het lijkt zo simpel en zoveel mensen die juist moeten afvallen, maar mij lukt het niet om die kilo`s aan te komen. toen yoshua geboren was zat ik aan het einde van mn kraamweek alweer op mn goede gewicht. helaas zijn er na die tijd nog wat extra kilo's vanaf gegaan en ik krijg ze er niet meer aan. op dit moment ben ik al blij dat ik niet meer afval, maar aankomen lukt (nog) niet. dit is wat ik (ongeveer) eet per dag. ontbijt: 2bruine boterhammen met hagelslag, grote kop rooibosthee en een beker melk. tussendoor: koffie, water, fruit, koekje lunch: 4bruine boterhammen waarvan minimaal 2 met vleeswaren, kaas of ander gezond beleg en de andere met appelstroop en een grote beker thee. tussendoor: fruit, koekje/nootjes oid en nog meer thee en water diner: normale hoeveelheid warm eten (zou wat meer mogen maar ik zit savonds snel vol). avond: thee, water en soms iets lekkers na de vakantie ga ik weer beginnen met fitness en dan met name krachttraining en een klein beetje cardio (mn conditie mag ook wel wat beter) iemand een idee wat ik kan doen want ik ben er zo klaar mee dat ik op de kinderafdeling kan shoppen en ik bijna geen borsten meer over heb. (wordt er zwaar onzeker van)
Proberen toch meer brood te eten? Bijvoorbeeld saconds nog 2 boterhammen met pindakaas en een banaan? Wat bij mij ook hielp was Brinta met volle melk, toen ik aan moest komen at ik wel 10 boterhammen per dag
Volle melk gebruiken, noten als tussendoortje. Misschien naar de huisarts of diëtist voor eventueel aanvullende shakes (ik weet zo de naam niet).
Brinta vind ik absoluut niet lekker. ik zit al te griezelen als ik wat Brinta van mn zoontje op mn vinger krijg en ik het dus aflik zonder na te denken. Het lastige is dat er overal van alles te vinden is over afvallen, maar zeer weinig over aankomen. 6jaar geleden moest ik ook aankomen en dat lukte redelijk met alleen wat meer volle producten (die ik nu ook eet), maar nu kom ik er helaas niet uit. wie weet welke voedingsstoffen ik juist wel en juist niet extra moet nemen? op de ene site zeggen ze juist meer koolhydraten en op een andere site kom ik juist tegen dat ik meer eiwitten moet nemen en geen extra koolhydraten. (dus dan is nog meer brood juist niet handig).
@jet83: Mijn huisarts vind het allemaal niet echt schokkend en mn bmi is nog gezond dus moet maar gewoon wat meer eten en vooral geen cardio doen op de sportschool. met yoga en meer eten zou het goed moeten komen(?) Volle producten gebruik ik zoveel mogelijk.
Noten zijn een goeie, veel calorieën en je hoeft dan maar een handje te eten, onder het tv kijken of zo 's avonds, dan gaat het er ongemerkt in. Verder helpt "grazen": steeds tussendoor iets kleins pakken. Dus steeds als je iets uit de koelkast pakt ook voor jezelf een plakje kaas of zo nemen. Ik heb een kennis die ook moest aankomen, die heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen door niet meer te ontbijten (klinkt tegenstrijdig maar je gaat dan later op de dag inhalen plus extra) en alleen nog cola te drinken, de originele dus met veel suiker. Ze was dolblij want toen kon ze eindelijk parachutespringen, eerder was ze daar te licht voor; dan wapper je weg of zoiets
Ik heb het ook, kom niks aan. Alleen al ik ongezond eet maar dat is ook niet de bedoeling. Ik probeer zoveel mogelijk gezonde vetten binnen te krijgen. Brood met kaas en avocado. Noten En volle zuivelproducten. En als ik dan aankomen is het alleen m'n buik... En helaas niet borsten en billen..
Misschien de koffie vervangen door fruitsmoothies? Je fopt nu je lichaam met de caffeïne, terwijl je ook iets zou kunnen drinken waar echt energie in zit. In fruitsap zitten best veel calorieën. Verder wat al gezegd is over gezonde vetten: vette vis, avocado, noten (een pinda is een peulvrucht, mocht je lekker pinda's zitten te eten - maar wel lekker en vet natuurlijk). En wat vaker ongezond? Zelfgebakken cake met slagroom? Heerlijk!
Heerlijk Griekse yoghurt eten. Is romig en vettig en vol eiwitten. Avocado en noten. Gedroogd fruit levert ook heel wat calorieën en vult niet te erg. Wat vaker een tosti met bv kaas en zongedroogde tomaat? Dubbel beleg?
Dat niet meer ontbijten en cola drinken wil ik dus juist niet gaan doen. Ik zal dan misschien wel aankomen, maar volgens mij is het niet echt een gezonde manier. Ik eet ook best eens ongezond. Ik ben een behoorlijke zoetekauw, maar Door teveel suiker wordt ik vermoeid. Ik merk dat ik me beter voel als ik gezond eet, dus dat wil ik graag zo houden. (En nog mee verbeteren, kan nog wel wat energie gebruiken) Nu nog uitvinden wat ik (naast al het genoemde ) het beste kan eten. Poeh, veel eten is altijd wel een dingetje geweest, kan gewoon niet mega veel achter elkaar wegwerken. Nu tijd vinden om tussendoor nog meer te eten en bedenken wat dan wel.
Het is wel heel veel thee, thee, thee en water...... Misschien dat eens vervangen door wat momentjes met calorieën erin?
Nog meer eten; Mijn man is nu 8 kilo aangekomen (had een bmi van 18 al jaaaaaaren), maar kolere wat moet die veel eten. Hij eet veel volle producten, noten, kipfilet/volle kwark etc. Zodra hij stopt met het extra eten dan valt hij direct weer af. Hij eet nu bijv O 4 boterhammen met kipfilet T volle kwark 250 gr en twee stuks fruit M 6 boterhammen met van alles en nog wat en 2 eieren T hand noten en een energiereep A bord volgeladen T 500 gr volle kwark en vaak nog een hand noten Ow en dan snaait hij nog wel wat tussendoor
lukt het s avonds niet nog een kommetje vla ofzo te eten? of pap als ontbijt? Je hebt naast brinta natuurlijk ook andere opties; zoals griekse yoghurt met granola - of havermout pap of griesmeel (heerlijk met een scheutje siroop erbij!) . Warme vanille of frambozenpudding (s avonds) is ook zo lekker .
Calorieënshakes drinken. Ik vind die van colossus2500 heel goed. 500ml melk, 5 scheppen zijn 1500 calorieën. Het is het enige wat bij mij werkt. Alles al geprobeerd en ik kan eten tot ik misselijk wordt en zo 2 weken lang en nog geen gram bijkomen maar wel de hele dag slecht voelen van het overeten bweighh. Zo een pot van 2000gram is wel binnen een dag of 6 op. Ik zou dus een grote pakken en de choco is echt lekker. Drinkt gemakkelijk weg en een uur later kan je weer eten. s'ochtends een kleine en s'avonds een grote nemen. https://www.bodystore.nl/colossus-2500.html
Avocado en noten idd <3 Het maakt geen bal uit waarvan je meer eet, eiwitten, koolhydraten of vet, als je maar meer kcal eet dan je verbruikt. Wat je kunt overwegen is steviger brood kopen/bakken? Wij bakken zelf brood en daar kan ik mee af met twee plakjes op een ochtend. Maar als ik supermarktbrood eet, moet ik opeens 4 plakken naar binnen werken. Wat een lucht
Dit idd, zoek goede caloriebommetjes zoals noten! Notenpasta op brood, extra avocado bij de lunch etc.
Sapjes, slagroom met fruit, de wat vettete vleeswaren voor op brood, roomboter. Bij de Jumbo hebben ze in het vriesvak "bouwsteentjes" dit zij kleine gebakjes met extra calorieën.
Ik had hetzelfde probleem, en ik dronk 's ochtends na het ontbijt en 's avonds na het avondeten een Formula 1 shake van Herbalife. Normaal gesproken wordt het aangeraden bij afvallen, maar aangezien het vergelijkbaar is met een maaltijd, kun je het ook gebruiken om aan te komen. Het is gezond (veel vitaminen), vullend en veel beter dan proberen aan te komen dmv extra toetjes en dat soort onzin. Succes!
Ik ben ook zeker niet van plan om allerlei zoete moek naar binnen te werken en bv heel veel slagroom en chips te gaan eten. Op dit moment ben ik aan het kijken in welke gezonde producten de meeste calorieën zitten zodat ik op een gezonde manier meer binnenkrijg. Ik denk dat ik na de vakantie nog maar eens ga "zeuren" bij mn ha en ga vragen of ik niet naar een diëtiste kan. Misschien dat die mij verdriet kan helpen. Ook ga ik na de vakantie weer naar de sportschool om krachttraining te doen en een beetje cardio. (Niet teveel anders verbruik ik weer veel te veel en moet ik dat er werd aan zien te eten)