@jenifer: Oeehhh het begint nu echt dichtbij te komen voor jou! @ mutsie79: Geeft niets, als ik dingen ga uitvogelen op de computer gaat het niet altijd goed. Zo hadden we laats een uitvergroot beeld haha. Lekker dat de zolder zo goed als klaar is! 60 babys per uur schijnt niet meer uitgezonden te worden, las ik hier op het forum. Erg jammer, ik vond het zo leuk! Wij hebben ook muggen, mijn vriend wordt elke keer geprikt en mij laten ze heel goed met rust. Vervelend dat je daardoor zon gebroken nacht had. Met liggen en draaien voelt mijn buik inderdaad zoals jij het omschrijft. Veel plezier dit weekend! @ Emmie: Ik zal kijken of ik binnenkort een foto van het kamertje zal plaatsen. Al het beddengoed ligt nu in zakken en het plankje moet nog opgehangen worden. @ MaryWoods: Wat super dat ze nu goed ligt!! Dat zal wel een hele opluchting zijn. @ Lizab: Ownee, op zoek naar een nieuwe naam .. Even denken: Wess, Milo als mij nog iets te binnen schiet zal ik het neerzetten. Succes! @ All: Ik heb redelijk geslapen afgelopen nacht. De afgelopen paar nachten hoef ik er minder uit om te plassen, super! Vandaag 36 weken zwanger. De eerste striemen zijn hier begonnen, niet op mijn buik maar van de rand van mijn ondergoed naar beneden .haha zal dat door het indalen komen? Nu hopen dat het niet omhoog kruipt. Hebben jullie striemen/ straie? Fijne dag vandaag!
@ Marcha: Fijn dat je kleine mannetje bekomen is van de schrik. Maar zo te lezen is het er inderdaad niet zacht aan toe gegaan. Wat lief dat je ook een knuffeltje hebt ingepakt. Met ons katertje gaat het goed. Hij heeft bij ons op de slaapkamer geslapen, hij was zo duf gister. Nu gaat het weer goed, maar is nog niet de oude overenthousiaste kat. We hebben wel stille hoop dat hij ietsje rustiger wordt.
@ mutsie: 'knal' je wel voorzichtig? hier ook zere buik en schaambot en stuitje als ik wil bewegen in bed.... Voel jij je ook zo schuldig als je je oudste naat kdv brengt terwijl je zelf gewoon thuis bent? @ lizab: hmmm vluchttas voor mn zoon had ik ook nog niet aan gedacht... Wat hebben de meiden die al kids hebben afgesproken over de opvang van de oudste als de bevalling begint? Hmmm nu nog op zoek naar een nieuwe naam: eeehm: Mart, Stef, Tijn, Michiel, Tygo..? @ jenifer: he jakkes, misschien toch gyn ff bellen? Dat is altijd t advies dat ze aan mij geven: bloedverlies is bellen. @ marcha: echt vervelend van die nare ervaring met die versie... Ben blij dat ik niet hoef nu, brrrrr. Ben benieuwd naar je trouwfoto's! Oh doe jij de klossen/kratten nu al onder het bed? Ik dacht dat doet mn man of mn ouders wel ff als de bevalling begint en we naar het ziekenhuis vertrekken. Hoe doen de andere meiden dit die in het ziekenhuis bevallen? Allemaal van te voren? Hier nog steeds helemaal happy met de goede ligging van ons kindje, maar toch wel een eng idee dat er ook een kans is dat ze weer terug draait.... Maar dat weten we dan dus pas bij een controle (op gevoel; echo's worden er niet meer gemaakt) of bij de bevalling!
@marywoods, Hier afgesproken dat mocht de bevalling beginnen dan komt mijn moeder hierheen. Ook al is dit snachts. Gelukkig woont ze op 5 min fietsafstand! Maar dan hoef ik mijn kids iig niet wakker te maken. Mijn dochter is al 8 en zij gaat zich alleen maar zorgen maken of ik pijn heb enzo. Dus ik wil hun verassen met het blije nieuws. Ik heb toch maar even naar de poli gebeld en zolang het niet erger word hoef ik niet te komen. Maar mocht ik meer bloed verliezen dan moet ik weer bellen.
@marywoods, Ook hier springen opa en oma bij. F. gaat daarheen, of zij komen hier, dat wijst zich vanzelf wel. Voor de zekerheid vraag ik ook mijn buren als achterwacht. (krijg ik mijn schoonouders nu niet wakker of is er iets anders, dan kunnen zij bijspringen) In ieder geval heb ik maar wel een tas voor haar ingepakt (toilettassen staan kant en klaar in de badkamer momenteel) omdat ik niet wil dat manlief dit op het laatste moment gaat doen. Dan vergeet hij natuurlijk de helft. @jenifer, spannend hoor. Ik hoop voor je dat he tnog even rustig blijft allemaal. @mutsie/moonchild. Ik baalde al als een stekker. Van de week zou 60 baby's per uur volgens de gids van interactieve TV nog wel uitgezonden worden. Ik zat al helemaal klaar, kwam er iets over popstars momenten. grrrr.. @moonchild, hier nog geen striemen. Vorige keer wel en toen begon het ook al eerder. Ze zitten bij mij ook aan de onderkant van mijn buik. Ik merk het wel. Ben deze keer ook een stuk minder aangekomen, dus wie weet dat het daardoor erg meevalt. @all, vanochtend moest ik even langs de HA. Urine controleren (deze was schoon) en hij moet nog even op kweek ivm de streptococcen. Het lijkt tot nu toe vandaag erg mee te vallen met de harde buiken etc. Gelukkig maar.
fenna en valentijn klinkt wel heel leuk samen! is hollands, en je hoort het niet op elke hoek van de straat vind het lastig om mee te kletsen, jullie kletsen al even samen en zitten toch meer op 1 hoogte.. maar goed, ik heb wel een heel mooi kamertje gezien!
@ annekulpe- whaha ik ook niet hoor ik lees meestal alles in 1 keer bij als ik tijd heb en probeer op alles te reageren.... maar heb lang niet altijd tijd, heb hier ook nog een knul van 3 jaar, en straks gaan we weg op visite bij mn vriendin haar zoontje is vandaag 1 jaar geworden!! morgen gaan we met de schoonfam. naar een pretpark/ speeltuin.......zucht......maar wel gezellig!!! dus voor iedereen: sorry lees later bij!!!!
Moonchild: ben jalours haha, er minder uit om te plassen, dat is op dit moment mijn ''natte droom'' haha. Hier hobbel ik zo'n 5 keer per nacht van bed naar wc... Marywoods: Schuldig?.....uhh, nee Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk als ze er even niet is, kom ik even aan mezelf toe! Boek lezen, even slapen enz. En bovendien, dochter vindt het geweldig bij ''de kindjes'' en stuitert als ik zeg dat we er heen gaan, dus daarom voel ik me misschien ook niet schuldig. Ik hoop dat je meisje lekker goed blijft liggen! MIjn dochter lag in stuit en ik heb bij haar dus een ks gehad. Viel trouwens erg mee. Macha: Raar dat de vk niet meer gebeld heeft, of de secretaresse is het vergeten door te geven... Hier moeten we de klossen nog halen, maandag maar even doen denk ik. Jenifer: hoe is het met het bloedverlies? lizab: jeetje, nog een naam uitzoeken...pfff succes! Ik heb gelijk vanmiddag aan mijn man gevraagd of hij het echt nog eens is met onze naam en dat hij het anders nu maar meteen moest zeggen haha. maarja, beter dat hij het dan toch nog nu zegt dan dat je ligt te bevallen.... annakulpe: geeft niets hoor, het is dat ik nu verlof heb dát ik kan reageren, want daar gaat best even tijd in zitten. Dat is ook de reden dat ik ''nu pas'' meeklets met een topic, eerder zou ik gewoonweg niet de tijd gehad hebben om te reageren. en dat je iets minder ver bent...ach misschien loopt de een 2 weken over tijd en jij bevalt met 38 weken, dus zit je nog rond dezelfde datum Emmie: hoop dat het morgen ''meevalt'' Hier komen schoonouders al om 11.00u sóchtends en de rest vanaf een uurtje of 13.00u denk ik. Met mijn ouders en zus+ man en neefjes gaan we dan om 17.30 nog naar de wok. Wel leuk, maar wel een heel programma weer..... Ach, ik vind familie op bezoek wel leuk en zeker met mijn eigen fam ben ik close, maar ik ben nou eenmaal erg op mezelf, zo houd ik ook niet van onverwachts bezoek, vreselijk.... en dan vind ik het leuk als schoonfam komt, maar kom dan ook gewoon om een uurtje of 13.00u ofzo.....nu komen ze al om 11.00u en gaan om 17.00u weer weg....ach ja ik begrijp het ergens ook wel, ze zien hun kleindochter ook niet elke week, dus moet ik eigenlijk ook niet zo zeuren haha...ach ja, schoonmoeder is een schat van een mens en heel lief voor dochter enzo, maar ze houdt af en toe geen rekening met gevoelens en denkwijzen van anderen en dat stuit me af en toe tegen de borst, maarja, da's dan ook het enige(zo kwam ze bijv. niet op dochters 1e verjaardag want ze ging dat weekend met een vriendin naar de sauna.........ze kwam wel op de 29e zelf...gelukkig voor haar had ik die dag(doordeweekse dag) ook vrij.....maarja, do i need to see more?)
wat heb jij een mooie buik (zo zonder striae) word aangevallen door een stel rotvliegen! ga even de mepper zoeken!
mara & donna welkom @ regi: huhhhhhhhh??? @ mutsie: en gezellig met de familie?? wij zijn vandaag dus ook een dagje weg geweest met de schoon fam. alleen was mn zoontje niet helemaal fit, gisteravond al begonnen met koorts, vanochtend ging het wel weer beter wel beetje verhoging, maar meneer wou wel weg natuurlijk, maar s'avonds bij de mac kakte hij in, thuis gelijk nr boven en 39.8!!! arme schat, zetpilletje en nr bed! net even wezen kijken, heeeeeel erg heet natuurlijk maar hij slaapt gelukkig wel. weltrusten.
oooooooh ja het is vanavond heeeeeel onrustig in mn buik, en voel het ook heeeeel laag........oh-ohhhhhhhhhhhh herkenbaar??
@emmie, heel herkenbaar. Soms voelt het alsof hij al bijna eruit wilt komen. Zo laag voel ik het. Maar mijn gyn zegt dat de baby nog niet is ingedaald. Ook heb ik best wel veel voorweeën. @mutsie, mooie buik hoor. Ik heb helaas een tijgervelletje van onder naar boven. Ze zijn gelukkig wel bijna mijn huidskleur. De striemen zijn van mijn vorige zwangerschappen. Deze zwangerschap heb ik er geen bij gekregen.
Mara & Donna welkom Emmie: Beterschap voor je zoontje! En ik ken het gevoel niet eigenlijk....wel heb ik het idee dat hij af en toe zich met zijn handen afzet op mijn bekkenbodem en zich zo even lekker wil uitstrekken. Ik schrik me elke keer rot! Het doet geen pijn, maar lekker is anders Jenifer: Ik heb onder mijn onderbroek ook een paar streepies hoor en die zijn juist van deze zwangerschap, heb rond 20 weken een enorme groeispurt gehad. Bij de zw.sch. van mijn dochter had ik geeneen streepje. Het was gister best gezellig en ik ben zelfs tot 23.30u beneden geweest! was toen ook wel echt moe haha! Had vanmorgen alleen al een jankbui Volgende week is de vrien van mijn schoonmoeder jarig en toen zei mij man van o, dan kom ik misschien wel ''even'' langs....... het is verdorie 2 uur rijden en ik ben dan 37 en een halve week zwanger. Ik voel me er zowiezo niet prettig meer bij om nu dan zo ver weg te gaan, maar zie het ook niet zitten als man dan op 2 uur rijden bij me vandaan zit, stel dat het wél begint! ik wil dan gewoon niet alleen zijn. Heb namelijk ook geen familie verder hier wonen, dus ben dan echt alleen. En als het zo is moet hij naar huis komen, ga ik me druk maken of hij wel nog geconcentreerd kan rijden, dochter zit erbij in de auto enz...pfff heb hem dit ook min of meer zover kon duidelijk gemaakt (schoonfam. zat er bij) en s'avonds onder het uit eten maakte hij de opmerking dat ''hij nog wel zou kijken'' toen werd ik boos! maar wilde er verder niet op ingaan omdat we ''gezellig'' uit eten waren. Toen we thuis kwamen stond zijn broer voor de deur, dus ook niet meer over gehad. Toen lag ik vanmorgen na te denken in bed en toen kwamen ze hoor, de tranen. Voel me gewoon zo gepasseerd! Of dat wat zijn moeder vind (die vond het wel een goed idee, had ik ook een dagje rust...en wat ik al eerder zei, die denken toch alleen maar aan zichzelf) zwaarder weegt dan de gevoelens van verdorie je eigen vrouw! Maarja, nu heb ik dat idee toch wel eens vaker dat hij zijn moeder niet wil ''teleurstellen'' als het ware (sinds zijn vader is overleden) maar dat gaat wel ten koste van mij! Dat klopt niet vind ik.... maarja waar ik gewoon van baal is dat hij dan niet gelijk kan zeggen: okay schat als jij je er niet lekker bij voelt ga ik niet. Nee, het moet weer zo, ik verdrietig enz.....mannen.......