nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @uitzet: ik heb nu ook alles in huis maar ik moet nog steeds een kast schilderen. Volgens mij heb ik dat echt al
    100 keer gezegd. Ik ga het donderdag doen want dan heb ik oppas. Zal blij zijn als ie af is ;) Ik wil het met 34
    weken wel af hebben want dan wil ik gaan wassen enzo.

@riv bij mij zit ie in het kraampakket.

@badbevalling: hmmm niet over nagedacht want ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar als ik thuis mocht bevallen
    had ik het misschien wel gedaan.

@maagzuur: bij mij helpt het om mijn hoofdeind van mijn bed wat omhoog te zetten en van te voren wat vla te eten.

2. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Gisteren geprobeerd om tegen 11 uur op bed gegaan. manlief kwam tegen 12 uur thuis, ik sliep half. Ik slaap beneden omdat boven niet meer wil. Maar ik kon niet meer slapen. alles doet pijn maar dan ook echt alles. Zag het niet meer zitten. Heb eerst een tijd gehuild. Heb de hele nacht dus ook niet geslapen. Ben nu ook kapot.

3. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nou Riv dan kunnen we elkaar een hand geven :( Vannacht ook geen oog dicht gedaan. Dat viel wel te verwachten, aangezien ik mijn lichaam gisteren echt to ver over de grenzen heb gesleept. Vandaag weer zo`n dag. Ik weet dat ik het niet meer red, maar wij hebben echt alleen de weekenden om dingen te kopen. En aangezien de aankomende 2 weken de weekenden vol zitten met feestdagen hadden we niet echt een keus. Nou ja het gevoel dat alles nu echt in huis is, is ook wel heel fijn. Ze kan nu komen als ze zin heeft.

@maagzuur. Hmmm als vla zo goed werkt misschien maar eens proberen. Hier zijn de rennies niet om aan te slepen. Hoop dat dit mijn laatste super pak is die ik heb moeten kopen hahah.

4. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond meiden,

Ik slaap ook al weken slecht. Echt heel vermoeiend.
    Ik weet hoe jullie je voelen meiden. Soms zie ik er zelfs
    tegenop om naar bed te gaan. Viel gister pas na 1:00 inslaap
    en vanmorgen stond mijn zoontje om half 6 alweer naast mijn
    bed. Ik had gehoopt dat hij nog wel even kon slapen maar
    helaas om 6:00 er maar uit gegaan ;)

Heb gelukkig geen last van maagzuur (even afkloppen)

Ik zie tegen de kerstboodschappen op. 1ste kestdag zijn we
    bij me ouders maar 2de komen mijn schoonouders;)
    Mijn vriend is alleen de 24ste vrij en om dan de winkels in
    tegaan zie ik ook niet echt zitten.
    Misschien doe ik het wel de 23ste in de avond, zag dat de
    ah+hoogvliet tot 22:00 open zijn :$. Heb niet echt andere
    winkels in de buurt.

Groetjessss Jetje

5. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Brr nog 7 weken...
    Het gaat echt heel snel.
    Ik ben gister nog ff in het ziekenhuis geweest voor een ctg en bloedcontrole..
    Alles was weer goed gelukkig, bloeddruk was weer naar beneden gegaan.
    Moet morgen 4 x naar het zh, 3 x voor bloedsuikerspiegel en 1 x naar de vk.
    Dus, afwachten maar weer.. Woensdag naar de internist.
    Ben ik even blij dat mn vriend ook vakantie heeft vanaf morgen, anders had ik wel errug veel oppas nodig gehad, aangezien we donderdag en vrijdag ook nog kerstborrels hebben.

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Debby: Haha nog drie weekjes dus om de kast af te krijgen;) Hier wil ik ook gaan wassen met 34 weken, das al over 'n weekje! Qua maagzuur, wil bij mij weinig baten helaas:(

Riv: Knuf voor jou, weet helaas hoe je je voelt:(

Manda: Heb jij nagevraagd of je Rennies mag hebben tijdens de zwangerschap? Ik hoor nl. zo'n tegenstrijdige verhalen? Ik moet vanmiddag naar de VK dus zal haar eens vragen.
    Ook voor jou een knuf:)

Jettje: Ook al slecht slapen, he toch! En als ik jou was zou ik inderdaad donderdag boodschappen gaan doen, maar ik denk wel dat het dan óók druk is. Het is gewoonweg een gekkenhuis rond de kerstdagen helaas!

Hier: Vannacht een redelijke nacht gehad. Lees van 2 tot half 7 geslapen..heel wat voor mijn doen!;) Voel me ook vrij uitgerust nu, maar dat is rond 3/4 uur weer anders, dan krijg ik m'n middagdip wel weer haha.
    Zo meteen naar de VK, spannend. Hoop dat de baby gedraaid is.

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Woppie: De tijd gaat inderdaad snel..hier ook nog 7 weken! Komt allemaal dichtbij zeg!
    En je hebt me wel wat ziekenhuis bezoekje zeg..vervelen zul je je dus niet, bahbah! Succes ermee.

8. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    #328 manda, 20 dec 2010
    Laatst bewerkt: 20 dec 2010
    Hier nog 5 weekjes :D echt zo spannend. Ben de laatste spulletjes aan het wassen. Alles weer lekker fris en schoon.
    Ik heb het bij de drogist nagevraagd of ik rennies mocht en dat was geen probleem. Ze durfde in ieder geval met zekerheid die mee te geven. Ik wou eerst graviscon ofzo omdat die vloeibaar was, maar ze kon nergens vinden of ik die mocht hebben. In de bijsluiter staat ook dat je ze mag hebben tijdens de zwangerschap. Dus ik ga ervanuit dat het wel goed zit eigenlijk. Althans dat hoop ik dan maar aangezien ik echt dozen heb versleten. Wel binnen de aangegeven normen natuurlijk :)
    Volgens mijn vriend heb ik het zelfs met de verloskundige besproken (kan me er niks meer van herinneren hahah) en die had ook gezegt dat het geen probleem was.

Wat een volle dagen woppie. Succes in ieder geval.

9. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag meiden,

Net een tukkie gedaan van anderhalf uur word ik weer wakker
    gebeld door de kraamzorg intake gesprek.;)
    Afgelopen nacht weer niet zo goed geslapen, ach ben het
    gewend. Gelukkig kwam me zoontje nu niet om half 6;)
    Heb al de hele dag serious request opstaan. Toen ik de kraamtijd
    zat van mijn zoontje had ik dat ook heel de dag opstaan.
    Beetje vrolijk gepraat en goede muziek :p

Woppie# lekker hoor nog 7 weken, hier nog 6. Wat gaat de tijd
    opeens weer snel zeg. Fijn dat alles goed is.
    Succes in het ziekenhuis morgen vermoeiend hoor 4x. Fijn dat
    je vriend thuis is.

L0nneke# hoe was het bij de VK, is de kleine gedraaid?
    Lekker dat je goed geslapen heb afgelopen nacht.

manda#fijn dat rennies geen kwaad kunnen. Ik heb ze gelukkig
    niet nodig. Sterkte ermee.
    Jeetje jij nog maar 5 weekjes, lekker hoor nog even en je heb
    de kleine in je handen.

hele fijne middag allemaal :D

Groetjesss Jetje

10. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @jettje: Kunnen je schoonouders voor tweede kerstdag niet iets voorbereiden en meenemen? Je bent tenslotte hoogzwanger!

Een vraagje: Vanaf wanneer ben je eigenlijk hoogzwanger? ;) Bij Nils riep ik altijd dat ik mezelf hoogzwanger zou noemen op het moment dat de weeën zouden beginnen. :D Om mezelf nu met 32+ weken hoogzwanger te noemen, nee, nog niet......

@Woppie: Goed om te lezen dat de bloeddruk gedaald is! Succes morgen èn overmorgen! Geniet lekker van de tijd samen met je vriend!!

@L0nneke: Mijn ex-schoonzusje nam ook Rennies in tijdens de zwangerschap. Als ik mij niet vergis op aanraden van de vk.
    Is de kleine gedraaid?

Aan alle dames: Een digitale (((knuffel))), we moeten nog even volhouden......

Nils heeft een heerlijk weekendje bij oma en opa achter de rug. Vannacht heeft hij echter gespookt en overdag amper geslapen. Je kunt me opvegen! *gaap* Deze week wordt er eindelijk (!) weer gewerkt aan de zolder. Er moet nog best veel gebeuren door het klusbedrijf. Helaas moeten er daarnaast ook nog drie wanden gestuct worden (electricien had i.p.v. op plinthoogte leiding wegwerken ongeveer 30 centimeter hoogte aangehouden) en daarna geverfd, radiatoren moeten worden opgehangen en aangesloten, vloer moet gebeitst en gelakt worden (is afgelopen zaterdag geschuurd door twee lieve ooms), afwerklijsten voor de plafondpanelen moeten worden aangebracht en de schuifwanden moet nog gegrond en gelakt worden. Ik wil écht dat Nils de kans krijgt om te wennen op zijn nieuwe slaapkamer...... *zucht*

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoogzwanger: volgens mij ben je dat vanaf 37 weken

Jullie zijn allemaal al bijna aan de beurt... ik moet nog 9 weken...

kast: vandaag staat ie de 1e keer in de grondverf en we hebben gelijk ook het bedje van mijn dochter gedaan. Morgen de 2e keer en dan hopelijk kan mijn schoonvader het maandag afmaken.
    Dan kan ik nog wat behang op de kast plakken en dan is ie eindelijk kaar.

Vandaag om de enveloppen van mijn geboortekaartjes gegaan maar ze waren nog niet binnen dus ik ga er vrijdag nog wel een keer om.

@kovu het klinkt alsof er nog heeeeel veel moet gebeuren...

12. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Die vraag over hoogzwanger vroeg ik me ook al af!
    Ik begreep een beetje vanaf het moment dat je verlof in gaat, met 34 weken.
    Maar ik voel me nog niet echt hoogzwanger (volgende week verlof). Hoewel ik wel merk dat alles toch wel zwaarder wordt. In een week tijd ineens heel verschil.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Goedemorgen dames!

Onze baby is gedraaid:) Ze moet nog blijven liggen natuurlijk, maar ze weet in ieder geval de uitgang te vinden;)

Wat betreft het hoogzwanger zijn, toevallig gisteren over met manlief. We vroegen het ons ook af. Ik dacht vanaf 37 weken, maar eigenlijk weet ik het ook niet.

En heb ook meteen bij de VK nagevraagd of ik Rennies mocht hebben. Geen probleem. Gisteren dus meteen gehaald en gebruikt, heeft me wel geholpen, gelukkig:)

Debby: Fijn dat de kast in de grondverf staat!

Kovu: Inderdaad..lijkt alsof je nog veel moet meid!

Hier vandaga weinig bijzonders. Jawel, 33 weken zwanger. Weer 'n week er bij, haha! Over 4 weken mag ze al komen:)
    Krijg vanmiddag bezoek, dus kom mijn dag wel door

14. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Ik heb toen zelfs ergens gelezen dat je met 30 weken al hoogzwanger bent.

@L0nnneke, jij bent ook 8 feb uitgerekend?

Ik zal morgen maar eens naar de drukker, heb nog steeds geen kaartjes uitgezocht, schandalig.
    Heb de boeken al wel gehaald.
    Vanavond maar uitzoeken en morgen heenbrengen.
    Verder hier een dagje in en uit ziekenhuis, al moet ik zeggen dat het me nog meevalt.
    Heb er nu 2 x opzitten, moet vanmiddag nog een keer.
    Moet alleen om kwart voor 3 bij de vk in het zh zijn en om 4 uur bloedprikken.
    Dit volgt elkaar net niet op.. Beetje jammer.
    Misschien mag ik ietsje smokkelen met de tijd? ipv 4 uur half 4.
    Ik weet het niet, zal straks eens vragen.
    Hoop dat mn bloeddruk enzo weer goed zijn.

15. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @debby82: Wat goed dat er een begin is gemaakt met de kast!

@L0nneke: Yeah! Wat fijn dat de kleine meid gedraaid is èn de Rennies hebben geholpen!

Je hoort ook wel eens dat men zegt dat je hoogzwanger bent wanneer je in het derde trimester zit, dat loopt vanaf week 28 als ik mij niet vergis. Dat zou dan aardig in de buurt komen van de 30 weken die jij noemt Woppie.

Er moet ook "nog heeeeel veel" gebeuren, helaas...... Ondertussen kan ik mijn nesteldrang niet kwijt, wat zorgt voor de nodige onrust en frustratie.

16. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag Dames,

Hoe is het met jullie vandaag?
    Heb vandaag een wat mindere dag. Ben heel de dag alleen maar
    moe en heb me kleine mannetje ook nog eens rondlopen.
    Het is al 2x gebeurt dat ik in sliep viel toen hij naast me zat.:$
    Het waren steeds slaapjes van 20 min maar toch voel ik me
    een beetje schuldig tegen over hem :(

Kovu# vervelend voor je dat er nog zo veel moet gebeuren en
    je je nestdrang niet kwijt kan.
    Wij hebben vlede maand verbouwd, net toen ik thuis kwam te zitten.
    Ik mocht helemaal niks doen, iedereen druk bezig en daar zat ik
    op de stoel. Moest rust houden van de verlos ;)
    En mijn schoonouders nemen niks mee zo atent zijn ze niet.
    Ik koop alleen maar makkelijke dingen die ik zo in de over kan zetten
    of moet opwarmen (lang leven de lekkere dingen van AH :D)

debby82# voor je het weet zijn die 9 weken om ;)

L0nneke# fijn dat de baby nu toch wel de uitgang weet
    te vinden. Hopelijk blijft ze bij die uitgang en gaat ze niet
    opzoek naar de nooduitgang;)

Woppie# hoe was je bloeddruk? Mocht je wat eerder het
    bloed laten prikken?

smartie1980# het kan zeker hard gaan in 1 week.

Ik dacht altijd dat je hoogzwanger was in de laaste 2 maanden
    van je zwangerschap. :(
    Ik kreeg trouwens zondag 2x de vraag of ik zwanger was van
    een 2ling:$ ze vonden mijn buik zo groot namelijk ;)
    Ik zei als er er 2 inzitten dan hebben ze wel heeeeel verkeerd
    gekeken tijdens de echo's, en heb vleden week nog een
    echo gehad en zag er zeker weten 1 :D

Groetjesss Jetje

17. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
  18. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
  19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lonneke super dat de baby nog is gedraaid!

jettje dat is een aardig buikje zeg ;) manlief zegt ook telkens dat er 2 in zitten want mijn buik is echt wel groter dan bij mijn dochter (maar die was ook klein). Maar goed als er 2 inzitten heb ik een blinde echoscopist ;)

20. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Goedenavond dames,

Heel wat bijgelezen en een hoop gebeurd zag ik.
    Las vooral veel vermoeide meiden. Nog even dames en dan hebben we een mooi wondertje in handen.
    Ik zag dat de rennies waren goed gekeurd :D gelukkig maar. Toch fijn als het werkt.

Op de een of andere manier is mijn lichaam zich aan het aanleren om om de 4 uur wakker te worden. Heel irritant want ik wil slapen! Ook ik heb het gevoel dat ik ineens veel minder kan hebben. Hoef maar te bukken of een bordje weg te brengen of mijn buik voelt heel hard en gespannen.

Vandaag mijn sticker binnen gekregen woei :D de gordijntjes hangen en alles is gewassen en gestreken.

@ Jetje, mooie buik hoor :D. Kreeg gisteren ook van iemand te horen dat ze denkt dat ons kindje dit jaar nog komt of begin van het nieuwe jaar, dus een paar weekjes te vroeg. Ze vond mijn buik ook erg groot dus ze zei gelijk van nou je zal wel een grote meid krijgen of heb je veel vruchtwater? Mij is tot nu toe verteld dat ze gewoon gemiddeld was, maar wel lange benen heeft. Geen idee hoe ze dat nu kunnen meten eigenlijk. Hebben jullie een idee?

Deel Deze Pagina