@ Mutsie: Ik begrijp je gevoel helemaal! Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend zo'n eind weg gaat terwijl ik al zo ver ben.... Kun je het hem niet nog eens uit proberen te leggen? Ik neem aan dat hij het wel begrijpt toch? Maarre, moooooie buik hoor! Flinke bol ook @ Marywoods: We wachten toch nog even met de kratjes. Bed wordt wel onwijs hoog met die bierkratten er onder, ik zou niet weten hoe ik in bed moet komen eigenlijk! Aangezien ik hoe dan ook toch in het ziekenhuis ga bevallen is er nog niets zo'n haast bij. Wow, vandaag 37 weken!! Wat gaat het toch vreselijk snel... Heb de afgelopen dagen ook allemaal vreemde ''voortekenen'' gehad, voorlopig denk ik nog steeds dat het door die mislukte draaipoging komt. Morgen om 11.45 afspraak bij de gyn, ben benieuwd of we meteen informatie krijgen over de opties. Vind dat nu wel tijd worden eigenlijk Er is trouwens geen twijfel over mogelijk, als ons kindje zo blijft liggen (wat ik wel verwacht eigenlijk...) dan wordt het een keizersnede. Stuitbevalling zie ik echt niet zitten om meerdere redenen, dit was eigenlijk al nooit een optie voor ons. *edit* foto's zijn een beetje klein zie ik?? Nouja, het is toch nog wel een beetje te zien *
@marcha, als het mijn 1e kindje was zou ik ook voor een keizersnee gaan. En je foto's zijn prachtig! @mutsie, Ik begrijp je ook. Een 2e bevalling kan snel gaan. Toen ik beviel van mijn zoon braken eerst mijn vliezen met 36 weken en mijn man was toen op 1,5 uur van mij vandaan. En hij moest ook nog met het openbaar vervoer. Alles zat tegen want er was een storing bij schiphol waardoor hij ook nog vertraging had. Hij heeft er toen bijna 4 uur over gedaan om naar het ziekenhuis te komen. Gelukkig had ik nog geen weeën. Maar toen die eenmaal begonnen was ik na 2,5 uur bevallen van mijn zoon. Nu blijft hij in de buurt en is hij hoogstens een half uur bij mij vandaan.
Hi allemaal, Ik ben 7 september uitgerekend... nog eventjes te gaan!! @ Marsha, leuke trouwfoto's! Grtjes Bella
Dames...jeetje wat veel te lezen...hiih sorry maar kan het allemaal niet onthouden hoor om te reageren... @Bella...ik ook 7 sep! Eindelijk schiet het op heh @Marcha...alsnog gefeliciteerd, super om met je bolle buik trouwen...hefet mijn moeder ook met mij gedaan!... @Jenifer Fijn dat je mannetje nu wat dichterbij b.ijft...geeft jou denk ik ook een veel rustiger gevoel @all welkom aan de nieuwe ladies! Hier geen straie....thank god...MAAR JA ik smeer ook bijna obsessief...maargeod je weet nooit of dat IETS uitmaakt...en wat niet is kan nog komen.. *klopklop* (vriendin van me begon met 37...en heeft ook een tijgervelletje) EINDELIJK geslaagd voor onderbroekjes en zoogcompressen gehaald...mn vluchttas ook EINDELIJK ingepakt...toiletspullen die pak ik a la minute...ga niet alles nieuw kopen voor "mss " 1 nachtje... Ohja en ook matrasje EINDELIJK gekocht...bedje is helemaal opgemaakt... Bed staat ook op klossen..jeetje wat hoog...maar wat heerlijk met in en uit stappen...matrasbeschrmer gooi ik er ook op ..ga vandaag het bed versconen, dus dan kan het gelijk.. Maxi cosi moeten we ook nog halen...maar aangezien de Prenatal sticker actie heeft vanaf 9e...15% op alles...wacht ik daar ff op...scheelt toch..wij gaan voor de Citi... Sinds paar daagjes...is de baby erg onrustig aan het heen en weer schuiven in mn buik, voel em constant...en prikt vaak in mn blaas(niet echt steekjes...maar lijkt wel of ie aan het indalen is???)...slaap wel al paar nachten helemaal door...moet pas plassen als ik wakker wordt...EN VEEL haha Sorry weet nie meer wie het vroeg...maar ijzerpillen zij idd op doktersadvies...t was iets van 6 punt nog wat...dus niet extreem laag....maar ik slik het dus helemaal niet goed...super dom...en nou las ik dat veel dames die aan de ijzer zitten, vaak een nachtje moeten blijven...door het vele bloedverlies...dus ik ga echt ff goed slikken... Las ook @Annekulpe...ja ik vind het ook altijd lastig om "mee te doen" ...dat had ik vooral in het september mama's topic...daar bben ik ook gestopt...maar hier meng ik me zo nu en dan ff in...hihih Trouwens...begin nu wel last van mn enkeltjes te krijgen na tijdje lopen...en mn voeten doen sneller zeer...das wel irritant... Nou schatten ik stop er weer mee....jullie mogen al mijn blabla weer ff lezen,...fijne dag... ( ben er net pas achter gekomen hoe dat werk met abonnementen etc...veel handiger) liefsssss
hey meiden, de nieuwe meisjes welkom. ik kan het ook allemaal niet onthouden hoor wie nou wat schrijft, maar ik lees wel alles hoor, ik had gister ff ego bericht geschreven over pijn helemaal onderin echt niet prettig maar na uurtje was het al weer over dus heb toen het bericht maar weggehaald. alleen gisteravond zat ik lekker met manlief op de bank en toen kreeg ik zo nu en dan een paar steken onderin pfffff zooo die waren echt niet lekker, en vandaag nog niet weer gehad, ze was van de week al ingedaald en ligt ook al vast dus dat kan het niet zijn volgens mij, naja we wachten het maar af. het word nu wel spannend he meiden het is nu echt aftellen.
aan de namen moet ik nog even wennen ( ben ook zo vergeetachig) ik heb ook straie hoor, van mn vorige zwangerschap en dit keer is er niks bijgekomen en zijn zo gelukkig ook niet paars hier is de kleine ook heeeeel druk met draaien in mn buik eb gaat soms hele dag door, voel het alleen nog niet onderin zeg maar dus ik denk dat de kleine het nog veel te leuk vind om te blijven draaien mijn ijzer was ook 6.3 en dus ook veel te laag, ik moest bij de drogist ijzerdrankje (naam ff kwijt) halen, maar heb gekozen voor bruistabletten met ijzer en nog een bruis met vit c want mn weerstand is al 7 maand bar en boos maar door de vele ijzer wat ik nu binnen krijg an ik niet fatsoenlijk naar de wc dus weer een lexerend goedje gehaald ( wat mag tijdens zw ) heb er nu al spijt van! gister beetje genomen en mn buik is al 2 dagen van slag bahhh... dus ik weet niet zo goed of ik dan wel door moet gaan met die ijzer bruistabletten.... mooie trouwfoto's!
hier af en toe ook wat ongi-krampjes, misschien voorweeen? en die klossen, tsja ik stel het maar zo lang mogelijk uit ondingen, hihi misschien dat ik straks nog ff het zeiltje op mn bed gooi en anders morgen. En over je man die ver weg gaat: 2 of 2,5 uur vind ik ook wel erg ver, zou ik ook niet blij van worden, maar minder dan een half uur wordt lastig, gezien de afstand naar zijn werk
oh ja: leuke trouwfoto's marcha! enneh: de enige zwangerschapskwaal waar ik tot nog toe geen last van heb is striae, dus hoop dat dat zo blijft!
@ Jenifer: Hoe gaat het met het bloedverlies? Goed dat je de poli gebeld hebt! @ Marywoods: Hier staat het bed sinds een paar dagen op kratten. Ik weet nog niet of ik thuis of in het ziekenhuis ga bevallen. Ik neig wel meer naar het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat de kleine nog draait. Wanneer mag je weer komen voor controle? Ik hoop voor jou ook dat de straie je bespaard blijft. Ik hoop dat de mijne netjes op hun plek blijven zitten, dan ziet bijna niemand het. @ lizab: Mooi dat je urine goed was. Is de uitslag van de kweek al bekend? Hoe gaat het met de harde buiken? Hebben jullie al een naam gevonden? Wij twijfelen bij de meisjesnaam nog over de 2e naam. @ annekulpe: Lekker blijven meekletsen hoor! Ik reageer ook niet elke dag. Heb je de vliegenaanval nog overleefd? En hebben de vliegen het zelf overleefd? @ emmie: Hoe gaat het nu met je zoontje? Hier nog een heel rustig kindje. Ik voel wel het hoofdje steeds lager. @ mutsie79: Haha je natte droom. Ik ben ook helemaal blij met 2x per nacht plassen. Dat was de voorgaande weken ook wel anders. Wat een mooie buik heb jij! Ik snap je helemaal. 2 uur rijden is een eind weg voor zo aan het einde van de zwangerschap. Hopelijk blijft je man lekker bij jou. @ Mara85, Donna 24 en Bella: Welkom! Gezellig dat jullie hier mee komen kletsen. @ Marcha: Wat een mooie fotos. Vooral dat kusje op je buik, geweldig! Hier is het bed ook erg hoog met de kratten er onder. Ik vraag me af hoe comfortabel dat straks is met bijvoorbeeld hechtigen. Wat voor voortekenen heb je gehad? Succes bij de gyn vandaag, ik ben benieuwd of er dan ook gelijk een datum geprikt wordt, spannend! @ fafje: Fijn dat je vluchttas is ingepakt. Wat voor mooie onderbroeken heb jij gehaald? @ regi: Wat vervelend die steken in je buik. Fijn dat de kleine is ingedaald. @ All: Hier een paar vervelende dagen achter de rug. Veel last van mijn buik en rugpijn. Ik zat mezelf echt in de weg. Gelukkig voel ik me nu stukken beter. Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Alles was goed. Mijn buik is gelukkig weer goed gegroeid. De kleine is ingedaald, maar nog niet helemaal. Ik moet dus gaan liggen als mijn vliezen nu breken (maar daar ga ik maar niet van uit.) Verder de belinstructies gehad. Het komt nu echt dichtbij! Hier nog even een foto van vorige week donderdag (met mijn hoog opgehaalde onderbroek ):
wat heb jij een bescheiden buikje mooi hoor en een mooie onderbroek ik heb de vliegenaanval ternauwerdood overleeft bah...de vliegen niet! haha... ik ga zo ook maar eens wat onderbroeken/boxers oid aanschaffen
@moonchild ...ik heb bij de Zeeman, boxer/hipster achtige broekjes gehaald...2 voor 4 euro ofzo...wel met zo'n elastieke band (sportief achtig ding)..normale slips vind ik zo vervelend zitten...en ik draag toch vaak jogging broeken dus heb het idee dat dit geschikte broekjes zijn.. Trouwens wat slaapt die matrasbeschermer KUT sorry...maar dat is echt heeeeel vervelend....het schuift en het kraakt...jeetje..en dat nog 4 weken!! of 6 (please neeeee) Het aftellen is nu echt begonnen..zo leuk en spannend...tenminste tis mijn eerste kindje....wat verheug ik mij erop zeg....ben zo benieuwd hoe hj eruit ziet hihiih Zijn jullei al begonnen met enveloppen schrijven? En hebben jullei ook al versiering gekocht...elke x wil ik t halen en dan denk..oh doe het volgende week wel...en anders kan manlief altijd nog op pad Ohja en over "naar de wc gaan"....bij mij gaat het nu weer heelmaal goed (ondanks ijzerpillen)...had eerder in zwangerschap last van obstipatie...bah..en auw... Ben wel bang vor ontlasting tijdens de bevalling ahahaha...
@moonchild, ik heb gelukkig geen bloedverlies meer gehad. En je hebt een mooie bescheiden buikje. De mijne is bijna hetzelfde. Alleen iets kleiner. @fafje, de versiering is hier al binnen. Ook het beschuit en de muisjes heb ik al. Maar ja, als het goed is word ik volgende week ingeleid en dan hoeft mijn man niet haastig op pad om die spullen te halen. @all, ik heb net weer aan het ctg gelegen en dat was goed. daarna een echo gehad en de baby is wel iets gegroeid. Hij weegt nu 2050 gram. Het is een kleine baby maar voor de rest doet alles het goed. Ook heb ik weer iets meer vruchtwater. Kennelijk zat er een hele plas verstopt onder zijn hoofdje Oja, als hij zo blijft groeien dan zal hij volgende week 2200 gram wegen. Woensdag heb ik weer een controle en dan hoor ik wanneer ik word ingeleid. Ik kan van de spanning al haast niet slapen.
jenifer fijn dat het goed gaat met de kleine beeb! jee nog een paar daagjes en dan heb je een klein mensje in je handen fafje bij de action heb je waterdichte moltons, die zijn heel erg geschikt voor over je matras en die kraken niet!
Hallo meiden, Alles nog rustig zie ik? Hier was het gister even schrikken. Werd gisterochtend al wakker met (voor)weeen, en nadat het een hele dag had aangehouden voor de zekerheid toch maar de VK gebeld. Prompt doorgestuurd naar het zkh omdat ook de vk dacht dat het om premature weeen ging. Echter had ik 1,5 cm ontsluiting en een half verweekte baarmoedermond. Niet heel indrukwekkend dus. Wel weeen/harde buiken om de 3/4 minuten op de CTG dus moest blijven. Vanmorgen waren er nog steeds harde buiken, maar ze veroorzaken gelukkig geen onstluiting. Mocht aangeven of ik in het zkh wilde blijven of thuis. Mooi naar huis dus, en nu even in de gaten houden dat het niet alsnog doorzet. Ga later nog even teruglezen, nu eerst even bijkomen.
@ annekulpe: Dankjewel. Nog geslaagd gister met onderbroekenjacht? @ fafje: Wat voor een matrasbeschermer heb jij? Ik heb die van de action (net als annekulpe) en geen last van kraken. Ik ga deze week de enveloppen beplakken met de adresstickers en geboortezegels. Het duurde even om alle adressen te verzamelen. Wij hebben slingers en ballonnen in huis. We willen nog wel iets leuks voor buiten, maar dat gaan we huren als de kleine geboren is. @ jenifer: Wat fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad en dat de ctg goed was! Grappig dat jij bijna dezelfde buik hebt. Hopelijk kan je nog wel een beetje bijslapen voordat de kleine gehaald wordt. @ lizab: Jeetje, dat is inderdaad schrikken! Hoe gaat het nu? @ amundsen: Spannend! Nog steeds menstruatiepijn? @ All: Vandaag heb ik voor eerst in tijden lekker lang in bed gelegen. Normaal kan ik dat echt niet, maar opeens vond ik het heerlijk. Ik heb lekker makkelijke kleding aangetrokken en ik ga vandaag helemaal niets doen. Gisteravond weer zwangerschapsyoga gehad na 3 vakantiestopweken. Ik had er eigenlijk geen zin in, maar ik ben blij dat ik gegaan ben. Lekker ontspannen. Fijne dag allemaal!
hier alleen wat vlaggetjes en balonnen gekocht qua versiering, maar dat is niet genoeg denk ik waar gaan jullie versiering kopen? en ik denk dat ik een raamsticker ga bestellen.. vanmiddag ff stickers halen dan kan ik beginnen met schrijven