@moonchild: En, al invulling van je dag gevonden?.... @emmie: Lekker, even je haar weer laten doen,....moet eigenlijk ook nog..hmm. Hier gister ook de box opgezet @lizab: Spannend bij jou hoor! @regi: shopse Hier vanmorgen weer APK gehad. Bloeduitslagen waren perfect, aldus de gyn. (ijzer en suiker) bloeddruk weer netjes en geen gekke dingen in urine Alleen....mannetje is nu al op 3900 gram geschat....pfffff! De gyn zei dus ook dat hij mij zowiezo niet overtijd wil laten lopen. En inleiden wil hij geen risico mee gaan nemen omdat ik een litteken van de ks heb en omdat kindje zo groot is nu. dus met andere woorden: Als meneer zelf niet komt binnenkort krijg ik tussen week 39 en 40 waarsch. weer een geplande ks.... Best wel raar, ik had mezelf (om teleurstelling te voorkomen) al helemaal ingesteld op nog 5 weken te gaan to week 42, maar nu is het gewoon zo dat ik tussen nu en 3 weken me mannetje gewoon in me armen heb! ben er helemaal een beetje van ondersteboven haha. en ook dat de kans er in zit dat het een ks gaat worden, niet dat ik daar bang voor ben, maar had me nu toch een beetje op een natuurlijke bevalling ingesteld omdat dit kindje wél goed ligt...maarja, als dit het beste blijkt te zijn, ga ik er helemaal in mee....
Hoi ladies!! @mutsie wauw das een gek idee idd...en snap dat het weer ff wennen is aan het idee dat het dus toch "weer" een ks gaat worden...lekker flinkerd hebbie hoor hihi... @lizab fijn die uitslag van je urine...en je laat je dus verrassen door je buuf haha...zulke lieverds heb ik niet Ik heb morgen weer een controle... Harde buiken gister weer heel veel...maar komt denk ik echt door het vele lopen...heb weer gewandeld/geshopt/gestadt....tja dan krijg je dat... Merk wel echt nu dat mn baby in gewicht ontzettend is toegenomen...jeeetje wat voelt mn buikie ineens zwaar aan...als ik omrol van zij naar zij...moet ik mn buik echt "optillen" ahaha ...herkenbaar? Gister trouwens ook nog ff 2 rollen druivensuiker gehaald...vind dat zo'n leuke tip! Oh en nog iets...heeft iemand van jullei een babyshower gehad? als verrassing? hoe was het ? ....ik niet ...ben best een btj teleurgesteld...mag mss niet, klinkt mss ondankbaar ofzoiets...maar heb altijd zo'n "droom" gehad....ben zelf altijd aanwezig en actief aan het helpen met andere babyshowers van vriendinnen of kennissen...hmmss maarjaaaa....om mij heen is iedereen op dit moment zo druk met hun eigen leven...helaaaas....bij t volgende kindje beter nou fijne dag dames!
hi ladies! adresstickers wel al gehaald, nog niet geschreven Ook online een geboorte raamsticker uitgekozen; die ga ik over en weekje ofzo bestellen! @mutsie: gek idee idd! spannend! en ook al zo snel he? hier net met mn ouders bij vrienden van hen geweest die ook op de kleinkinderen passen, dus daar kon Thomas vanochtend mooi mee spelen!
@ fafje: ik vermoed as zondag een babyshower (wordt iig geheimzinnig over gedaan); bij de eerste natuurlijk niet aan toegekomen, dus wel leuk! hier trouwens ook echt mn buik optillen door t gewicht... Ben nu al 16 kilo aangekomen! jullie?
@Marywoods Ohhh wat leuk voor je...zo spannend...en idd nog leuker omdat het bij je zoontje niet van is gekomen!! ik ga morgen wegen bij de vk...maar vorige x was ik natuurlijk 1 kg afgevallen....maar stond vanochtend op de weegschaal..en denk dat die er weer bij is....plus mss nog 1 ...dus denkw el ruim 12 kg
@annekulpe, ik wou dat ik ook zo crea was. Ik heb helaas 2 linker handen op dat gebied. @lizab, ik denk ook dat het je slijmprop is. Wel spannend hoor. @mutsie, nog maar maximaal 3 weekjes voor jou ipv 5. @fafje, ik heb ook geen babyshower gehad. Ik zou het wel erg leuk vinden als dat voor me georganiseerd word @all, nou het was wel snel gepiept. Het deed niet echt pijn maar het was wel even vervelend. Eerst gaan ze met een speculum erin. En daarna knipte ze met een lange dunne schaar de cerclage los. Hij kwam zo los. Ze heeft daarna nog even getoucheerd en ik had maar een halve cm ontsluiting. Over het inleiden was ze minder positief en ze wilt wachten tot de 38 weken Ik begrijp het wel maar ik had me al zo ingesteld op 37 weken. Ik moet nog wel elke 2 dagen komen voor het ctg en maandag heb ik weer een groeiecho en controle. Daarna worden weer nieuwe afspraken gemaakt. Door de zenuwen was ik al vroeg op dus ik ga ff een tukkie doen
Jeetje Jenifer, fijn dat het verwijderen zo goed ging, maar balen dat het inleiden nog zo lang moet duren. Verder geen roze verlies meer oid? En is het niet zo dat de cerlage de ontsluiting tegen moet houden, dus dan is het best logisch dat het maar een 1/2 cm is toch? @mutsie, 3900 gram!!!! Wauw... Ik ben er stil van. Logisch dat ze je niet veel langer dan 40 weken laten lopen. Hoeveel komt je kindje de laatste weken eigenlijk gemiddeld aan? @fafje, Bij de eerste geen babyshower en verwacht hem nu eigenlijk ook niet. Moet ook eerlijk zeggen dat niemand in mijn omgeving er eentje heeft gehad. Hier dus niet zo gebruikelijk. Idd kan het vele bewegen voor harde buiken zorgen. @marywoods, ik ben nu zo'n 10 kilo aangekomen. Ik krijg regelmatig de opmerking dat je van de achterkant amper ziet dat ik zwanger ben. het is echt vooral mijn buik. @all. Ik heb vandaag een begin gemaakt met de traktaties voor F. op het KDV. Vind het toch wel belangrijk dat ze echt veel aandacht krijgt in de kraamtijd en dat ze ook als trotse zus kan trakteren (heb ook een super leuk shirtje met de tekst grote zus in het roze gekocht, en dezelfde in het blauw met de tekst kleine broer voor de baby) In ieder geval heb ik van wat dikker papier kleine wiegjes gemaakt met daarin een doosje rozijntjes. Als ze af zijn plaats ik wel even een foto. Het resultaat is erg leuk, maar wat een werk... hahahaha. Verder lekker rustig aan. Mijn buik rommelt aardig door. bah.. nou, fijne avond!
@fafje: Hier ook geen babyshower, ook niet bij de eerste.... @jenifer: Gelukkig dat het meeviel met het verwijderen, wel een domper idd dat ze willen wachten tot week 38 terwijl je jezelf al zo had ingesteld op 37 weken....kan me voorstellen. @lizab: Volgens mij groeien ze qua gewicht de laatste weken zo'n 200gram per week....maar mannetje was er in deze week ruim 300 gegroeid! (het is dan ook een gemiddelde groei die 200 gram per week) En het is dat jij het zegt van die traktaties.....wat leuk! heb ik helemaal niet bij stilgestaan! ga dit ook nog maar even regelen voor onze dochter zodat ze kan trakteren op de crèche, wel zo leuk inderdaad. Een roze shirt met grote zus hangt wel al klaar in de kast Vandaag lekker rustig gehouden en vanmiddag nog even een tukkie gedaan. heb vandaag heel de dag gemengde gevoelens....dan wil ik weer huilen, dan voel ik me hyper enz....komt gewoon omdat ik nu weet dat ik zowiezo niet over tijd zal gaan en omdat ik het zo spannend vind of het nu wel of niet een ks gaat worden......ach ja....hormonen
oh man ook nog traktaties voor op kdv verzinnen.... Nog suggesties??? (please; ben niet zo handig/crea) pfffft net ff een driftbui van 3 kwartier geprobeerd te temmen; nu kun je me opvegen...
Hee, vandaag nog 2 weken en 2 dagen te gaan.. En veel last van harde buiken. En dat terwijl ik verder rustig aan doe. Heb ze ook veel 's nachts. Wie heeft dit nog meer?
@marywoods, zie onderstaande link, ik zag het plaatje van de wiegjes, en heb deze gewoon nagemaakt. Donkerblauw bedje, licht blauw hemeltje en vanillekleurig lakentje met blauw randje en een grote blauwe F. kan ik na de geboorte altijd nog de volledige naam of de geboortedatum erbij schrijven. Ik was in ieder geval niet van plan om 1,10 per traktatie te betalen. Maak ze mooi zelf. overigens hebben wij een antroposofisch KDV, dus alles biologisch etc. Rozijntjes mag dus nog net (die heb ik in de wiegjes) maar verder geen snoep. Anders zou je ook nog met cake, soesjes of lange vingers aan de slag kunnen. Even googelen op traktatie geboorte broertje/zusje en je krijgt genoeg inspiratie leuke traktatie's en bedankjes - Geboorte traktaties @mutsie, toevallig ook die van Prenatal. Rustig aan hoor. Ik heb ook zulke dagen (al gaat het bij mij natuurlijk niet over een KS, dat is misschien toch weer anders) @nathalie, hier ook heel veel hoor. Het hoort er helemaal op het einde gewoon bij. Nu heb ik het ietwat extreem en zit er veel regelmaat in, dus heb ook al in het zkh gelegen omdat ze dachten dat ik ging bevallen. gelukkig was dit niet zo. Gewoon voorweeen.. Succes iig. @all. Ben me net rot geschrokken. Wij stonden op straat even met de buurvrouw te praten toen er andere buren aan kwamen fietsen. Ze waren naar een verjaardag geweest met hun kinderen (1 en 3) Buurman had duidelijk een borrel te veel gehad, en komt ook nog buiten praten. Tilt hij de jongste op om een wild spelletje te doen, laat hij zo zijn kindje vallen. Boem.. Via een elektriciteitskast op de grond. Ik dacht dat ik erin zou blijven. Manlief is meegegaan naar de HApost want buurman kon natuurlijk niet meer rijden.. Pfff. Belachelijk zeg. Arme kindje had gewoon een gat in haar wang. Ik vind het echt onverantwoord. Hoop maar dat het allemaal een beetje meevalt.
Ik weet alleen niet waarom nu het bovenste gedeelte van de tekst roze/rood is?? de link doet het wel gewoon.
Ja die harde buiken horen er denk k gewoon bij...bij die laatste loodjes...lees veel vaker dat veel meiden daar last van hebben avnaf een week of 35/36...ik ook...vooral van lopen krijg ik het...super irritant...net een baksteen... Had nog een vraag gesteld bij vk topic...omdat ik me zorgen maakte of mn ventje wel is ingedaald..aangezien ik hem nog zo super veel voel...maar schijnt dat ookal zit het hoofdje "vast"....er nog veel bewogen kan worden.. Maandag moet ik nog ff naar Ikea...rolgordijntje halen..(voro in zn kamertje...waar ie toch nog niet slaapt...maargoed moet wel af zijn natuurlijk) Heb straks 10.45u afspraak bij vk...gaat ze alles over de gang van zaken bespreken wa betreft "de bevalling"....vorige x trouwens zo'n formulier meegekregen of ik mee wil doen aan navelstrengbloed donatie (zeg ik t goed?)....ik vind het niet meer dn logisch...als ze het toch weg zouden gooien...en ik er zieke baby's mee kan helpen, why not? Doen jullie dat ook!? Nou ik word me net toch wakker met een pijn!!!! In mn ribben...maar kheb niets raars gedaan..en denk echt niet dat het door het schoppen komt (dan was ik toch wakker geworden vanacht?)...werd wel wakker in dezelfde houding als ik ging slapen...wie weet van dat...voelt helemaal beurs.. @liza jeetje wat een verhaal...zei die "dronken" man nog wat dan....hij was zeker in 1 x nuchter! Oh en trouwens....ik ging gister voor het eerst de film "komt een vrouw bij de dokter" kijken...( ik ben die spuit 11 die het boek ng nooit heeft gelezen en dus ook de film niet had gezien)....en OH MY GOSH....ik heb zoveel gehuild...niet normaal...die hormonen...pff hahaha...mn ogen waren helemaal dik...jeetjemina Oke lang verhaal hoop geklets van mij sorrrrrryyy xx
Hallo! Hier weer even snel een berichtje! Ik lees wel alles maar heb weinig tijd om uitgebreid te reageren. @ Mutsie: 3900 gram! Wow, da's al flink!! Kan me voorstellen dat je baalt dat het wellicht weer een KS gaat worden... Zo onwerkelijk ook dat je straks gewoon weet wanneer de kleine gaat komen... @ Babyshower: Hier ook geen babyshower gehad. Is hier in de omgeving eigenlijk ook niet echt gebruikelijk, althans, ik ben er ook nog nooit op een geweest. @ Gewicht: Ik was 15 kg aangekomen maar ben er 1 kwijt, 14 totaal dus. Ik kom overigens al weken niet meer aan, ik denk dus dat het hierbij blijft. @ Lizab: Wow, klinkt erg creatief! Ben benieuwd naar een foto als ze klaar zijn! Ik ben helaas niet zo crea, ben al heel trots op de geboortebedankjes die ik in elkaar geflanst heb. @ NathalieD: Hier ook een rommelende buik. Veel last van harde buiken en zo nu en dan menstruatie achtige pijn Het trekt iedere keer wel weer weg dus het zal nog wel niks zijn. @ Fafje: Haha, komt een vrouw bij de dokter heb ik ook pas gezien Ook hier veeeeeel tranen! Ik huil eigenlijk nooit bij films maar tegenwoordig... @ hier: Afgelopen maandag op controle geweest bij de gyn. Eerst even snel een echo'tje gehad en de kleine ligt gewoon nog in stuit. Hierna ging het razendsnel, datum keizersnede is gepland en ik mocht meteen door om bloed te prikken etc. Om 11.00 heb ik een afspraak bij de anesthesist voor info. We vinden het heel onwerkelijk, zo raar om gewoon te weten wanneer we de kleine vast zullen hebben We waren beide ook een beetje ondersteboven van alles, het ging opeens zo snel... Er werd ons verteld dat we vanaf nu voor zo'n beetje alles contact op moeten nemen met de gyn. Ze willen voorkomen dat alles tussendoor spoed-spoed zal moeten. Dit vind ik erg lastig, het is mijn eerste zwangerschap en ik weet gewoon niet zo goed wat normaal is en wat niet.... Sinds een week zowiezo veel last van een rommelende buik... Veel harde buiken, menstruatie-achtige pijn, veel slijm verlies (lekker praatje ) dan weer een raar opvliegerig gevoel etc etc. Allemaal dingen die ik anders nooit heb maar ook niet echt alarmerend zijn. Kortom, we zijn dus even goed onzeker
@marcha, Spannend meid, Dat zal niet lang meer duren denk ik. Ik gok op volgende week donderdag En ondanks dat dit mijn 3e bengel is ben ik ook erg onzeker. Als ik naar de babyspullen kijk voel ik me net een klein kind dat naar een cadeautje kijkt maar het niet mag uitpakken Ik wil ze nu wel een keer gebruiken. Ik ga zo ff naar rotterdam alexandrium. Ik weet niet waar de behoefte vandaan komt maar ik stond op en ik wil alleen maar shoppen. En aangezien het vandaag gaat regenen kies ik voor een overdekt groot winkelcentrum. correctie: ik ga naar hoog catherijne in utrecht
@jenifer, zo jij ben nie bang om nog uitgebreid te gaan shoppen, dat durf ik niet meer hoor, ja een beetje in de buurt wel maar verder niet. @marcha, spannend meid ja dat lijkt me idd heel onwerkelijk te weten wanneer je poppetje er is. hier gisteravond echt onwijs krampen niet echt ongesteldheidsgevoel maar meer weer die rotsteken pfff en toen weer kramp nou dat ging even zo door totdat ik maar even halfuurtje op de wc ben gaan zitten en toen werd het minder, vanmorgen wasdat ook gelijk het 1e wat ik moest half uur wc zitten hihi smakelijk praatje maar ja kan het maar kwijt zijn.
meiden even geen tijd om te reageren, gaan zo weg maar moest deze even met jullie delen: Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest. Toen mijn kleurtje er in zat ben ik naar de wc geweest...afijn toen ik klaar was ik afgerekend en ik ging nog even naar de wc......is me inlegkruisje weg! foetsie!.....ik ben dus bang dat'ie ergens tussen het 1e en 2e wc bezoek uit mijn broekspijp is komen zetten.....dat moet haast wel...ik wist niet hoe snel ik weg moest komen! Ik hoop maar dat'ie gewoon op de wc eruit is gevallen haha dikke blunder! ach ja, voorlopig hoef ik er niet heen...schaam, schaam...
Mutsie haha moet er toch wel erg om lachen!!! Marcha nu wordt het wel erg echt als je weet wanneer je de kleine in je armen kunt sluiten. Kan je echt gaan aftellen. Traktatie heb ik ook voor op de psz heb bellenblaas http://www.traktatiecorner.nl/tags/bellenblaas/ En heb er dan nog tulenzakjes rond gedaan met wat doopsuikertjes die ik overhad van me geboortebedankjes. Heb er een foto op laten drukken van dochter en dan de naam van de baby en Hoera ik heb een ......!!
@regi, ik woon een in de randstad en ben overal in 30 minuten. Dus ik dacht ik ga ff naar utrecht. Nou ik heb het geweten hoor. Ik kreeg alleen maar harde buiken en na een klein uurtje ben ik weer naar huis gegaan. Ik ben met de trein gegaan want met de auto wil ik niet tever weg gaan. Dan zou ik dus met die harde buiken moeten rijden met mijn 2 kids erbij. Nee dat doe ik niet. Ben blij dat ik weer thuis ben, ik ben helemaal op. Ik heb alleen een paar laarzen voor mijn dochter gekocht. Dat had ik net zo goed hier kunnen doen want het heeft dus helemaal niet geregend:x @mutsie, hopelijk was je niet alleen in de kapperszaak. Want dan weten ze niet van wie het nou is. Maar ik heb er ook echt om moeten lachen. @sebasel4a, de bellenblazen zijn een leuk idee. Alleen zijn mijn kids iets ouder. En beiden kids hebben 30 leerlingen in de klas. Ik ga roomsoesjes met muisjes maken. En dat ga ik van het weekend eens even uit testen. Maw lekker smullen