@ MaryWoods: Lekker dat je weer thuis bent. Was het leuk? @ emmie: Fijn dat alles goed was en de kleine goed groeit. Het zal wel even spannend geweest zijn! Handig dat je alvast een ponsplaatje hebt. @ jenifer: Hmm vreemd dat ze er verder niets mee doen. Nu zit jij eigenlijk nog met de vraagtekens. @ regi: Lekker dat vluchttas klaar is! @ fafje: De intake ging goed. We moeten nog even langs de thuiszorgwinkel voor een po en bierkratten halen voor het bed. Verder was alles goed. Ik ben van de hipsters afgestapt (ze begonnen te knellen) en heb bij de zeeman zwarte onderbroeken gekocht (wel met kant haha). Ik vind ze eigenlijk wel lekker zitten. Balen van die bugaboo! @ All: Vanmorgen zijn ze de laatste onderdelen van de kinderkamer komen vervangen. Eindelijk is na 4 bezoeken alles goed. (We hebben als excuses een cadeaubon en mooie boxmobiel gehad.) Daarna hadden we intake van de kraamzorg, dat ging ook allemaal goed. We moeten nog wel het bed omhoog zetten met bierkratten. Nu even de proefdruk van het geboortekaartje nalopen. Is die bij jullie al af/klaar? Fijne avond!
Ha meiden, even niet geschreven, druk met verbouwen hier!!! Jeetje jenifer, niet leuk dat je je zo een zorgen maakt, maar ik kan het me voorstellen dat je dat doet. Kan je niet eerder met de gyn bellen ofzo? Verder las ik dat er ook al vluchtkoffers zijn klaargemaakt...heb de mijn e nu ook zo goed als af, de belangrijkste dingen zitten er in in ieder geval! Gister voor het eerst naar de gyn geweest, ik moet daar nu onder controle ivm keizersnee de vorige keer. Alles was goed met beeb, alleen heeft de gyn hem gister opgemeten en meneer weegt nu dus al 3500 gram en ik ben morgen pas 36 weken! De gyn zei ook dat hij dan nog ''voorzichtig'' gemeten had! Ik moest dus ook vandaag voor suiker prikken. Maar mijn waardes waren zo te zien gewoon goed. Beebje ligt al de hele zwangerschap voor en dochter was ook met haar gboorte op 39 weken al 3910 gram, dus ik denk dat grote kinderen nu eenmaal bij me horen.....maarja, hij moet er ook nog uit en als hij zo door gaat weegt hij met 40 weken al 4300! (ik ben maar 1.65 en heb ook een mega-buik) maarja, volgende week weer naar de gyn... Het slapen is wel een ''hel'' tegenwoordig....ik moet dan ook elke middag even liggen om bij te tanken omdat de nachten zo gebroken zijn. Als m'n dochter op bed gaat, gaat mama ook even liggen dus. Ik las ook iets over onderbroeken.....nou, hier gewoon de ''enorm charmante'' zwangerschapstenten van de hema, maar ik vind ze heerlijk zitten! (ik hang ze alleen niet buiten in de tuin aan de droogmolen schaam, schaam....) Volgend jaar op vakantie gaan ze mee, paar stokken eronder en je hebt een voortent!....hm, of als windscherm voor op het strand....naja, ieder geval multifunctioneel dacht ik zo!
@ jenifer: zo das echt nog wel klein indd, raar dat ze als jij je er niet fijn bij voeld, niks aan doen.... als het je niet lekker zit gewoon weer bellen hoor!!! @moonchild: fijn dat alles nu goed en af is op de babykamer! jeetje wat een gedoe steeds zeg!! en dan kon er zeker wel een extraatje vanaf ja! hier bijna alles af!! nog een paar kleine dingetjes!! alleen wil de kasten boven nog even uitmesten, en dan beneden het speelgoed uitzoeken, de box weer kaarmaken..........pffffffff word al moe bij de gedachte!! @ de rest: hier ook al een tijdje lekker grote onderbroeken van de action!! heeeeeerlijk!!! droeg zowiezo al geen strings meer, al sinds mn 1e bevalling van 3 jaar geleden denk ik, vind het gewoon niet fijn meer die reetveters! fijne dag meiden!
Hihi reetveters Ik hou van mijn strings en heb alweer nieuwe setjes gehaald voor als ik hersteld ben na de bevalling. @mutsie, 4300 gram met 40 weken is wel een flinkerd. Maar wel fijn dat je geen suiker hebt. En misschien horen grote kindjes wel gewoon bij jou. @moonchild, Fijn dat je babykamer nu af is. Dat is gelukkig een zorg minder nu. @all, volgens mij ben ik verstrooid! Ik heb zoogcompressen gekocht en kan ze nergens meer vinden. Ik heb ook schuimmousse gekocht voor mijn haar en dat moest in mijn vluchtkoffer maar die ben ik ook kwijt Ik zal het wel op een rare plek hebben gezet.
hey meiden ik kom gezellig meekletsen! als jullie dat leuk vinden officieel moet i nog wat langer aftellen, maar heb gister gehoord dat ik over 6 weekjes word ingeleid jullie moeten inmiddels al wat korter denk ik, want jullie kletsen al eventjes haha.. maar goed, het aftellen is begonnen! groetjes anne-marie
@ annekulpe: welkom!!! En indd de meeste hier moeten nog zo'n 4 weekjes, maar dat maakt niks uit!! waarom word jij over 6weekjes ingeleid?? en heb jij alles al zo'n beetje klaar??
dank je! ik word ingeleid ivm cholestase ik ga zo nog even wat pampertjes inslaan en dan zijn we er helemaal klaar voor moet wel zeggen dat ik sinds het betricht van gister toch best wel wat zenuwachtig ben geworden hoor haha..
Meiden, ik ben net gebeld door het ziekenhuis. Nu bleek dat de de flow in de navelstreng toch niet zo goed was. Maar gister heeft de echoscopist mij dat niet verteld omdat hij eerst wilde overleggen met de gynaecoloog. Ik moet morgen dus weer aan het ctg en daarna zie ik een gyn. En dan moet ik maandag weer aan het ctg + groeiecho en dan zie ik weer een gyn. En woensdag heb ik ook al een afspraak staan. Ben een beetje down nu, maar vooral bang. Ik heb het gevoel dat hij volgende week al word gehaald
@Annakulpe: welkom hier @jenifer: Jeetje meid, dat is even schrikken denk ik ja! Maar wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Het zou inderdaad raar zijn als je kindje volgende week al gehaald zal worden, maar als ze dat besluit nemen zal dat dan wel de beste optie voor het kindje zijn op dit moment, maar ik begrijp je angst wel hoor! Ik zou het ook raar en eng vinden..knuffel! @all hier rustig dagje gehad, man is boven aan de klus en ik heb me weer even overgegeven aan de poetsdrang en zit nu even lekker te surfen. Dochter is naar de creche, die ga ik over een half uurtje weer halen. Ik vind de temperaturen trouwens heerlijk op het moment! het mag van mij zo de rest van de maand blijven, al heb ik er een hard hoofd in......ik denk juist dat het dan de laatste periode of week van augustus weer warmer gaat worden....en dan zijn wij natuurlijk uitgerekend......maarja we hopen maar dat dat niet gebeurd
mutsie dank je! poetsdrang moet hier ng komen jenifer ik heb geen idee wat het betekend, maar ik hoop dat je goed nieuws krijgt
@annekulpe, met flow word bedoelt de doorstroming van de navelstreng. Dus de zuurstoftoevoer en voedingtoevoer is niet optimaal.
ok van die benaming daar had ik nog niet eerder van gehoord... ik wil je in ieder geval alvast heel veel succes wensen voor morgen!
@all, ik heb mijn spulletjes gevonden! De zoogcompressen had ik bij mijn schoonzus laten liggen en de schuimmousse stond in het keukenkastje tussen de macaroni en de rijst
hi meiden, zo zenuwachtig!! Morgen naar de gyn! Ik krijg dan een echo om te kijken of ons meisje nog in een stuit ligt..... Poetsdrang nog niet echt, maar ik kan ook niet veel meer dus ik projecteer mn behoefte op een schoon en net huis op mn man en mn moeder hihi @ jenifer: spannend.... hoop dat t goed gaat/komt!
@marywoods, Succes straks bij de gyn, ik hoop dat je meisje gedraaid is. @all, thanks voor de support. Ik moet zo weer aan het ctg en weer naar de gyn.
Hallo allemaal, nog niet echt terug gelezen, ga ik zo even doen. (ben ondertussen een grote kast aan het uitzoeken) Marywoods, succes in het ziekenhuis! Jenifer, fijn dat de spullen weer boven water zijn. Nou, even heel ego hoor. Sorry. Hier nu ruim een week last van voorweeen. Op zich niet erg, ga iedere keer gewoon maar slapen (het is vooral in de avond) maar dan wordt ik er of 's nachts wakker van, of ik kan niet in slaap vallen. Nu dacht ik gister al een deel van de slijmprop te verliezen, en vanochtend zat er weer een deel in de wc. Pfff. Zo vreemd. Mijn gevoel zegt nog steeds dat ik wel eens overtijd zou kunnen lopen, maar waar die slijmprop dan nu weer vandaan komt. Dat is wel een teken dat je baarmoedermond aan het verstrijken is toch? Ik snap er niks meer van. Heb in ieder geval de VK maar gebeld of het kwaad kan. (ass. ging het navragen) maar aan de andere kant is het denk ik gewoon wachten tot het doorzet. Echter zit ik echt niet te wachten op misschien nog wel 6 weken met voorweeen. Pfffff
ik ook even snel een berichtje.. welkom @annekulpe, wat is dat woord precies waarom jij wordt ingeleid? nog nooit van gehoord :S @jenifer jeetje das is wel schrikken, zeker omdat ie het al wist ..maar eerst nog moest bespreken met gyn...nahja je wordt in elk geval nauwlettend in de gaten gehouden.. En wat grappig en goed dat je je spullen weer hebt gevonden haha...zwangerschapsdementie bestaat echt! @lizab Ook spannend zeg en slijmprop verliezen en voorweeen...kan me voorstellen dat je daar wel btj nerveus van raakt!?...Want idd nog 6 weken zo doorgaan is geen pretje...hier nog geen last avn voorweeen oid..kan me er nog niets bij voorstelle @marywoods...en en en? is je meisje nog in een stuit? En zo ja...wat ga je dan doen?...of wat zijn dan de opties? @all ...Poetsdrang heb ik dus vanaf week 24 t/m 33 gehad...echt heel erg...elke dag spik en span...maar nu zakt het een btj in...hond zit in de rui...stofzuiger staat in de woonkamer...aangezien ik dat echt 3x per dag doe...maar omdat ik het zo vaak moet bijhouden...heb ik geen zin om dan ook nog es telkens te stoffen en te dweilen..anders moet dat ook 3 x...pffff...Man borstelt hond elke dag...ligt aan het weer wwanneer ze echt van haar oude vacht af is... Ijzerpillen vind ik zo lastig te slikken...3 per dag...pff vergeet er vaak 1tje...daardoor ook sneller moe ...ect dom van mezelf... Is het trouwens zo dat als je sowieso aan de ijzerpillen zit je met de bavlling een nacht moet blijven? Dacht zoiets te lezen? fijne dag allemaal! liefs Fafje
hallo meiden, weer veel te lezen, jee jenifer spannend meid gelukkig houden ze je goed in de gaten. mary woods, ook spannend of ze nog in stuit ligt, en als dat zo is wat ga je dan doen? gister weer bij vk geweest, alles helemaal toppie, ze ligt helemaal vast en gezakt dus ze mag van mij komen, ik mag volgende week vrijdag weer terug, verder ook last van voorweeen zo nu en dan moet dan echt ff puffen maar dan gaat het weer, we wachten het maar af.
Ja joh puffen? Ben je dan niet bang dat het al begint? Bij de gedachte word ik al zenuwachtig...ook omdat ik nog niet ALLES klaar heb :S