nog 6 weekjes te gaan!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emmie, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

@lizab

ja ik moet ook al een tijdje rustig aan doen van de vk, maar idd dat lukt mij helaas ook niet!!!
    ik zou dolgraag de heledag willen bankhangen, lekker tussen de middag mn bedje inkruipen voor een dutje..........maar ja de 2e zwangerschap gaat toch even anders!! ;) en naast je andere kindje, je huishouden, moet er toch ook echt nog even wat in de babykamer gebeuren ;)
    Verder hebben wij ook alles wel in huis denk ik!

een stinkende wasmachine tip heb ik helaas niet sorry!!
    maar je zal er vast wel middeltjes voor hebben, even op internet speuren...

bevallen jullie trouwens thuis of in het ziekenhuis??
    en met of zonder ruggenprik??

Ik moet deze keer in het zh bevallen, aangezien de vorige keer niet helemaal lekker ging. (was toen ook in het zh hoor!)
    en ik ga het deze keer met ruggenprik proberen, als dat mogelijk is!

liefs Emmie

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    @Lizab: Volgens mij is het goed om af en toe een scheutje azijn in het wasmiddelbakje te doen.. Meen dat een tijdje geleden in de lounge te hebben gelezen..

@Bevallen: Ik hoop in het ziekenhuis te kunnen bevallen.. Afgelopen week naar een informatie-avond van het ziekenhuis geweest en daar legde ze het een en ander uit over de ruggenprik, ik vind het maar eng hoor.. Geen idee ook welke pijn ik moet verwachten, maar voor zolang het gaat probeer ik zonder ruggenprik te doen..

@Werk: Ja heerlijk, tot december lekker thuis.. Ben heerlijk aan het genieten.. Ben ook blij dat het weer wat normaler is, wilde nog zoveel poetsen en opruimen maar met die 35 graden hier heb ik alleen maar op mijn kont gezeten..

Hebben jullie al vluchttassen klaar staan? Ik ben nu langzaam bezig met kleertjes uit te zoeken voor de kleine, maar weet niet goed wat ik allemaal mee moet nemen.. Maar als het goed is, kan ik me daar nog een paar weekjes over bedenken;)..

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    @Emmie: Wat ging er bij de vorige bevalling dan niet helemaal lekker?

4. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    ik moet nog 9 weken en de eesrte is met 35 en 4 dagen geboren... ik ben al wel aan het wassen.. want manlief moest dat dus doen omdat ik in het ziekenhuis lag..
    heb wel het gevoel dat deze nog wel blijft zitten...
    ben ook niet echt zenuachtig of bang, ik zie het alemaal wel geen 1 bevalling is het zelfde toch...

verder voor alle dames succes he met de laatste loodjes!!!!!

5. Colinde

Colinde Lid

6 mei 2009
    36
    0
    0
    fulltime mama
    Fujairah, UAE
    Hey dames,
    ik ben vandaag ook precies 34 weken dus nog 6 weekjes aftellen.
    We hebben bijna alles klaar, alleen nog een box en maxi-cosi.
    Volgende week ga ik beginnen met de babywas. Dat wordt nog wat want ik heb me echt helemaal sufgekocht in de uitverkoop :-D
    Wat stoppen jullie trouwens allemaal in je vluchtkoffertje/ziekenhuistas? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik mee moet nemen..

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ waar bevallen: in het ziekenhuis (academisch), omdat de ik vorige keer met 31w en 5d beviel

@ ziekenhuis-tas: eehhm, tot nog toe: kleding voor mezelf, kleding voor de baby (in 50 en in 56) niet te warm/dik, toiletspullen, slippers, muntjes voor rolstoel, iets te eten, bidon en fotocamera/batterijen

7. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ emmie: Lekker dat je nu verlof hebt! En een week extra door je vakantie heb je goed gedaan:). Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik wil bevallen. Ik neig naar het ziekenhuis. We zijn laatst naar een informatieavond gegaan en het zag er allemaal goed uit. Ik ga proberen zonder pijnstilling te bevallen. De ruggenprik schijnt wel heerlijk te zijn als je het niet trekt.

@ Marywoods: Heb je een voorgevoel of dit kindje eerder of later komt dan de uitgerekende datum? (Ik zie trouwens dat jij net als mij ook 1e kerstdag positief hebt getest:D.)

@ Amigo1985: Fijn dat alles al helemaal af is. Ik wordt er soms helemaal kriegel van dat nog niet alles af is. Ik ga denk ik komende week mijn vluchttas pakken. De lijst wat er in moet is af.

@ Lizab: Haha hier heeft mijn vriend ook de plinten gedaan vandaag. Volgens mij kan je idd azijn in het zeepbakje doen, of een halve zak soda en dan de heetste was. En ik geloof zelfs dat ze van het merk HG ook iets hebben voor de wasmachine. En dan het deurtje altijd een stukje open laten staan als je klaar bent met wassen. Hopelijk krijg je weer een lekkere frisse wasmachine.

@ Shirley: Het kan maar klaar zijn toch? Wel spannend of deze kleine nog even blijft zitten.

@ Colinde: Erg he die uitverkoop? Ik heb een lijst gemaakt wat ik in de vluchttas ga doen. Een hele waslijst is het geworden. Ik ben op internet gaan zoeken wat handig is om er in te hebben. Ik ga hem deze week denk ik inpakken.

@ All: Vandaag zijn de plinten gelegd en de deurkrukken omhoog gegaan, ons katertje kan namelijk zelf deuren openen en ligt dan prinsheerlijk in het bedje van de kleine te slapen. Ook de wasmachine is gelukkig weer gemaakt. Ik had te hard aan een slangetje getrokken tijdens een schoonmaakbui.
    Nu kan ik beginnen met wassen.:D

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @moonchild: ik durf geen voorgevoel te hebben eerlijk gezegd ;), gezien de vorige keer, maar ben iig al ruim 2 weken verder dan de vorige keer!
    waar op t internet vond je dat lijstje voor de vluchttas?

9. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @MaryWoods:
    Dat zijn al 2 weken mooi meegenomen voor jou:).
    Ik weet niet meer welke sites ik ben geweest.
    Op google had ik vluchttas ingetypt en ik heb toen vanalles overgenomen. Succes!

10. emmie

emmie Niet meer actief

ja die ziekenhuistas..............ben ik ook niet mee begonnen, terwijl ik me had voorgenomen dat al met 30w klaar te hebben hahaha
    mijn vorige bevalling was met 37+5 en zelfs toen had ik 'm nog niet klaar!! dus mn man elke keer heen en weer....dat wil ik nu dus echt niet! alleen zit te denken, we gaan maandag voor 3 dgn naar de efteling, moet ik ook wat meenemen voor de zekerheid, je weet natuurlijk maar nooit!

mijn bevalling:
    op zich ging de hele bevalling wel redelijk geloof ik voor een 1e keer.
    al met al heeft het 12uur geduurd, de eerste 6cm gingen heel snel, alleen die laatste helaas niet, en heb 2uur persweeen gehad! ookal eenmaal geboren alles weer goed (op een paar hechtingen na)
    maar s'nachts (lag nog in het zh, seff had nog in mn buik gepoept)
    kreeg ik enorme bloedingen, en er bleek nog heel veel troep achter gebleven te zijn, dus dat moest er snacht allemaal nog uit. voelde me heel zielig en was heel veel bloed verloren, het heeft echt een hele tijd geduurd voor ik me weer ok en fit voelde. :(

dat zegt natuurlijk niks over deze keer, maar het is puur voor de zekerheid! en ga er gewoon vanuit dat ik na 24u weer naar huis mag!

liefs en weltrusten!

11. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    #31 jenifer, 25 jul 2010
    Laatst bewerkt: 25 jul 2010
    Ik ben 4x bevallen zonder pijnstilling dus nu ga ik het weer zonder proberen. En wanneer de pijn op zijn ergst is en ik erom vraag mag ik al gaan persen.

Ik beval in het ziekenhuis, ik heb een medische indicatie. Mijn dochter had in het vruchtwater gepoepd met 39+1, mijn zoon kwam met 36+3. Dus ik had toen ook beide keren een medische indicatie. Daarna 2x bevallen met 20 weken vanwege een zwakke baarmoederhals, dus nu sta ik onder controle bij de gyn.

Mijn ziekenhuistas staat al een paar weken klaar.
    Ik heb er in:
    * 3 setjes kleren in voor mij
    * 3 setjes voor de baby + jasje
    * Omslagdeken voor de baby
    * Big shirt om in te bevallen en 2 extra pyama's
    * Fototoestel+ extra batterijen
    * Toilettas
    * Pantoffels
    * Sokken
    * Iets te eten(snelle jelle, mueslireep en dextro)
    * Flesje om wat water in te doen
    * Oplader van mijn telefoon
    * Kleingeld (voor een rolstoel of snoepautomaat)
    * Een extra lijst met telnummers voor het geval ik in mijn haast mijn mobiel vergeet.
    * Ponskaart zit in mijn handtas
    * Mocht ik voor de 37w bevallen gaat mijn laptop ook mee

Nu zullen jullie wel denken van jezus wat veel kleren. Maar omdat het bandje wat mijn baarmoederhals nu dicht houd met 36+3 eruit gaat en ik niet weet hoelang ik daarna ga bevallen heb ik extra kleren erin gedaan. Bij mijn zoon moest ik nml 3 dagen blijven omdat hij wat fladderig was en zich niet goed op temperatuur kon houden. En als ik nu weer moet blijven dan moet ik anders mijn mannetje vragen om kleren voor mij te halen. En dan komt hij met combi's waarvan je denkt dat is een gevalletje voor de mode-politie:D

Tevens is de baby aan de kleine kant. Hij zit nog wel in de curve maar wel onder de P10. Dus ik weet niet hoe hij het gaat doen met zijn temperatuur en glucose. Dinsdag gaan ze weer meten en de flow in de navelstreng enzo bekijken.

Gister zijn we naar babydump gegaan en hebben we nog een boxkleed en luieremmer gekocht. En nog wat kleine dingetjes.

De babywas heb ik al gedaan en alles staat al in de commode met zo een zwitsal geurzakje.

@emmie, ik zou alleen een shirt om in te bevallen en misschien 1 pakje voor de baby meenemen. En je zwangerschapsgegevens.

12. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Oh, ik ga ook mee aftellen...
    Ben nog niet helemaal klaar maar krijg ik nu wel een beetje de zenuwen van. Moet nog wassen, koffertje inpakken, kaartjes bestellen (!) en de enveloppen schrijven en een paar dingetjes kopen (hoeslakentjes en lakentjes voor wiegje is 't belangrijkst...)
    En dan wil ik in huis nog het een en ander schoonmaken.. pff tijd tekort dus hoop dat die kleine nog even blijft zitten, maar dat weet je nooit natuurlijk.

Wha, spannend hoor!

13. emmie

emmie Niet meer actief

echt tijd te kort ja!! haha, voel me ook een beetje opgejaagd......alles moet af!!!!!!!!!!!
    lees ik in een anderr topic iets over verlof en vervelen........... pffffffff lijkt me heeeeeeeeeerlijk ;)

14. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik las het net ook.. Kan me er dus niks bij voorstellen.. Heb hier een hele lijst opgesteld van dingen die ik allemaal nog wil doen voordat de kleine zich aandient.. Vervelen?!? Wat is dat?

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zo, de wasmachine met een beetje azijn weer fris gekregen. Ben nu druk aan het wassen. :) Dochterlief is heerlijk een dagje naar de creche.

@Emmie, vooral het einde van de bevalling klinkt idd niet prettig. En wat betreft dat rust houden met een kleine erbij. :) Onmogelijk.. hahaha. Ook F. gaat 2 dagen per week naar het KDV dus dat helpt een klein beetje.

@ziekenhuistas. MOet hier ook nog worden ingepakt. Vorige keer met 33.5 in het ziekenhuis gelegen met weeen, dus hier is vooral manlief erg zenuwachtig (toen had ik de tas overigens wel klaar)

@JeniferIn ieder geval bedankt voor het lijstje. Nu eerst alles wassen en indelen, en dan ook de tas inpakken. En mannen en kleding uitzoeken is vaak idd niet de beste combinatie (al kan die van mij het voor zichzelf dan weer prima)

Hier een zkh bevalling. Vorige keer medisch ivm kolonisatie van streptokokken bacterie (moest dus bevallen met antibiotica infuus en de kleine uk moest iets langer onder controle blijven) Deze keer nog geen kolonisatie in de urine kunnen ondekken, dus voorlopig in ieder geval nog geen medische bevalling. Nu wonen wij 3 min. bij het ziekenhuis vandaan, dus dan maar poliklinisch. Anders moest ik beneden een bed neer gaan zetten etc. en op al die troep zit ik ook niet te wachten. Hoop vooral dat het deze keer een beetje rustig verloopt. Vorige keer in ong. 3,5 uur bevallen. Nu wil ik dat op zich wel weer. :D Maar er moest eigenlijk 4 uur tussen de 2 doses antibiotica zitten, haar hartslag viel weg en ik was half high van het pompje, dus het vloog enorm snel voorbij en ik heb het idee dat ik er zelf niet echt bij ben geweest. Deze keer dus bij voorkeur zonder pijnstilling en zoveel mogelijk rust (en dus geen 10 paniekerige mensen in mijn kamer)

@ Emmie/Amigo, verlof en vervelen ook hier niet aan de orde. PFfff. Tijd te kort. Maar ook omdat er al een kleine uk rondloopt, misschien was het bij de eerste wel anders (weet het niet meer)

@marywoods, in ieder geval ontzettend fijn dat je alweer 2 weken verder bent dan vorige keer. Iedere dag is er weer eentje toch? (zal toch ook wat zijn als je nu tot 42 weken doorloopt. :D )

@Moonchild, fijn dat de wasmachine het weer gewoon doet. En de schoonmaakWOEDE niet te letterlijk nemen hoor. :D Daar krijg je ongelukken van.

@all gister waren wij trouwens een dagje op familiebezoek (andere kant van het land) kom ik er in de auto achter dat ik echt helemaal niks mee had genomen (op een schone onderbroek na) maar geen telefoonnummers oid. Heb het pas op de terugweg opgebiecht. Voelde me wel een beetje dom, is natuurlijk vragen om problemen.

Net de zolder opgedoken en vanalles naar beneden gehaald. Nu op kleur aan het wassen. Wij hadden vorige keer 1 boxkleed ( wel een erg dikke) maar volgens mij hebben de meeste mensen er 2 toch? Anders haal ik er nog eentje bij nl. Nu is hij wat vaker gewassen dus niet zo dik meer als in het begin.

Box en wippertje etc pak ik echt pas op het laatste moment denk ik. De kinderwagenbak heb ik wel gepakt, dus die kan in de hal wel vast klaar staan.

Ik ga de eerste lading strijken ben ik bang. :D

16. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    @lizab, ik heb 2 boxkleden. Een dunne ligt op de bodem en daarboven ligt een dikkere. Ik heb hem wel al klaar staan maar ik moet hem nu constant schoonmaken ivm stof en mijn kids die elke keer de knuffels pakken. Dus ik zou hem als ik jou was nog even ingepakt laten staan.

17. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ emmie: Wat leuk dat jullie 3 dagen naar de efteling zijn. Je zal het vast niet op tijd lezen, maar veel plezier! Wat een vervelende nasleep heb je gehad de vorige keer. Hopelijk is dat deze keer wel anders.

@ Jenifer: Wat heftig dat je 2x met 20 weken bent bevallen. Fijn dat hij deze keer dichtgehouden wordt. Het zal inderdaad wel spannend worden voor jou hoe lang na het verwijderen van het bandje je gaat bevallen. Je hebt helemaal gelijk dat je extra kleding meeneemt. Mannen en kleding uitzoeken is inderdaad niets.

@ mmuisje: Jij hebt ook nog genoeg te doen zo te lezen. Heb je al verlof?

@ Amigo1985: Ik heb ook overal lijstjes met dingen die ik nog moet en wil doen. Niet erg handig, want ik raak ze telkens kwijt. Het eerstvolgende wat ik er op ga zetten is alle punten op 1 lijst zetten. (Heb ik weer wat te doen.):D

@ Lizab: Wat goed dat het gelukt is met azijn. Heb je dan gewone azijn gebruikt of schoonmaakazijn?
    Wat heb jij een supersnelle bevalling gehad zeg! Ik begin steeds vaker te dromen over bevallen. In de meeste dromen heb ik het zelf niet eens meegemaakt en laatst beviel ik in een paar minuten haha wishfull thinking. Haha schoonmaakwoede, ik zie mezelf al met verwilderd haar en een poetsdoek door het huis crossen.:)

@ All: Vanmorgen zijn ze weer langsgeweest voor de beschadigde onderdelen van de babykamermeubels. (Op alle meubels zaten krassen en beschadigingen.) Vorige keer hadden ze alleen van de kast onbeschadigde onderdelen bij zich, de rest was weer beschadigd. Nu hebben ze onderdelen van het bedje vervangen. Het nieuwe blad van de commode leek met grof geweld ergens tegen aan gestoten te zijn, een diepe put, dus mogen ze weer een keer langskomen:x. Gelukkig gaat mijn vriend weer bellen, die kan beter boos doen dan ik.
    Ik ben net begonnen met de eerste lading strijkwerk voor de kleine.
    Afgelopen weekend heb ik uitgevogeld hoe ik adressen op etiquetten kan printen. Ik ben toch technischer dan ik dacht:p.

18. MYV

MYV Lid

26 jun 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee met aftellen. Ik ben nl. 31 augustus uitgerekend van mijn eerste, spannend hoor!! Babywas is al gedaan, alles hang al in de kast en de meubels staan ook klaar. Ik moet het alleen nog een beetje aankleden, verder moeten we nog geboortekaartjes uitzoeken en ja, ook die ziekenhuistas moet nog klaar gezet worden. Hebben jullie het bedje ook al opgemaakt? Wanneer moet je dat doen?

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @moonchild: hoe doe je dat adressen op etiketten uitprinten? En moet je dan speciale etiketten hebben? Wel handig om vast te doen.

@ all: wat moeten jullie allemaal nog doen dan? Op mijn lijstje staat nog: bedklossen en kolf regelen, evt bekleding maxi-cosi wassen (doen jullie dit?), kinderwagenbak op onderstel doen + opdekken, box naar beneden en in elkaar, wieg naar onze slaapkamer... zoiets

@ jenifer: wat heftig, 2x zo vroeg bevallen.... wat gaat die cerclage er vroeg af, of gaat dat altijd zo?
    @emmie: veel plezier!
    @lizab: had ik maar een schoonmaakwoede ;) het is hier een chaos en kan me nergens toe zetten (en ben ook tot niet heel veel meer in staat hoor met die enorme buik!, hihi)

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    De bekleding van de maxi-cosi heb ik eraf gehaald en die gaat mee met de volgende was (nr.4 van vandaag). Ik vroeg me wel af of de verkleiner er ook bij mag ivm de kussens die erin zitten, maar ik denk dat ik het maar gewoon doe (30 gr)

Hier ook nog klossen, kolf heb ik al, kinderwagenbak ben ik mee bezig (bekleding ligt nu te drogen, lakentjes, dekentje net gewassen en gestreken) De wieg zet ik eerst op de babykamer neer. Wij hebben een grote wieg waar een flink kindje tot zeker 6 maanden in kan liggen, dus dan ga ik nog geen ledikant neer zetten. Tegen de tijd dat de kleine uk geboren is zet ik hem wel op onze kamer neer. Ik moet nog wel de bekleding vastmaken en de wieg zelf ook (aan de standaard) en de box dan ook nog, maar daar wacht ik echt nog even mee.

Overigens hier ook geen poetswoede hoor. Ik vind het wel goed. Wil het alleen wel netjes hebben als de kraamverzorgster straks in mijn huis komt, dus ik probeer wel af en toe wat extra's te doen. Anders voel ik me zo bezwaard dat ze in mijn kasten zit.

Volgens mij moet ik verder nog een extra aankleedkussen halen (voor beneden) en nog wat kleding voor de kraamtijd (die joggingbroek met verf/vetvlekken kan echt niet meer :))

En wie riep dat ook weer van HG voor de wasmachine? Ik heb het net toch nog maar even gehaald, kan meteen ook door de afwasmachine heen, zijn die weer lekker fris. Overigens gewoon natuurazijn gebruikt)

@ Moonchild, fijn zo'n kinderkamer. Pfff. Nu is hij helemaal goed toch? Gelukkig maar.

Deel Deze Pagina