Ruggeprik kan ik niet over mee praten. Ben de vorige keer thuis bevallen. Ik heb hier steeds enorme steken in mijn buik als ik een eindje ga lopen. Heb geen idee wat het is?
ik kan over een ruggenprik ook nog niet mee praten, maar krijg (als alles goed verloopt) er wel 1. Heb het alvast aangevraagd, dus zodra ik iets voel, vk bellen en dan als een speer nr het ziekenhuis!
Zo, wat een zeurpieten zijn we met zijn allen vandaag. Komt vast door het weer. Ruggenprik. Hier geen ervaring, kies er in eerste instantie ook niet voor. Liever zonder en anders met pompje. Maar ja, je weet nooit hoe het gaat, dus mocht het nodig zijn, dan prima. Cindy, 36 weken en ingedaald is niet zo vroeg toch? Volgens mij redelijk normaal. Deze beeb ligt nu wel ingedaald maar nog niet vast, vorige zwangerschap lag F. met 30 of 32 (weet niet helemaal meer) weken al vast. Sebasel, Voorteken van een naderende bevalling? Ik hoop het voor je. Heb eerlijk gezegd geen idee. @all. Mijn bloeddruk was vandaag hoger dan ooit (overigens nog steeds heel laag) de hele zwangerschap al een onderdruk van 55/60 vandaag was hij 70. Nu hoorde ik dat dit een voorteken kan zijn van een naderende bevalling. Iemand enig idee??
Hihihi hoop het!! Volgensmij zitten we hier echt met zijn allen te wachten En denken we bij alles zou het dan eindlijk gebeuren
dag dames, hier ook aan het klagen ben zoooo moe vandaag, heb wel goed geslapen, maar nogal een druk weekend gehad. dus vandaag bijkomen. heb voor het eerst geslapen vanmiddag, maar daarna had ik hoofdpijn (heb ik altijd als ik even ga slapen) het was gelukkig wel vlug over. ga toch maar proberen om op tijd naar bed te gaan zo (ga vaak nogal laat) morgen oppassen op mijn 2neefjes. hopelijk zijn ze een beetje braaf? @indalen, de vorige keer was mijn dochter ook al ingedaalt en lag vast. ik had bij 36weken al 1-2cm ontsluiting volgens de gyn. hoop stiekem hier nu weer op, maar volgens mij is het bij tweede kindjes inderdaad anders? zal eens zoeken, want weet niet precies hoe en wat. @volle maan, ik duim voor jullie (voor mezelf bij de volgende volle maan 23sept)
hier nog niet ingedaald hoor... Schijnt ook wel gangbaar te zijnmet de 2de... Kan zelfs pas tijdens de bevalling indalen begreep ik van mijn arts.. Geen ervaring met ruggenprik, maar ga nu ook weer proberen zonder. Ik beval in zh, dus als ik alsnog wil, dan kan dat.
@indalen: het hoeft bij een tweede niet zo te zijn dat die indaalt, omdat je bekken dan al groter is (dacht ik te lezen) een tweede baby hoeft niet in te dalen, kan ook pas tijdens de bevalling zijn. (las ik net) geen idee of de baby al gedaald is, af en toe denk ik van wel, maar dan heb ik ineens weer zoveel last van maagzuur dat ik denk: volgens mij zit het nog hoog? @ruggeprik, vorige keer niet gehad (ben in belgie bevallen, daar doen ze dat veel makkelijker) deze keer ben ik nog aan het twijfelen. mocht het lang duren dan wil ik dat denk ik wel? ik ben nogal bang van naalden, dat is wat me tegenhoudt ik zag een tijdje geleden op tv hoe ze een ruggeprik zetten en zei gelijk tegen vriend: nee hoor, ik hoef er echt geen bbrr. doodeng. maar bij mijn vorige bevalling ben ik nogal veel bloed verloren en daar heb ik nu weer kans op (bij mijn miskraam ook veel bloed verloren, dus ik ga ervan uit dat ik nu weer heel veel kans heb op redelijk wat bloedverlies) dus dan zal ik waarschijnlijk toch een infuus moeten? en ik denk steeds: als ik dan toch een infuus moet (lees: naald in mijn arm) doe dan ook maar een ruggeprik mijn vorige bevalling duurde vanaf het breken van de vliezen (is in het ziekenhuis gedaan met 4-5cm onsluiting) tot ze geboren werd 2uur en 2minuten. dus als dat nu weer zo is hoeft een ruggeprik niet. (maar mocht het 36uur duren dan liever wel)
goedemorgen meiden! enorm slechte nacht gehad.... De druk op mn heupen en mn schaambot is zo enorm dat ik me niet kan bewegen 's nachts in bed zonder echt verschrikkelijke pijn... Misschien dat ze toch al iets is ingedaald... weet t niet; had niet verwacht dat dit voor de uitgerekende datum uit mijn mond zou komen, maar: van mij mag ze komen Vanmiddag naar de gyn, dus zal het braaf melden...
hey meiden wat een klaagmuur hier hè haha.. ruggeprik heb ik bij valentijn gehad, van het zetten heb ik volgens mij niet zo gek veel gevoeld, en het heeft me maar een uur een beetje geholpen ze hebben me aardig aan het lijntje gehouden slechte slapers, probeer eens een kussen tussen je benen met slapen controle...er zijn er veel vandaag of niet?! veel succes! ik moet zo naar de gyn toe
@ lizab: Hopelijk levert het strippen volgende week iets op. Ik had nog niet gehoord dat de onderdruk een teken van een naderende bevalling is. Ik begon met een onderdruk van 50, gister was deze 80. @ jenifer: Ben je nog gaan wandelen gistermiddag? Het waaide heel hard hier. @ emmie: Wat fijn dat je de ruggenprik van te voren al kan bestellen. @ annekulpe: Hoe gaat het vandaag? Succes bij de gyn. @ fafje: Gezellig een dag samen met je man. Wat heerlijk dat je man de ramen heeft gezeemd. @ Marywoods: Succes bij de gyn vandaag. Ik ben benieuwd hoe groot jouw meisje geschat wordt. Hopelijk komt ze snel, want die steken klinken helemaal niet lekker. @ sebasel4a: Volle maan, haha nu zit ik helemaal te hopen dat de bevalling gaat beginnen vandaag. Ik ben heel benieuwd of iemand hier vandaag bevalt. Heb je nog lekker gewandeld? @ sjan: Succes bij de verloskundige vandaag. @ regi: Fijn dat alles goed was op de echo. Ik ben zelf niet misselijk, maar misschien laat mijn bevalling dan ook nog even op zicht wachten. @ pina82: Valsspelen mag! Ik heb nog niet zo lang af en toe krampjes en soms krampen. @ cindy24: Ik heb geen idee wanneer een kindje gemiddeld vast ligt. Het kan alvast maar goed liggen toch? Die van mij lag gister pas echt vast in mijn bekken. Gelukkig is je eigen gyn volgende keer weer terug. Ik probeer zonder ruggenprik te bevallen, maar als het echt niet gaat, dan sta ik er wel open voor. En jij? @ Brenjomi: Succes met oppassen vandaag! Nog een beetje bij kunnen slapen? @ All: Gelukkig weer een redelijke nacht gehad, ik ben er gelijk na de zwangerschapsyoga ingedoken. Ik vind de yoga steeds ongemakkelijker worden, ik voel dan het hoofdje in mijn bekken vast zitten? Vandaag is mijn vriend op bezoek bij een klant die anderhalf uur rijdens is (zonder files.) Hij moest heel vroeg vertrekken, dus toen ik hem net belde om hem nog even te horen dacht hij dat de bevalling begonnen was. Vandaag weer even wat aan het huishouden doen, vanavond en morgenochtend hebben we visite (buikkijkers). Fijne dag allemaal en nu afwachten wie er bij volle maan bevalt!
Ik vond het ook wel wat voor Moonchild hoor emmie. (it's all in the name) Hallo allemaal! Zo. F. weer heerlijk naar de creche, dus ik heb een dagje rust. Maargoed, niemand weet het dus van de bloeddruk. Jammer. Ik ga hier een lekker rustig dagje houden, het huishouden even op orde brengen en een boekje lezen. Kom zo wel weer even kijken.
@Ruggeprik, tja de eerste bevalling was best een heftige en die heb ik zonder pijnstilling gedaan en nu dacht ik deze keer kan ik het ook!! Maar hister werd het gevraagd door die gyn en nu twijfelde ik..in ned moet je pijn leiden en nu vraag ik me af of dat nu echt nodig is..maar aan de andere kant...als alles gewoon goedgaat waarom risico nemen? Ik bedoel er zitten altijd risico`s aan vast he.. Ach we zien het wel ik ga voor zonder en we zien wel waar we uitkomen he.....
Hoi Cindy, MIjn onderdruk was de laatste controle hoger dan normaal, en nu hoorde ik dat dat een naderende bevalling kan betekenen. Ik vroeg me af of jullie daar iets vanaf wisten. Ik word gestript ivm de vele voorweeen die ik al weken heb (incl. ziekenhuisopname) en bekkenklachten. De vk stelde het zelf voor, omdat het nu wel lang genoeg geduurd heeft en ik al weken met ontsluiting loop.
Nee nog nooit van gehoord, mijn bloeddruk was gister ook hoger..hahahaha nu ga ik me weer druk maken want had gister ook wat krampen hahaha.. Ah nee dat is niet leuk idd....jammer dat het niet vanzelf gaat he?
Niet te druk maken hoor, daar kan je bloeddruk ook hoger van worden. Idd balen dat het nog niet vanzelf gaat. Vorige keer had ik ook dat laatste zetje nodig om vervolgens super snel te bevallen. Hoop dus maar van harte dat het wat doet. (want dat heoft natuurlijk niet)
hey lizab, ik word ook op 30-08 gestript wie weet liggen we wel tegelijk te puffen. maar misschien komt ze hier wel bij volle maan, dat lijkt me eigenlijk beter. ik heb daar wel es wat over gehoord dat als je bloeddruk omhoog gaat dat de bevalling nadert, maar of het ook echt zo is weet ik niet.