nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Lees wel iedere keer mee, maar reageer niet iedere keer..
    Vriend is thuis dus ik lees snel even bij en ik sluit weer af.
    Iedereen fijne dagen gehad? ondanks de sneeuw e.d.?
    Wij hebben heulemaal niks gehad haha, hoogstens een cm.

Verder @ hier: Wat ik bij al meer las, moe moe en nog es moe.
    Heb zo'n zin om iets ontspannends te doen.. maar wat?
    Aftellen, nog 6 weekjes.
    Begin vocht vast te houden, dat voelt zo irritant..
    Mwah, al met al, tijd dat het op begint te schieten haha;)

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Herkenbaar Woppie, nog eventjes! Het begint inderdaad nu echt op te schieten..aftellen maar!

Pff hier het idee dat ons meisje toch weer gedraaid is..voel zo veel onder in m'n buik (net zoals toen ze in stuit lag!) Hoop echt dat ik het verkeerd voel en ze gewoon nog met haar hoofdje naar beneden ligt! (of dat het haar handjes ofzo zijn!)

3. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hai,

Hebben jullie de kerstdagen beetje overleefd.
    Ik heb vanacht wel 4 uur achter elkaar geslapen, ik ben helemaal trots. Vrijdags bij schoonfamilie lekker gecourmet. Zaterdag bij mijn ouders gegeten en cadeautjes enzo. En zondag naar vrieden. Hier hebben we ook lekker gegeten. Heb wel gisteren heel rustig aangedaan. Nu gewoon maar even weer relaxen enzo.

De klachten zijn niet over en heb nog veel pijn. De pilletjes werken jammer genoeg niet.
    Iedereen een fijne dag en tot snel.

Liefs riv.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @kerst: was wel leuk hoor. Eerste kerstdag bij mijn ouders, mijn moeder had een 5 gangen diner gemaakt en we hebben kados gedaan. 2e kerstdag was ik alleen met mijn dochter want man moest werken dus hebben we lekker in pyama met haar nieuwe speelgoed gespeeld.

lonneke: nou heb het zelfde gevoel wat betreft gedraaid zijn. Bij mijn dochter voelde ik altijd een bolletje boven mijn navel dat was haar hoofdje en nu voel ik dat ook steeds terwijl de baby al vanaf 24 weken met zijn hoofd naar beneden ligt... ben echt bang dat ie gedraaid is, nou ik moet volgende week naar de gyn dus dan zal ik het wel vragen...

Mijn man heeft een programmaatje voor op zijn iphone gedownload: labor mate, daarmee kan je makkelijk weeen bijhouden enzo. Ik vind het wel grappig dat ie dat ging downloaden haha, hij telt ook af naar de uitgerekende datum dus vanmorgen riep ie: nog precies 8 weken! Terwijl ie er daarvoor helemaal niet zo mee bezig was hihi...

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv: Fijn dat ook jou kerst geslaagd was. Jammer dat de pilletjes niet werken en je nog veel pijn hebt:( Sterkte!

Debby: Ik hoop voor je dat je gevoel niet klopt dan;) Dat hoop ik hier voor mezelf ook haha! Moet maandag weer naar de VK.
    Leuk dat je mannetje zo meeleeft nu en lekker aftelt! Heerlijk toch?

Hier: Weer veel last van m'n bekken, dus probeer vandaag wat rustig aan te doen, ondanks dat ik graag wat klusjes in huis nog gedaan wil hebben.

6. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Hier volgens mij een ingedaalde baby, mn buik zakt ineens..
    Het mooie zwangere is er wel wat af geloof ik haha..
    Verder met de kerstdagen kerstavond kerstborrel van vriend zijn werk, eerste kertdag gourmetten met mijn ouders, 2e kerstdag eten en bowlen met schoonouders, schoonvader was namelijk jarig.
    Leuke hobby, bowlen, als je al last hebt van je bekken.
    Ik moest en zou meedoen, en ik heb het geweten haha.
    Maar.. ben wel 2e geworden, kon alleen erna bijna niet meer lopen.

7. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda en @L0nneke: Het geeft inderdaad wel rust dat het klusbedrijf niet meer over de vloer komt en er met de afwerking is begonnen.

@manda: Ook ik begin ietwat vocht vast te houden. De kleintjes drukken nu aardig op onze bloedvaten. Heb je er verder geen klachten bij?

@L0nneke: Zo op het laatst lijkt alles wel een wereldreis, haha! :D Gisteravond nog lekker gerelaxed met manlief op de bank?
    Krijg je een echo bij de vk om te zien hoe de kleine meid ligt?

@Woppie: Geniet van de vakantie samen met vriendlief...... zp kan wel wachten! ;) Iets ontspannends? Een gezichtsbehandeling, massage, pedicure, manicure, bioscoop?!

@riv: Fijn dat je een paar uurtjes slaap hebt kunnen pakken. Wel balen dat die pillen niet werken. Ga je nog een keer terug naar de homeopaat?

@debby82: Tweede kerstdag klinkt helemaal goed, zo ontspannen samen met je dochter! Humor van dat iPhone-programma en ook lief dat je man op deze manier laat zien dat hij er wel degelijk mee bezig is.

Jippie, de eerste beitslaag zit erop! Morgen de tweede laag en dan hopelijk vrijdag de laklaag.
    Het dialysecentrum heeft ons niet heel veel nieuwe informatie gebracht. Veel weten we helaas al door verhalen van anderen (mijn neefje heeft twee jaar geleden een niertransplantatie ondergaan, een kennis van mijn moeder heeft korte tijd gedialyseerd en onlangs een cross-over transplantatie gehad en een vriend van mijn schoonmoeder heeft eveneens gedialyseerd en ook een donornier ontvangen) en het internet.
    Mijn moeder is voorlopig goedgekeurd! :) Ze wordt nu verwezen naar het academisch ziekenhuis, waar de transplantatie wordt uitgevoerd. Het kan zijn dat ze daar nog aanvullend onderzoek willen doen. Medio volgende week heeft die vriendin haar gesprek bij de internist-nefroloog. Zij is mogelijk een geschiktere donor vanwege haar bloedgroep.
    Gistermiddag ook nog even kort gesproken met de internist-nefroloog. Verwachting is dat we op z'n vroegst medio 2011 voor een transplantie komen te staan. De hoop is dat Kovu-man het tot die tijd redt zonder dialyse......
    Overigens vannacht weer belabberd geslapen. Mijn neus zat dicht en ik heb een druk boven mijn ogen. Vanmiddag ga ik tegelijk met Nils op bed liggen, zodat mijn lijf in ieder geval wat tot rust kan komen.

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Trouwens, mijn schoonbroertje heeft vorige week aangegeven ook onderzocht te willen worden, maar hij mag nog niet van de internist-nefroloog. De arts ziet hem als een potentiële donor in de toekomst, vanwege het leeftijdsverschil tussen Kovu-man en zijn broertje. We begrijpen de arts volledig en zijn wederom sprakeloos dat er iemand overweegt een nier af te staan...... Deze drie personen lijken het als vanzelfsprekend te ervaren dit te willen doen, maar wíj zien dit als een enorm groots gebaar!!!!!! Het zou ons de kans geven op een 'normaal' gezinsleven en uiteraard voor Kovu-man een betere levenskwaliteit.

9. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @kovu, Wat een super nieuws allemaal. Zo mooi om te horen dat er ook nog een hoop goeds op deze wereld gebeurd. 2011 wordt helemaal jullie jaar. Duimen dat alles zo snel mogelijk in werking kan worden gezet.

Ik lees dat veel meiden ook weer erg veel last hebben van slaapgebrek en bekkenpijn. Voor allemaal een dikke knuf!

@hier, Zo moe! Het worden nu echt hazen slaapjes en alles doet pijn. Ik merk dat ik steeds vaker last begin te krijgen van harde buiken. Probeer dan ook zoveel mogelijk te rusten. Maarja het huishouden gaat ook door. Morgen weer naar de verloskundige dus even kijken wat zei allemaal te zeggen heeft.

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Woppie: Je bent er dus flink tegenaan gegaan met kerst;) En baby al ingedaald? Hier volgens mij nog niet.

Kovu: Wat een nieuws allemaal zeg! Hoop dat er snel transplantatie plaats kan vinden en dialyse je man bespaard wordt. En ga maar lekker op tijd naar bed als je zo moe bent, laat je lijf maar ff lekker tot rust komen:)
    En krijg idd weer een echo om te kijken of onze meid nog 'goed' ligt..pff, ben d'r bang voor. Maar we hebben nog even tot maandag;)

Vandaag weer veeeeel te veeeel gedaan. Volgens mij begin ik nesteldrang te krijgen;) Mijn lijf doet nu zo'n pijn, bah! Eigen schuld dikke bult dat dan weer wel..
    Vanavond even niks.

11. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Is weer een paar dagen terug dat ik hier was.
    Kerstavond bij mijn schoonouders gaan eten. Wat was het glad zeg! Mijn man was met een collega meegereden en dus al in Veghel. Ik zou dan 's middags komen. Was al paar keer met de auto vast komen te staan, dat je niet voor of achteruit komt door de dikke laag sneeuw.
    Mensen mee moeten duwen.
    Onderweg de weg afgereden, de berm in. Wat was ik geschrokken!!
    Nu is het veel beter op de weg.
    1e kerstdag bij mijn ouders gegeten, en 2de kerst met zijn 2-en thuis. Gisteren en vandaag waren we weg, nachtje hotel.
    Nog naar de sauna gegaan (mocht van gyn, maar niet alles natuurlijk), maar was toch geen aanrader. Pffff wat zwaar nu zeg! We zijn rond 16 uur al naar huis gegaan. (Terror Jaap stond trouwens ook aan de balie om naar de sauna te gaan)
    Wat ben ik nu stuk!!

12. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    #392 Woppie, 28 dec 2010
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
    Wow, net weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat het echt nog maar 6 weken is..
    Zat net even wat na te denken, tja daar kun je beter nu niet aan beginnen.
    Maar met mijn dochter lag ik met 35 weken, dat zou dus volgende week zijn, al in het ziekenhuis.
    En ben met 36 weken bevallen.
    Al met al.. mag ik wel eens aan de slag gaan.
    Moet nog wat dingen doen, wassen e.d. alles klaarzetten.
    Rommel opruimen, maar het komt er niet echt van haha.
    Moet nog tassen klaarzetten.
    Erkennen van de ongeboren vrucht, hoeft met de tweede toch niet?
    Tenminste als ik het goed geregeld heb.
    Als ik bedenkt dat als het raar gaat mn kindje er over 2 weken al kan zijn.. brr..
    Heb er heel erg zin in, maar het gaat wel heel erg snel.
    Ik denk maar dat ik zeeën van tijd heb.
    Valt een beetje tegen dus..

13. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ach, morgen maar eens een lijstje maken wat je moet doen, en gewoon doen en afstrepen.
    Dan komt het vast goed toch?

14. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Achja, moet vast wel lukken.
    Maar krijg gewoon het overzicht niet.
    Heel raar.. heb ook helemaal nog niet het idee dat ik al zo ver ben.
    En van de andere kant, vind ik het nu veel zwaarder dan met mijn dochter, in dat opzicht merk ik het dan wel weer..

15. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hier effe een foto van mijn buik met 33 weken...

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Woppie, proberen met een lijst te werken en reeel proberen te plannen wat je op een dag gedaan wilt hebben.

Riv, mooie buik!

Hier vandaag rustig aan, gisteren veel te veel gedaan en dat merk ik nu..helaas! Auwauw:(

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    woppie ik heb precies hetzelfde gevoel. Mijn dochter is met 34+4 geboren en met 32+6 lag in het zkh. Maar heb nu ook niet echt het gevoel dat ik zo ver al ben...
    Moest jouw dochter in de couveuse?
    En waarom is ze vroeger geboren?
    Deze keer gaan we allebei de 37 weken minimaal halen!

Wij werken wel met een lijst...
    Onze kast is nu eindelijk geschilderd en dat is fijn. Morgen is ie hopelijk af want dan ga ik hem behangen...
    Als dat af is kunnen we van het weekend plintjes leggen en is de kamer zo goed als klaar. Alleen wat versieringen dan nog maar dat heeft geen haast.
    Dan kan ik alles gaan wassen want mijn man wil zijn nieuwe strijkbout uittesten :D

18. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hey dames,

Wat een dag was het vandaag, niet te geloven.
    Vanmorgen moest ik naar de verloskundige voor controle. Ik gaf aan dat ik me toch niet zo lekker voel en veel last had van harde buiken enzo. Bloeddruk was ok 120/90 normaal heb ik 120/70. Hartje van de baby klopte ook goed. Toch vertrouwde ze het niet helemaal en heeft het ziekenhuis gebeld of ik langs kon komen voor onderzoek naar zwangerschapsvergiftiging. Nou daar schrok ik toch wel heel erg van. Gelijk vriend gebeld en die is naar het ziekenhuis gekomen, helemaal overstuur natuurlijk het arme schaap. Door alle stress had ik blijkbaar maar met een half oor geluisterd en ben ik naar de verkeerde afdeling gegaan. Vond het al zo raar dat ze niks wisten want er was gebeld. Bloed geprikt en wij maar wachten. Toch nog even de verloskundige gebeld want het zat me niet lekker dat niemand wat wist. Bleek ik gewoon op de verkeerde afdeling te zitten. Wij gelijk naar de goede gegaan en ja hoor daar verwachtte ze me wel. Werd meteen aan banden gelegen en mijn urine werd gecheckt. Daar zat een klein spoortje eiwit in, maar niet schadelijk. Ook nog even gekeken naar een blaasontsteking maar ook dat was goed. Al met al was alles goed met de baby en met mij. Heb alleen wel regelmatig last van harde buiken. Ze heeft ook nog even gevoeld of ik al ontsluiting had, maar dat had ik nog niet. Nu moet ik vrijdag terug komen voor mijn bloeddruk en dan weer verder bij de verloskundige.
    Maar jeetje wat zijn wij geschrokken zeg. Was zo bang dat er iets mis was met de baby. Ben wel heel blij dat alles is nagekeken en dat ze zo snel actie onder namen.

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Pfff Manda, wat een dagje! Schrikken zeg..gelukkig is alles goed.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    schrikken hoor manda... 90 is wel echt op de grens van te hoog... hopelijk gaat ie nog omlaag!

Deel Deze Pagina