Hallo meiden, Ondanks dat er 5 pogingen zijn mislukt en we de laatste tijd wat dips hadden blijf ik hopen op een brusje voor mijn heerlijk ventje. Ik heb 4 jongensnamen hoog op mijn lijst staan en vroeg me af welke jullie het leukste vinden. Mijn zoontje heet overigens Seyhan dan weten jullie waar het bij moet passen. Bedankt alvast. Groetjes OW
Ferdi of Emre. Heb op Ferdi gestemd, maar bedenk me net dat ik Emre eigenlijk leuker vind Ferdi is buitenlands, stoer, maar niet te onhollands, vind hetzelfde van Emre ook al is die al weer iets buitenlandser. Vind Emre een fijnere klank hebben dan Ferdi. Aydin vind ik een vreemde versie van het nu zo populaire Aidan. Die naam vind ik niet mooi, en Aydin ook niet... Tamer doet me teveel aan Tamar / Thamar denken, een meisjesnaam. En aan het woord 'kamer'.
Ik vind Aydin op zich de mooiste naam, qua klank en betekenis, maar die i zonder puntje en bijbehorende uitspraak (aaidun) is in NL nu eenmaal onbekend, dus daarom zou ik er niet voor kiezen. Daarna vind ik Emre de mooiste naam: het klinkt mooi, heeft een mooie betekenis en is niet moeilijk uit te spreken/te schrijven... Ik hoop dat je droom gauw werkelijkheid wordt!