Autogordel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik voel onze frummel nu al een tijdje en merk gewoon dat ik het steeds vaker voel. Maar op de één of andere manier ook ALTIJD in de auto. Begint et enorm te schoppen tegen de gordel en te bewegen... Betekend schoppen altijd dat ze het niet fijn vinden of gewoon uit ehmm.. enthousiasme 8) :) ..
     
  2. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal

    Even een vraagje: draag je je gordel wel onder je buik? want dat schijn beter te zijn voor het geval je een aanrijding krijgt dan krijgt je buik geen klap zeg maar.

    Wel leuk dat je je frummel voelt met autorijden, ik zou zeggen veel autorijden :D
     
  3. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bo20,ik heb dat ook hoor,dat ik de kleine veel voel als ik in de auto zit.Grappig is dat,maar soms denk ik dan ook weleens dat ze het niet fijn vindt in de auto...Je zou haast denken dat ze juist in slaap gewiegd worden tijdens het rijden... ;)
     
  4. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Komt mij ook bekend voor. Vooral aan het einde van de dag, als ik weer naar huis rijd. Ik ben ongeveer een uur onderweg naar huis, en word altijd erg blij van die activiteit in mijn buik :) Ben je gelijk met je hoofd bij andere dingen dan het werk!
     
  5. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Mijn dochter deed dat ook altijd. Deze schopt ook meer als het klem zit, zeg maar. Wanneer ik meer naar voren leun bijv. Ik denk dat het soms wel een kwestie is van ruimtegebrek/even duwen tegen die buikwand omdat het niet helemaal lekker zit.

    Even voor de goede orde: je bent wel verplicht je gordel gewoon te dragen! En op de manier waarop hij hoort te zitten. Anders ben je niet verzekerd, zwanger of niet...
     
  6. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Goed dat je dat ff vermeld want er zijn zelfs dames die ervan overtuigd zijn dat t beter is om tijdens je zwangerschap geen gordel te dragen en dat t nog toegestaan is dan ook.
    1 van mijn vriendinnen is zo'n oen :cry:
     
  7. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik heb toen ik zwanger was een Besafe family besteld van deze site:
    http://www.hetrietje.nl/index1.html

    Dat zit een stuk lekkerder en het is ook nog eens veiliger voor je kind.
    Hij is wel vrij prijzig, maar als je veel moet rijden absoluut de moeite waard om te kopen.
     
  8. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Haha, grappig om te horen dat er meer dames zijn die hun beebje voelen onder het autorijden. Ik dacht ook dat ze dan in slaap worden gewiegd. Maar blijkbaar niet.. en dat terwijl ik de gordel helemaal niet strak heb!
     
  9. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Ik voel de baby ook veel bewegen tijdens autorijden.. volgens mij komt dat omdat ik dan rustig zit (dan gaat ze bewegen, had ik bij de vorige zwangerschap ook). Net zoiets als je rustig gaat liggen, dan gaat de baby ook juist bewegen...
     
  10. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Dat klopt ook alleen draag je je onderste gordel onder je buik ipv er op dat is veiliger voor je kindje. Wordt door diverse deskundige aanbevolen.
     
  11. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Schoppen hoeft niet te betekenen dat ze het niet fijn vinden. Kan dus ook enthousiasme zijn.
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    is die wettelijk wel toegestaan? want feitelijk mag je niets met je gordel doen, omdat je dan niet meer verzekerd bent is mij altijd verteld. mijn moeder wilde ook graag een speciale accesoire voor de gordel, omdat ze klein is en bijna gekeeld wordt door de bovenste gordel, maar de autodealer wilde haar deze niet verkopen, omdat de veiligheid van de gordel dan niet meer 100% was (is ie tenslotte niet voor gemaakt voor zo'n hulpmiddel) en de verzekering dan moeilijk zou kunnen doen. hij wilde daar niet verantwoordelijk voor zijn.
     
  13. Lily

    Lily Actief lid

    14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Extra gordelstukken kopen is ook echt niet nodig hoor. Allemaal geldklopperij. En meeste verzekeringen pikken het inderdaad niet.

    Als je de onderste gordel gewoon onder je buik schuift is het veilig voor de kleine. Je hoort verhalen van loskomen van placenta e.d. door gordels.

    Of je nu wel of niet een gordel draagt, het loskomen van de placenta kan sowieso gebeuren bij het krijgen van een ongeluk.

    Gewoon goed opletten in het verkeer.
     
  14. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb mijn gordel nooit onder mijn buik gedragen tijdens zwangerschap, zat gewoon niet lekker. Ik had mijn gordel al vast voor ik de auto in stapte en ik hoefde dan alleen maar de gordel over mijn hoofd te trekken (dus buikstuk zat achter mij). Gelukkig heb ik nooit een ongeluk gehad maar dat wil ik ook niet als ik niet zwanger ben! Nu draag ik mijn gordel natuurlijk wel weer normaal.. Ik zeg niet dat mijn manier de juiste was, alleen maar hoe ik het heb gedaan.
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik draag em nog steeds zoals het moet. vind het opeens eng om zonder te rijden. in het verleden reed ik nog wel eens zonder in de stad of bij parkeren, omdat onze gordel zo strak staat dat ik soms niet naar voren kan buigen. nu doe ik dat niet meer. toch apart hoe je onbewust op meer dingen let en voorzichtiger bent, hoewel ik een super nuchter figuur ben ;)
     
  16. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik draag em ook onder m'n buik maar niet super strak. Of inderdaad achter m'n rug.. al is dat misschien niet zo verantwoord.. :S
     
  17. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou ik had gisteren ook de neiging hem achter mijn rug te doen, want ik vind de gordel toch wel vervelend strak zitten nu,...
    maar ja ivm de veiligheid deed ik het maar niet,
    toch ging ik ff hier op zoek, om te zien hoe jullie dit probleem ervaarde,..
    bij jullie valt het wel mee zo te zien,..
    ik zal vanmiddag eens kijken of ik de gordel idd wat losser kan zetten ofzo,......
     
  18. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    De gordel mag absoluut niet achter je rug. Dat is heel onveilig!
     
  19. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Idd, mij wordt ook wel eens gevraagd of ik nog gewoon de gordel omheb en niet achter m'n buik. Nee, ten eerste vind ik het heel erg onveilig om em niet goed om te hebben (als je een ongeluk krijgt wordt je gewoon gekeeld) en ten tweede heb ik er helemaal geen last van eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina