nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond meiden,

Had een paar avonden geen fut om te reageren.
    De kerstdagen zijn we goed door gekomen ook met de
    schoonfamilie enzo. Heb wel een paar keer op mijn lip
    gebeten als je begrijp wat ik bedoel ;);)

manda@ kan me voorstellen dat je bent geschokken.
    Gelukkig viel het mee en goed dat ze het nog een keertje
    extra controleren. Sterkte.

debby82@ wat fijn dat je man de nieuwe strijkbout wil
    uitproberen. Dat zou elke man moeten doen;)

L0nneke@ rustig aan he. Ik ken het wel je doet snel
    te veel. Sterkte.

riv@ mooie buik hoor :)

Woppie@ als je niet getrouwd ben dan moet je wel de ongeboren
    vrucht erkend worden.
    succes en sterkte met wat je nog moet doen. En de tijd gaat
    sneller dan je denkt ;)

smartie1980@ vervelend zeg dat je een paar keer vast
    heb gestaan met de auto. Had ik laatst ook en niemand
    die me kwam helpen he :$
    Heerlijk een sauntje, jij blij dat je optijd weg was ;)

kovu@ wat goed nieuws allemaal. Hopelijk kan er snel tot
    actie over worden gegaan. Sterkte er mee.

Vandaag is er een echo gemaakt en ben bij de gyn langs
    geweest. Tijdens de echo kwam er uit dat ik te veel vruchtwater
    had en dat de kleine een beetje aan de grote kant is.
    De bloeddruk was ook wat hoger 154/85 en ben 3 kg aangekomen
    in 2 weken :$ ondanks mijn dieeet.
    Ben door gestuurd naar de internist want de gyn vond de
    suikers iets aan de hoge kant.
    Moet nu elke week naar het ziekenhuis voor ctg + gyn.
    De kleine wordt gehaald met een keizersnee. Dit omdat het weer
    een groot kind word en ze niet een herhaling willen van de vorige
    bevalling waarbij ik met spoed een keizersnee kreeg.
    De datum is wel geprikt maar kan nog veranderen.
    Morgen naar de internist ben benieuwd wat zij tezeggen heeft.
    Hele fijne avond allemaal.

Groetjesss Jetje

2. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    @Jettje: Weten ze ook hoeveel het kindje voorloopt?
    Mijn suikerverhaal word verder niks mee gedaan, maar ik hoor overal verhalen dat als de waardes in een dagcurve 1 of 2 x te hoog zijn dat er al maatregelen getroffen worden.

Ohja, en wat betreft de erkenning, dacht dat dat met een 2e niet hoefde, dat dit geregeld werd met de geboorte bij de aangifte..
    Maar anders zal ik morgen voor de zekerheid es even naar het gemeentehuis bellen.

@Riv: Mooie buik!

@manda: wat zul jij geschrokken zijn, zo liggen gezond en ziek zijn wel heel dicht bijelkaar. En kom je zomaar van niets in iets terecht.

@Debby: Onze dochter heeft een week in de couveuse gelegen ze is met spoed overgeplaatst naar Groningen omdat ze een infectie aan der longetjes had, na een week mocht ze weer naar Heerenveen en in een gewoon bedje. Paar dagen later was ze ook weer thuis.
    Ik ben te vroeg bevallen omdat ik zwangerschapsvergiftiging had.
    Ben precies met 36 wk bevallen, en alles ging redelijk goed totdat dochter een infectie kreeg vlak na of tijdens de geboorte.
    Zou ingeleid worden, maar hartslag van dochterlief zakte bij elke wee, dus toen spoedkeizersnee met alle toeters en bellen.
    Hoop echt niet weer op herhaling, vroeg bevallen prima, maar niet te vroeg en hopelijk niet weer met een keizersnede.

3. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Manda,
    Heel veel succes. Dat is zeker dan effe schrikken he.
    Ik wens je succes en doe lekker rustig aan'.

dikke knuf voor jou...

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jettje spannend zeg, jij weet nu gewoon in principe al wanneer je kindje geboren gaat worden... nu kan je dus echt gaan aftellen!

woppie dat klinkt toch wel ernstig van je dochter... gelukkig is alles goed gekomen. Mijn dochter is na 2 weken naar huis gekomen (dus toen ze eigelijk 36+4 was) ik vraag me altijd af vanaf welke termijn een kindje niet meer in de couveuse hoeft. Of bekijken ze dat per kind?

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Jeetje zeg...

Volgens mij bekijken ze het per kindje toch? Hoeveel weegt ie, kan ie goed op temp blijven, eet ie goed, etc.

6. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Volgens mij kijken ze dat inderdaad per kindje, dochter hoefde eerst ook niet in de couveuse maar door die infectie e.d. dus wel, kwa gewicht en temp. zat ze wel mooi.

7. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nou woppie dat lijkt me inderdaad ook eng om mee te moeten maken. Hoop dat nu alles gewoon goed blijft gaan.

@hier, beetje van de schrik bekomen. Was een vrij heftige dag gisteren en was dan ook dood op. Ik probeer nu maar het voordeel ervan in te zien. Met onze kleine meid gaat het super en ze hebben niks kunnen vinden. Vraag me dan alleen af waar die harde buiken dan vandaan komen. Volgens de meter had ik er regelmatig 1 om de 3 a 4 minuten, dan was het weer even rustig en dan kwamen ze weer. Nou ja morgen nog even terug voor mijn bloeddruk en dan volgende week weer naar de verlokundige.
    Vriendlief was zodanig geschrokken van alles dat hij sinds we weer thuis waren gekomen mij helemaal aan het vertroetelen is. Kusjes op mijn buik, alles uit handen nemen. Twintig keer zeggen dat hij zoveel van me houd. Heel schattig allemaal. Vond het zo zielig hij was zo bang dat er iets met ons zou gebeuren.

8. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag dames,

Nou vandaag weer een paar uur in het ziekenhuis door gebracht.
    De internist vond het toch beter als ik met insuline zou beginnen :(
    Ik moet nu 4x insuline spuiten en daarnaast 7x mijn bloedsuikers
    controleren:$ ik voel me nu al een junky ;)

manda@ hoe was je bloeddruk? wat lief van je mannetje dat
    hij je zo aan het vertroetelen is. Kan me voorstellen dat hij
    zo geschokken is.

Woppie@ heftig verhaal de geboorte van jullie dochter,
    hopelijk gaat het beter tijdens deze bevalling en blijft
    deze kleine nog even zitten.
    Ze hebben niet gezegd hoever de kleine voor loopt,
    wel heb ik veel vruchtwater en dat is niet goed.
    Dit komt omdat de kleine veel in het vruchtwater plast.

debby82@ ja ik weet wanneer de kleine geboren word maar het
    kan nog veranderen. Ik dacht dat ze met 38 weken gehaald
    zou worden maar de gyn heeft een datum bepaald waarbij
    ik meer tegen de 39 weken zit ;)

Hele fijne middag allemaal.
    groetjesss jetje

9. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ow bah Jetje. Dat is geen goed nieuws :( Wat veel zeg 4 keer spuiten (of is dat normaal) bah bah bah hoop dat je nog een beetje kan genieten van je zwangerschap.

10. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    @Woppie, je loopt maar een paar dagen op me voor en ook wij moeten bevallen in Heerenveen. Wie weet komen we elkaar tegen daar!

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jettje: Wat vervelend nieuws, 4x spuiten..echt veel (of ligt dat aan mij?) En spannend dat je 'weet' wanneer de kleine waarschijnlijk geboren zal worden.

Manda: Hoe gaat het bij jou nu? Snap dat je mannetje geschrokken is, wel lief dat hij je nu zo vertroetelt.

Woppie: Zo wat een heftige bevalling van je dochter, hoop niet dat je dat nog eens mee moet maken, bah!

Hier weinig nieuws, vandaag niet te veel gedaan én het is gelukt! Ben trots op mezelf haha. Zo meteen bezoek, dus wel een 'druk' avondje.

12. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Lonneke, heerlijk een lekker rustig dagje. Fijn dat het goed gaat.

Vandaag ook geprobeerd beetje rustig aan te doen, maar ook wij kregen vanavond bezoek en dan krijg ik altijd zo`n drang om alles extra schoon te maken. Dus op mijn manier toch nog iets gedaan. Vandaag ook maar even de ziekenhuis tas ingepakt. Mocht het zo zijn dat er weer wat is dan staat die klaar. Morgen nog even naar het ziekenhuis voor bloeddruk controle en dan hoop ik dat alles goed is.

Nu lekker mijn bedje in en rusten.

13. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    He dames,

Al de hele dag harde buiken en had vanavond ook weer last van weeen. De harde buiken voelen ook niet echt prettig. Gaat ook gepaard met lage rugpijn. Nou ja nu maar lekker weer op bed liggen en hopen dat het weer wat wegtrekt en een beetje kan slapen.

Liefs riv

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Manda: Hoop dat je bloeddruk oké is en je dan een fijne jaarwisseling kunt hebben.

Riv: Heb je een beetje kunnen slapen?

Hier vandaag behoorlijk buikpijn gehad, bleef lang aanhouden, maar met een warme kruik uiteindelijk wel weggetrokken. Gelukkig.
    Vandaag een drukke dag, zie er best tegenop. Ach ja, hopelijk wel een leuke jaarwisseling!
    Voor iedereen alvast 'n knallend 2011!

15. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hai Lonneke,

Hier de hele nacht niet geslapen, heb boekje gelezen enzo.
    Ach ja het is niet anders he het hoort vast bij de laatste 6 weken. Het komt gelukkig nu wel dichtbij. Doe jij ook maar lekker rustig aan. Een fijn uiteinde en geniet ervan.

Liefs suus

16. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Kom net van het ziekenhuis. Bloeddruk was weer in orde. 120/80 dus netjes. Ze hebben voor de zekerheid nog even een ctg scan gedaan en ook dat zag er netjes uit. Blijf alleen heel regelmatig last houden van harde buiken. Maar zolang de baby er geen last van heeft was er niks aan de hand. Ga nu weer terug naar de verloskundige, maar moest alles heel goed in de gaten houden. Als ik me al iets anders voel dan normaal moet ik gelijk de verloskundige bellen. Vannacht best vervelend geslapen. Werd wakker met hartkloppingen en krampen. Had erg last van harde buiken en was duizelig. Dit wel meteen aangegeven in het ziekenhuis. Vandaar dat ze nog even een scan hebben gemaakt.

Dames ik wens jullie alle een hele fijne jaarswisseling en op naar 2011.

17. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Zo alweer de laaste dag van 2010.
    Wat is dit jaar toch weer snel gegaan voor mij gevoel.
    Het voelt nog als gisteren dat ik er achter kwam dat ik
    zwanger was ...hihihihihi...

manda@ fijn dat je bloeddruk goed was. Vervelend die harde
    buiken, doe rustig aan.

riv@ vervelend voor je dat je zo slecht slaapt. het hoort
    zeker bij de laaste 6 weken, teminste ik niet anders dat
    mensen slecht slapen. Sterkte er mee.

L0nneke@ op zich valt het wel mee de hoeveel keer spuiten.
    Het gaat om de hoeveelheid die je spuit. en ik moet niet 4 x
    maar 3x insuline spuiten (foutje van mij sorry)
    Alleen het 7x bloedsuikers controleren dat vind ik zo
    vervelend. Ze voorspellen nu al dat ik een kind
    van meer dan 8 pond krijgt. Eerst zien dan geloven.

Voor een ieder een hele fijne jaarwisseling en een heel goed en gezond 2011 toegwenst:D

Groetjesss Jetje

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Nog even snel voordat het bezoek arriveert hier. Heb vanmiddag nog even op bed gelegen omdat ik anders bang was dat ik de nacht niet ga redden. Heb uiteindelijk 'n uurtje geslapen, dus was wel lekker.

Riv: vervelend dat je niet hebt kunnen slapen, hoop voor je dat het vannacht wel lukt! Of heb je vanmiddag nog even een tukje kunnen doen?

Manda: Fijn om te lezen dat weer alles goed was. Wel vervelend dat je zoveel last houdt van harde buiken.

Jettje: Zoals je zelf al zegt, eerst zien dan geloven;) Hoor zo vaak van mensen.."ze voorspellen een kind van meer dan 8 pond", maar vaak valt het ook mee. Dus wie weet ook bij jou. En die bloedsuikers prikken, lijkt me inderdaad ook vervelend.

Nou meiden, fijne jaarwisseling!

19. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Manda, vervelend die harde buiken. Kan je een beetje herleiden waar het vandaan komt? Stress, te veel doen, blaasontsteking?
    Ik heb sinds kort ook vaak harde buiken, maar heb ook een blaasontsteking (heb al 5 kuurtjes gehad, en ga maandag kweek inleveren).

Riv, ja ik slaap ook heel slecht. Vervelend he. Kun je overdag wel eens een dutje doen?
    Ik probeer soms overdag wat bij te slapen.

Iedereen fijne jaarwisseling!!

20. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    #420 Kovu, 31 dec 2010
    Laatst bewerkt: 31 dec 2010
    Zó...... dat was even flink bijlezen! :D

Allereerst,
    VOOR 2011 VEEL LIEFDE, GELUK EN EEN GOEDE GEZONDHEID GEWENST!

@smartie1980: Akelig zo'n schuiver op de weg. Gelukkig zijn jullie weer veilig thuis gekomen!

@Woppie: Heb je ook het idee dat het nu met een tweede allemaal dubbel zo snel lijkt te gaan?
    Moeten jullie dit keer weer erkennen?
    Heftig bevallingsverhaal, hopelijk wordt jullie dit keer die ellende bespaard......

@riv: Mooie buik, riv!
    Het blijft rommelen bij jou. Vertel je kleintje maar dat hij nog eventjes veilig bij jou in de buik mag blijven zitten.

@L0nneke: Eergisteren ook écht rustig aan gedaan? ;)

@debby82: Dat zal een lekker gevoel zijn dat de kast af is! Ben je inmiddels begonnen met het behangen ervan?

@manda: Kan me goed voorstellen dat de schrik er even flink in heeft gezeten deze week. Probeer echt je rust te nemen en eventueel wat extra hulp in te schakelen. Gelukkig doet de kleine meid (en haar mama) het goed!
    Super om te lezen dat de bloeddruk weer in orde was.
    Is vriendlief inmiddels bekomen van de schrik?

@Jettje: Hoe sta je tegenover deze keizersnede? Heeft het ziekenhuis de datum bepaald of in overleg met jullie?
    Balen dat je insuline moet gaan spuiten. Sterkte!
    Die voorspellingen van het geboortegewicht daar moet je je maar niet al te veel van aantrekken. De gynaecoloog die ik indertijd bij Nils had vertelde ons dat er bij die schattingen een foutmarge is van 5-10% en dat is best veel bij zo'n kleintje. De gynaecoloog dacht toen dat Nils ongeveer 3750 gram zou wegen en hij woog 4105 gram bij de geboorte!

Woensdagochtend met mijn mama gaan winkelen. Jeetje, dat was pittig! Deze week sowieso al veel last van mijn bekken. Door de verkoudheid slaap ik slecht, wat daar vervolgens weer z'n weerslag op heeft. Vandaag echter toch nog even het dorp in geweest, omdat ik weer wat dingen van mijn to-do-list wilde afstrepen. Mijn mama is wel even komen helpen met de weekboodschappen, zodat ik die niet hoefde te tillen. De schat!
    Gisteren heeft Kovu-man zich weer versproken met de naam, haha! :)
    Verder is de vloer vandaag gelakt! Het stucwerk is bijna droog, dus daar kan volgende week voorstrijk en latex op!
    Komende maandag controle bij de gynaecoloog (34;2 wk). Laatste keer was met 29;3 weken. Met de naderende bevalling wil ik graag nog een en ander bespreken, zodat we hopelijk een herhaling van de vorige keer kunnen voorkomen (30+ uur, keizersnede, anaesthesie die niet goed werkte, opname Nils medium care zes dagen).

Nou, bij deze dan eindelijk ook een buikfoto van mij! (deze is gemaakt door de fotograaf met 31;5 weken)

Deel Deze Pagina