Hoi meiden ben ik weer druk weekend achter de rug dus nu pas tijd om te reageren. @Dreetjuh21 die pijn ik heb dat ook maar volgens de verloskundigen kan het erbij horen ze zegt dat ik gewoon een erg gevoelige buik heb omdat ik bij mn zoontje ook zoveel buikpijn heb gehad. inderdaad het gevoel van weeen. ze adviseerde mij om frambozenbladthee te drinken dat zou je buik soepeler maken of een buikband te dragen maar moet eerlijk zeggen dat ik het zonde vind om voor die paar weekjes nog een dure band aan te schaffen. Maar zoals mina al zei als je het niet vertrouwd gewoon je vk even bellen. @Mina die medicatie die jij had voor een moeilijke stoelgang heet die toevallig movicol of movicolon? Wat een leuk idee zo'n aftel kalender ik denk dat ik er ook maar 1 ga maken voor matthijs. heb vorige week wel een boekje voor hem gekocht Bobbi wordt grote broer. er leuk boekje waar alles met rijmpjes wordt verteld. Ik ben vandaag weer bij de vk geweest en mn bloeddruk en alles was weer goed gelukkig slaap nu alweer 3 nachten moeilijk tot bijna niet pfff maar goed alles voor het goed doel he? Ik baal ook gewoon en weet dat ik dat niet moet doen maar ben nu al 18 kilo aangekomen en elke keer als ik mezelf in de spiegel zie dan kan ik wel janken. bij mn zoontje was ik ook 21 kilo aangekomen hoor en daarna is er weer 26 kilo afgegaan dus hoop maar dat dat nu weer zo is. Maar ik baal er wel van:x Zijn jullie ook zoveel aangekomen? groetjes jane
Joh, wat vervelend voor jullie allemaal zeg. Jammer dat het zo moet he. Ikzelf heb eigenlijk gewoon niet te klagen. Tja, ik word zo'n 10 keer wakker per nacht. Maar ik heb nu verlof en vind het heerlijk. Lekker relaxen, beetje de was doen af en toen of een beetje schoonmaken. Maar verder gewoon dvdtje kijken, boekje lezen, etc. Harde buiken...hmmm ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat is, dus neem ik aan dat ik er ook geen last van heb. Meiden ik wens jullie allemaal heel veel sterkte de laatste weken. Nog even en dan zien jullie waar jullie het allemaal voor gedaan hebben! Succes!
hey vandaag 36 weken en idd het ook goed moe zit al thuis sinds halverwege februarie, dus echt goed beu nu slapen gaar idd steeds moeilijker zo'n zin in zoet last van de warmte en wat harde buiken soms ook misselijk en een heel druk kleintje met veeeeel pijnlijke bewegingen maar vooral opstaan en rondlopen sochtends is een ramp na een uurtje op mijn zij liggen, kan ik amper rechtstaan van de druk, dan doet het dus echt pijn (maar weet begot niet hoe dat komt of waaraan het ligt ?????? IEMAND?...) dan moet ik dus niet vertellen hoe dar voelt na een nachtje slapen maar goed nog eventjes te gaan al mag het komen hoor aan 37 weekjes je zou mij niet horen klagen veel sterkte aan iedereen ik duil voor jullie allemaal
Hey daar, Hoe is het met jullie? Hier alles goed. Gister naar het ziekenhuis geweest, alle controles waren goed. Omdat ik nu al ruim 35 weken ben vroeg ik me af of ik inmiddels weer terug mocht naar mijn eigen vlos. En gelukkig mocht dit! Vanaf 37 weken mag ik bevallen met mijn eigen vlos, tot die tijd moet ik in het ziekenhuis bevallen. Maar goed, dat geldt natuurlijk voor iedereen! Er is geen nieuwe afspraak in het ziekenhuis gemaakt, want dat zou toch pas over twee weken zijn. In het ziekenhuis nog wel 'even' inwendig onderzocht (ben zo blij als dat niet meer hoeft!). M'n baarmoedermond was nog niet volledig verstreken (wat iedereen verbaasde) en was nog een behoorlijk dikke rand. Dat was heel positief. Ik heb wel al meer dan een cm ontsluiting..... Maar dat was allemaal geen probleem! Ik kon makkelijk de 37 weken halen (volgens de gyn was dat vrij zeker, maar ja ze zeggen ook altijd dat verloskunde niet te voorspellen is!). Wat mij betreft mag de baby komen vanaf 37 weken. Het enige wat ik niet zo leuk vond was dat ik vanmorgen tot twee keer toe 'stukjes slijm' had bij het afvegen..... ik ga er even van uit dat dit gewoon komt door het onderzoek van gister (ze zei dat ik evt. wat slijm met een spoortje bloed kon verliezen, maar dat dat niet erg is). Maar ik word daar dan wel weer super onzeker van! Maar goed. Als het komt komt het . Ik kreeg trouwens nog wel leuk nieuws: ik moet weer meer gaan doen. Mag mee boodschappen doen (maar niet tillen), beetje licht huishoudelijk werk doen (kan ik eindelijk mijn nesteldrang stillen met de swiffer ) etc. Moet het wel een beetje per dag opbouwen en proberen de dingen te verdelen (dus niet de hele zaterdag in verschillende winkels rondlopen, maar dit verdelen over meerdere dagen). Je kunt je voorstellen dat ik heel blij ben! Dan gaan de dagen toch wat sneller! Jane, dat is inderdaad het medicijn. Maar ik heb het nog steeds niet gebruikt. Durf het niet echt en activia kuipjes werken voorlopig ook nog . Heb je nog een aftelkalender gemaakt voor je zoontje? En dat boekje dat heb ik ook voor mijn zoontje gekocht. Hij vindt het prachtig! En over gewicht......pfff hahaha. Door al dat liggen op de bank en op bed ben ik ook behoorlijk aangekomen! Uit verveling steek je ook makkelijker wat in je mond! Ik ben inmiddels ook zo'n 18/19 kilo aangekomen. Gelukkig weet ook ik dat het er wel weer afgeaat op termijn (was bij mijn zoontje ook zo). Maar toch.... vreselijk. Nou, ik heb vanmorgen aardig wat dingetjes gedaan, dus ik ga nu weer even rustig zitten. De baby moet immers nog 10 dagen blijven zitten . Vanaf maandag 29 juni mag hij komen
Best leuk om te lezen waar ik de komende weken nog doorheen moet Ik ben nog actief en niet echt aan het afwachten, dus voor mijn gevoel gaat de tijd veeeel te snel. Ik moet nog zo veel en over 8 weken is het al ongeveer zo ver. Het valt ook allemaal best mee, maar er moet nog gewassen, alles 3 keer schoonmaken, etc. Nu heeft de vader van mijn oppaskindje gevraagd of ik vanaf volgende week nog een paar weekjes 3 x in de week kan oppassen 's middags, dus ik heb ook nog wat echt te doen tot aan 3,5 week voor de bevalling. Ik heb trouwens ook voor mezelf een kruisjes-kalender gemaakt (vanaf de laatste 100 dagen). Heerlijk om te zien dat de helft alweer bijna om is en alle bezoekjes aan de VK en leuke dingen staan er ook op. Ik ben benieuwd hoe lang ik nog zo positief aan het wachten blijf, maar tot nu toe is het alleen maar spannend en snel!
Herken het wel. Gelukkig nie 6 weken voor de tijd al voorweeen. Nu ongeveer 2 week dat ik er echt last van heb. Zet niet door en dat is frustrerend allemaal. Het is nu echt afwachten tot de kleine komt. En als je moet wachten duurt het altijd lang.
Mina Wat fijn dat je niet meer terug hoeft naar het ziekenhuis en gewoon lekker je eigen vk hebt. en dat je iets meer mag doen is ook wel fijn je voelt vanzelf wanneer iets te veel is. ik heb gisteren alle baby kleertjes en lakentjes gewassen vanmorgen anderhalf uur staan strijken en het is nu weer foute boel pfff zo'n last van mn buik maarja de vk had me frambozenbladthee voorgeschreven dat zou je buik iets soepeler moeten maken dus ben daar gisteren maar gelijk mee begonnen. Wat die stukjes slijm betreft daar zou ik ook wel onzeker van worden hoor mijn bevalling van matthijs begon eigenlijk met het verliezen van de slijmprop vandaar. Ik heb die movicolon bijna de hele zwangerschap van matthijs gebruikt en bij deze zwangerschap alleen in het begin. maar goed als activia ook werkt is dat veel beter natuurlijk. Ik ga echt heel hard voor je duimen meid dat je kindje over een dag of 10 zijn gezichtje laat zien!!!! Gentle wat fijn dat je je nog zo goed voeld dan gaat de tijd een stukje sneller hoop dat het zo blijft. OOoo Ellen jij bent al uitgerekend lijkt me erg frustrerend als je steeds maar denkt dat het doorzet en dan toch niet ik duim ook voor jou misschien heb je je kindje vandaag of morgen al wel in je armen groetjes jane
Hey daar, Ons kleintje: ehm snap de opmerking niet helemaal! Het lijkt mij geen probleem toch dat wij in dit topic schrijven? Ellen, het is voor jou echt bijna zover! Hoop dat het lekker gaat doorzetten! Gentle, haha grappig dat je ook voor jezelf zo'n kalender hebt gemaakt! Ik moet zeggen dat ik de kalender voor mijn zoontje ook voor mezelf gebruik! Elke sticker die hij erop plakt zie ik de datum voor 37 weken (en dus rust in mijn hoofd en minder stress!) dichterbij komen! Kan ik echt zo blij van worden . Jane, tja, het kan een stukje van de slijmprop zijn, maar dat komt denk ik toch van het inwendig onderzoek (heb na vanmorgen nergens meer last van gehad EN ik heb geen harde buiken oid erven gekregen). Zo wat een bikkel dat je zo hebt staan strijken! Ik zou het dolgraag willen, maar ik durf niet... Hoewel het mag, ben ik toch ook wel bang dat het allemaal op het laatste moment toch nog mis gaat! Is bij jou eigenlijk wel eens gekeken of die harde buiken iets doen? Had jij nou ook in het ziekenhuis gelegen? Of zijn die buiken vooral gewoon vervelend?
YesSsSsS bijna 37 weken!!!! duurt niet lang meeeeerrr...... (ja moet mezelf ff oppeppen want ik trek het niet meer)
Hey Lennylenn, goed hoor! Je 'mag' bijna! Ik ben ook heeeeeel erg aan het aftellen tot die 37 weken . Hoop zo dat ie blijft zitten..... Nou, hoop dat hij bij jou nog even 2 dagen blijft zitten en dan mag ie komen!!!!!
Ons kleintje: ik snap ook niet helemaal waarom we niet gewoon hier lekker met elkaar mogen kletsen!! Mina: gelukkig dat je verder geen harde buiken hebt gekregen van het onderzoek. Ik heb dit keer niet in het ziekenhuis gelegen bij matthijs wel veel maar er is nooit iets uitgekomen ja toen dachten ze zelfs met 27 weken dat ik ging bevallen maar dat bleken achteraf nierstenen te zijn. en in deze zwangerschap heb ik weer nierstenen gehad maar mocht na een dagje ziekenhuis weer naar huis gelukkig. en voor de rest zegt de vk dat ik gewoon een erg gevoelige buik heb en dat het een beetje bij mn zwangerschappen hoord dus daar vertrouw ik maar op. heb wel wat extra echo's gehad maar het kindje is steeds in orde gelukkig. Heb nog steeds geen kalender gemaakt heb er eerlijk gezegt nog geen tijd voor gevonden heb vandaag de enveloppen voor de geboortekaartjes op gehaald dus kan ik lekker gaan schrijven. Lennylenn: is helemaal niks mis mee hoor jezelf eens ff oppeppen (KOM OP MEID NOG FF) zal je wel even helpen groetjes jane
hihih dank je meis, ik hoop ook dat ie niet lang daarna komt! jij ook nog effies volhouden he. wat spannend allemaal zeg tsjonge!!
soms zijn er dezelfde discussies met net een andere vraag, maar dan loopt ie al, zo bedoel ik het. Er is namelijk ook een: wie is het zwanger zijn zat zoiets