hahaha nee dat heb ik niet, maar hier is alles wel klaar en het si niet echt drastisch puffen hoor, het is gewoon ff hele erge menstruatiekrampen van nog geen minuut en daarna is het weer weg en komt het ook niet meer terug en meest snachts dus slaap dan weer heerlijk verder. wat moet je allemaal nog doen dan?
Oh ik kreeg het al benauwd ahah...ja deze week matrasje ophalen/kopen...uhh maxi cosi...en nog wat beddegoed wassen strijken+sowieso heel mn huis schoonmaken...ik krijg ineens kriebels door jullie verhalen...juist omdat ik nergens last van heb ...ben ik bang dat het allemaal INEENS begint hahaha Moet nog bescherming op mn mastras leggen..en volgens mij nog wat dingen
martrasbescherming moet ik idd ook nog doen jeetje voorweeen, word er ook wel nerveus van, hihi straks pas om 14u00 gyn, dus ben nog niks wijzer...
Hallo allemaal! Hier weer even een berichtje, we hebben nogal bewogen dagen achter de rug.... De afgelopen dagen zijn echt in sneltreinvaart gegaan Vorige week kreeg ik plotseling last van een ontsteking in mijn lies, deze werd binnen no-time zo groot als een ping pong bal. Zaterdag maar mee naar de weekendarts geweest want het ding deed vreselijk pijn.... AB kuurtje gehad en weer naar huis gestuurd. Maandag opnieuw terug geweest aangezien het alleen maar erger werd. Hier is de ontsteking open gesneden zonder verdoving ivm zwangerschap, hierna heeft hij er nog een bol gaas in gestopt ivm vuil wat er uit moest. OMG wat dit deed een pijn Toch was ik zielsgelukkig dat ik van het ellendige ding af was, wat een drama was dat.... Maandagmiddag moesten we bij de vk komen voor een uitgebreide echo ivm stuit. Kleintje lag nog steeds in stuit en eea werd nagekeken ivm mogelijkheid voor versie. Omstandigheden bleken niet optimaal (placenta voor, weinig vruchtwater, deels ingedaald en hoofdje achterover) maar toch wilde mijn vk een versie proberen. Hier een afspraak voor gemaakt voor woensdag. Dinsdag wel een super leuke dag achter de rug, we zijn toen namelijk getrouwd We hadden super mooi weer en het kleine feestje was hartstikke gezellig! Al met al helemaal leuk dus Gister was het zover, ze zouden de baby proberen te draaien. Eerst half uur aan de CTG en infuus met weeenremmers. Het draaien zelf was uiteindelijk een fiasco.... Bij het hoofd en stuitje deed het echt verschrikkelijk veel zeer, er kwam ook nagenoeg geen beweging in. Mijn vk wilde toch maar blijven proberen maar na ruim een half uur hebben we gezegd dat we wilde stoppen, het voelde gewoon niet goed. Ik zal er verder niet te veel op in gaan maar wij vonden het een hele nare ervaring.... Hierna nog half uur CTG gehad. VK stuurde heel erg aan op een 2e poging as. vrijdag. We kregen het idee dat ze het nogal raar vond dat wij het hier eerst thuis over wilde hebben. Hierna maar wat verloren naar huis gegaan. Sinds de draaipoging heb ik om de 30 min. een harde buik en heb ik de baby erg weinig gevoeld. Vanochtend voelde ik hem pas weer af en toe. De harde buiken blijven helaas. Vannacht wakker geworden van de buikpijn, al snel werd ik kotsmisselijk en dacht ik dat de bevalling zou beginnen, gelukkig zakte dit na een uurtje af en ben ik weer naar bed gegaan. We zagen een 2e poging al niet echt zitten maar na al die harde buiken ed. al helemaal niet meer. Het doet toch meer als we hadden gedacht... Vanochtend dus direct gebeld om te zeggen dat we af zien van de 2e poging vrijdag, het voelt gewoon helemaal niet goed. Vanmiddag zal ik waarschijnlijk een telefoontje krijgen van de vk voor een nieuwe afspraak, ik heb namelijk helemaal niets meer gepland staan Kortom, bewogen dagen dus! Moet het allemaal nog even laten bezinken.... Zal vandaag eens lekker alles bij gaan lezen hier!
@marcha jeetje wat een gedoe allemaal, allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je bruiloft leuk joh. en dat van het draaien ja dat begrijp ik dat als het de 1e x al een ellende is dat je niet voor de 2e poging wilt gaan , wel vreemd hoe het dan allemaal gaat he, maar je hebt groot gelijk hoor jullie beslissen het is tenslotte jullie kindje en jou lijf. @mary woods, spannend meid we lezen het straks wel. @fafje uuh ja echt vroeg ben je niet met je spulletjes, maar ja het zegt hier ook niks hoor voor hetzelfde ga ik 2 weken over tijd dan duurt het nog 5+ weken maar ja ik ben nu wel wat rustiger nu alles klaar is.
mijn ijzer is ook veeeeeel te laag en gebruik daar bruistabletten voor boordevol ijzer en dat is goed te doen fafje cholestase is galstuwing, voor moeder is het niet zo erg maar voor beebje wel daarom niet langer laten zitten dan nodig is
@Marcha jeetje meid vooral doen wat jullie willen hoor kom op zeg!! Luisteren naar je instinct meid vertrouw er maar op....
@ mustie: Lukt het allemaal nog een beetje met klussen? Fijn dat je bloedwaardes goed waren. Ik ben nu wel heel benieuwd naar je buik. De temperatuur is inderdaad heerlijk! @ emmie: Lang leve de action haha. Ik moet altijd iets kopen als ik daar ben. Rustig aan he met uitmesten en opruimen?! @ jenifer: Haha lekker verstrooid, heel herkenbaar. Jeetje, dat zal inderdaad schrikken geweest zijn. Gelukkig wordt je nu goed in de gaten gehouden. Hoe is het vandaag gegaan? @ annekulpe: Gezellig dat jemee komt kletsen. Spannend, nog maar 6 weken voor jou! @ MaryWoods: Hoe was het bij de echo vandaag? Is je meisje nog gedraaid? @ lizab: Wat vervelend dat je nu regelmatig last hebt van voorweeën. Ik heb geen idee hoe dat zit met een slijmprop. Heb je al gehoord van de assistente hoe of wat? @ fafje: Joh, 3x per dag stofzuigen, vermoeiend! Hopelijk is de rui snel over. Ik heb geen verstand van ijzerpillen eigenlijk. Slik je die op advies van de verloskunige? @ regi: Wat fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Nu is het echt afwachten wanneer de kleine gaat komen. Spannend! @Marcha: Gefeliciteerd! Wat leuk om met een dikke buik te trouwen! Je hebt inderdaad wat bewogen dagen en vervelende dingen achter de rug. Wat rot dat de versie niet ging zoals gehoopt. @ All: Hier gaat het goed. Gister lekker een dag naar de dierentuin geweest met mijn vriend. Erg gezellig, maar nu heb ik pijn heel laag in mijn rug/ boven mijn billen. Vandaag de po en de bierkratten gehaald. Kan ik eindelijk eens onder het bed stofzuigen. De ziekenhuistas is zo goed als klaar. Ons katertje hebben we vandaag laten helpen. Toen we hem achterlieten moet ik huilen (hormonen). Nu is hij heel duf en kan ik hem heerlijk vertroetelen.
@marcha, Ten eerste gefeliciteerd met je huwelijk! Hoe is het verder met je lies? En als het niet goed voelt zou ik het ook geen draaipoging meer doen. Zo te lezen was het idd een nare ervaring. Ik zou gewoon over een stuitbevalling of keizersnee nadenken. @all, het ctg was weer goed. Heb nog een gesprek gehad met de gyn. Deze zei dat de flow in de navelstreng wel oke is maar dat de placenta toch slechter is gaan werken en dat dat terug te zien is in de groei van de baby. Maar omdat het dus nog wel redelijk werkt willen ze het nog 10 dagen rekken vanwege het rijpen van de organen. Wel moet ik nog om de dag voor het ctg komen. Maar ik kan nu iig wel gaan aftellen. Verder veel harde buiken als ik loop. Ze doen geen pijn maar het is wel een beetje vervelend. En de laatste dagen geen last meer van voorweeën.
Moonchild: heb geen idee hoe ik hier een foto moet plaatsen, ben ook echt een computer-leek Morgen ga ik denk ik de klossen maar eens halen.... Macha: Gefeliciteerd met je huwelijk, ik was destijds 28 weken zwanger van mijn dochter, vond ik heel bijzonder. Maar jeetje zeg, die draaipoging Mijn dochter lag ook in stuit en ook mijn placenta lag voor, vruchtwater was minder en ze was al iets ingedaald....ik heb het niet gedaan en heb met 39 weken een ks gehad. Is me 1000% meegevallen. Zowel de ruggeprik als de napijn, alleen het herstel is iets langer, maarja.. regi: Jee, lijkt me best vervelend, voorweeen.... fafje: Ik moet ook nog bescherming op mijn bed leggen....volgens mij heb ik het idee dat het bij mij toch pas 'laat'' begint, maarja je weet het nooit. Moet ook het bed nog op klossen hijsen, naja man dan... jenifer: spannend bij jou hoor, ben je inmiddels wel iets gerust gesteld? Hier alles zijn gangetje, man is zo goed als klaar op de zolder, nu alleen nog rolgordijnen en gordijnen ophangen En ik zorg voor de assecoires Het is wit met mooie groene accentjes hier en daar, lekker fris. Heb wel steeds meer last van harde buiken, maar ze doen geen pijn, ze zijn gewoon irritant, ik kan op zo'n moment ook geen stap verzetten. Het slapen wordt er echt niet beter op, wat een drama...mijn lijf is gewoon te log....ben ook niet een van de slankste, heb normaal maat 44/46 en dan nu met die enorme buik erop pfff. Ik ben zoooo enorm benieuwd naar ons kleintje en ook wanner hij komt....... Net op sbs6 gemist een uitzending van 60 baby's per uur zitten kijken....janken natuurlijk. Vooral toen gefilmt werd dat die Joy in de ok lag voor de keizersnede en dat ze dan vanachter dat doek de 1e kreetjes van haar dochter hoorde.....zo was mijn bevalling ook, zo herkenbaar, je ligt daar in spanning af te wachten en ineens hoor je daar je babytje huilen..... Krijg hier van het weekend de hele familie nog over de vloer en zwager en schoonzus blijven dan tot maandag slapen.....dan vind ik het ook leuk geweest, dan hoef ik niemand meer langs hoor. Ik vind het hartstikke leuk dat ze komen, maar als familie komt is het hier gelijk de hele dag, want zowel mijn fam. als schoonfam. woont op 2 uur rijden afstand. Het is tóch de hele dag een beetje ''cateren en entertainen''....maarja het is familie en best gezellig. (voor een dagje haha) zo, weer heel verhaal...
@ lizab, spannend ja!! dat zijn vast en zeker de eerste verschijnselen!! zal vast niet lang meer duren bij jou!!! ben benieuwd! @regi, ook al voortekenen........spannend!! @marcha, gefeliciteerd!!! ik ben bij mn 1e zwangerschap getrouwd toen ik uhhhhhhhhhh.........zo'n 30w zwanger was....en verder wat een gedoe zeg!! balen, hoop dat je snel weer wat opknapt! en jammer dat het niet gelukt is met de draaipoging, maar ja het komt hoe dan ook wel goed! @mutsie, whaha gezellig, de hele familie op bezoek!! whaha ach zal vast wel gezellig worden toch? wij gaan zaterdag met mn schoonfamilie naar een pretpark/speeltuin, ook wel ff gezellig vooral voor de kids natuurlijk. hopen op goed weer!! hier heb ik van de week ook al mn matrasbeschermer erop gedaan. je weet maar nooit!! verder niet zoveel erergie, dus ik vind het wel mooi geweest en ga nu bankhangen......... suc6 verder iedereen!!
@ marcha"pffft inderdaad bewogen dagen... Gefeliciteerd met jullie huwelijk trouwens! @ emmie: leuk kamertje! @ mutsie: succes met je familie dag! hier echo gehad en ons meissie lag lekker met dr koppie naar beneden!! Joepie! Geen drama's met draaipogingen dus... Ben helemaal blij!!
Emmie: Lief kamertje hoor marywoods: Gelukkig ligt jullie meisje goed nu! Hier weer een brakke nacht gehad....had eerst last van mijn darmen, krampjes, dus een uur wakker geweest. Lag ik net, hoorde ik weer zo'n rotmug, man en ik op muggenjacht om 02.30u.... okay, beesie gevangen (lees doodgemept) lagen we net, wéér een mug! :x dus weer op jacht en om 03.30 gingen we dus weer slapen....om vervolgens weer om 05.00 naar de wc te gaan.... Maarja, ik ga er nu niet weer in, anders ben ik pas om 11 uur wakker ofzo en man en ik moeten vandaag effuh knallen, de zolderkamer afmaken! Dochter is nu de hele dag naar de crèche, dus ik denk dat mutsieman en ik vanmiddag ook even gezellig samen ergens gaan lunchen.....moeten het er nog even van nemen! Trouwens doet jullie buik ook ''zeer'' als jullie je in bed willen omdraaien? Zeer is een groot wordt, maar hij voelt niet meer prettig met omdraaien Ook bij het op mijn rug liggen voelt me buik niet meer fijn. Jullie nog plannen dit weekend?
@Mutsie, veel plezier met de familie. Mijn familie woont ook op 2 uur rijden afstand, dus ik herken je verhaal. hahaha. Over dat omdraaien, ja dat herken ik wel. Overigens pas de laatste 2 weken ofzo. Af en toe is het zo erg dat ik, als ik me om wil draaien, eerst wakker word van de pijn. @Marcha, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Leuk hoor. En die draaipoging. Pff. Ik geef je groot gelijk dat je het niet nog een keer gaat proberen. heeft de VK nog gebeld? @emmie, leuk kamertje hoor! @ maryWoods, joehoe! Super dat jullie kindje nu goed ligt. FIjn zeg. @all. Gister vluchttas en tas voor dochter compleet gemaakt (was tas voor dochter volledig vergeten, hoe suf..) En minder nieuws. Gister gaf manlief aan de naam die we hebben toch niet zo mooi te vinden. grrr. Ik kon hem wel wat doen. Een alternatief hebben we niet, dus we zitten nu zonder. Fijn. Toen F. geboren werd waren we er al niet uit, ik wil niet weer dezelfde drama's nu. Dus... Wij zoeken een leuke, oud-hollandse, aparte naam. Geen piet of Klaas, geen top 10 en niet fries. En het moet passen bij Fenna. Iemand nog een leuk idee??
@emmie, mooi kamertje! Ik hou van wel van rose. @lizab, hier hetzelfde probleem. Toen mijn zoon geboren was had hij pas aan het eind van de dag een naam. Nu komen we er weer niet uit. En we moeten nu toch echt gaan opschieten. @mutsie, Het omdraaien in bed is hier ook een hele klus ondanks mijn kleine buik. @marywoods, fijn dat ze nu goed ligt. @all, vanacht een beetje helder rood bloedverlies gehad. Daarna een paar harde buiken maar nu is alles weer rustig. Ik zie nu ook niks meer dus ik neem maar aan dat het een bloedvaatje ofzo is geweest.
Goeiemorgen!! Het gaat hier inmiddels weer wat beter, harde buiken lijken wat af te nemen. (iig niet meer om het half uur) Wel heb ik een aantal blauwe plekken staan van de versie, pfff en dan zeggen dat het niet met veel kracht gepaard gaat Gelukkig voel ik ons poppetje ook steeds meer, hij lijkt weer bekomen van de schrik! Ik ben gister gebeld door de gyn, moet daar as. maandag naartoe voor controle en gesprek over stuitbevalling/keizersnede. Stuitbevalling was voor ons al nooit een optie, het zal dus een keizersnede worden. Ik vind het wel raar dat de vk mij niet meer zelf gebeld heeft, de secretaresse zou haar laten bellen ivm vragen/zorgen die ik had. (oa. over harde buiken) Niks meer van gehoord dus.... :x Met de onsteking gaat het overigens hartstikke goed! Na de ''ingreep'' van de huisarts hersteld het heel snel gelukkig! Bedankt voor alle felicitaties voor ons huwelijk Ik vond het ook heel speciaal om zo met zijn drieen te trouwen! Als ik foto's binnen krijg zal ik er wel een plaatsen hier Gister ook maar de ziekenhuistas klaargemaakt! Vooral het uitzoeken van de kleertjes vond ik erg leuk! Heb er ook maar een knuffelpopje in gestopt haha! Niet dat hij dat wil/ziet maar was toch leuk voor het gevoel! Moet nog wat kleine dingetjes erbij stoppen en dan hebben we dat iig geregeld. Het scheelt wel dat wij bijna naast het ziekenhuis wonen, ik hoef dus geen bergen in te pakken. Vanmiddag gaat mijn vriend (ojee, mijn man nu haha) het bed op kratten zetten. We hebben een boxspring dus helaas kan het niet anders. Iemand hier zei dat ze dan eindelijk onder het bed kon stofzuigen, haha, daar had ik nog niet aan gedacht maar wel handig inderdaad Dat mag ook wel eens gebeuren! @ Mary Woods: Fijn dat de kleine gedraaid is !!! Scheelt weer een hoop zorgen en twijfels! @ Moonchild: Hoe is het met jullie katertje? Ik vond het ook zo sneu toen we destijds ons kereltje achter moesten laten... Gelukkig herstelde hij super snel, 'smiddags was hij al weer aan het spelen. @ Jenifer: Dat gaat wel heel erg opschieten dan!! Ik heb niet alles meegekregen/gelezen over je placenta die niet helemaal goed werkt. Kunnen ze een indicatie geven hoe groot de kleine ongeveer zal zijn? @ Emmie: Wat een leuk kamertje! Super schattig @ Mutsie: De ''pijn'' die je beschrijft met omdraaien in bed herken ik wel hoor. Echte pijn is het niet maar het is meer een ongemakkelijk gevoel. Moet ook echt kijken hoe ik omhoog kom als ik uit bed ga, dit geeft een beetje hetzelfde gevoel. Volgens mij zijn het je banden die opgerekt zijn ofzo? En muggen.... grrrrr.... wie die ooit uitgevonden heeft..... @ Lizab: O, vervelend dat je man van gedachten veranderd is qua naam!! Hopelijk vind je snel een mooie naam, die extra stress wil je er eigenlijk toch niet meer bij hebben