@annekulkpe ja erg he hahaha ik vergeet ook alles, en daarbij weet ik vaak niet of ik het de eerste keer ook had...
ik kan niet meer onthouden wie wat getypt heeft, dus maar ff zo: @ hotelletje: leuk hoor lizab! lekker vooruitzicht! @ indalen: ik vind de kleine bij mij nog best hoog zitten, dus... wachten maar @verwachten in zelfde week te bevallen: gelukkig bij mij niet het geval geweest! morgen mn petit-fourtjes ophalen voor KDV, gisteren heeft mn moeder de badkamer lekker geschrobt en mn vader (!) de ramen gedaan! hihi Straks eindelijk mn adresstickers afschrijven En heb proefdruk van gebortekaartje besteld, dus die is er morgen waarschijnlijk! Moet op de linkerzijde nog wel een foto op, maar dan hebben we al een leuk idee hoe het er uit komt te zien! Vanmorgen een vriendin langsgeweest met haar zoontje, dus Thomas heeft lekker gespeeld! Hopen dat ie nu lekker in slaap valt, dan kan ik ook ff!
ja indd maar helaas........... maar ja het kan vandaag nog natuurlijk!! maar ik voel nog niks gebeuren....van mij mag het echt!!! alles staat klaar (behalve mn tasje, whaha word wel es tijd he?) fijne dag
wat hebben jullie in je vlucht tasje gedaan? ben er vandaag mee begonnen..ga morgen verder ( alles op zn 11 en 30ste hè )
hey meiden, schrik ervan wat jullie allemaal nog moeten, og komt dat door dat het de 2e is. zoals kaartjes en tas, ik heb hier alles al 2 weken klaar geloof ik. ach het maakt ook niet uit het komt vast allemaal goed.
whaha nou bij de 1e keer was ik nog lang niet zover als nu hoor!!! alles is hier klaar, mn mamsie is vandaag nog even geweest om mn ramen te doen!! ik moet alleen nog een paar adressen op schrijven...en mn tasje dat is alles. vandaag de kinderwagen en maxi cosi klaargemaakt..... nou van mag mag ze komen dus.... bij seff was ik pas net begonnen met wassen enzo, dus alles hing nog te drogen...maar ach we moesten een paar nachtjes in het zh blijven dus heeft mn mamsie alles netje in de kastjes gedaan. maar ja bij de 1e ging ik zowiezo niet uit van 37w zwangerschap, ik dacht heb nog wel even... maar even een vraagje mn zusje heeft krentenbaard, heel vervelend naturlijk, maar ze heeft het op verschillende plekken (gezicht, armen, onderrug, borsten, en hals) heel lullig, maar heb nu echt geen zin om besmet te raken, en mn zoontje natuurlijk ook niet dat zou echt een probleem zijn voor als de beebs zou komen... maar stel dat ik 1 van deze dagen beval, hoe zouden jullie dat doen met kraam bezoek?? een baby heeft natuurlijk helemaal geen weerstand.... liefs
Hoi allemaal!! Vandaag naar controle geweest...beeb ligt vast!...heb helemaal geen gevoel gehad dat ie was gaan indalen (niet dat ik weet hoe dat zou moeten voelen)...dus maakte me steeds zorgen dat ie nog niet ingedaald was...vk zei nog, ach joh je hebt nog tijd zat...maar ik heb geen zin dat ie niet ingedaald is en mn vliezen breken en dan moet gaan liggen...wordt daar een btj nerveus van, van die gedachte hihi Anyway mn vent roept, gaan filmpje kijken dus ik reageer morgen verder truste!!
heb al meer onderwerpen hier op het forum opgezocht, en daar staat ook zoal: *Heel besmettelijk. Niet laten komen (is echt niet overdreven hoor!) Alles wat ze aanraakt, is besmet. Mijn zoontje zat er met 3,5 maanden oud onder; echt geen gezicht en hij moest nog aan de antibiotica creme + drank ook (dus niet eens zo heel onschuldig ook). *Wat een rare mensen heb je toch. Je gaat toch niet met zoiets op kraamvisite. Ik snap daar echt helemaal niks van. *Krentenbaard is onwijs besmettelijk. Ik zou ook aangeven dat ze moeten wachten *Jep, zoals hierboven al is beschreven. Het is echt ontzettend besmettelijk. Buiten de deur houden dus * Nou, ik hoef er niks meer aan toe te voegen!! Charlotte heeft het ook gehad, het is superbesmettelijk en niet eens zo onschuldig, ze heeft er antibioticadrank voor gehad en heb 4 weken zalf moeten smeren. Gewoon heel eerlijk zijn in dit geval want dit wil je echt niet in je huis hebben! Pas als het echt HELEMAAL over is, dus ook niet ingedroogd of korstjes, maar als de huid echt genezen is, mag dat kindje op bezoek komen. Heel sneu maar het is jouw baby he! Succes!
@ emmie: zou daar idd wel heel voorzichtig mee zijn.... @fafje : bij mij nog niet ingedaald... Waarom moet je dan gaan liggen eigenlijk? @ alles klaar hebben: ik blijf die irritante bedklossen maar uitstellen Vandaag proefdruk kaartje besteld, morgen ws binnen. Moet nog een foto op maar ja, dan weten we een beetje het resultaat. Verder is alles wel af hoor!
@krentenbaard Ja een nichtje van me heeft oook krentenbaard gehad....echt uitkijken...helaas pindakaas dan maar wachten.. Met een griep moet je al uitkijken toch...zeker 1e 2 weken, dan is de weerstand zo onstabiel...eerst valt baby af...dan weer aan...nee hoor gewoon oppassen! @mary Nou als j kindje nog nie ingedaald is...en de vliezen breken, gaat het kindje als het ware met het water mee ( probeert dus in te dalne)...waardoor de navelstreng mee zakt...en dit s gevaarlijk...kan om het nekje zitten ed...dus ze adviseren je altidj te liggen... Dan komt vk...en dan zal ze kijken of je kindje indaalt met de weeen die er later mee gepaard gaan etc etc en dna mag je weer staan @allesklaar/vluchttas ik heb zo ongeveer alles in mn vluchttas wat op div lijstjes te vinden is..geen spullen voor manlief oid...dat haalt ie wel op indien nodig,.. 2setjes babykleding en paar pampers je weet maar nooit wat ze daar hebben... Enige wat ontbreekt zijn verzorgingsspullen...maar die pak ik a la minute (tandenbrstel/douchegel/make-up ed) Heb een lijst op de tas geplakt met dingen die er nog inmoeten en gedaan moeten worden voor mannetje! @geboortekaartjes Heb al online af...enveloppen moet ik nog op laten sturen en schrijven...maar zoveel heb ik niet(max 75)...en wij willen sowieso geen bezoek ( buiten echt naasten) in de kraamweek...dus stuur het kaartje ook pas later... Netals beschuit met muisjes...is hier niet zo traditioneel..dus doen we nie aan...vind t nie eens lekker haha Zooo en keek ff op onze rekening....hebben we mooi ff een meevaller, huurtoeslag met terugwerkende kracht vanaf april!..pff dat konden we echt ff goed gebruiken!!! Ohja rolgordijntjes (!)...dat moeten we vandaag halen...dus ikea en dna gelijk lang de babydump!(nog ff snuffelen)
Goeiemorgen! OMG, vannacht gewoon voor niets bij eerste hulp gezeten, schaam me eigenlijk een beetje... Gister in bed plots last van erge krampen, raar gevoel maar heel anders als anders. Na de 100e keer naar de toilet te zijn geweest toch maar even uit bed en naar beneden. Op eens voel ik vanalles druppelen, snel op internet gekeken en daar stond dat ik op mijn hand/arm moest blazen voor evt. vruchtwater. Dus, glas eronder en blazen maar! Ving iets onidentificeerbaars op dus begon erg te twijfelen.... Het leek niet op urine en rook ook niet zo... Toch maar even gebeld dus. Aangezien de kleine in stuit ligt mochten we meteen komen. Eerst moest ik een half uur aan de CTG en gingen ze het vocht testen. Nou, ik had spontaan nergens meer last van! Alle krampen waren weg en op een paar harde buiken na was er niets aan de hand Vocht bleek ook geen vruchtwater, wat het wel was blijft even een mysterie.... Hierna deden ze nog een mini inwendigonderzoekje maar ook hier geen vruchtwater te vinden. Blijkbaar had ik me nogal druk gemaakt want ik had opeens een torenhoge bloeddruk en er werd druk heen en weer gebeld wat ze met me moesten doen. Na 5 metingen en lang wachten mochten we weer naar huis. O god, heb me wel tig keer verontschuldigd.... Bel echt nooit en ik dacht ook echt dat er iets aan de hand was Gelukkig waren ze super aardig en verzekerde ze me ervan dat ik echt niet de enige was die dit overkwam. Weggetrokken krampen kon te maken hebben met adrenaline dus dit moest ik wel in de gaten houden. Raar nachtje gehad dus in ieder geval... Ik heb toch nog een paar uurtjes kunnen slapen gelukkig. Voel me niet helemaal optimaal maar verder weinig spannends momenteel.
niet schamen hoor! Daar zijn ze voor! Als zij het vocht al niet kunnen identificeren, hoe moet jij het dan weten? Is juist verstandig om te bellen! Beter een keer te veel dan een keer te weinig! Lekker rustig aan doen vandaag en een extra lange middagtuk! Knuffel!
@ marcha: indd je moet je zeker niet schuldig voelen!!! als je niks had gedaan, had je je alleen maar druk gemaakt!! en gelukkig maar dat alles goed is toch?
Krentenbaard: ja dat had ik ookal op internet gelezen, heel lullig allemaal, nou ja hopen dat het tegen die tijd over is, en anders is het niet anders.....
mn zoontje had het een aantal weken geleden, dus tijdens de zwangerschap kan het geloof ik niet veel kwaad, maar zo vlak na de geboorte is natuurlijk een ander verhaal....
@mascha, niks ergs aan hoor om te bellen ik had denk ik hetzelfde gedaan. @emmie oei krentebaard dat is wel gevaarlijk geloof ik bij baby`s maar je zal er zelf genoeg over gelezen hebben. @ego hier echt een drama nacht tig x me bed uit om te plassen grr en vanmorgen gelijk alweer aan de diarree naj ben het maar weer kwijt. voel me erg moe door die slapeloze nachten dus vanmiddag maar ff plat. ik begin het eigenlijk wel een beetje zat te worden.
@ regi, hier ook geen topnacht... heb ook steeds zo'n enorme dorst!! Dus drink een flesje water per nacht leeg en dus moet ik ook steeds plassen Ik kan door die enorme pens ook echt niet lekker meer liggen en er staat zo'n enorme druk op mn schaambot, dat ik nauwelijks kan bewegen/draaien..... Schiet dus ook niet echt op
@Marscha gekkie waarom schamen!! Liever een keer te veel dan te weinig meid...voor hetzelfde was het wel begonnen!! @Regi had gister dus ook dairree...hmmmm maar ja bij mij ben ik niet eens 37 weken..
Goedemorgen meiden. @ fafje: Wij gaan waarschijnlijk ook delen filmen, maar dan inderdaad vanaf opzij. Ook wil wil wel fotos hebben van de bevalling. Vannacht werd ik na een paar uur inderdaad wakker in precies dezelfde houding als ik in slaap was gevallen. De kleine ligt nu dus startklaar bij jou, mooi! Shopse vandaag! (Jij was lekker vroeg wakker zeg!) @ annekulpe: Vanmorgen voelde ik inderdaad heel duidelijk de steken toen ik draaide, dat het de kleine was die meebewoog, thanx! Hoe gaat het met je hoofdpijn? Even in de gaten houden he? In mijn vluchttas zit: - 2 bevalshirts en dikke sokken - 2 setjes kleding voor de kleine incl mutsjes en sokjes - Omslagdoek - toilettas - kleding om aan te doen als ik naar huis ga (2 onderbroeken en 1 voedingsbh) - Bloedpriksetje (ivm negatieve bloedgroep) - paspoort - pasje van de verzekering - afsprakenkaart van het ziekenhuis - mobiel en oplader - fototoestel en oplader - videocamera - lijstje met telefoonnummers die we gaan bellen na de bevalling en andere belangrijke telefoonnumers - Leeswerk en puzzelboekje - dextro energy, fruitkicks en drinken - Kleingeld voor parkeerautomaat - Deo voor mijn vriend - Schoon shirt voor mijn vriend - maxicosi staat klaar in de gang Een lekkere volle tas dus. @ regi: Fijn dat de controle goed was! Hopelijk komt de kleine snel, als ik je klachten zo lees. @ lizab: Leuke afkorting: bibi. Jij moet dus gaan liggen als je vliezen breken? Wat leuk dat je een nachtje weg hebt geboekt voor november! @ sebasel4a: Bedankt voor je uitleg. Wat leuk dat de huisarts het daar doet. 10 dagen overtijd lopen klinkt al een stuk beter dan 2 weken. @ emmie: Haha wie weet verwacht de verloskundige wel dan je binnen een week bevalt, spannend! Leuk dat het zo goed gaat met de katten en de hond samen. Ik zou bij de verloskundige of huisarts even informeren hoe dat zit met kraambezoek en krentenbaard. Wat jij op het forum hebt gevonden klinkt in ieder geval niet echt lekker. Weet je hoe lang het duurt voordat je zus er weer vanaf is? Wil jij thuis of in het ziekenhuis bevallen? Ze zeggen dat de bevalling soms begint als alles klaar is, dus snel je tas inpakken!!! @ cindy24: Toch wel interressant dat een tweede zwangerschap weer anders kan lopen. Heb je veel last van je harde buiken? @ MaryWoods: Wat heerlijk dat je ouders zijn komen schoonmaken! @ Marcha: Jeetje, wat een spannende nacht heb jij gehad! Goed dat je gebeld hebt hoor. Nu lekker rustig aan doen. @ All: Gistermiddag hadden we een afspraak in het ziekenhuis voor de 2e controle. Gelukkig was alles goed. Mooie bloeddruk, maar een spoortje eiwitten in mijn urine en een goede hartslag. We hoeven dus niet meer terug te komen. Ik heb de afgelopen dagen heel veel slechte dingen gegeten, ik heb echt een onstilbare honger. Eergister en gister had ik weer pittige kramp in mijn buik die op kwam zetten en na een minuut weer wegtrok. Ik vond het wel even spannend. Alles in huis is wel zon beetje schoon nu, laat de kleine maar komen (anders moet ik volgende week weer van voor af aan boenen haha.) Zoals ik me nu voel zal de kleine denk ik nog wel even blijven zitten. Hebben jullie een voorgevoel wanneer de kleine komt? Fijne dag vandaag!
@Moonchild sow jij hebt een tas hahahaha, moet zeggen dat ik bij de eerste bevalling ook van alles had meegeneomen wat ik achteraf niet nodig had dus nu een stuk minder erin hoor... Ja 2e keer is echt heel anders hoor, heb nu ook helemaal geen honger meer, die harde buiken voelen echt vies aan het gaat zo strak staan he? Maandag weer naar de gyn eens kijken wat die te vertellen heeft he hahahha