Help, weet niet wat te doen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairytale, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik heb al de hele dag zon pijn onderin mijn buik. Voelt als banden..
    maar kan dat echt zon zeer doen dat je krom loopt van de pijn?
    Ik was net bij ikea, en heb er de hele tijd gelopen met zon pijn!
    Als ik lang zit, en sta op, PIJN. Als ik iets kleins moet doen, bukken/optillen.. PIJN. Ik maak me echt vreselijke zorgen nu, want het lijkt wel of het erger met de dag word.. als ik lig is het trouwens weg. Af en toe is mijn buik ook hard..Als ik me wat uitrek wordt het trouwens iets beter.
    Maar nu moet ik net weer het weekend in, en vraag me af of ik morgen de vk kan bellen, of dat het misschien onnodig is, want ik ga dinsdag heen. maandag ga ik mijn urine controleren..

2. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Geen ervaring gelukkig... hoop dat het minder word.. sterkte meid. Verloskundige kun je ook in het weekend bellen... ik zou het toch doen als je je echt zorgen maakt.. zij is de enige die jou beter hierin kan adviseren/ helpen....

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je zoveel pijn hebt en het niet vertrouwd MOET je nu gewoon de vk bellen. Liever 1 keer teveel bellen als 1 keer te weinig. Serieus bel nu maar gewoon daar zijn ze voor.

Laat je even wat weten??

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

fairytale gewoon bellen. beter nu bellen als vannacht niet kunnen slapen, gek worden van de zorgen en de vk uit bed bellen. Vind je waarschijnlijker nog vervelender.

Ik denk dat je een blaasonsteking hebt en als je daar zoveel last van hebt.. harde buiken is niet goed en veeeeel pijn ook niet gaan ze je doorsturen naar ziekenhuis, daar doen ze urine test en evt. antibiotica.. als dat het niet is gaan ze zoeken wat het wel is..

5. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

verloskundige is er dus bellen kan altijd!
    Beter dat ze even komt kijken voor niks, of jij blijft doorlopen!
    dan voel jij je schijnbaar ook weer beter!

Ik heb ook ontzettend pijn als ik maar even loop maar dat komt volgens mij omdat ik alleen maar harde buiken heb.

Ik zou gewoon even bellen joh!

sterkte!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

even offtopic.. ALLEEN MAAR harde buiken bestaat niet. harde buiken bij lopen horen niet bij 22 weken.. die maar harde buiken zorgde er bij mij voor dat ik met volle dosis weeenremmer in ziekenhuis lag met 30 weken en 31, en 33 en 35 en met 38 bevallen ben.;).. dus even laten checken'..

Blaasonsteking getest?? --> antibiotica, anders moet er verder gezocht.

7. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

dat hebben ze al gechekt hoor;) mijn baarmoeder is nog maar 2 cm.. en ze nemen me niet op omdat ik nog geen ween heb! volgende week moet ik weer terug is het dan korter krijg ik een cerclage.
    En geloof mij dat ik echt bijna alleen maar harde buiken heb! zelf als ik in bed lig en niks doe, daar ga ik toch niet over liegen?

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    TS: Je moet vanavond nog bellen met je vk hoor!! Zo kan en wil je de nacht niet in. Ik herken wel dat ik af en toe pijn had in mijn buik toen ik zwanger was van mijn dochter maar dat was echt groeipijn en ook niet zo heftig als jij nu omschrijft. Dus bellen hoor!!Sterkte! Groetjes Lisszy

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dat bedoel ik absoluut niet.,:(,..ik bedoel dat het niet iets is om licht over te denken.. ehhm anders uitgelegd.

ik dacht dat je bedoelde alleen maar/ dus maar gewone niets om je druk om te maken harde buiken
    en niet continu harde buiken zoals jij het bedoelt..

Even miscommunicatie dus..wist ook niet dat je het al onderzocht had, dacht dat je het idee had dat het erbij hoorde tjo hoop dat je snapt wat ik bedoel..

Harde buiken hebben weet er alles van en hoop voor je dat het niet zorgt voor meer verweking van de baarmoeder mond.. ben wel blij voor je dat ze cerclage zouden toepassen dan. Ik hoop zelf deze zwangerschap de dans te ontspringen al is de kans klein door mijn super gevoelige baarmoeder ..

o hoop niet dat je j hier over opgewonden hebt.. ik bedoel het absoluut andersom als dat je dacht.. Vind het zelfs stom dat ze je thuis laten.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

fairytale: heb je al gebeld????

11. Fairytale

Ik heb het al wat vaker gehad, bij week 18, maar vandaag is het gewoon zo erg.. het zit helemaal rechts, en links onderin, net boven mijn liezen..sinds 2 dagen heb ik meer een wat harde bobbel als ik lig. als ik zit kan ik er wel in drukken.. ik denk dat ik morgen ga bellen, want vk heeft me duidelijk gemaakt, dat ik echt alleen mag bellen bij spoed. Vind het echt vervelend.. en jammer dat niemand van jullie ervaring er mee heeft gehad..baby beweegt trouwens goed!

12. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Als je je er niet lekker onder voelt zou ik bellen

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ooeei ik zou bij deze zin dus gaan steigeren...
    :x:x:x

Als jij teveel pijn hebt om te slapen, moet je bellen punt. desnoods de eerste hulp.. kan nl. ook zomaar niet zwangerschapsgerelateerd zijn he! liesbreuk??

Als je normaal (niet zwanger)zoveel pijn had gehad, had je dan ook gewacht tot morgen???

14. Fairytale

Nee denk het eigenlijk niet, ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit bel als ik iets heb. Vind naar de dokter gaan vreselijk..is stom weet ik.
    Maar deze pijn heb ik dus als ik loop, soms zakt het weer, maar na een rare beweging komt het weer..
    Nu heb ik ook griep, en door het niezen krijg ik het ook steeds meer..ook geen idee of het daar door komt.

15. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik heb precies wat jij beschrijft sinds gisteren en was dus ook zooooo bang. Heb gelijk vk gebeld maar inderdaad banden. Ikzelf twijfelde of banden wel zo'n pijn konden doen. Kan nog steeds niet lopen maar schijnt echt banden te zijn. En inderdaad na zitten dat je moet opstaan drama en doet bij mij nu ook inmiddels zeer met lopen.

Dus ik herken het wel en denk toch banden dan zoals jij het beschrijft. En inderdaad voor je eigen gemoedsrust kun je altijd ff bellen toch naar vk?

16. Fairytale

@Anita: Heel stom om te zeggen, maar ben blij dat ik lees dat jij het ook hebt! dat maakt me wat geruststellender..
    Ik weet dat mijn tante het ook zo erg heeft gehad, die was zelfs naar het ziekenhuis geweest, maar ook banden.
    Ik hoorde dat het bij slankere mensen vaker voor komt.. weet niet of jij dat ook hebt.. Het gevoel is net of het erin 'schiet'. Lijkt of de baby super zwaar word ineens.

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @FairytaleIk ben het eens met Mimi!Jij bepaald wanneer het spoed is, niet een vk! Het gaat om je kindje en als het niet goed voelt moet je bellen. Het kunnen je banden zijn maar natuurlijk ook wat anders.Ik vind het persoonlijk niet normaal, daarom waarschijnlijk dat er weinig meiden zijn met ervaring...Sterkte meid!

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ahh jep.. dit maakt het zeker nog even heftiger:D.. je hebt nu spier en bandenpijn door elkaar waarschijnlijk.
    heb je al 2 paracetamol tgelijk genomen (dus 2 x500 mg) en dan 3 x per dag(24 uur) mag he.. ook doen hoor dan .. krijgt je lichaam iets meer hulp.

MAAR als jij je er niet prettig onder voelt moet je altijd kunnen bellen punt...of het teveel pijn doet.

19. Fairytale

@mimi: Heb nog geen paracetamol ingenomen.. durf op 1 of andere manier niet haha.. wil zo weinig mogelijk dingen slikken.
    Maar misschien dat ik er nu wel 1 neem, ga ik eerst nu lekker onder de wol! haha.. laat morgen weten hoe het gaat, mocht ik het net zo erg hebben als vandaag, ga ik morgenochtend gelijk bellen!

Bedankt voor de reacties!

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

2 tegelijk nemen.. advies van mijn gyn.. werkt nl. veel beter en kan echt geen kwaad als je het gebruikt met een reden..

weltrusten

Deel Deze Pagina