wordt je ook gek van al die kwaaltjes? pfff. ken me niet eens meer normaal omdraaien in bed en mn ribben doen ook zeer en mn rug pfffvan mij mag ze komen
ja haha dat heb ik ook dus het word ook een meid, hier ook zal het daar aan liggen hihi en idd blauwe ribben aaarrgghhh en het omdraaien pffff m`n man volede haar gisteravond hij zegt jemig doe dat geen zeer ik zeg jawel wat denk je we hebben het niet makkelijk haha
@amundsen1978 @regi Wat klote dat jullie zo'n last hebben van die kwaaltjes..hier een jongen en echt al de hele zwangerschap last van niks....er zijn wel kwaaltjes geweest maar ik kan het geen kwaaltjes noemen, heb er geen last van gehad... Enige is moeheid...maar komt door ijzertekort en ik moet dus 3 pilletjes per dag slikken...jeeetje het lukt me niet...vergeet het constant...maargoed..ik werk al nie meer..dus dan doe ik telkens wat extra dutjes...niet zo erg Hoe zit het trouwens met het aankomen van kilo's bij jullie?? ik zit nu op 10 kg...maar afggelopen maand maar 1 kilo aangekomen...gaatt er nog veel bijkomen dneken jullie?
ja zie je wel die meiden zijn gewoon dwars haha ik ben 13 kilo aangekomen. wees maar blij met geen kwaaltjes op het moe zijn na dan, enne gewoon naar je lichaam luisteren hoor, als je moe ben en het kan gewoon lekker gaan liggen
Hoi meiden, Ik zou ook graag meedoen Ik ben 1 september uitgerekend. Ik he al een dochter en ben nu zwanger van een jongen. Ik moet in het zkh bevallen omdat onze dochter met 39 weken met een geplande ks ter wereld is gekomen, ze lag namelijk in stuit! Hier geen draaipoging voor ondernomen, leek me veelste eng en dochter was ook wel aan de maat, dus een stuitbevalling leek niet ideaal. (ze woog bij geboorte met 39 weken 3910gram) Nu dus zwanger van een knul en ben nu al zoooo nieuwsgierig! Ik heb vandeweek de babykleertjes gewassen en die ga ik morgen strijken. ben ook al een beetje met mijn zkh koffer bezig in te pakken. Ergens ben ik het nu wel een beetje zat, ik slaap slecht, moet er 4 keer per nacht uit om te plassen, wordt minstens 3 keer wakker van de kuitkrampen en omdraaien gaat in 3 etappes....heb ook een behoorlijk groote buik. Scheren doe ik nog wel zelf, met een spiegeltje voor me en dan een been op het bad ook mijn teennagels lakken doe ik nog. Een voet op de badrand en dan om me buik heen naar voren hangen en lakken maar krijg oo kregelmatig de vraag of ik het nog zelf doe haha. Gelukkig is het nu iets koeler buiten en heb ik niet meer van die dikke voeten en enkels! Van mij mag het dit weer blijven! En ik denk van jullie ook?! Manlief is nu druk bezig de zolder te verbouwen, wij gaan daar heen als de kleine een maand of 3 is en die krijgt dan onzer kamer. Gelukkig gaat onze dochter 2 middagen en een hele dag naar de crèche, zodat ik lekker even tijd heb voor mezelf of om even te slapen, want het is best zwaar af en toe met een peuterpuber! Ze is 2 jaar en 3 maanden... Zo, heel verhaal, maar dan hebben jullie een beetj een ''mutsie idee'' Mijn man is voetbal aan het kijken dus ik ga zo lekker vast boven in bed liggen, even lezen.....
@mutsie79 , eindelijk aftellen Ik ben 7 sept uitegrekend, vandaag alle beddegoed gewassen etc...kleertjes had ik al gedaan...maar koop nog steeds bij...dus moet er nog wel een paar wassen...vind het zo leuk om te doen hihi Scheren doe ik trouwens ook gewoon zelf...vind mijn buik niet onwijs groot en groeit naar de bakerpraatjes "naar voor in een punt"(jongen) en doe het zonder spiegel gewoon met ene hand voelen en andere scheren...maarja ik scheer ook alles weg, dus dat is wl heel makkelijk.. idem met teennagels lakken haha, dat kan ik manlief echt niet aandoen... leuk voor je kleine meid ook, vind het zeker heel spannend Hier een broer voor ons kleintje...alleen is hij niet van mij ...maar ook hij verheugd zich enorm (6jr) Mijn vent is net een filmpje opzetten...maar ik wacht nog ff op Gooische vouwen...heelrijk uurtje voor mezelf liefs fafje
nou ik scheer ook alles weg maar dat wodr echt niks meer. welkom mutsie en fafje, ja we zijn aan het aftellen, ik heb alles al klaar dus hier alleen nnog wat dingetjes die elke dag te doen zijn zoals stofzuigen stoffen enz, (hond) en verder hoop ik dat het beetje snel gaat
Thanks Regi Hiihi..ik moet dan maar es bedenken wat ik ga doen, als het scheren me idd zelf niet meer lukt hahaha Hier ook alle huishoudelijke taken hoor incl hond...( midden in de rui) HEEEL FIJN ...swifferdoekjes gaan er doorheen als een tierelier ... Maargoed mannetje heefft geregeld dat hij per 1 sept vaknatie heeft...mocht ik dan nog niet bevallen zijn ...anders pas vanaf het moment dat ik wel beval en dan lekker een hele maand...das wel een lekker vooruitzicht Hoe zit het bij jou? En andere ladies?
heb net pufles gehad waar de partners vanavond mee mochten, ik moest dus alleen want wij hebben een transportbedrijf dus mijn man is heel de week van huis dus dalijk met de geboorte hoop ik dat tie op tijd is en dan vervolgens zal die wel een paar dagen thuis zijn maar zeker geen maand, dat heb je goed voor mekaar hihi dat lijkt me toch ook wel wat. naja normaal rijd ik zelf ook dus ik weet wat het is, we moeten het er maar mee doen.
hoi allemaal!! Ik ben weer terug uit de efteling!! zie dat ik nog een hoop te lezen heb!! leuk, gezellig!! allereerst @ jenifer: spannend nog 3 weekjes!!! je mag echt aftellen!!! @ de rest: ik ben moe, echt mega vermoeiend 3 dagen efteling! het was geweldig, super appartement en mn zoontje was dol gelukkig! heb 2 nachten super k*t geslapen en liep erbij als een waggel-eend, dus ga nu slapen en later snel bij lezen ok?? morgen om 14.45 mag ik weer nr de VK, dan ga ik aangeven dat ik een ruggenprik wil! ben benieuwd! weltrusten!
@ Amundsen1978: Wat vervelend dat je zoveel last hebt van je rug. Hopelijk komt de kleine inderdaad iets eerder. Fijn dat alles goed was bij de echo. @ Cindy24: Wat rot dat je altijd last hebt van je rug. Laat die kleine dan inderdaad maar lekker op tijd komen. @Sebasel4a: Gezellig dat je mee komt aftellen. Als je tot 42 weken loopt zal dat inderdaad wel tegen gaan vallen. Het lijkt mij wel heerlijk als je (net als jij vorige keer) iets eerder bevalt. @ fafje: Welkom. Haha wachten kan heeel lang duren ja. Tot nu toe is de tijd voorbij gevlogen. Dat ik morgen nog maar 5 weken hoef vind ik eigenlijk maar een heel raar idee. Ik heb nu geen last van de warmte, behalve snachts. Als het zo heet is buiten ben ik lekker binnen. In de zon zitten lukt mij echt niet, met als resultaat een paar spierwitte kuiten. Tot nu toe ben ik 11,5 kilo aangekomen. Ik zit al heel lang rond hetzelfde gewicht, maar of dat nou zo goed is? De eerste 10 kilo vlogen er aan, nu blijf ik een beetje steken. (Maar ik zal niet te hard roepen, want het schijnt ineens heel hard te kunnen gaan.) Mijn vriend heeft volgende week vakantie. Dan kunnen we nog even lekker samen dingen doen en samen de laatste voorbereidingen doen. Als de kleine geboren wordt, dan heeft hij in ieder geval gelijk een week vakantie en als het lukt 2 weken. @ lizab: Joh wat een spannende dag heb jij gehad. Gelukkig doet de kleine het ged en mocht je naar huis. Nu inderdaad snel je spullen klaarzetten! @ regi: Toch wel jammer dat mannen zelf niet kunnen voelen hoe dat is he, zon kleine in je buik. Wel rot dat jij last hebt van de ribben daardoor. Zou dat minder worden als ze helemaal ingedaald zijn? Hopelijk kan je man op tijd bij je zijn als je gaat bevallen. @ Mutsie79: Welkom. Knap dat je je teennagels zelf nog lakt! Ik heb een kleine buik, maar had het na 1 nagel wel weer gehad. Lekker dat je een handige man hebt. Slaapt de kleine straks eerst nog bij jullie op de kamer? @ emmie: Wat een leuke foto! Mooi zoontje zeg. Succes bij de verloskundige. @ All: Hier gaat het goed. Gelukkig maak ik mij niet zoveel zorgen meer als dinsdag om de groeiecho van aanstaande maandag. Gister weer lekker wasjes gedraait. Hoe bereiden jullie je voor op de bevalling zelf? Ik heb 1x per week zwangerschapsyoga, maar dat is nu een paar weken niet ivm vakantie en ik mis het toch wel. Ook ben ik druk aan het lezen in duik in je weeën. Nu maar afwachten of ik er tijdens mijn bevalling nog aan denk.
@fafje: hihi, als ik mijn man mijn teennagels zou moeten laten lakken zit het op me scheenbenen ben ik bang.....en ik gebruik vaak knalkleurtjes..... @emmie: Was het wat, dat nieuwe efteling onderkomen, daar was je toch heen? Maar lijkt me idd wel pittig hoor nu, om nog een paar dagen in zo'n park rond te lopen.....maarja, je moet wat en voor je kleine is het erg leuk natuurlijk. Ik denk dat wij volgende week ook nog even naar sprookjesland in Enkhuizen gaan met onze dochter......dat wordt veel bankjes zitten denk ik, krijg nu steeds snel last van harde buiken als ik even loop. succes bij de vk. @regi: Spannend dan voor jou,omdat je niet weet of je man op tijd zal zijn voor de bevalling! Mijn man zit bij de marine, dus ik weet ook hoe het is om dingen zelf op te knappen en te moeten regelen,(en alleen heen te gaan, niet altijd leuk) maar gelukkig is hij nu een poos aan de wal. Ik hoop trouwens echt niet om overtijd te gaan......maar juist heb ik altijd het idee dat als ik dit sort dingen schrijf dat het dan de goden verzoeken is....pfff, zal ik deze zin maar weghalen dan?8) ben een beetje bijgelovig af en toe. Vannacht weer k.t geslapen....weer 4 keer naar de wc, een uur wakker gelegen en tegenwoordig kan ik niet langer meer dan 2 uur op een bepaalde kant liggen anders krijg ik last van mijn heup....ach ja, echt de laatste loodjes hè. En over beesten in de rui pffffff hier een poes die aan het sparen is voor een ''dekbed''.....tjesus, als ik alles opspaar heb ik voor de winter een kingsize gevuld dekbed hoor! Gék wordt ik ervan, overal zit het, en zéker met die nesteldrang krijg ik af en toe moordneigingen nou, ga maar eens douchen en de dag echt beginnen...
Hoi meiden, Ik tel ook mee af. Mijn uitrekendatum is 5 September. Het is ons 2e zoontje ! Ons eerste manneke kwam precies op tijd. Succes allemaal met de laatste loodjes. Groetjes Michelle
@michelle1979 Welkom!!..leuk dat je al een zoontje hebt, hoe oud is hij?? @mutsie79 hihi ja die teennagels moeten we maar overlaten aan de pedicure/nagelstylistes dan @moonchild Ja ze zeggen dat het die laatste weken erg hard gaat heh...heb er dus ook nie super veel van gemerkt...gisteravond bij de vk...bleek ik een kilo afgevallen te zjn haha...kweet nie hoe...maar volgens de meting van mn baarmoeder zit ik 1 week voor...dus het groeien gaat goed..Ben in 2 mnd maar 2 kilo aangekome...ben dr wel blij mee zal ik dan maar zeggen... En ook wel lekker dat je jullie dan eerst nog wat vrije dagen hebben met zn 2en... @emmie Hoi klinkt leuk maar idd een btj vermoeiend 3 dgn lang!! Succes bij de vk!
@Emmie nee daar moet ik nu niet meer aan denken 3 dagen efteling...wordt al moe van het idee hahaa. @Mutsie hier ook 4,5x per nacht eruit....tja en dan slaap je nog maar half. Herken het wel van de eerste zwschap toen had ik dat ook op het laatst. Ach het zijn allemaal dingn waardoor je WILT bevallen he...zo bouw je wat agressiviteit op hahaha @Moonchild ja ach ja we zullen zien, idd maar niet teveel hopen dan duurt het erg lang!!
@emmie, hopelijk heb je lekker geslapen in je eigen bed en ben je een beetje uitgerust nu. Succes straks bij de vk. @all, hier last van hevige nesteldrang. ik heb gister bijna het hele huis onder handen genomen en daarna had ik vreselijk veel buikpijn. Dus dat doe ik niet meer. Morgen heb ik een telefonische intake met de kraamzorg. Straks ga ik nog ff een thermometer kopen, nieuwe pantoffels en een lekker luchtje. Morgen naar mijn kapster en dan ben ik helemaal klaar voor de bevalling.
ja erg he die nesteldrang!! Ik moet ook nog even mijn haartjes bijwerken, moeten er wel mooi bijliggen he hahahaha
zo het gaat wel snel hier met kletsen een hoop bij te lezen. dat doe ik straks ff, ik mag zo eerst ff naar de vk, krijg gelijk een bevallingspraatje, ik hoop dat er dan ook idd een ruggeprik ter sprake komt, en verder kan ik daar ff lekker klagen hihi
@jenifer: waar zijn er in deze tijd van het jaar leuke pantoffels/sloffen te krijgen? Zoek me suf, maar vind niks........ hier wiebelt mn meissie nog alle kanten op voor mn gevoel dus misschien komt het nog wel goed met die stuitligging.. ik lees later ff bij en probeer op meer mensen te reageren, nu druk druk druk
nou alles was goed bij vk, en ze ligt al vast in m`n bekken. ik mag vanaf nu elke week dus spannend het komt nu echt dichtbij.