Is ook erg leuk roomsoesjes. Ja dan wordt het erg duur als je er 60 nodig hebt. Had er hier maar 20 nodig. En dan heb ik er nog over.
even snel...net terug van vk...jongetje nog nie ingedaald...maar ze deed er heel luchtig over en zei dat het nog ruim de tijd heeft...37/38/39 wkn is ook nog goed...en schatte de kleine zo rond 3 kg...wel oke dus!
@ annekulpe: Leuk hoor, dat scheelt inderdaad veel geld! @ lizab: Wat fijn dat je zonder medische indicatie mag bevallen. Hopelijk zet het idd of door of wordt het weer even rustig bij jou. De tractaties klinken erg leuk. Ik ben benieuwd naar de foto als het af is. Dat is schrikken zeg van je buren! Getsie. @ regi: Nog geslaagd voor versiering? Spannend hoor, een rommelende buik en die steken en krampen. @ mutsie79: Hahaha was een lekker verhaal van de kapper! De daginvulling gister is gelukt. s Ochtends boodschappen gedaan met een vriendin, s Middags met mijn katje langs de dierenarts omdat hij toch veel gespuugd heeft na de operatie, gelukkig was alles goed maar kreeg ik natuurlijk weer een lekkere rekening. Daarna dvdtjes gekeken van gooise vrouwen. Ben je al een beetje bijgekomen van het idee dat je de kleine binnen 3 weken vast kan houden? Dat komt nu wel heel dichtbij inderdaad. Laat die emoties maar lekker gaan hoor! @ fafje: Haha je buik optillen als je omrolt heb ik niet, maar die van mij is ook niet echt groot. Wel vervelend dat veel harde buiken hebt. Ik heb geen babyshower gehad, eigenlijk ook niet verwacht. Het is in mijn omgeving niet echt gebruikelijk. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent als je zelf altijd meehelpt aan andermans babyshowers. Ik heb er wel over dat navelstrengbloed nagedacht, maar niets over gehoord tot nu toe. Volgende week toch maar even zelf aankaarten. 3 kilo is netjes inderdaad. Hier is de kleine ook nog niet volledig ingedaald. We hebben erg gelachen over het moeten liggen als de vliezen breken, lig je daar op de hoek van de straat. @ MaryWoods: Wat leuk, een geboorteraamsticker! Ik ben tot nu toe 11,5 kilo aangekomen. Ik schommel al heel lang tussen de 11 en 12 kilo. @ jenifer: Dat verwijderen van de cerclage klinkt inderdaad vervelend. Maar als je een halve centimeter ontsluiting hebt, daar kan je gewoon mee doorlopen? Balen dat je een week langer moet wachten voor het inleiden. @ NathalieD: Vervelend dat je veel last hebt van harde buiken. Ik heb er soms dagen tussen zitten dat ik het heb, dan ben ik weer te druk geweest. s Nachts eigenlijk nergens last van. Jouw uitgerekende datum komt lekker dichtbij zeg! @ Marcha: Oehh spannend! Nu weet je gewoon wanneer jullie de kleine zullen zien. Begrijpelijk dat je onzeker bent. Als je onzeker bent over wat je voelt kan je ze bellen toch? Dan maar een keer te vaak bellen. @ All: Hier is het rustig. Af en toe een kramp of ongesteldheidsgevoel. Ik heb het idee dat de kleine voorlopig nog wel even blijft zitten. Mijn vriend vind het heel spannend allemaal. Die denkt bij elke kramp dat het wel eens kan beginnen.
hier in het plaatselijke snoepwinkeltje een soort geboorte petit-fourtjes besteld van spek. Nu nog iets van een cellofaantje er omheen (waar koop je dat?) en misschien print ik een kaartje met foto van de baby uit en dan kan Thomas op kdv ook uitdelen, zonder al te veel gefreubel van mamma!
Fafje: Daarom heb ik die film nog niet bekeken, lijkt me vreselijk emo Jenifer: Ik was de enige die naar de wc is geweest..... En voor jou dus ook geen ''verre'' uitstapjes meer..ik begrijp het helemaal, ik had eergister ook mega pijn in mijn buik op het eind Regi: vervelend van die krampen....heb het soms s'ochtends ook en dan moet ik echt gelijk naar de wc... Macha: Ik weet hoe je je voelt....ik kreeg bij mijn dochter in week 37 te horen dat ze met 39 weken precies gehaald zou worden dmv een ks, omdat deze eigenwijs ook in stuit lag. Het is inderdaad raar te weten wanneer je kindje geboren gaat worden. Sebasel4a: Leuke traktaties ook die bellenblaas! Moonchild: Hier eigenlijk helemaal nog geen last van ongesteldheidsgevoel of iets dergelijks...ja kramp, maar dan moet ik naar de wc Hier vandaag naar de klimduin in Schoorl geweest. Dochter is samen met papa helemaal tot boven geklommen en daarna in draf naar beneden....kreeg een zandmonstertje terug want die was natuurlijk een paar keer getuimeld en zand wezen happen. Daarna nog lekker een ijsje gegeten en weer naar huis. Oja, als traktatie op het kdv van dochter heb ik groene en blauwe badeendjes en die pak ik dan in in doorzichtig folie met een blauw treklint met daaraan een kaartje: hoera ik heb een broertje. en dat in een blauw mandje. Nu lekker rustig aan en zo met de pootjes omhoog....
ga straks even weer bijlezen hoor!!! eerst mn zoon zo nr bed brengen.........rust!!! haha voel me niet helemaal top vandaag, pijn, af en toe hele erge steken in 1 bovenbeen (steeds het zelfde been ) vermoeid heb zoooooooo'n rot nacht gehad.....pffffff maar was net ook even aan het speuren geweest voor een traktatie op de psz ik vond dit wel wat: Benodigdheden: Pak lange vingers, reep chocolade roze of blauwe muisjes Beschrijving: smelt de chocolade in een pan, dip een uiteinde van de lange vinger in de chocolade en rol daarna door de muisjes. daarna een half uur in de koelkast leggen. Bekijk bijlage 93361
Bekijk bijlage 93396 Bij deze... De wiegjes. Beetje lastig op de foto te krijgen, maar volgens mij wel gelukt zo. Nu nog een mooie ondergrond bedenken om ze op te 'serveren'
pfff, kan niet slapen.....lig steeds te pikeren over dat stomme uwv...volgens mij klopt er geen hol van mijn dagloon, of ik begrijp iets niet. Weten jullie of het dagloon wat ze vaststellen nu netto wordt uitbetaald? Want dan kan het wel kloppen, maar als dit bruto is en er gaat nog wat vanaf, zou ik veelste weinig krijgen..... Dan zou dat betekenen dat ze weer geen rekening hebben gehouden met me zoveel procent ziekmelding in de laatste maand (omdat dat dan waarsch. niet is doorgegeven door uitzendbureau ofzo) en dan moet ik daar weer achteraan gaan bellen met uitzendbureau en uwv enz:x....grrrr misschien is er niets aan de hand en is het dagloon dus wel wat ik netto krijg, maar ik kan daar dan zo over piekeren en het feit dat mocht het niet kloppen ik er zoooooo geeeeeen zin in heb nu deze laatste weekjes om dat nog allemaal te gaan regelen omdat hun een fout hebben gemaakt! (evt. dan) ik wil gewoon rust! heb de afgelopen maanden al zoveel moeten regelen en in onzekerheden gezeten op allerlei fronten, wil gewoon rust nu! Heb ook het idee dat ik die rust pas krijg al manlief maandag weer aan het werk gaat...begrijp me niet verkeerd hoor, man is hartstikke lief, maar hij is toch de hele dag aanwezig....ik wil gewoon niemand om me heen! zo even klagen hoor, lucht wel wat op.....pfff
@mutsie, ik weet niet hoe het zit met het uwv dus ik kan je daarbij niet helpen. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt met rust. Toen mijn man vakantie had zat ik de laatste dagen hem bijna de deur uit te kijken Mijn kids gaan maandag weer naar school en dan heb ik niemand meer om me heen. Ik heb ook het idee dat ik me dan beter kan concentreren op de as bevalling. @all, ik heb vanacht hevige voorweeën gehad. Ze kwamen erg onregelmatig en de pijn werd ook niet erger. Maar ik moest ze wel weg puffen. Nu heb ik alleen nog een menstruatieachtig gevoel en een druk van onder. Misschien heb ik wat ontsluiting gekregen. Ik moet zo weer naar het ziekenhuis voor het ctg en zal het ff melden.
mutsie ik heb ook te maken met ziektewet, uwv en uitzendburo maar omdat je geen vaste baan hebt , word je salaris berekend op wat je het laatste jaar gemiddeld hebt verdiend..als je het er niet mee ens bent kan je een bezwaarschrift indienen hoor
van uwv ellende weet ik niks af, dus kan je niet helpen, mutsie.. Wel vervelend dat je daar nu over zit te piekeren.. Je hebt wel wat anders aan je hoofd! Hier denk ik ook voorweeen (hoe weet je dat het voorweeen zijn eigenlijk?) gisteravond laat: echt een flinke kramp onderin mn baarmoeder. Steeds vrij kort (minuut ofzo), maar ze kwamen op een gegeven moment vaker achter elkaar. Toen dacht ik even dat het zou beginnen, maar het zakte weer weg, dus ik ga er vanuit dat het voorweeen geweest zijn...
Ik noem ze voorweeën omdat ze net als weeën in een golf komen met een hoogtepunt en weer wegebben. Alleen zijn ze minder pijnlijk als echte weeën en neemt de pijn ook niet toe. Verder zijn ze erg onregelmatig. Zo komen ze een half uur lang om de 4 minuten en daarna om de 20 en dan weer om de 10. Maar de pijn word niet erger. Het zijn dus geen harde buiken want die vind ik hoogstens vervelend en doen niet echt pijn. Ik ga me klaar maken voor het ctg. Ik ben geloof ik kind aan huis op de poli Ik zal ze nog bijna gaan missen haha.
@mutsie...hier ook stress over het uwv..alleen wat betreft ziekmelding weet ik het niet...Maar de dagloon die berekent is idd je BRUTOloon...dat x 5 dgn....en dan is dat je weekloon...(als het uwv je uitbetaald krijg je het per week...en als je werk dat doet...dn gewoon op de manier zoals je gewend bent) Bij mij is niet gekeken naar de voorafgaande 4 weken...vòòr mn verlofdatum nl 10 aug...(wat mij dus wel is verteld)...maar ze hebben gekeken naar de 1 na laatste uitbetaling dus de 4 weken daar weer voor..pff...zo irritant...kreeg wel excuses...maarja wat heb je daar aan... Hij gaf me een schatting wat het zou worden na aftrek van belasting ofzo...maarja dat kan zoveel scchelen.. Ik zou zeggen als je het echt nodig hebt, ga er dan maar echt achteraan...tis toch je geld.. Ik heb er dus geen zin in...en laat het nu zo...is idd een stressfactor wat je er nu FF niet bij kan hebben! Mss een idee als je mannetje de telefoontjes iwlt plegen? @jenifer, oh jeetje het wordt bij jou echt spannend..en wat gaat het snel...nu dus al voorweeen...wie weet vanavond of vanacht weer @marywoods bij jou ook al dus...ik krijgg kriebels van jullie verhalen hihi @all ik ben echt heel erg moe afgelopen dagen...is natuurlijk icm mjn ijzertekort...maar denk ook deels door de laatste loodjes... Gister ook ontzettend maagzuur gedurende de hele dag...bah...nrmaal had ik het wel es 'savonds, en was gauw weer over... Maar ik heb pilletjes gekregen van mn vk...volgens mij helpen die wel..het is van "Ayurveda Health" 100 % natuurlijk, speciaal voor zwangeren...ze had het gewoon liggen op haar kantoor, kreeg 2 doosjes mee.. Weer gewogen...ik zit nu op 10/11 kg , hou af en toe btj vocht in mn voeten vast...trekt ook weer weg, maar na veel lopen is het er weer een btj.. Zo nu ga ik ff wakker worden met een bakkie ciao ladiessss x
Hallo all, @mutsie. Hier een oud-intercedent. Bij de 2 grote organisaties waar ik voor heb gewerkt werden ziekmeldingen automatisch verzonden naar het uwv. Dus jouw melding van gedeeltelijk ziek zou wel bij het uwv in het systeem moeten staan. En anders idd even bezwaar indienen. Verlof wordt in principe berekend over de 4 weken of de maand voordat je verlof in gaat. dus ging je ergens in augustus met verlof dan wordt het berekend over juli, ga je in juli met verlof dan nemen ze voor de berekening juni. Maar ik werk nu niet meer in het uitzendwezen, dus weet niet meer hoe dat zit met de berekening voor mensen die via het uzb werken. Bij mij is het helemaal een beetje apart verhaal. Ik heb van mijn werkgever gewoon verlof, maar van mijn politieke baan heb ik geen verlof. Maargoed. Ik kreeg de brief van het uwv, en moest idd eerst even bedenken dat het dagloon wel x5 ging om het weekloon te berekenen. Voor mij maakt het geen verschil, mijn werkgever neemt het gemiddelde over de laatste 13 gewerkte weken en betaald mij gewoon door. @jenifer, marywoods, irritant he die voorweeen. Ik heb af en toe het idee dat de onderkant uit elkaar getrokken wordt. En helaas zit er bij mij wel regelmaat in, dus het is steeds afwachten of de pijn erger zal worden. (ze bouwen keurig op. beginnen bij 10 min en na een halve dag zitten ze op 4/5 min) Jenifer, succes in het ziekenhuis! Fafje, rustig aan hoor! Moe aan de bevalling beginnen lijkt me ook niets. Nou, vandaag een dagje met dochterlief thuis. Zo maar lekker naar ballorig toe. Kan mamma mooi zitten met een boekje, en dochterlief zichzelf uitputten waarna ze lekker zal slapen.
ff snel voordat ik weg ga, @liza, bij mij voelt het ook alsof mijn onderkant elkaar word getrokken. Hmm ik ga eens kijken of iemand even kan kijken wat er van onder gebeurd. En zo niet dan heb ik maandag weer een controle en vraag ik het dan wel.
he meiden... Niemand meer bevallen? @Voorweeën hier ook al last van....wordt er soms zenuwachtig van!! Ook heb ik pijn met lopen ik voel haar hoofdje gewoon zitten?
hey net controle gehad , en de kleine ligt al met het hoofdje in het bekken dus dat is mooi op tijd dat verklaard ook de lastige/venijnige steken down under moest verder wel aan mn rust denken omdat ik toch aardig wat harde buiken heb gek?! zit halve dagen op het forum haha... dus doe aardig rustig aan dacht ik zo ga zo ff gauw naar de winkel toe en daarna ff de bezem erdoor halen hier
hmmm. hier net ook wat diarree (sorry voor de details) en volgens de pufclub-dame, kan dat ook een teken zijn dat de bevalling aanstaande is.... afwachten maar