Tja, de titel zegt het al. We hebben nog geen naam voor ons kleine ventje. Ik heb een paar leuke maar die vindt mijn man weer niks! De tijd begint te dringen en ik kan geen andere namen meer bedenken. Komt denk ik omdat ik een paar leuke in mijn hoofd heb. Begin er nu wel onrustig van te worden merk ik. Alle tips zijn zijn welkom. Het moet wel een scandinavische naam zijn. Onze dochter heet Bente en onze zoon heet Esben. Wie weet een leuke, maar vooral ook orginele, naam?
Finn is volgens mij een scandinavische naam? Vind ik een leuk jongens naam! en vind ik leuk bij Bente en Esben passen! (orgineel is ie niet echt, veel kindjes heten de laatste tijd zo) Sverre is volgens mij ook een scandinavische jongensnaam! ook erg leuk! Succes met een mooie naam vinden! Liefs Kiss
Op de onderstaande site is iedereen in de ban van namen.... Erg leuk, je ziet veel namen en kan zelf ook een vraag plaatsten en dan stromen de ideeën binnen.... Succes! namen.startpagina.nl/prikbord
k heb er een paar gevonden op internet: - Jakob - Kalle - Markus - Bjorn - Kristian - Goran - Johan - Kristoffer - Aksel - Erland - Dain - Halldor - Freyvid - Sixten - Welby Groetjes Xena
Lasse is ook een scandinavische naam! Een vriendin van mij heeft haar zoontje zo genoemd..niet mijn smaak...maar wel scandinavisch. Groetjes Najet @in april 2008 komt de 2e@
Hoi Mama33, ik heb niet echt suggesties voor namen, maar misschien kun je een scandinavische film huren en dan bij de aftiteling de namen van de acteurs bekijken. Wie weet zit daar dan iets leuks tussen waar je zelf nog niet aan had gedacht. Succes!
Heel grappig dat ik mijn drie voorkeuren al verschillende keren voorbij heb zien komen. Ik hoop echt dat we eruit komen. Heb ook al wel een paar nieuwe gezien. Zal ze straks eens voorleggen aan mijn man.
misschien heb je wat aan deze website. ze hebben meer dan 35000 babynamen uit verschillende landen. http://www.all-babynames.com/
De namen die in scandinavische landen nu het populairst zijn: Jakob, Kalle, Markus, Bjorn, Kristian, Goran, Johan, Kristoffer, Aksel, Erland, Dain, Halldor, Freyvid, Sixten, Welby. Bij ons zijn voor een jochie nog voorbij gekomen: Torsten, Emiel, Thorben Stellan, Tristan. Ook leuk is de voornamendatabase van het Meertens Instituut (wetenschappelijk verantwoord dus) www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB Daar kun je ook op betekenis zoeken en de herkomst (ook kwa land) wordt altijd verklaard. Succes!
Onze zoon heeft Björn : beer in het Skand. Heb ook weleens de naam Bjarn voorbij zien komen, maar ieder zijn smaak. Kirsten hoor je ook veel uit de landen!