Dat is iets dat ik al jaren in gedachten had. En ik vind dat een ander mag denken en vinden wat ie wil, maar zolang wij maar achter onze eigen keuzes staan zal ik me niets van die anderen aantrekken. En in de goot belanden gaan wij zeker niet. Het is wel zo dat wij ons kindje straks goed kunnen onderhouden en dat we ons financieel geen zorgen hoeven te maken. En we hebben een goed huwelijk. Dat is iets dat je toch graag als basis aan je kindje kan bieden. Maar voor alle jonge ouders die bijvoorbeeld ongepland maar wel gewenst zwanger zijn geraakt. Die kunnen het ook best redden. Het is echt niet zo dat je omdat je jong zwanger bent maar in de goot terecht zou komen. Tuurlijk...voor de één zal het wat moeilijker/zwaarder zijn om een kind te onderhouden en te verzorgen dan voor de ander. Maar ik denk dat dit helemaal niet leeftijdgebonden hoeft te zijn. (sorry voor mijn lange mening...wou ik gewoon even kwijt)

Zal ik dan nu maar vast in de goot gaan liggen voodat me kleine er is...?
    Haha nee idd wat een onzin, we hebben er bewust voor gekozen om vroeg kinderen te krijgen, over 2,5 week wordt ik 21 en over ongeveer 5 weken komt ons kindje en kan al bijna niet meer wachten!

Alles is al klaar, gewassen, gestreken en ingericht.
    allerlei dingen in huis opnieuw zodat de kleine straks alles kan krijgen wat hij/zij wil.

Wel veel last van pijntjes doordat de beeb aan het indalen i, niet een geweldig gevoel maarja hoort erbij.

Succes allemaal

Liefs Kim

Zwangeren:

Geaaaaaatje - 1e kindje - 17 augustus
    Linka76 - 2e kindje - 25 augustus - MEISJE
    Roosje'69 - 2e kindje - 2 september - MEISJE (1e = jongen)
    Rainbow1984 - 1e kindje - 15 september - JONGEN
    Lindada - 1e kindje - 17 september - MEISJE
    Moesje78 - 2e kindje - 18 september
    Maartje78 - 1e kindje - 20 september
    Devilschase - 1e kindje - 23 september
    Roshi - 1e kindje - 25 september
    Jacobien - 3e kindje - 26 september - MEISJE (na 2 jongens)
    Kuzzkim - 1e kindje - 27 september
    steffie1980 - 4e kindje - 8 okt (vervroegd naar laatste week sept geen duidelijke datum)

Totaal: 12 zwangeren!
    4 meisjes
    1 jongen

Afspraken:

Lindada: 24 augustus VK + bevallingsgesprek

17. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    nou meiden, misschien onsmakelijk om te vermelden, maar ik moet t echt kwijt en tips hebben; vandaag ben ik gezegend met een aambei. hij doet gewoon pijn en ik schaam me dood. ik kan toch niet bevallen in een toch al oncharmante pose met zoiets dat eruit hangt? :oops:
    hebben jullie snelle tips die helpen? hij moet gewoon weg voor de bevalling!

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Rainbow, misschien kan je ff dokter bellen...

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Rainbow, even langs de apotheek/drogist om Sperti te halen. Ik had het na de eerste bevalling (door het persen) ook. Doet inderdaad pijn.
    Sperti is een zalf voor aambeien.

Ik krijg ook steeds meer last van mijn hand (carpaal tunnel syndroom). Op sommige dagen heb ik het zin er toch wel een beetje af en mag 'ie komen van mij..... :) Maar ja, geduld is een schone zaak.

20. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Kuzzkim, leeftijd zegt toch echt helemaal niks! De een is er op zijn dertigste aan toe om moeder te worden, en de ander op zijn vierentwintigste. Mensen hebben toch altijd wat te kletsen, hoe je het ook doet.

Deel Deze Pagina