nog 6 weekjes te gaan!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emmie, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ all: Ik hoop dat we vanaf aankomende week een goede start maken en dat er een hoop baby's geboren gaan worden! Ben benieuwd wie de volgende zal zijn! :)

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    t word idd tijd voor meer baby's!

hebben jullie ook wel eens lichte menstruatie krampjes?

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ annekulpe: ja af en toe wat krampen ja, maar helaas niet regelmatig en na een minuutje ofzo is t weer weg. Vorige week ofzo had ik het wat vaker achter elkaar; denk dat dat indalingsweeen zijn geweest...
    Nu nl weer relatief rustig op af en toe en krampje na....

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    goedemiddag dames.

@regi, spannend hoor. gelukkig is je man nu thuis. ik zou het echt te spannend vinden als vriend verder weg zou zijn. (hij is gewoon thuis, dus dat is makkelijk)

@voorweeen, die heb ik ook gehad de vorige keer. niet heel erg. wel krampjes enz. en ik begon met 4-5cm in het ziekenhuis hebben ze mijn vliezen gebroken. dus dat is wel makkelijk. vooral als ze zeggen dat die eerste cm het zwaarste zijn?? (ik heb er niet veel van gemerkt)

@sebasel4a, hahaha, sorry, vind het wel grappig. klein spook:D ze had vast koude voetjes;) voor de rest nog niks?? spannend hoor. (bij jou vind ik het extra spannend, voor de rest: wij kennen elkaar 'in het echt':D)

@marsab, welkom. ik ben ook benieuwd wie de volgende is. vriend moest al lachen dat ik af en toe zo meeleef, want ik ken jullie niet zegt hij;):D

@hier, vandaag het wiegje enz wassen. dan is dat al klaar. vriend gaat ze zolder nog afmaken (net helemaal verbouwd voor leah haar nieuwe kamer) zodat we nog extra bergruimte hebben. alles was daar stond staat nu op de babykamer. dus die staat vol. de baby mag nog niet komen, want dan is het stress;) maar als het wiegje klaar is kan het in ieder geval slapen. de rest ligt ook nog deels klaar (luiers enz.) dus dat komt wel goed.
    hopelijk blijft het nog even droog, want ik heb veel was en dan kan het buiten hangen (dan ruikt het zo lekker)

@all, alvast een prettig weekend en dat er toch een paar baby's mogen geboren worden:D

5. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    had gister en vandeweek echt het gevoel van ongesteld worden, kramp in mn buik en last van mn rug
    dat hield een tijdje aan maar kwam erna niet terug ofzo
    indalingsweeen voelen bij mij als scherpe messteken in mn muts

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Bedankt voor de leuke reacties op mijn gipsbuik!

@ MaryWoods: Gelukkig voelde ik mij snel weer goed toen het gips er af was. Waarschijnlijk door t hoge en korte ademen (hyperventileren). daar moet ik tijdens de bevalling ook echt rekening mee houden.

@ regi: Hoe voel je je nu? Hier ook regelmatig een hikkertje.

@ fafje: Bemoedigend he als ze zeggen dat je rekening moet houden met over tijd lopen? Ik heb echt geen idee meer wat ik er van moet denken. eerst dacht ik een week over tijd, daarna een week eerder, nu wacht ik 'geduldig' af.

@ emmie: Dan kan het inderdaad lang duren als je de kleine eerder had verwacht. Fijn dat alles goed was bij de verloskundige, mooie bloeddruk heb je! Ik ben benieuwd naar de mijne maandag.

@ sjan: Dat klinkt als heftige pijn zeg. Hopelijk zet het snel door.

@ jenifer: Wat een lieve profielfoto! Gaat alles goed?

@ marsab: Welkom! Het zou lekker dan als je deze keer ook zo op tijd bevalt.

@ annekulpe: Ook hier af en toe menstruatiekramp, niet de hele dag door.

@ Brenjomi: Lekker dat je wieg zo klaar is. Ik ben zelf zo gek op de geur van persil hypoallergeen.

@ all: Hier nog steeds niets spectaculairs. Ongesteldheidsgevoel, wat niet de hele dag aanhoudt. Gisteravond nog lekker samen uit eten gegaan, was erg gezellig en lekker. Vandaag is mijn vriend gaan voetballen. de telefoon had hij aan een vriendin gegeven van een teamgenoot, voor het geval dat. Vandaag weer zo'n dag met onstilbare honger. Net lekker op de bank geslapen.

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    Ja herkenbaar, met harde buiken. Maar het is niet regelmatig en na 1 of 2 keer weer helemaal weg...;)

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ moonchild: lekker hoor, uiteten! Wij gan nu zo ergens wat eten, heb ik zin in. Misschien wel de laatste keer dat het kan zo...
    Mijn zoontje is met mijn ouders mee naar oranjestad (speelstad), heeft het zeer naar zijn zin.

9. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi allemaal!!

Ach ach als k jullie verhalen hoor over krampjes...haha die wil ik ook!( Huh wil ik dat wel? :p)
    Gewoon om ook een teken ofzo te krijgen...meneer hier voel ik nog super
    goed bewegen...tenminste hy heeft gewoon weinig ruimte..
    Wel sinds gister dus weer maagzuur...denk dat ie gegroeid is...

Vandaag gezellig met een vriendin gaan high tea-en...en heel leuk
    joggingpakje van 'lief' gekregen met de tekst 'stoer' ...donker blauw en nog witte 'stoer' sokjes erbij
    Denk dat we vandaag weer buiten de deur gaan eten...heb afgelopen dagen wel gekookt...nu weer ff geen zin hahahahha

Nou k ga hopen op brekende vliezen voor ons allemaal ( dan komt de baby sowieso binnen 24uur! )..
    Behalve voor Brenjomi haha...want we willen geen stress natuurlijk!

Oh en trouwens ladies...k ga bv geven moet k dan nu al een magnetron sterillisator kopen??
    Of kan t ook straks?

Xx

10. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    #650 jenifer, 28 aug 2010
    Laatst bewerkt: 28 aug 2010
    @moonchild, dank je:) Het gaat goed met ons. Jeremiah is een rustige lieve baby. De nachten gaan goed, hij word wakker tussen 3 en 4 en slaapt dan weer verder. Hij huilt alleen als hij honger heeft of heeft gepoept of lekker bij me wilt liggen. Hij groeit goed. Ik geef bv en kv omdat hij te moe is om alle keren aan de borst te drinken. langzaam aan ga ik de bv opvoeren.

Mijn man begon vandaag over een 4e kindje:$ Diep in mijn hart zou ik het wel willen maar de komende jaren hou ik het bij 3 kids. De zwangerschap ging niet over rozen en de vele zorgen hebben er behoorlijk ingehakt. Ik ben blij dat ik bevallen ben en mijn kleine prinsje er is, en de tranen die ik heb niet van angst zijn maar van geluk:)

Lichamelijk ben ik goed hersteld. Ik voel me echt fit. Alleen heb ik s'avonds nogal last van mijn bekken. Hopelijk gaat dit snel weg.

@all, ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar jullie baby's:D Ben benieuwd of er iemand nog dit weekend gaat bevallen. Ik hou jullie in de gaten;)

11. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ Marsab: Inderdaad nog even genieten van het samen zijn. Dit wordt ook jullie 1e kindje?

@ fafje: Je bent verwend, leuk hoor! Zal je zien...zitten wij met onze krampjes, ben jij de eerste bij wie het begint:). Je kan die sterilisator (schrijf je dat zo:() ook later kopen. Je kan de flesjes ook in een pannetje water koken als het nodig is.

@ jennifer: Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat! En wat een enthousiaste man heb je haha. Begrijpelijk dat je nu lekker wilt genieten van je gezinnetje.

Ik ben ook heel benieuwd naar de volgende baby:D!

12. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje nog geen baby.
    Ik had stiekem een klein beetje gehoopt om vandaag te bevallen.
    Senne is ook op de 28e geboren dan van januari. Maar dat ga ik niet meer redden.
    Wel nog steeds slijm en bloedverlies sinds donderdag.

Jenifer je man vindt het vast helemaal fantastisch omdat hij al over een volgend kindje begint! Wel lekker dat het allemaal zo goed gaat.

En allemaal lekkere verhalen over uit eten en high tea ik krijg er gewoon lekkere trek van.

Brenjomi ik vroeg ook aan Senne waarom heb je dat gedaan ze zei toen ah popje had het koud haha.

13. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    @ moonchild: nee ons 2e kindje, we hebben al een zoontje van bijna 3 jaar. Maar het uiteten samen zal de komende tijd er niet inzitten denk ik! ;)

@ fafje: dat je niks voelt, betekent niks hoor. Ik voelde bij mijn zoontje ook totaal NIKS, totdat mijn vliezen braken met 38w6d! Dus het kan echt alle kanten op gaan hoor.

@ sebasel: dat was wel moooi geweest he, beiden op de 28e geboren...Maar euh, de 29e/ 30e of de 31e is ook een mooie datum hoor! En heb zelf al een september zoontje en september is ook leuk! :D

@ jenifer: wat heerlijk dat je al kan genieten van je kleine ventje! Fijn om te horen dat het goed gaat!

14. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    goedemorgen trouwens! ;)

15. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    hey dames,

Hier dan eindelijk mijn bevallingsverhaal:D......

dinsdagochtend 17 augustus 01.15u....ik moet weer eens naar de wc. Ik wil opstaan en merk dat ik een wel heel erg harde buik heb. Ik wil gaan plassen en verlies wat slijm:(.....daarna komt er een plasje, zonder dat ik er iets voor hoef te doen (achteraf vruchtwater dus). Dan ga ik echt plassen. Als ik ben uitgeplast en opsta, komt het er in stroompjes uit......mijn vliezen zijn gebroken! Huh denk ik, nu al? Ik ben dan 37 weken en 6 dagen zwanger en had het totaal nog niet verwacht!
    Ik vang vruchtwater op en besluit het ziekenhuis te bellen omdat ik twijfel aan de helderheid ervan. We mogen komen.
    In het ziekenhuis aangekomen blijkt het vruchtwater helder en dus goed. Alleen na voelen door de verloskundige aldaar blijkt Senna nog erg beweeglijk in het bekken te liggen en niet volledig ingedaald, dus moet ik gelijk blijven. Man en dochter gaan terug naar huis en man komt de volgende ochtend om 08.30u weer. (we wonen gelukkig 5 min. van het ziekenhuis)
    Om 09.00u komen de gyn en de verpleegsters om mijn bed, wat wil ik, een vaginale bevalling of een ks.
    Ik kies voor een ks omdat mijn gevoe dat zegt en ik angst heb voor een vaginale bevalling, niet vanwege de pijn, maar vanwege de evt. risico's i.v.m een groot kind en eerdere ks (scheuren litteken) en ik heb het gevoel anders met angst en onzekerheid mijn bevalling in te gaan en me niet volledig kan geven/concentreren.
    Nadat het verlossende woord is gesproken moet ik enorm huilen...ik denk van opluchting....het voelt goed zo.
    Ze weten alleen niet hoe laat ik aan de beurt ben, want ze moeten mij tussendoor inplannen en het is die dag druk op de OK.
    Uiteindelijk blijkt dat ik om 15.30u aan de beurt zal zijn.
    In de loop van de dag beginnen de weeen op gang te komen. Tegen 14.30u worden ze serieus en pijnlijk! sommigen duren wel 5 minuten:$
    Sommige weeen overvallen me nogal en ik moet dan echt naar adem happen, ik weet niet wat me overkomt! Dit is echt nergens mee te vergelijken. Ze trekken ook nog eens door naar mijn rug en ik moet op bed blijven liggen i.v.m de navelstreng die anders uit kan zakken.
    Om 15.00u druk ik op het zustersbelletje. Ik wil weten of ik nog steeds om 15.30u aan de beurt ben, want als dat niet zo is kan ik ze vast vertellen dat ik het dan niet langer trek met die weeen!
    Gelukkig wordt ik om15.15u naar beneden naar de OK gereden.
    Tussen de weeen door moet ik mezelf met hulp op het operatiebed hijsen en eenmaal erop krijg ik kramp in mijn kuit....Zal een charmant gezicht geweest zijn....ik hoogzwanger met een enorme buik al weeen weg puffend als een nijlpaard in me blote hol mezelf op het operatiebed hijsend met een flatteus blauw operatiehemd aan, die dus van achter helemaal open zijn net zoals een ''kappersschort'', en die tijdens de aardverschuiving dus charmant naar opzij viel zodat ik dus in m'n blote muts en hol aan het ploeteren was:).....en daar was ik me op dat moment tijdens de weeen echt wel bewust van! dat dan weer wel....waar je allemaal wel niet druk om maakt hihi.
    Maar goed eenmaal in de OK werd de ruggenprik gezet en ik voeld niets meer.
    Toen mijn man binnekwam en naast me kwam zitten waren ze net begonnen. Amper 5 minuten later om 15.56u hoorde we daar de eerste kreetjes van onze Senna!
    52 cm lang en 4150 gram schoon aan de haak!
    Om 17.00u mocht ik van de verkoever kamer terug naar boven. Daarna is mijn man onze dochter gaan halen en hadden we ons eerste moment met ons vieren...het was prachtig!

We zijn nu 12 dagen verder en Senna is een heel tevreden mannetje, af en toe iets tevreden dat resulteert erin dat als meneer zijn honger na 40 cc voeding is gestilt hij de rest van de fles wel best vind en weer wil gaan slapen..
    Maar goed, daar hebben we inmiddels trucjes voor en drinkt hij nu zo'n 80cc per fles gemiddeld en groeit hij goed.
    Ik voel me ook aardig goed en ben steeds vaker beneden, alleen moet het niet te druk zijn, want dan merk ik dat me energie pijl dus nog heel laag is en wordt ik na een tijdje gewoon misselijk en licht in mijn hoofd.
    Van de wond van de ks heb ik helemaal geen pijn, oom niet gehad! Wat een verschil met de 1e ks, toen had ik wel veel pijn.

nou meiden, er staat hier al een tijdje een peuter naast me te springen dus die ga ik even aandacht geven;)

Nogmaals heel veel succes met jullie bevalling!!!!! heel veel kracht!

liefs mutsie

16. emmie

emmie Niet meer actief

@ mutsie: leuk om je bevallings verhaal te lezen!!
    En fijn dat het zo goed gaat met jullie!! :D

hier: nog steeds niks :( zucht..........weer een nieuwe dag, nieuwe kansen!!

:p

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Mutsie,

Wat een verhaal. Vooral toch heftig dat je wel flink weeen had op het einde. In ieder geval super dat het nu allemaal goed gaat. Geniet rustig verder!

@all, hier nog rustig hoor. De voorweeen zijn al een paar dagen wat minder en de kleine uk juist weer super druk. Geen voortekeken van een naderende bevalling lijkt mij. :D

@marsab, welkom! Ook een 2e kindje. Leuk hoor.

@sebasel, schitterend verhaal van de kachel. :D Ik heb hem hier eerlijk gezegd net maar een stukje omhoog gezet (maar niet op 34 ;) ) want het is hier super koud.

@Fafje, ik heb vorige keer de sterilisator later gekocht, maar daar had ik stiekem wel een beetje spijt van. Als ik het geweten had, had ik hem meteen gekocht. Nu is dat wel erg persoonlijk hoor. Sommige mensen hebben niet zo'n probleem met die pannen etc. Ik vond het dramatisch.

@sebasel, heeft de gyn je niet stiekem gestript dan? Zo klinkt het een beetje. Ik hoop echt voor je dat het snel door zal zetten. :D

@jenifer, fijn dat alles zo goed gaat!

@marywoods, wat een verschil met de vorige zwangerschap voor jou he. Jeetje, gewoon alweer 39 weken. Straks ga je nog overtijd.

Nou, volgens mij ben ik de helft vergeten. Sorry!

Hier vandaag rustig dagje. Gister is er nog een nieuw raam in de babykamer gekomen, dus vandaag de babykamer schoonmaken en opnieuw inrichten en boven de laatste dingen doen. En dan maar heel hard hopen dat het strippen morgen iets doet, ander ga ik voor mijn gevoel echt wel overtijd.

18. emmie

emmie Niet meer actief

@ lizab: gaan ze je morgen strippen dan?? heb je daar om gevraagd?
    spannend zeg?? hier bij de vk doen ze verder niet zoveel, zelf niet kijken of er al ontsluiting is.
    ik heb altijd een vrij lage bloeddruk, dus na het meten zei ze nou aan je bloeddruk te zien gaat er nog niks gebeuren...
    maar toen ik vroeg of ze terug kon kijken hoe mn bloeddruk was de laatste keer voordat Seff werd geboren was het nog lager als nu dus dat zegt ook niet altijd iets denk ik dan maar...

Nou ik ga ook maar es even wat doen.......

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Twente
    = bevallen van een meisje
    = bevallen van een jongen
    = uitgerekend op

Jenifer: Jeremiah 16/08/2010 2120gr (37+1w)
    Mutsie: Senna 17/08/2010 4150gr 52cm (37+6w)
    Marcha: Justin Ryan 26/08/2010 2690gr (39+4w)
    regi: 31/08/2010
    Sjan : 01/09/2010
    moonchild: 03/09/2010
    Emmie: 04/09/2010
    Lizab: 04/09/2010
    Sebasel4a: 05/09/2010
    MaryWoods: 05/09/2010
    Fafje: 07/09/2010
    Marsab: 09/09/2010
    Cindy24 : 16/09/2010
    anne-marie: 28/09/2010 ingeleid op 38 weken (14e)
    Nike: 29/09/2010
    Brenjomi: 02/10/2010
    Elena22: 02/10/2010
    Pina82: 11/10/2010
    Tammetje: 16/10/2010 inleiden op 38 weken (02/10/2010)

Heb mezelf er ff bij gezet. ;)

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe

Nee, ze kwam er 2 weken geleden zelf mee aanzetten. Ivm die ziekenhuisopname, de vele voorweeen en mijn BI.
    Vorige week heb ik zelf aangegeven dat ik het idd graag wilde, en nu gaat het dus gebeuren. Ik vind het wel heel erg spannend, ook al weet ik dat de kans ook best groot is dat het niks doet.

Hier heb ik het nagekeken en ik had vorige keer ook een lage bloeddruk voor de bevalling, net zoals de hele zwangerschap.

Deel Deze Pagina