nog 6 weekjes te gaan!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emmie, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

@Jennifer hartstikke gefeliciteerd meid en wat een knapperd!!!

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hihi, de beeb heeft verschrikkelijk de hik. Maar die hik zit ondertussen ten hoogte van mijn kruis. :D Heel vreemd gevoel.

Zo, F. ligt heerlijk in bed. :) Ze was vanochtend rond 6.30 weer in de benen en net als fafje kom ik beroerd in slaap, dus ben blij dat ze ligt. (natuurlijk met haar baby, die een fles en een luier heeft) volgens mij hebben jullie allemaal jongens toch? Hier nl. een echte poppenmoeder in huis. Ze sleept de hele dag met haar pop, en hij huilt, lacht, stinkt, poept en eet (in haar fantasie) erg leuk.

Kleien is hier ook nog een leuke bezigheid, en boekjes lezen. Ze kan tegenwoordig zelf bij haar boekjes, en daar komt ze dan mee aandragen zodat we ze samen kunnen lezen. (toch al snel 1,5 tot 2 uur per dag denk ik)

@marywoods, gefeliciteerd met de mijlpaal (of had ik dat al geroepen) Misschien dat je nog wat aan bovenstaande tips hebt.

@jenifer, wat een mooi kindje zeg. :D

@de moeders met peuter, is jullie kindje ook zo dwars? F is nu 2 jr en 7 mnd, en sinds een week of 2 is het echt verschrikkelijk. Ik hou zielsveel van mijn kind, maar af en toe kan ik haar echt achter het behang plakken. Eten is een drama, ze smeert het overal, maar ook heel veel aandacht vragen en ze kan heel erg boos worden. Ze is de boel echt aan het testen. Kusjes geven, je gezicht opeten en dan plotseling bijten etc. Wij denken dat het echt even komt door de spanning (ik kan natuurlijk niet meer alles met haar doen, heb ook nog in het ziekenhuis gelegen etc.) maar ben benieuwd of jullie het herkennen.

@fafje, echte nesteldrang zo te lezen. Fijn.. :)

@annekulpe, dus in principe nog 4 weekjes en 1 dag. Spannend..

@mutsie, bij jullie ook een ietwat dwarse peuter dus.

Zo.. Ik ga even lekker zitten. vanochtend al vroeg in de weer (al wat was gedraaid, huis opgeruimd, garage geweest, boodschappen gedaan etc.) dus natuurlijk weer harde buiken in overvloed.

Ik kom later ngo even kijken!

3. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw Jenifer wat een schatje Gefeliciteerd!

Hier ook een peuter en heb veel de tv aanstaan nu. Niet echt de manier maar ik vind het wel best even. En ze kan zich goed bezig houden met kleuren.

4. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ jenifer: Gefeliciteerd meid met de geboorte van jullie zoon:D! Super! Wat bijzonder van de placenta. Erg fijn dat je er zonder scheuren vanaf bent gekomen. Heel veel geluk en gezondheid met jullie kleine mannetje! Wat een supermooi ventje zeg.
    @ MaryWoods: Dat klinkt als een erg gezellige babyshower, leuk hoor!
    @ fafje (schoonmaakfreak): Erg vevelend dat je zo slecht slaapt. Hopelijk kan je voor de bevalling begint nog even lekker bijslapen.

@ mutsie79: Veel plezier met je vrouwenfilm:)!

@ lizab: Lekker rustig aan doen nu he, zo te lezen heb je er al een hele ochtend op zitten.
    @ All: Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Ik gaf aan dat ik afgelopen week vaker sterretjes zie en een soort bandgevoel wat ik weken geleden heel lang had was weer terug. Ze gingen mijn urine controleren en nu zat er veel eiwit in. Ik werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Snel mijn vriend gebeld die net op zijn werk was en samen naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig viel het allemaal mee. Daar waren alleen sporen van eiwitten te vinden en licht afwijkende bloedwaardes. Donderdag moet ik terugkomen en als het dan goed is hoef ik daara niet meer te komen. Een spannende ochtend dus.
    Nu ga ik lekker rustig aan doen. Vanavond naar de yoga.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ lizab: hier was mn zoon ook al vroeg uit de veren helaas ;) En ook erg dwarsig de laatste tijd met als hoogtepunt deze week: hij heeft de driftbuitjes ontdekt ;) Ik ga nu ook ff plat: Vanmorgen een Ernie geknutseld van een wc-rol en een stoplicht van een leeg pak melk, nog wat wasjes gedraaid en de bende opgeruimd van gisteren, dus ben ook wel ff klaar voor de ochtend ;)

@ mooonchild: spannend zeg. Hoop dat het mee blijft vallen donderdag. Shower was idd echt super leuk; ik voelde me echt ff bijzonder, alsof ik met mn mijlpaal van 37 weken een prestatie heb neergezet (heel suf ik weet het, maar zo voelt het echt!); en dan moet ik nog bevallen! ;)

Thomas ligt nu een kwartiertje op bed en is nog verre van slapen(is liedjes aan het 'zingen'), dus hoop dat het er nog van komt, anders kan ik het ook wel schudden....

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    marywoods ii heb geen idee, anders ff een belletje doen!

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zo, F. weer in bed en M. weer naar het ziekenhuis voor zijn vader. Even rust.

Hier vandaag een echte huildag. Bah. Ik ben zo ontzettend moe en dan de hele dag die kleine uk om me heen die echt een erg dwarse dag had, niet wil slapen, niet wil luisteren en als klap op de vuurpijl me (per ongeluk) met naar bed gaat een rotschop tegen mijn gezicht verkoopt. Ik boos, M. boos, wij vervolgens weer ruzie omdat we boos zijn. Ben alweer in tranen als ik het opschrijf.

Ga nu echt even niks doen. Wil zo graag een nacht heerlijk doorslapen/ uitslapen..

8. emmie

emmie Niet meer actief

@ lizab: ohhhhhhhhhhhhhh balen he zo'n jankdag!!! rot hormonen, ik baal daar ook van!!! maar heb vandaag wel een 'goeie' dag! haha
    rustig aan, en lekker je eigen ding doen!

@ jenifer: wat een popje!!! super hoor! :D

@ moonchild: even weer schrikken he, als het even anders loopt dan dat het zou moeten, maar gelukkig niks ernistigs!
    ik moet woensdag weer nr de vk, ben zoooo benieuwd wanneer de beebs komt!!

9. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    @lizab, ik hoop dat je wat beter slaapt vanavond. Een goede nachtrust doet wonderen. Ik heb ook een dochter maar ze is al 8. Ze is nu meer bezig met nagellak en dat soort dingen. Maar de afgelopen tijd sjouwt ze haar babyborn ook overal mee naar toe. En spelen zij en mijn zoon de bevalling:)

@moonchild, Ik duim voor je dat het donderdag allemaal goed is.

@marywoods, maar je hebt toch ook een mijlpaal gehaald. Ik maakte van elke mijlpaal een klein feestje. En vergeleken met je vorige zwangerschap is 37 weken helemaal super.

10. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ MaryWoods: Heerlijk toch dat je de 37 weken gehaald hebt, daar mag je best trots op zijn!

@ lizab: Hopelijk voel je je vandaag beter. Hoe ging het slapen afgelopen nacht?

@ emmie: Het was wel even schrikken inderdaad, maar ik had er een goed gevoel over. Succes bij de verloskundige morgen!

@ jenifer: Hoe gaat het met jou en de kleine man?

@ All: Hebben jullie ook hele felle steken 'snachts? Het komt nu steeds vaker voor, vooral als ik me omdraai. Is dat bandenpijn? Ik verkramp dan echt helemaal.
    Gisteravond voor de yoga even bij mijn schoonouders op bezoek geweest. Hun poes bleef maar om mij heen hangen, kopjes tegen mijn buik geven en tegen me aan liggen. Erg schattig!
    Hopelijk klaart het vanmiddag nog op, wil nog even boodschappen doen.

Fijne dag allemaal!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ lizab: al weer wat vrolijker?

@ emmie: spannend he, het is echt een beetje wachten... Ik moet vanmiddag naar de gyn! Ik neem aan dat ze nog steeds head-first ligt ;)

@ jenifer: hoe is t met je uk?

@ moonchild: zondagavond had ik wat felle steken... weet ook niet wat dat was? Verder vannacht geen voorweeen gehad, maar het slapen stelt niet veel meer voor... Ze zeggen dat dieren wel gevoelig zijn in het aanvoelen van aanstaande bevallingen.... weet niet hoor, wat jij?

12. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ MaryWoods: Balen van het slapen, hier ook echt weer waardeloze nachten. Ik zou er geen problemen mee hebben als de poes een bevalling voorspelde:D, maar ik heb het gevoel dat de kleine voorlopig nog blijft zitten.

13. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    @jenifer wauuuww van harte meid met je ukkie.

ik mag straks weer op controle, het slapen gaat redelijk op 15 x plassen per nacht na dan pff, en verder is het idd wachten wachten.

14. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    FF kort ego berichtje:

Ik mag nu naar huis:( Ik kan wel huilen want ik moet mijn mannetje achterlaten. Hopelijk gaat hij snel wat groeien en mag hij mee naar huis.

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oh jenifer, ik weet hoe je je voelt....... Sterkte! Hoe gaat t met hem?

16. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ahh wat moeilijk jenifer! Hopelijk mag hij snel met jullie mee naar huis!

17. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
  18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Hier gaat het weer iets beter hoor. Wel weer een beroerde nacht gehad, maar ik ben volgens mij wel een beetje uitgehuild.
    Controle gehad bij de VK. Alles prima, ze begon wel al over strippen bij 39 weken. :) Zie ik er zo beroerd uit. hahahaha. Nee hoor, ik ben er hartstikke blij mee. Die harde buiken en voorweeen steeds is ook niks.

@jenifer, moeilijk hoor. Wel vast de kraamzorg bellen he! Die komen dan alvast voor jou een paar uur per dag.

@moonchild hier ook die steken. Je hoort idd wel eens dat dieren een bevalling kunnen voorspellen, maar ik zou toch vooral op je eigen gevoel afgaan.

@regi, succes met de controle!

@marywoods, ook jij slaapt niet zo lekker meer dus. Balen he. Ben idd weer wat vrolijker hoor!

@annekulpe, goh.. Waarom doe je die kleertjes weg? Heeft niets met het geslacht te maken? :p

Zo.. F. is een heerlijk dagje naar de creche. Net nog even verf voro mijn haar gehaald, kan mijn moeder dat mooi doen als ze morgen komt. Lekker broodje erbij, en straks het huis nog even recht trekken. Schoonvader is weer uit het zkh, dus daar kan ik straks ook nog even langs.

Fijne dag allemaal!

19. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    zit jongens en meisjesspul tussen hoor ;)

dan word het voor jou ook al mooi aftellen en naar een datum toe leven! spannend!

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb ook niet verder gekeken dan de eerste advertentie. :D

Deel Deze Pagina