@ Manda: Fijn dat alles bij de VK weer in orde was. Lijkt me ook wel fijn dat jullie kleintje al ingedaald is..kan ze in ieder geval niet meer draaien En qua werk, fijn dat je zo goed contact hebt kunnen houden. Hier lukt het redelijk, maar ik vind het wel vervelend, neit alle collega's zijn even begripvol. Ach ja, heb ik eigenlijk ook geen boodschap aan! Oh! en fijn dat je naar de tandarts kunt morgen, alvast succes! @ Kovu: Prachtig ja, hoe kids de wereld in kijken..toch wel anders dan ons Hier vanmiddag 'niets' gedaan, voornamelijk op de bank tv gekeken. Pfff en nog ben ik doodmoe (of ben ik lui?) haha! Zo meteen komt manlief thuis en dan eten. Vanavond ook niet veel op de planning.
Hihi, mooi verhaal van die kaarsjes uitblazen. Contact met collega's: tja, dat is toch lastig he. Als je lang weg bent, wordt het contact idd minder. Ik heb dat zelf ook gemerkt. En de een snapt beter hoe je situatie is, de ander heeft bijv weer geen begrip. Bij mij scheelt het ook dat ik op 1 locatie nog niet zo lang werkte, dus mensen kenden mij ook nog niet zo goed. Riv, oei al aan het verweken. Is de vk bang dat je ook snel ontsluiting zal gaan krijgen? Verweken is natuurlijk het meeste werk, maar dan nog. Je kindje moet nog maar effe blijven zitten hoor!!
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie heel erg verbaasd was over de hoeveelheid begrip die werd opgebracht. Alles verliep heel soepel en zonder toestand. Met collega`s hou ik nog contact via de telefoon of via hyves. In het begin was het natuurlijk wat meer dan nu, maar ze zeggen wel steeds dat ze me missen toch wel lief. Of iedereen evenveel begrip heeft als dat ze zeggen tsja dat zal je toch nooit weten en ik heb hier ook niet om gevraagd. Ik heb het met de verloskundige over gehad hoe het zit als die verstandskies eruit moet. Eigenlijk mag alles behalve foto`s maken. Dus nou ja aangezien hij al door begint te komen lijkt het me dat ze hem er wel uit kunnen halen. We gaan het zien morgen. En ja nog 6 weken ow ik vind het zo spannend worden allemaal Hebben jullie trouwens gisteren naar brandpunt gekeken op Ned 2? Het ging over de babysterfte in NL en hoe het toch mogelijk is dat het hier zo hoog ligt. Ik vond het wel erg interessant om naar te kijken en ben eigenlijk blij dat ik in het ziekenhuis beval. Het schijnt dat de helft van de vrouwen die voor het eerst thuisbevalt uiteinderlijk als nog naar het ziekenhuis moet.
Volgens mij is dit de link Uitzendinggemist.nl Het was gisteravond op Ned 2 rond een uurtje of half 11. Er was eerst een reportage over de piraterij in Somalie en daarna kwam het onderwerp over de babysterfte. Het programma heet brandpunt.
@kovu nou ik had wel een paar weken geleden met de bedrijfsarts overlegd maar die vond dat ik het met mijn manager moest overleggen. Ik moest gewoon aangeven als het niet meer ging (ben op zijn initiatief toen naar 50% gegaan) En gyn zei dat ik haar naam en nummer mocht doorgeven als het te veel werd dus niet helemaal op eigen houtje. @gewicht: ik ben nu 11,5 kilo aangekomen @riv dat is schrikken zeg... moest je niet aan de ctg? Of weeenremmers? @lonneke sja ik snap het wel hoor... maar het heeft voor mij geen nut om elke week mijn neus te laten zien want na mijn verlof ga ik terug naar de afdeling waar ik eigelijk hoor. Maar daar ken ik zowieso niemand. Dus ik kan nu wel koffie gaan drinken met mijn huidige collegas maar die zie ik straks toch niet meer... @manda ik heb ook fotos laten maken toen ik de vorige keer zwanger was. Mijn kies moest er toen echt uit en 1 keer fotos is niet heel erg... maar succes meid! o ik ga ook even brandpunt kijken thnx! @hier vandaag geboortekaartjes besteld dus kan alweer wat afstrepen. Morgen voor het eerst sinds lange tijd een dagje helemaal alleen thuis. Normaal werk ik en past mijn moeder op. Nu past ze dus wel op maar werk ik niet... ga heerlijk uitslapen en naar de kapper denk ik...
Manda: Lijkt me interessant stuk, dus ik ga ook zeker even kijken! Ik kies er sowieso voor om in het ziekenhuis te bevallen Debby82: Dat is ook wel begrijpelijk dan, heeft inderdaad weinig nut. Geniet morgen van je 'vrije' dag! En laat je maar lekker verwennen bij de kapper! Hier ga ik nu naar bed, ben doodop!
Hoi dames, Bedankt voor de felicitaties. Vandaag ben ik echt jarig. 26 alweer. Het gaat hier weer wat beter. Met heel veel rust is het wel te doen. Heb heel erg last van mijn rug en de rest. heb geen last meer gehad zo erg van mijn buik. Dus maar weer afwachten, laat het kleintje maar nu nog niet komen. We gaan rustig verder. Doen jullie dat ook allemaal. Ik reageer nog wel even op iedereen maar ben nu nog zo moe ha ha. Liefs riv
Nou Riv zorg dat je vandaag extra in de watten word gelegt. Gefeliciteerd met je verjaardag Rust vooral goed uit en geniet lekker van het kleintje in je buik. @hier, vandaag naar de tandarts geweest. Hij wil hem er niet uithalen Hij moet blijven zitten tot na de bevalling. Moet nu een middeltje gaan halen en gaas en dat tegen de tand houden om te voorkomen dat hij gaat ontsteken. Geen fijn nieuws maar ze wilde niet het risico lopen dat er iets mis zou gaan en ze moesten echt foto`s maken om te kijken hoe de kies ervoor stond.
jeetje manda wat rottig... ik hoop echt dat je niet veel pijn meer krijgt... ik weet wat kiespijn is...
Riv: Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! Manda: Balen dat ze niets aan je tand willen doen nu. Hoop dat het middeltje en gaasje voldoende zal zijn tot na de bevalling! Hier een onrustige nacht gehad, 3x moeten opstaan om te plassen. Vanmiddag nog een afspraak, geen zin in
He bah lonneke. Vervelend is dat als je er zo vaak uit moet om te plassen. Hier gebeurt het standaard 1 keer in de nacht, maar soms ook 2 keer. Merken jullie ook dat je wat minder vast slaapt? Ik heb het gevoel dat ik niet meer echt diep in slaap val. Ik word dan ook door van alles wakker. Voor ik zwanger was kon je een kanon naast me afvuren en werd ik nog niet wakker
Hier is het normaal ook 1 à 2 keer, dus 3 was nu veel En wat betreft het lichter slapen..Ja enorm. Ik sliep al vrij licht voor de zwangerschap, maar nu word ik dus écht van ieder klein geluid wakker. En nee, dan niet zo 'half' wakker, maar gewoon klaar wakker! Zal wel voorbereiding zijn voor na de bevalling kan er niet echt meezitten, heb overdag tijd om beetje bij te komen nu
Brr.. Niks minder dan kiespijn.. Jakkes, hoop dat het middeltje gaat werken. @plassen 's nachts en lichter slapen: Ik heb het ook moet minimaal 1 x plassen en slaap dan nooit weer want ben klaar wakker heerlijk haha.. @hier: Pijn is verdwenen op een of andere rare manier, maakt niet uit ik vind het prima zo haha.. Verder gister niet echt fit, niet ziek maar ook niet fit.. Vandaag best wel last van harde buiken. Komt me niks tot weinig uit handen, maar moet zo echt even wat gaan doen. Verder is het aftellen geblazen, nog 8 weken. Klinkt best eng, maar heb er tegelijk ook heel veel zin in. Moet de geboortekaartjes nog uitzoeken.
@manda: Brandpunt niet gezien, helaas! Vanwege de eerdere keizersnede moet ik nu sowieso in het ziekenhuis bevallen. In mijn omgeving zijn best wel wat verhalen waarbij de thuisbevalling eindigde in het ziekenhuis. Ik heb altijd al in het ziekenhuis willen bevallen, voor een stukje extra zekerheid. Oei, dat is balen! Als je borstvoeding wil gaan geven, dan kan de verstandskies er na de bevalling voorlopig toch ook nog niet uit? Hopelijk werkt dat middeltje. *duimen* Slaap ook minder vast, doordat ik niet pijnloos kan draaien. Naast mijn bekken heb ik een pijnlijke plek bij mijn borstbeen (spiertje?), dat erg veel pijn doet wanneer ik op mijn rechterzij heb geslapen. Soms moet ik 's nachts een keer op om naar het toilet te gaan, maar ik stel het vaak uit tot de ochtend...... Veel te koud om 's nachts op te staan! Als ik dan opsta, dan moet ik 'rennen', want dan moet ik héél nodig! Minder vast slapen is een leuke manier van moedertje natuur om ons te laten wennen aan de gebroken nachten die naderen. *haha* @debby82: Lekker uitgeslapen? Nog naar de kapper geweest? @riv: Fijne verjaardag! Fijn om te lezen dat de rust je goed doet! @L0nneke: Afspraak afzeggen? @Woppie: Super dat de pijn is verdwenen! Vanmorgen huishoudelijke hulp over de vloer gehad. Huis weer wat aan de kant (voor zover dat kan tijdens de verbouwing) en lekker fris. Tot aan de bevalling komt deze mevrouw mij ondersteunen, zodat ik mijn bekken wat kan ontlasten. Scheelt enorm! Nils ligt inmiddels weer in bed. Nu begint zijn derde hoektand hem te plagen, arm ding! Vanavond komt mijn schoonmoeder nog even buurten. Morgen intake kraamzorg en heeft Kovu-man zijn eerste afspraak bij de internist-nefroloog. Donderdag buikfoto's laten maken, jippie! Vrijdagochtend komt een vriendin langs die ik al even niet meer gezien heb, leuk! Dit weekend gaat Nils bij mijn moeder logeren, zodat Kovu-man en ik een en ander kunnen regelen voor de zolder, fijn! Zondagochtend kunnen we dan een keer uitslapen, klinkt nu al goed! *gaap*
Ik nu idd ook niet meer haha. Fijn dat je hulpt hebt in hus Kovu, dat kan een mooi eind schelen.. Ik moet ook nog zoveel doen vandaag maar wacht eerst tot de harde buiken die inmiddels wel wat pijnlijk zijn, verdwenen zijn, lijkt mij verstandiger. Lekker even dat Nils een weekendje bij oma gaat logeren, wij doen dat eigenlijk veel te weinig. Lekker even met zn twee, dingen doen die gedaan moeten worden.