Ik vroeg me af, als je in het ziekenhuis ingeleid word hoe lang je dan moet blijven? En hoe lang je moet blijven met een keizersnede? Ook vraag ik me af of je dan je verblijf alleen op een kamer ligt of met meerdere en met of zonder je kleine? En met of zonder je vriend/man s'nachts? Ik vind alles best en hoop alsnog thuis te bevallen maar dat overnachten daar word ik zooo zenuwachtig van! Ik kan het niet zo goed uitleggen waarom ben benieuwd of jullie antwoorden voor me hebben.
hoi hoi ik ben op zaterdagmorgen ingeleid en mocht zondagmorgen weer lekker naar huis. en we lagen op een 2 persoons kamer. hoe het bij een keizersnee gaat weet ik niet. groetjes sandra
meestal mag je bij een ziekenhuis bevalling de zelfde avond (als je ochtend bent bevallen) of de volgende morgen naar huis. dit is dus wel als alles goed is gegaan en je zelf kunt plassen. na een keizersnee ben je volgens mijn ook al snel thuis, een bekende van mijn was de volgende dag thuis maar moest wel bedrust houden. meestal lig je met z'n 4e op een kamer bij te komen van de bevalling en ik weet niet of je kindje 24 uur bij je is maar dit lijkt me wel zo fijn. je kunt altijd een kijkje nemen in het ziekenhuis op een kraamkamer en op de overige standaard verblijf kamers.
Ik mocht na de inleiding die s morgens was, de volgende ochtend weer naar huis. Ik lag op een kamer met nog 3 andere vrouwen met de baby's dag en nacht bij ons op de kamer. Mijn man mocht een hele dag blijven, maar s avonds moest ie naar huis.
Bij een keizersnee vaak drie a vier dagen. Bij een ZHbevalling een dag, bij een inleiding een a twee dagen. (maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe fit jij en je beeb zijn!) Als er weinig kraamvrouwen zijn dan lig je alleen op de kamer, anders met z'n tweeen en wellicht in uitzonderingsgevallen met meer. Bij de meeste ziekenhuizen is het zo dat de beeb bij je op de kamer blijft. Verder heb je TV, telefoon en misschien wel internet. Krijg je lekker eten en lig je goed in bed... Over die nachten zou ik me niet druk maken.. Er wordt goed voor je gezorgd! (ps... waar blijft ie nou? )
in hardenberg is het na een keizersnede dat je de 5e dag naar huis heen mag de dag van de bevalling niet meegerekend bv ik heb dinsdag de ks gehad zondag naar huis als het heel goed gaat met je mag je een dag eerder zoals bij mij
Deze vragen heb ik eigenlijk ook, maar van VK begreep ik dat het ook erg ligt aan de kraamafdeling van het ZH waar je bent. TIP: ga vooraf eens op de afdeling kijken en vraag dit soort dingen, dan krijg je antwoorden die op jouw situatie van toepassing zijn. Ik ga volgende week, als mijn verlof is ingegaan. Manlief gaat mee. Succes!