nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Volgens mij moet ik nog heel veel dingen regelen..
    De kaartjes nog, dat doe ik volgende week dinsdag of woendag, moet de kleren nog wassen, en nog nieuwe doppen voor de kruiken halen.
    Ledikantje omhoog en opmaken.
    Kinderwagen klaarzetten..
    Nouja, allemaal van die kleine dingetjes wat nog even moet, en aangezien dat mijn bloeddruk iets stijgt zal ik er toch maar bijna es mee beginnen..

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik heb wel gelezen, maar niet alles onthouden, omdat ik echt helemaal stuk ben....

Nog doen: wij moeten nog een lampje kopen, hangt nu alleen een felle lamp. Decoratie aan muur schroeven (is nog niet binnen), maar is ook echt niks aan werk.

De kaartjes moeten we nog bestellen. Wel 1 uitgezocht, moet nog proefdruk aanvragen.
    Voor de rest niks?
    Ik wil in mijn verlof nog eens alle ramen (laten) lappen en gordijnen wassen. Effe kijken hoe goed ik uit de voeten kan, anders moet mijn man het maar doen.
    Iemand toevallig laatst gedaan en ging het nog?

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi meiden,

Hoe is het met iedereen?
    Een tijdje niet online geweest, had er geen puf voor.

Ik moet hier ook nog een paar dingetjes regelen.
    Zoals, de wieg inelkaar zetten + ledikant.
    Geboorte kaartje nog maken of een ander uitzoeken, ben er
    nog niet helemaal over uit :(
    Nog een paar kleine dingetjes kopen, zoals flessen, luiers.

Riv# ik wilde ook in een bad bevallen maar helaas kan dat
    niet. Wel spannend hoor, zo komt het zeker dichterbij.

Smartie# jij heb er zin in als je met verlof bent.
    Mij lukt het niet meer. Ben blij dat mijn moeder me voor de
    kerst komt helpen met het huishouden. Moet zeggen me vriend
    doet heeeeel veel voor me de schat :D

Manda# ik ken het gevoel die angst. Ik heb van dichtbij ook
    hele nare dingen meegemaakt rond geboorte en daarna.
    Het nare is dat die dingen gebeuren en die blijven je bij.
    Het gaat vaker goed dan fout. En bij de goede dingen sta je
    mindersnel bij stil. Geloof me het gaat echt VAKER GOED!.
    Ik vermeid sommige verhalen gewoon.
    Ik voel de kleine al 4 dagen minder goed. Was gister bij de
    gyn omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen en zij heeft
    meteen een echo gemaakt. Op de echo was de kleine heel
    druk aan het bewegen wat ik niet voelde.
    Als je je onzeker voel praat er over met je verlos/gyn.
    Als je de kleine minder voelt aangeven want een echo
    is zo gemaakt;)

Woppie# vervelend die hoofdpijn. Hopelijk gaat je bloeddruk
    niet verder omhoog. En hopelijk is de uitslag van de urine/bloed goed.

Ik was gister dus bij de gyn.
    En kreeg ik de vraag over hoe ik wilde bevallen.
    Mijn vorige bevalling liep niet echt lekker. Het werd uiteindelijk
    een spoed keizersnee.
    Nu wil ik wel proberen gewoon te bevallen maar nu ik er steeds
    meer over nadenkt word ik er steeds onzekerder van :(
    De 29ste moet ik weer terug komen, heb dan een andere
    gyn. Ik vind het wel moeilijk.

Meiden mijn zoontje vraag weer aandacht.
    Hele fijne dag allemaal.

Groetjessss Jetje

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @manda ik heb het ook wel eens. Mijn beste vriendin dr dochtertje is overleden tijdens de bevalling. Heb het dus van heel dichtbij meegemaakt...
    Per jaar sterven er 1500 babytjes rond de geboorte in NL ik vind het toch wel veel....

@jetje hier ook vorige keer een ks, nu ga ik het natuurlijk proberen. Maar ik heb er geen angst voor eigelijk.

@things-to-do: ja nog steeds een kast schilderen (daar hik ik wel echt behoorlijk tegen aan) en verder alleen nog maar kleine tutdingetjes als alles wassen, maxi cosi naar beneden halen, ziekenhuis tas klaarzetten, bedje opmaken etc.

De box weer terug op de bovenstenste stand zetten en de kinderwagen ombouwen doen wij als de baby er is. Willen het zo lang mogelijk voor mijn dochter gebruiken.

Ach ik heb nog wel even, maak me nog niet heel druk.

5. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Zelf heb ik ook het idee dat mijn schoonmoeder aan struisvogelpolitiek doet op dit moment, of zoals mijn schoonzusje zegt: "Wat je niet ziet, bestaat niet!"
    Fantastisch dat het geboortekaartje meteen in orde was, weer een zorg minder!
    Af en toe hoor ik ook wel eens van die akelige verhalen. Ik probeer het zo snel mogelijk van me af te zetten en mezelf voor te houden dat het vaker goed dan fout gaat. Jij hebt in je omgeving nu dan ook wel heel veel mensen die de ergste nachtmerrie van hun leven meemaken...... :(

@Woppie: Zó, dat wordt een flinke! Ik duim mee voor een goede uitslag morgen.

@riv: Mijn to-do-list is nog veel te lang in mijn beleving! *haha*

Mijn to-do-list:
    - Het geboortekaartje nog ietwat aanpassen (zelf ontworpen bij Kaartje2go, omdat ik geen leuk geboortekaartje kon vinden met het thema paddestoel).
    Laatst een tweede proefdruk naar onszelf gestuurd, zag er goed uit!
    - Adressenlijst geboortekaart.
    Afgelopen weekend samen met Kovu-man de adressenlijst doorgenomen, terwijl hij de kerstverlichting in de boom hing. :) Nog één adres toevoegen, één adres wijzigen en dan kunnen de adresetiketten geprint worden. O ja, ik moet niet vergeten de geboortepostzegels te bestellen.
    - Opvangschema voor de oudste.
    Inmiddels al afgestemd met mijn moeder en schoonmoeder. Een van deze dagen afstemmen met mijn beste vriendin en dan is dat ook klaar!
    - Winkelen voor onder meer zeepvrije wasgel van Zarqa, nagelschaartje, haarborstel, kam, fopspeen, bovenlakens, katoenen dekens en een hanglamp.
    Hanglamp hebben we onlangs besteld, zal begin januari binnenkomen. Voor de andere spullen gaan mijn mama en ik in de 'kerstvakantie' een ochtend stadten.
    - Tas ziekenhuis voor de baby en onszelf klaarzetten.
    - Tas oudste klaarzetten.
    - Begin januari bedverhogers afhalen.
    - Beslissen over kraamfeest.
    - Ledikant bij schoonmoeder ophalen, zodat de oudste hier nog even in kan slapen, voordat hij de overstap maakt naar het 'grote' bed. Mijn moeder heeft nog een matras staan.
    - Inrichten slaapkamer oudste en herinrichten slaapkamer kleinste met nieuwe accessoires.
    - Kleding van de oudste voor de kleinste sorteren.
    - Nieuwe kleertjes wassen.

@smartie1980: Even wat gas terugnemen? Pas goed op jezelf!

@jettje: Goed om te lezen dat je gynaecoloog je serieus neemt en een extra echo heeft gemaakt!
    Ook ik heb - na 30+ uur - een keizersnede gehad. Neig nu toch naar een vaginale bevalling, omdat ik het op z'n minst zelf geprobeerd wil hebben. Mijn gynaecoloog is wel stellig: Eén centimeter per uur ontsluiting, zo niet, dan grijpt men in.

Vanmorgen buikfoto's laten maken. Nils vond het prachtig! Hij kwam over de buik aaien, kusjes en knuffels geven. Tussendoor wilde hij op de fotocamera kijken naar de foto's (en wees naar zichzelf als hij op een foto stond). Hij bleef heen en weer lopen! De fotograaf vond dat Nils zich écht super gehouden heeft tijdens de reportage...... Was leuk om te horen! *trotse mama*

6. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Bedankt meiden. Ik moet het ook gewoon van me afzetten, maar is makkelijker gezegt dan gedaan. Echt vreselijk als je het van zo dichtbij moet meemaken.

Hier kan ik gelukkig de geboortekaartjes doorstrepen.
    Dit weekend willen we alles halen wat nog op ons koop lijstje staat zodat we daar van af zijn. Verder willen we nog een muursticker van nijntje bestellen, maar ook hier van uitstel komt afstel hahah morgen ga ik het echt doen.
    ziekenhuistas moet nog ingepakt worden.
    belangrijke telefoonnummers opschrijven
    enveloppen ophalen en schrijven van de geboortekaartjes
    Gordijntjes kopen en ophangen.

Dat was het denk ik wel. Ben er bijna :D

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Pfff..weer veel gelezen, maar een geheugen als een zeef! Sorry meiden!

Kovu: Foto's maken geslaagd lees ik!:D Hier ook!:D Erg leuk om te laten maken.

Wat betreft things-to-do-lijst. Eigenlijk voornamelijk kleine dingen, zoals de was, wat kleine dingetjes nog kopen, tas klaar maken, noem maar op. Begin er mee als ik 34 weken ben.

8. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hai meiden,

Ja er moet nog een boel gebeuren he.

Wij moeten nog een maxci cosi kopen.
    Nog 12 hydrofiele luiers halen, matrasbeschermer
    Tas klaar zetten voor mij, en de kleine
    Adressen bij elkaar zoeken en printen op een etiket
    Telefoonnummers bij elkaar zoeken
    Geboortezegels regelen
    Als we het bad hebben het bad in elkaar zetten

UH verder weet ik het eigenlijk niet.

Wat moet er allemaal in de tas zitten?

Liefs riv

9. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Wat is jullie bloeddruk op het moment trouwens?
    Was ik eventjes benieuw naar..

10. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Zo de kleine ligt ook weer lekker te slapen dus mama
    heeft weer tijd om achter de pc te zitten :D

Ik kreeg dit lijstje van het ziekenhuis.
    - verzekeringspasje
    - geldig legitimatiebewijs
    - stickervel en uw kaart van de verlos
    -toiletartikelen
    - kort nachthemd of t-shirt voor de bevalling
    - extra nachthemd
    - badjas/ochtendjas
    - slippers/pantoffels of warme sokken
    - enkele grote slips ( het kraam verband is echt heeel groot)
    -b.h's
    -tijdschrift/puzzelboekje (heb je echt zin als je weeen heb ;))
    -foto en/of filmtoestel
    -extra batterijen voor foto/filmtoestel
    -zoetwaren, b.v dextro, zuurtjes, koekjes

Voor de baby:
    - rompertje
    -babypakje
    -jasje en mutsje
    -cape of dekentje
    -autostoeltje (zonder deze krijg je je kind echt niet mee bij ons)

Zo dat was het lijstje dan. Dit lijstje stond in de info.folder van
    bevallen in het ziekenhuis.
    Als je bevallingsplan heb zal ik die ook meenemen.

Mijn bloeddruk was gister opeens hoog 145/95 maar later was
    het 130/74.
    Over het algemeen is mijn bloeddruk wel netjes.

Vanmorgen had de kleine opeens de hik. Dat had ik nog nooit
    eerder gevoeld. Moet zeggen was wel een grappig gevoel en
    gezicht want me buik bleef omhoog gaan...hihihihihihi

11. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    mijn bloeddruk is ook netjes elke keer. Maandag moest ze het wel even 2 keer doen want eerste keer was hij wat aan de hoge kant, maar bij de 2de keer was hij weer netjes.

Hoe zit dat eigenlijk met die geboorte zegels. krijg je die bij je kaartjes of moet je die ergens apart gaan halen? en waar kan je die halen aangezien hier alle postkantoren opgeheven zijn.

12. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @L0nneke: Moest meteen aan jou denken toen ik het volgende bericht las (hoezo zp-verslaafd?! :D):

Acupunctuur helpt bij stuitligging
    16 december 2010

ROTTERDAM - Acupunctuur kan een baby die in een stuit ligt, helpen om te draaien. Dit concludeert onderzoekster Ineke van den Berg van het Erasmus MC.

Wanneer een baby tijdens de bevalling in een stuitligging ligt, dus niet met het hoofd maar met zijn achterwerk of voeten naar beneden, leidt dit tot risico's voor de gezondheid van de moeder en baby.

Uit het onderzoek van Van den Berg blijkt dat een bepaalde behandeling op een specifiek acupunctuurpunt ervoor kan zorgen dat de baby voor de bevalling 'spontaan' draait. Dit kan veilig en succesvol gebeuren in overleg met een verloskundige onder begeleiding van een acupuncturist.

Van den Berg concludeert - na een grootschalige analyse van onderzoekscijfers - dat het toepassen van de methode waarbij het acupunctuurpunt wordt gestimuleerd bij een zwangerschapsduur van 33 weken leidt tot beduidend meer hoofdliggingen (66 procent) tijdens de bevalling dan bij een afwachtende houding (34 procent).

Moxa-therapie

De therapie waarover het gaat heet Moxa-therapie. Deze therapie maakt geen gebruik van naalden, maar van een gloeiende Moxa-staaf. Dit is een rol aangestoken bijvoetskruid, die ongeveer een duimbreedte boven een specifiek acupunctuurpunt op de kleine teen wordt gehouden.

De stralingswarmte die van de rol komt, zorgt voor de prikkeling van het acupunctuurpunt. Na een introductie en instructie van de acupuncturist, kan de behandeling aan de partner van de zwangere vrouw worden geleerd. Daarna wordt de Moxa-therapie in de daaropvolgende twee weken door de partner thuis toegepast.

Van den Berg raadt aan deze therapie alleen toe te passen in overleg met de behandelend arts of verloskundige en met uitleg van een gediplomeerde acupuncturist.

Bron: nu.nl | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

13. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @L0nneke: Zeker geslaagd! :) We zijn bij dezelfde fotograaf geweest als indertijd bij Nils. Beide fotosessies zijn met een termijn van 31;5 weken gemaakt, dat vind ik wel een leuke bijkomstigheid. De fotograaf viel op dat ik dit keer nóg sterker naar voren draag. Ook had ze het idee dat ze kon zien hoe de kleine man in de buik lag.

@riv: Ik heb het volgende opgeschreven in mijn to-do-list wat betreft de tassen:
    * Tas ziekenhuis – moeder:
    - Huissleutels
    - Autosleutel
    - 50 eurocent voor rolstoel
    - Kleingeld
    - Ponsplaatje ziekenhuis
    - Zorgverzekeringspas
    - Legitimatiebewijzen
    - Trouwboekje
    - Fotocamera + oplader
    - Mobiele telefoon + oplader
    - Snacks (Sultana, druivensuiker, kauwgum, etc.)
    - Flesjes drinken
    - Rietjes
    - Zakdoekjes
    - Tijdschrift/boek/muziek/Nintendo DS
    - Bevallings T-shirt
    - Pyjama/nachthemd
    - Warme sokken
    - Slippers/pantoffels
    - Badjas
    - Ondergoed
    - Sokken
    - Kleren
    - (Voedings)beha
    - Toiletartikelen (bril, lenzen, lenzenvloeistof en lenzenvloeistofpotje, tandenborstel, tandpasta, make up tasje, make up remover, reinigingscrème, washandjes, scheermesjes, douchegel, shampoo, antiklit cremespoeling, föhn, haarborstel, kam, haarelastiek, lippenbalsem, deodorant, wattenstaafjes, wattenschijven, haarstylingsprodukt, zoogkompressen)

* Tas ziekenhuis – vader:
    - Ondergoed
    - Kleren
    - Medicijnen
    - Toilettas

* Tas ziekenhuis – baby
    - Luiers
    - Romper, 2 stuks
    - Kledingset maat 50-56, 3 stuks
    - Sokken, 2 stuks
    - Sloffen, 2 stuks
    - Jas/vest
    - Muts, 2 stuks
    - Autostoel
    - Deken
    - Muziekdoos

* Last minute
    - Profiel Hyves aanpassen
    - Opvang Nils
    - Eten kater
    - Drinken kater
    - Bak kater
    - Sleutel verzorger kater
    - Autostoel
    - Muziekdoos
    - Ramen + deuren sluiten
    - Apparatuur uitzetten

De to-do-list gaat ook mee, want daarin staan ook alle belangrijke telefoonnummers en openingstijden van de Burgelijke Stand. Bevallingsplan zit al in ons dossier.

@Woppie: Bloeddruk is meestal 120-130 bovendruk en 60-70 onderdruk.

@jettje: Leuk hè, de hik!

@manda: De geboortepostzegels kun je eventueel via internet bestellen TNT onlinewinkel Homepage. "Bestellingen boven de € 15,- worden binnen Nederland gratis bezorgd." Als ze niet staken, haha! ;)

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bloeddruk: was 115/70 vorige keer maar die keer daarvoor 130/85 en dat was ook nog goed.
    onderdruk boven de 90 is volgens mijn gyn reden voor ongerustheid.

jettje: ze kunnen je echt niet verbieden je kind mee te nemen als je geen autostoeltje bij je hebt hoor.
    Wat nou als je met het openbaar vervoer weggaat? Maar goed, je hebt hem wel nodig dus neem hem maar mee ;)

15. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Dat dacht ik dus ook maar tegen mijn vriend werd duidelijk gezegt
    als je geen maxicosie bij je heb krijg je je kind niet mee...:$...:D
    Ik moest er wel even lachen :p
    De verpleegkundige legde later uit dat het best vaak gebeurde
    dat de moeder zonder veiligheid voor de baby achter in de
    auto ging zitten...:$

Heb net mijn zoontje naar het kdv gebracht. Zat nog te twijfelen
    of ik hem thuis zou houden maja je betaald er wel voor.
    Heb er ruim een uur over gedaan. Ondanks dat het moeilijker
    rijden is blijven sommige mensen echt gevaarlijk doen.
    Als nog hard rijden en op het laatste moment invoegen zonder
    richting aantegeven enzo.
    Gelukkig hoef ik nu verlopig niet de deur uit.
    Als het blijft sneeuwen dan haal ik de kleine wel op met de trein
    en slee;)

Hele fijne dag allemaal en tot later :D

Groetjessss Jetje

16. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Ik moet inderdaad ook alles nog klaarzetten, tassen enzo, dit zijn dingen waar ik nog geeneens over nagedacht heb.
    En wil me er eigenlijk ook niet te druk over maken want dat red zich dan ook wel weer.
    En mocht ik iets vergeten zijn is er vast wel iemand oproepbaar.

Verder hier, ben niet fit, heb de fysio afgebeld.
    Veel hoofdpijn en beetje gammel.
    Ook klopt het dus wel dat ik de hele week al zo'n idee heb van niet ziek/niet fit zijn.
    Dit hangt dus weer samen met mijn bloeddruk, dit had ik met mijn dochter ook.
    Ook had ik met haar toen mijn bloeddruk omhoog ging steeds diarree, nu dus ook (sorry voor de details haha)
    Misschien dat ik schoonmoeder vandaag vraag of ze op wil passen.
    Krijg tussen 11 en 12 uitslag van bloed en urine, al zal deze wel goed zijn anders hadden ze vast wel eerder gebeld.

Heb trouwens vannacht zo raar geslapen, wel lekker maar werd ineens wakker lag ik half te hyperventileren, was helemaal buiten adem.
    Heb steeds 's nachts van die rare dingen.

17. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ow bah Woppie. Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt strakjes. Heel vervelend dat je je zo naar voelt, vooral als je nog een kleine meid rond hebt lopen die natuurlijk ook aandacht wilt.

Die ziekenhuistas, zucht! Ga morgen echt even alles halen wat erin moet zodat ik hem volgende week kan klaarzetten. Hoop dat de kraamzorg dan ook een keertje belt voor een intake vind dat toch allemaal wat lang duren. In de aanmeldingsbrief stond dat ze tussen week 34 en 37 bellen voor een intake. Wel erg laat als ik hier lees dat sommige hem al met 30 weken hadden.

@slapen. Hier echt een ramp aan het worden. Ik ben doodop en nog kan ik de slaap niet vatten. En als ik dan eindelijk slaap is het heel licht en ben ik na 2 uurtjes weer wakker. Vannacht er gewoon 4 keer uitgeweest om te plassen:$

@frustratie :D, wij willen voor boven ons ledikantie een leuke Nijntje muursticker. (nijntje op een maan met sterretjes) Geen probleem, hadden een leuke site gevonden die dat had en nog wel in onze kleur lila. Elke keer uitgesteld met bestellen, gaan we van de week kijken is die hele sticker er niet meer. Maar verder ook helemaal niks meer van nijntje te vinden op die site. :( Diep teleurgesteld opzoek naar een andere site die het had. Was niet makkelijk, ineens had niemand ze meer. Eindelijk wat gevonden, maar geen lila zucht! Nou ja dan maar zilver. Gisteren middag wou ik bestellen, maar mijn vriend wou nog even de juiste maat opnemen dus moest even wachten. Komt hij gisteren thuis meet het op en ik wil bestellen. Is mijn kleur tijdelijk uitverkocht. Dat was echt even een WTF momentje. Toch maar besteld in de kleur zilver en dan zien we wel wanneer hij aankomt, maar ow wat baal ik als een stekker zeg.
    ZO dat is eruit hahahah

18. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Nou heb de uitslag, mn glucosewaardes waren te hoog 9,1 geloof ik.
    En had twee plusjes in mn urine..
    Maar geen eiwitten..
    Moet dinsdag a.s. 3 x te prikken aangezien ze denken dat ik zwangerschapdiabetes heb, weer es wat anders nou..

19. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hmm balen Woppie. Geen leuk nieuws dus.

20. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Mja, moet zeggen heb et wel een beetje gehad nu..
    Baaldag zeg maar, rol van het ene in het andere..
    Ik wil ook wel eens fluitend door de zwangerschap gaan.
    Maar dat zal hem wel niet worden aangezien dit wel de laatste is..

Deel Deze Pagina