gisteravond hele hele heftige ruzie gehad met mn ouders. Het liep volledig uit de hand en ook ik raakte totaal de controle kwijt. Was zo kwaad,verdrietig dat ik in een soort van paniekaanval terecht kwam. Nadat mn vriend me in de auto had gezet en me thuis samen onder de douche probeerde te kalmeren kreeg ik langzaam weer zuurstof. Toen ik weer wat rustiger werd had ik het gevoel dat ik meer last van mn buik had,vanacht amper geslapen en mn buik voelt nog steeds erg strak aan,heb geen krampen. Ben 9 weken zwanger. Verlies geen bloed ofzo maar is het een slecht teken??? kan die stress mn baby hebben beschadigd?
Deze stress kan wel gevolgen hebben voor de baby, maar om dat allemaal zeker te weten zou ik toch contact opnemen met je verloskundige en even de situatie uitleggen. Ik heb in mn laatste zwangerschap ook veel stress en geouwehoer gehad en mijn zoontje was te klein. Mijn placenta was verkalkt en defect maar of t kwam door t bloedverlies wat ik had is een twijfel, het kan ook een factor zijn van bloedverlies en stress.
Dat zijn harde buiken. Ik heb dat ook als ik teveel doe (of zoals jij, je hebt je heel erg druk gemaakt!!)
En als dit 1x is, die ene x kan de stress echt geen kwaad hoor. Ik heb 2 dagen echt heel erg in de stress gezeten door een bloeding (13 weken). En met ons kleintje is tot nu toe alles prima!!
Je hebt verschillende stress en stressfactoren. Lang niet alle stress kan kwaad maar de stof die erbij vrij komt kan wel schadelijk zijn, het ligt er wel aan in welke mate je stress hebt en hoe lang. Ik heb zelf minimaal 10 weken in de stress gezeten, verschrikkelijk.
heb ook zo'n soort aanval na ruzie en stress in m'n zwangerschap gehad. is natuurlijk niet echt goed voor je kindje maar als het eenmalig (of een enkele keer is gebeurd) kan het niet zoveel kwaad dat je je kindje kwijt raakt. maar probeer wel zoveel mogelijk te ontspannen en dit soort dingen te vermijden. je hormonen zijn al op z'n top!! ik heb overigens een super loekker kindje, geen huil kind en altijd vrolijk! haha! maak je niet teveel zorgen want voortdurende stress is schadelijker...
thanks voor jullie reacties. Heb wel de hele dag een beetje een rommelende buik gehad maar moet niet vergeten dat dat ook de banden kunnen zijn uiteraard en ik ga al dagen niet nd wc dus mn darmen hebben ook het 1 en ander veroorzaakt denk ik zo. Ik moet morgen naar het ziekenhuis,die afspraak stond al,voor mn tweede echo dus merk wel dat ik erg gespannen daar voor ben nu. Maar toch,ik denk dat mn kindje 1 paniekaanval vast wel goed overleefd heeft....hoop ik.....nogmaals bedankt dames!