@marywoods, Ik ben nog niet geweest. Mijn schoonzus kwam ineens op bezoek. Zometeen is mijn man thuis en kan ik ff zonder kids de stad in. @regi, heb je het nog over de ruggenprik gehad? Ik heb helemaal zin in de kapper morgen. Ik ben iemand die altijd wel verzorgd eruit ziet. Ik heb altijd op zijn minst wel een lipgloss en mascara op. Maar door dat ik zoveel moest rusten vanaf 13weken is het erbij in geschoten. Ik mocht niet tillen, fietsen, lang lopen en ook niet intiem zijn met mijn man vanwege de verhoogde kans op vroeggeboorte en omdat ik een cerclage heb. Ik kijk in de spiegel en ik herken mezelf niet meer. Maar nu mag ik wel weer meer doen dus ik ga gelijk aan mezelf werken
@Regi fijn... @Jenifer wat is cerlage? Ja fijn he effe tutten!!! Hier ook niet altijd meer zin in, binnekort ook alles weer bijwerken voor de bevalling!!
@cindy, een cerclage is een bandje om mijn baarmoederhals om het dicht te houden. Zodat het niet te vroeg open gaat staan. Die gaat er 11 augustus uit.
@ jenifer:heb ook meteen voor morgenochtend een afspraak bij de kapper gemaakt toen ik je berichtje las ook echt behoefte aan!
@Jenifer en Marywoods, ik ben vorige week net geweest. Wilde ook even lekker fris zijn voor de bevalling. Vandaag stiekem nog even geshopt. een harembroek, zo'n leuk voedingsshirtje van mama-licious en een zwart jurkje van boob. Alles voor na de bevalling. Dan kan ik in de kraamtijd lekkere frisse, nieuwe kleding aan. Heerlijk. @gewicht. tot nu toe 9,5 kilo aangekomen. Ik ben er erg blij mee, vorige zwangerschap was het veel meer. Ik hoor sommige mensen zeggen dat het op het eind extra snel gaat, andere mensen zeggen juist weer dat je de laatste paar weken juist weer wat afvalt. Ach, ik heb besloten dat ik erg gelukkig ben als het onder de 13 kilo blijft, en zo niet, dan is het ook goed. @Emmie, fijn dat je het zo leuk hebt gehad! @Moonchild, deze keer geen specifieke voorbereiding op de bevalling. Vorige keer yoga en zwangerschapsgym, maar deze keer gewoon geen tijd voor gehad. @Regi, 1x per week op controle. wat gaat het snel. Is dat normaal de laatste weken? Ik zou het niet weten omdat ik vorige keer bij de gyn liep. @mutsy en jenifer, rustig aan hoor met die nesteldrang. nou, ik ga nog even op mp speuren naar een ooievaar oid. hadden we nog helemaal niet aan gedacht nl.
ohw ja dat ken ik de kapper, ben dinsdag nog geweest echt ff lekker nog. @lizab ja dat schijnt normaal te zijn vanaf nu elke week op controle. @jenifer, ja heb het er over gehad, en zodra ik vind dat ik pijnstilling nodig heb, krijg ik dat, dus dat is op zich wel fijn, ze vertelde er alleen wel bij dat het dan langer duurt odat je de weeen natuurlijk niet meer zo goed voelt, en het kan daar door zijn dat ze de vacuum nodig hebben, dus dat vind ik dan weer minder, naja we zien het wel en ik probeer het zonder te redden.
o, meiden ik moet ook naar de kapper, maar ben zo bang dat als ik nu ga ik straks in de kraamtijd met een uitgegroeide kop zit....doe er waarsch. weer lichte plukjes in, vind ik lekker fris, van mezelf ben ik anders zo peper en zout.. dus ik probeer het te rekken tot 37 weken..... @regi, wel een geruststelling dat als jij pijnstilling wilt je het ook krijgt! Ik had er eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan, maar door jou berichtje ga ik maandag bij de gyn toch ook even vragen hoe het zit. Ik heb trouwens wel het idee dat kleine man sinds vandaag is ingedaald, lijkt wel of me buik lager is! Zijn de kindjes bij jullie al ingedaald? Hebben jullie nog andere eetgewoonten deze laatste weekjes? Ik be ineens debiel van meloen en er gaan elke avond 2 festini perenijsjes in me mik en verder ineens meer zoet op brood, terwijl ik eigenlijk altijd hartig eet, maarja.....
@mutsie79, de festini perenijsjes tic heb ik ook gehad. Toen het zo erg heet was at ik er soms wel 3 op een dag Ze zijn ook erg lekker. De laatste tijd eet ik erg veel fruit. En op dit moment zit ik aan de haribo kersen snoep @regi, fijn dat het iig mogelijk is mocht je het nodig hebben. @lizab, Ik ben nu 4,5 kilo aangekomen en uhm ik val dus af. 2 weken gelden was ik 6 kilo aangekomen. Ben dus 1,5 kilo afgevallen. Zal ook met het weer te maken hebben gehad want toen het zo heet was leken mijn voeten wel olifantenpoten:x Ik hield denk ik veel vocht vast. @marywoods, ik heb geen pantoffels gevonden Ik ga zaterdag weer ff kijken. @all, ik heb nog wel een thermometer, lekker luchtje en badmelk gekocht. En ook maar alvast vitamine k. Heb het luchtje laten inpakken als een cadeautje voor mezelf. Ik heb het in mijn koffertje gezet voor na de bevalling om mezelf te verwennen.
@ moonchild: thanx!! echt een boef is het!! terror Seff!! @mutsie: ja was echt geweldig! erg gaaf appartement. alleen indd erg vermoeiend, en waggelde enorm! haha maar super mooi park, ben blij dat we toch nog even weggeweest zijn! En over het slapen, hier is het ook al echt een paar nachten k*t!! helaas niks aan te doen!! pffffffff en praat me niet over katten, hier ook 2 die gelukkig niks in huis doen, maar wel de hele schuur er helemaal onder pissen! terwijl daar gewoon een kattenbak staat!!! we zijn al een tijdje bezig met mispoes (een spray die eigenlijk zou moeten werken) maar helaas nog niet echt resultaat!! dus hier ook zeker af en toe die moordneigingen! stomme beesten!! :x @michelle welkom! @ fafje, cindy, lizab en jenifer: ja dat was het zeker, maar wel heel erg de moeite waard!! en heb vannacht gelukkig wel beter geslapen als daar, maar zeker nog niet goed, helaas! jullie wel dan?? mn buik zit gewoon in de weg, ben en rug maar vooral zij slaper, maar dat ligt gewoon echt niet fijn! op de rug ben ik echt snel kortademig en op mn zij is het gewoon niet fijn als je de beebs voeld hobbelen en bobbelen, heel akelig!! @ jenifer: ja me to!!! ik ben zelf kapster en knip er soms zelf ook wel ff in, maar ga binnenkort snel nog even langs mn werk voor een uitgroei behandeling en een frisse coupe! @mutsie: nee ik heb eigenlijk een alles tic!! haha vooral slechte dingen natuurlijk! maar ben tot nu toe 12kg aangekomen, bij de 1e zwangerschap in totaal dikke 25kg dus ben allang tevreden zo! whaha en indalen, ja alwel een beetje maar t kan nog dieper. voel al wel regelmatig dikke steken (indalings pijn zei de vk vandaag, en bij de 2e kan dat meer pijn doen) Seff was al wel met +/- 32w ingedaald. verder heb ik vanmiddag een brief voor het ziekenhuis meegekregen van de vk, gesprek voor de ruggenprik voor straks. 13aug kan ik daar heen. maar de vk zei er wel bij dat ze niks kan beloven, want je weet nooit hoe snel het allemaal gaat. nou ja gelijk bij de 1e tekenen gelijk maar bellen dan haha! ben benieuwd! verder een beetje bezig geweest in d babykamer vandaag! word super mooi en roze!! haha liefs Emmie
ooh ja ik moet trouwens ook pas weer met 3 weken naar de vk! ik dacht ook dat je pas echt de laatste paar weekjes elke week heen moet, nou ja ik weet het eigenlijk ook niet meer! zal dan wel verschillend zijn per vk ???
Ik heb net de telefonische intake gehad van de kraamzorg. Het stelde niet echt iets voor en duurde nog geen 10minuten. Ik zie erg op tegen een vreemde in mijn huis hebben. Ik heb ook aangegeven dat ik alleen moeder en kind zorg wil. Dus alleen 3 uurtjes per dag. Mijn moeder woont bij mij in de buurt dus die helpt me met het huishouden en mijn man neemt een week vrij als de baby geboren is.
@emmie, dat is ook gek dan dat dat per vk verschillend is, ik moest al vanaf 30 weken om de 2 weken en nu dus om de week. naja ze zullen het wel weten. @jenifer, ja dat heb ik ook wel een beetje eigenlijk dat ik et niks vind zo`n vreemd iemand over de vloer, heb ook geen idee wat ze hier heel de dag moet doen, mijn man is ook thuis en alle bezoek komt waarschijnlijk in het weekend en niet tegelijk want die wonen niet echt in de buurt, naja ik laat het maar over me heen komen. verder heb ik weer super slecht geslapen pfff ik heb zo`n last van m`n ribben echt niet normaal en benauwd en 7 x m`n bed uit om te plassen grrr maar verder klaag ik niet hahah
@regi wat klote dat je zo slecht slaapt vanwege je ribben etc...ik merk alleen sinds 2 dgn dat omdraaien idd wel langzaam gaat, buik voelt nu echt als ene gewicht aan.. @emmie ja wat raar nu om de 3 weken? bij mij t/m 36 om de 2 weken en vanaf 36 elke week..maarja zo heeft elke vk zn regeltjes @jenifer Ik snap wat je bedoelt en als je moeder idd zo veel zal helpen is het idd niet nodig..Ik heb mijn intake al paar weken terug gehad en ik heb alleen aangegeven dat ik in elk geval geen stagaires wil...dat is een btj teveel van het goede...en ik heb gezegd, aangezien ik niet helemaal babyvreemd ben en dnek dat als alles gewoon goed verloopt haar idd niet al die uren per dag nodig heb...de dagen mogen verkorten. weet nog nie hoe ik het wil qua bezoek...mn vent is een hele maand vrij...heb zoiets van kraamweek lekker uitrusten met zn 3en(+kraamzorg en natuurlijk al de naaste familie wat hier swoieso al geregeld komt) en dan na die week mag mn mannetje het regelen.. @mutsie Kapper heb ik lekkr al gedaan aantal weekjes terug...het kan dr nog mee door hihi...zit wel steeds te denken aan een kleurtje...ik heb donkerbruin, maar wil weer ff egaal...door de zon is het aan de onderkant iets lichter... Eetgewoontes, wat betreft dat zoete beleg heb ik idd ook ineens sinds een tijdje...normaal verrotten die dingen in de kast...heb het altijd in huis, maar neiamnd eet het...ja alleen als die kleine van mn man komt..maar nu ineens eet ik vruchthagel, appelstroop, chocopasta..haha @lizab Mooi zo'n gewicht toch, ik ben er tot nu toie ook blij mee...10 kg....ik heb ook besloten dat ik 12/13 wel genoeg vind hihi @iedereen Ik heb al maaaaaaaaaaanden last van mn hooikoorts, wordt er zo gek van...aangezien er geen medicatie is tegen hooikoorts wat je mag gebruiken, ja behalve homeopatische dingen...maar bij mij is het zo hardnekkig ( om het maar zo te zeggen)...niets helpt..Hoe xit dat bij jullie? Gister nog wat hydrofiel gekocht en eindelijk geslaagd voor vestjes...heb nog wle wat beddegoed nodig...hoeveel hebben jullie in totaal van alles ( hoeslaken, molton, dekens)...Ik heb 3 dingen op te maken ...wieg, kinderwagen, ledikant...pff....en ik moet nog steeds een nieuwe strijkplank kopen..wat een hel op bed strijken...zeker die laken ed haha.. Eindelijk ook geslaagd voor een lamp in zn kamertje...ben nu nog op zoek naar een kleedje, muziekdoosje, muziekmobiel voor de box Moet og veel dingen kopen voor mn bevalling haha...wil geen groot tshirt aan....lijkt me te warm..wil liever iets mouwloos maar wel lang, dus dacht aan soort van basicjurkje..moet nnog dextro halen, voedingsbeha...moet ik ook gelijk zoogcompressen aanschaffen??? Zo lekker verhaal heh fijne dag ladiesssss
@ Mutsie79: Blijf jij ook zo lang op 1 kant liggen? Ik slaap heel slecht, maar als ik wakker wordt, lig ik vaak nog hetzelfde als hoe ik in slaap ben gevallen. Haha en je kat die aan het sparen is voor een dekbed, geweldig beschreven. Hier ligt deverharende poes vooral op zolder, dus gelukkig ligt het meeste daar. De ander verhaart veel minder gelukkig. Bij mij is de kleine nog niet ingedaald, ik ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Ik heb eigenlijk niet echt bijzondere zwangerschapseetgewoontes. Wel ben ik nog gekker op appelstroop op brood. @ Michelle1979: Welkom. Wat netjes dat de vorige precies op tijd kwam. Jij ook succes met de laatste loodjes. @ fafje: Wat fijn dat je baarmoeder goed groeit. Zou het voor jou kunnen betekenen dat je een week eerder bevalt? Ik moet morgen nog even nalopen hoeveel beddengoed ik heb, inderdaad ook voor de wieg en kinderwagenwieg. Ik heb voor de zekerheid al zoogcompressen aangeschaft, ik zag het op een uitzetlijstje staan. @ jenifer: Lekker dat je het huis nu schoon is, wel balen dat je er buikpijn van kreeg. Nu lekker jezelf verwennen met een nieuw kapsel! @ Marywoods: Hopen dat de kleine meid de ruimte inderdaad nog gaat gebruiken om te draaien. @ regi: Fijn dat ze nu vast ligt in je bekken, het wordt nu inderdaad spannend. @ lizab: Je zal er nu met al een kleine thuis minder tijd voor hebben gehad. Nog geslaagd voor een ooievaar? @ emmie: Leuk een roze babykamer! Slapen is hier ook een probleem, eigenlijk al vanaf de eerste dag. Hopelijk kunnen we nog wel een beetje bijslapen voordat de kleine komt. 1x in de 3 weken naar de verloskundige lijkt mij wat weinig. Het schijnt hier heel druk te zijn met zwangere vrouwen. @ All: Vanmorgen kwam een vriendin helpen met ramen zemen, wat knapt het daar van op zeg, heerlijk! Morgen even alle spullen nalopen en de laatste inkopen doen. Mijn vriend heeft volgende week lekker een week vrij, nog even leuke dingen doen. Fijn weekend allemaal!
@regi, ik heb ook pijn in mijn ribben. Volgens mij ben ik helemaal blauw van binnen. @Fafje, je hebt me eraan herrinert om zoogcompressen te kopen dat is geloof ik het enige wat ik vergeten ben te kopen. @all, mijn haar zit weer in model. Voel me weer mezelf En hebben jullie ook last van voorweeën? ik krijg ze meestal snachts en dan om de 5 minuten maar ze zijn niet echt pijnlijk maar wel vervelend. Heb er op het moment weer last van.
oeps zie dat ik een vergissing heb gemaakt!! ben nu de 29e bij de vk geweest, en moet nu de 13e weer heen dus dat is 2 week!!! hahaha maar hiervoor was het dus wel om de 3 weken, en vanaf nu dus blijkbaar 2 weken!! liefs Emmie
Hallo allemaal! Moet zo (of morgen, het is al laat ) eerst nog even alles bijlezen. Er is weer veel gepost! @ Emmie: Om de 2 nu dus! Vond het ook maar vreemd om de 3 weken... Hier moet je vanaf 37 weken iedere week, vanaf 33 om de 2. @ jenifer: Doen ze dat bij jullie telefonisch? Hier is iemand van de kraamzorg langs gekomen, met 28 weken trouwens al. Vond dat opzich wel prettig, het duurde ook zeker een half uur. Ik vind het zelf trouwens ook maar een raar idee om straks een vreemde in huis te hebben Hopelijk krijgen we een leuk vrouwtje! @ gewicht: Las iets over hoeveel iedereen tot nu toe aangekomen was. Ik zit inmiddels op 15 kg, met 30 weken zaten er al zeker 12 aan. Het is overigens niet echt goed aan me te zien, althans, als ik vrienden moet geloven Ik heb qua eten in ieder geval niets raars gedaan, eigenlijk niet meer als normaal. Hopelijk is alles er straks snel weer af. Vandaag zijn we voor de liggingsecho geweest. De vk heeft eerst nog gevoeld en dacht opnieuw dat ons kindje gewoon goed lag, toch bleek het tijdens de echo niet zo te zijn. Ons kindje ligt nog steeds in stuit. As. maandag krijgen we een uitgebreide echo en daarna een gesprek over de mogelijkheden. Ben toch erggggg blij dat ik om een echo gevraagd heb aangezien ik twijfelde over de ligging Alleen de vk tijdens de laatste controle twijfelde ook een beetje oa. nav mijn verhalen over waar ik leven voel. Door sterke buikspieren schijnt het nogal moeilijk te zijn om de ligging goed te kunnen voelen bij mij. Gelukkig weten we het nu in ieder geval zeker, het zou toch vervelend zijn als we er pas bij de bevalling achter zouden komen....
@marcha Fijn dat je toch een echo hebt gekregen en zo zie je maar....je voorgevoel was goed...ikzelf heb ook het idee dat hy nog in een stuit ligt, maar volgens mn vk hoeft het pas met 37 wkn goed te liggen...kzie wel..hoef pas over 2 weken weer, daarna dus elke week.Veel succes maandag! En las dat je gaat trouwen wauw gaaf! gefeliciteerd alvast, tis bijna!!! @emmie nou beter toch om de 2 weken! @Jenifer Vervelend dat je al last hebt van die voorweeen, vriendi van me had ze ook al 5 wkn voordat ze ging bevallen, telkens loosalarm...Ik zelf heb nog niet last gehad van voorweeen, kan me er nnu nog niets bij voorstellen...kheb wel vvaker harde buiken, maar doen nog steeds geen pijn... @all Ik ga dan ook maar zoogcompressen halen idd en voedngsbeha moest ik sowieso nog halen...vind het wel lastig, wil wel voorgevomde cup..hou echt niet van die slappe dingen...heb wel een leuke gezien bij prenatal voor 20 Vanochtend weer wakker om te plassen om 5 uur...pff en nu wakker vanaf 8...dat is wel vermoeiend!! Fijne dag dames
ohw fafje dat valt nog alles mee 2x wakker per nacht, ik ben de tel al kwijt halverwege de nacht. @marcha ohw een stuit jee da`s ook wat om over na te denken. of heb je er al over nagedacht? een draaipoging of keizersnede? verder voel ik me brak heb overal au rug ribben buik wil echt niet klagen maar soms kan het ff nie anders hihi
We gaan op ons einde aan he meiden dat merk je goed vindt ik aan al de klachtjes... Hier ook vaak plassen en heeeel erg last van maagzuur bah! Hier heb ik wel een big-shirt voor als ik moet overnachten in het zk is wel fijn...voor de kraamweek ga ik makkelijke truitjes kopen. Gewoon lekker zittende maar wel een beetje leuke t-shirtjes... @Zoogcompressen heb ik toevallig van de week gekocht van de kruidvat en v-bh`s heb ik nog. Ik heb voor in het begin wel zonder beugel, is toch wel fijner hoor vooral als je stuwing hebt...