nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Riv, wat een prachtige foto :D Leuk om een gezicht bij de naam te zien.

@Lonneke, vervelend dat je bloeddruk weer zo hoog is. Hopen dat het vanavond allemaal weer een beetje gezakt is en je weer lekker naar huis kan.

@Jetje, jij ook sterkte vandaag in het ziekenhuis. Ik hoop dat ze de datum kunnen aanpassen voor je. Leuk idee trouwens voor je geboortekaartje.

@Debby, heerlijk he dat gevoel dat alles klaar is. Ik vond het ook een erg prettig idee dat als ze zou komen alles gewoon klaar is. En heerlijk dat je man de strijk doet :D

@Smartie, je bent er bijna :D ook jij bijna klaar in huis.

@Kovu, hoe is het nu thuis? Als het goed is werd deze week toch de boel afgeschilderd? Fijn dat er eindelijk een einde in zicht is betreft de verbouwing.

@Woppie, kan het me voorstellen dat je er klaar mee bent. Hier idem. Heel vervelend dat je zoveel vocht vast houd. Klaag maar lekker hoor. Je hebt het zo te lezen niet makkelijk. Laten we dan maar hopen dat je baby snel komt :)

@hier, het is nog steeds angstvallig rustig ;) Ben al aardig gewend aan het hoge bed en het is echt heerlijk uitstappen. Gisteren, de hele dag misselijk geweest. Had erg last van mijn maag en darmen Moet wel bekennen dat we de afgelopen weken soms wel erg ongezond en vet hebben gegeten. Vooral kerst en oud en nieuw. Misschien dat mijn maag daar nu een beetje gevoelig voor is. Vanmorgen had ik best wel last van mijn buik. Leek wel als of ik spierpijn had. Het waren echt van die trekkerige steken zeg maar. Geen idee wat het was, maar het was na een half uurtje weer weg. Mijn vriend is nu erg over bezorgd en vind dat ik de verloskundige moet bellen omdat ik zo misselijk ben. Nu is dat wel een beetje bijgetrokken. Probeer kleine porties te eten en vooral gezond! Ik wil natuurlijk ook niet elke keer voor niks bellen :) vooral omdat het nu weer beter gaat.

2. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @debby82: Kun je op korte termijn terecht bij een van de bekkentherapeuten?

@jettje: Vannacht beter kunnen slapen? Heeft de kleine zich weer wat meer laten voelen? Inmiddels een keuze gemaakt wat betreft het geboortekaartje? Leuk, jij gaat ook zelf 'knutselen' aan de geboortekaart. Ik ook! Is/was leuk om te doen. Zelf hebben we goede ervaringen met kaartje2go. Succes vanmiddag in het ziekenhuis!
    Het voelt meer als overleven op dit moment. Iedere avond zijn we weer blij als de dag erop zit en 'm redelijk zijn doorgekomen. Doordat er vrij veel op mijn schouders terechtkomt heb ik weer veel meer bi-klachten en inmiddels ook last van mijn onderrug door de groei van de buik.

@L0nneke: Hoe was het gisteravond in het ziekenhuis?

@riv: Mooie foto! Inderdaad leuk om een gezicht bij de naam te hebben. Dacht eigenlijk dat je korte bruine haren zou hebben! (vraag me niet waarom, hihi)

@smartie1980: Ook al was het in jouw beleving niet lang, toch goed dat je bent gaan zwemmen en de ontspanning hebt opgezocht!
    Op het geboortekaartje hebben wij verticaal, helemaal rechts op de rechter binnenzijde, een tekstbalk gezet met daarin de tekst: 12 februari - 12.00 uur - 3500 gram - 50 centimeter Niet al te veel poespas dus.
    Goed dat je me helpt herinneren aan de lamp...... maar eens bellen of de onze inmiddels binnen is.

@Woppie: (((knuffel)))
    Bevallingsplan heb ik al een hele tijd geleden besproken. Gynaecoloog heeft het laten scannen, zodat het voor alle betrokkenen t.z.t. opvraagbaar is. Bij iedere controle zegt hij ook dat ik personeel er op moet wijzen dat er een plan ligt! :)

@manda: De misselijkheid is weg? Anders toch even bellen!

De schilder is nú bezig met het lakwerk. Ik ga zometeen nog even aan die opdracht werken (bijeenkomsten vinden plaats in februari en maart, dus mijn collega moet dan wel over de hand-outs kunnen beschikken, haha). Mijn schoonmoeder kan ieder moment arriveren, komt wat helpen in huis en met Nils.

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Aaargh, heb vandaag even een lijstje gemaakt van dingen die we nog moesten doen. Dacht dat we er bijna waren!
    Blijkt toch een heeeeele lange lijst te zijn. Haha.
    Moet niet perse gebeuren voor de baby hoor. Kamer is klaar, alles is gewassen enzo.
    Maar voor je eigen gevoel wil je alles af hebben (denk aan dingen als auto wassen, wieltjes onder de box schroeven, alle gordijnen wassen, etc.) Nu dus lijst gemaakt, en dan kan ik alles gaan afstrepen haha.

Manda, wat vervelend dat je wat misselijk bent. Misschien liggen de billetjes precies tegen je maag?
    Ik ben ook nog steeds misselijk met overgeven hoor, maar is gewoon nooit overgegaan van het begin. Ligt ook wel aan wat je eet idd. Hoe gezonder, hoe beter je maag het kan hebben.

Kovu, fijn dat de schilder bezig is. Wat voor opdrachten? Voor werk of zit je op school?
    Heb je al verlof, of begint die bijna?

4. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Smartie, je maakt de lijst dus langer dan nodig hahaha. Ik ken het wel hoor. Het liefst zou ik hier nog een enorme grote schoonmaak willen houden, maar ik weet dat het niet haalbaar is. Daarom doen we elke keer wat.

@Kovu, wat fijn dat ze nu aan het lakken zijn.

Ik ben vandaag heel bewust met mijn voeding bezig. Even kijken of dat helpt tegen het misselijk zijn. Vanmorgen vroeg 2 boterhammen en wat optimel. Als tussendoortje een appel, daarna weer 2 boterhammen en net weer een appel. Ook geregeld water gedronken en thee zonder caffeine. Ben wel iets minder misselijk dus dat is een goed teken. Het zou inderdaad goed kunnen dat ze met haar billen tegen mijn maag ligt. Sowieso heb ik wel snel last van mijn maag en darmen als ik een tijdje achter elkaar ongezond eet dus ik denk dat dit echt een combinatie is geweest. Dus nu weer even goed opletten met eten.

5. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ha ha ja ik ben ook benieuwd naar jullie gezichten.
    Ha ha kom maar op.
    En bedankt he.

6. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    We kunnen inderdaad wel even een fototje plaatsen.
    Mits iedereen bekend wil worden natuurlijk.
    Ik zal even eentje zoeken..
    Deze is met mn dochter.. :)

7. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ahh woppie wat een leuke en lieve foto :D
    Ik zal morgen even kijken voor een foto ik ben nu verbannen naar de laptop.

8. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Dochterlief zwaait altijd naar de webcam.. ;)

9. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond allen,

Ik zal meteen even een foto plaatsen :D
    Helaas zit mijn zoontje nooit stil achter de cam :p
    Bekijk bijlage 120504

10. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ben ik weer :p
    Alles was gelukkig goed in het ziekenhuis. CTG zag er netjes uit.
    Ik had tegen de verpleegkundige gezegt die er bij zat dat ik het
    niet zag zitten om door te lopen tot 39 weken.
    Zij heeft toen met de gyn die dienst had overlegt of het met 38 weken kon.
    Dit was volgens de gyn geen probleem zij heeft het in
    mijn status vermeld, nu moet ik het alleen nog woensdag tegen
    de gyn zeggen die ik dan heb. Hopelijk heb ik dan volgende week
    dinsdag of woensdag mijn kleine meid in me armen.:D

Kovu@ wat fijn dat je schoonmoeder komt helpen met Nils en
    het huis. Mijn moeder komt een paar keer per week ook om
    te helpen.
    Helaas ben nog steeds bezig met kaartje :$ moet nu wel echt opschieten ;)
    vervelend dat je weer zo een last heb van bi-klachten en je onderrug. sterkte er mee.
    Ik vind het echt kanp hoe je het vol houd met de verbouwing enzo.(((knufff)))

Lonneke@ hopelijk waren de controlles goed in het ziekenhuis
    en zit je weer thuis.

Woppie@ leuke foto van jou en je dochter.

manda@ fijn voor je dat de misselijkheid wat minder is geworden.
    Hopelijk heb je er morgen geen last meer van.

smartie1980@ sterkte en succes met de volgende lijst.;)

Ik ga weer verder met het geboortekaartje want als de kleine
    echt volgende week kom heb ik nog maar weinig tijd.
    Kom er trouwens vandaag achter dat ik nog geen luierthuis heb :$.
    Weet iemand waar ik een leuke kan kopen :D:(

Groetjesss Jetje

11. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Jetje, ookal zo`n lieve foto. En wat lijkt je zoontje op jou zeg.
    Wat fijn dat je eerder kan. Heerlijk het idee dat je volgende week je dochtertje in je armen kan hebben Ik ben bijna jaloers hahah. Ik mag wachten tot ze er zelf zin in heeft :p Ik wil ook knuffelen :D

12. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Goedemorgen! Lag al vanaf vijf uur te woelen in bed, misselijk. Zit nu met een glas melk en een banaan achter de computer...... hopelijk helpt dat (nee, dan heb ik het niet over zp ;)).

13. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @smartie1980:
    Toen ik zwanger was van Nils is mijn contract niet verlengd en sindsdien ben ik thuis. Ik ben dus een zogenaamde thuisblijfmama en zelfstandige. Voor mij dus geen officieel verlof.

14. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Hey, wat goed dat de bewustere voeding lijkt te helpen!

@Woppie en @jettje: Wat een leuke en vrolijke foto's van jullie! Iedereen heeft ook zo'n vriendelijk, zacht gezicht. Ik ben nu wel heel benieuwd naar jullie leeftijd, haha!

@jettje: 'k ben benieuwd wat de gynaecoloog woensdag zegt. Anders zijn jij of L0nneke (?) misschien wel de eerste die met hun kleintje kunnen gaan knuffelen?!
    Mijn schoonmoeder was al weer even niet geweest. Was wel fijn dat ik 's middags en in de vroege avond mijn handen vrij had voor de opdracht. Ook werden we verrast met de mededeling dat we de schilder moeten vragen voor het binnenwerk beneden (begin 2009 hebben we nieuwe kozijnen laten plaatsen en die zijn alleen voorzien van een laag grondverf) en een glasplaat voor de open haard moeten bestellen, zodat we komende winter eindelijk profijt hebben van de open haard. Mijn schoonmoeder liep er schijnbaar al een poosje mee...... ze wil graag dat dingen 'af' zijn, zodat we daar geen omkijken meer naar hebben en ons rust brengt in onze leefomgeving. Ze voelt zich erg machteloos in de situatie. Op allerlei gebieden krijgen we hulp geboden, dat is zó bijzonder!
    Heb je het kaartje inmiddels af? ;)

15. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Nils en ik (december 2010):

16. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    ...... en ik ben 34 jaar!

Voor degene die niet wil raden: Ik heb mijn leeftijd in witte tekst geplaatst, dus even bovenstaande tekst selecteren als je tè nieuwsgierig bent! :D

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wat 'n leuke foto's allemaal zeg! :)

Kovu: Heerlijk al die hulp bij jullie van alle kanten! Nog gelukt met het werken aan je opdracht gisteren? Jammer dat je zo vroeg wakker was vandaag, heeft de melk en banaan je nog geholpen?

Jettje: Fijn dat alles goed was en je waarschijnlijk bij 38 weken al je kindje in je armen hebt! :) Wat betreft luiertas, ik heb die van mij van marktplaats vandaan! (een van Oilily)

Verder uhm..weet het even niet meer! Sorry voor de dames die ik vergeten ben :$

Hier gisteravond lang in het ziekenhuis gezeten. Het was er maar chaotisch, ondanks dat ik de enige was op dat moment op de verloskamers :S Er liep een stagiaire verloskunde en een verloskundige rond. Wisten niet goed wat ik kwam doen en moest dus zelf tekst en uitleg geven (wat ik op dat moment echt frustrerend vind omdat ik het vaak zelf ook niet goed weet) CTG was in eerste instantie niet goed genoeg, omdat onze kleine meid blijkbaar lag te slapen. Ongeveer een uur dus aan de CTG gelegen. Bloeddruk van mij zakte enorm weg in die tijd en ik eindigde met een onderdruk van 47.
    Man en ik totaal niet gerust daarop. Voelde me ook duizelig en had het idee dat ik zo 'weg' zou kunnen vallen. Gaven dit aan, maar werd door VK afgedaan als, dat is normaal. (ik had zondag nog een onderdruk van rond de 108!) Toen vroeg de VK of ik nog vervolgafspraken had staan..uhm nee! Ik moest terugkomen van de gyn gisteren en daarna zou weer verder worden bekeken. Oh zegt de VK, ik heb net de gyn naar huis gestuurd omdat het zo lekker rustig is hier. (zucht!) Moest dus wachten want er moest nog overleg gepleegd worden met de gyn. Nu heb ik pas vrijdag weer een afspraak voor CTG en poli afspraak met de gyn.
    Sorry voor het lange verhaal..gisteravond heeft me zo ongerust gemaakt, bah! M'n s-ouders hebben overigens hun bloeddrukmeter hier achtergelaten, zodat ik het in de gaten kan houden. Ene kant fijn, andere kant niet. Doe hooguit 3x p/dag meten nu, maar nu net had ik alweer een onderdruk van 100....

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Nou Lonneke! Wat een rare bedoeling! Kan je vandaag niet bellen met de gyn?

Leuke luiertas, ik blijf die van LIEF! heel leuk vinden. Ze zijn nu in de aanbieding! Wij hebben zelf een luiertas die bij de wandelwagen hoort. Kregen we er gratis bij van de babydump en is neutraal, dus ook voor man geschikt.
    Toch vind ik die van lief leuker, maar ja. Deze hebben we dus al.

19. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemorgen allemaal :)

Zo vandaag een dagje mijn handen vrij. Jarod is naar de opvang en
    pas na half 4 ga ik hem weer ophalen ;)

L0nneke@ vervelend dat het gisteravond zo is gelopen in het
    ziekenhuis. Ik zelf werk in het ziekenhuis en het gebeurt (jammer
    genoeg) dat de vpk niet op de hoogte is waarvoor patienten komen. Heel vervelend voor de patienten.
    Wat vervelend dat je niet echt naar je werd geluisterd door de vpk.
    Ik zou er zeker wat van gaan zeggen tegen de gyn. En als jij vrijdag
    telaat vind voor een afspraak gewoon de poli bellen en dit aangeven.
    Probeer je niet te veel drukt te maken om je bloeddruk( sorry ik heb makkelijk praten ;))
    want dan gaat hij juist omhoog.
    Op markplaats had ik nog niet gekeken ga ik zeker even doen.
    Sterkte en do vooral rustig aan.

Kovu@ wat een leuke/lieve foto van jou en Nils. Je ziet er veel
    jonger uit ;) ( hebben trouwens de zelfde leeftijd ;))
    Hopelijk is de misselijkheid een beetje gezakt.
    Helaas het kaartje is nog niet klaar ben er nog druk mee bezig.
    De voorkant heb ik nu wel alleen de binnekant nog.
    wat fijn dat jullie zoveel hulp krijgen van iedereen. Hopelijk is alles
    snel klaar. Rust hebben jullie zeker nodig straks. Hoe is het met kovu-man?

manda@ ik hoop voor je dat je kleintje snel komt en niet wacht
    tot week 41 ofzo :$;)

smartie1980@ lief is zeker leuk. Ga meteen even kijken daar.

Ik ga weer verder met het kaartje ;)
    Hele fijne dag allemaal.

Groetjesss Jetje

20. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kovu, hele leuk foto. En totaal niet het gezicht die ik bij de naam had verwacht hahah. Fijn dat je zoveel hulp krijgt, vooral van je moeder.

@Lonneke, nou dat is ook geen fijn nieuws. Je zou toch denken dat ze beter met elkaar communiceren in zo`n ziekenhuis. Ik zou bellen als je er niet gerust op bent.

@Jetje, geniet lekker van je dag!

Ik zal ook een foto plaatsen :) Hij is niet echt recent maar goed. Kon geen betere van mezelf vinden :p Maar hij lijkt nog sprekend (ben alleen iets boller nu haha) ow en haar is langer. Ik ben 25 jaar.

Bekijk bijlage 120610

Deel Deze Pagina