nog 81 daagjes

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by riv, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Smartie: Die luiertas van LIEF! is inderdaad leuk. Die bij de wagen past is lekker neutraal. Die van ons is dus niet neutraal, alhoewel..het had ook een roze kunnen zijn!(A) Maar we hebben een donkergroene met bloemetjes hihi.

Jettje: Zo ver mij bekend is onderdruk niet te beïnvloeden door stress of drukte? Maar goed, ik probeer me niet te druk te maken, maar lekker zit 't me niet. Als ik klachten krijg bel ik het zkh wel!

Heb echt een baaldag vandaag, bah. Heb pijn in m'n bekken (helaas daar ook nog last van..) zonder dat ik wat gedaan heb. Blegh! Ik zal er niet mee zitten als ik komende week ingeleid zal worden, maar ja..ook daar nog geen duidelijkheid over!

Oh ja wat betreft foto..die laat ik hier achterwege. Wil graag 'anoniem' blijven voor evt. meelezers;) Dus als je heel nieuwsgierig bent mag je me PB-en haha!
    Mijn leeftijd is overigens 23, dus tot nu toe de jongste onder ons volgens mij;)

2. Kovu

Kovu Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    :`o(

De dialyse gaat starten......

Later meer! Als mijn schoonmoeder hier is ga ik naar Kovu-man in het ziekenhuis (hij is er al, want hij werkt daar), waar we vanmiddag meer tekst en uitleg krijgen van de internist-nefroloog.

3. manda

manda Bekend lid

Nov 17, 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte Kovu en Kovu-man. Niet het nieuws waar jullie op hadden gehoopt.

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Aah Kovu :( Balen zeg! Sterkte voor jou en je man!

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @strijken: mijn man doet hier altijd de strijk... dus ik ben verwend ;)

@woppie auw dat klinkt pijnlijk, sterkte meid!

@smartie haha de auto wassen... staat dat ook op je lijstje... nou hier rijdt ik gewoon door de wastunnel en hij
    is weer schoon... maar misschien tegen de tijd dat ik moet bevallen is hij weer vies...
    Hier staat alleen nog op het lijstje proefdruk goedkeuren van de geboortekaartjes. Dus valt mee...

@kovu gelukkig kan ik morgen bij de bekkentherapeut terecht.

@jettje spannend meid, zal je de eerste zijn?

@lonneke wat raar jouw bloeddruk... en wat een chaotisch ziekenhuis zeg! Zou er ook niet gerust op zijn.
    Ik heb ook een bloeddrukmeter in huis. Ondanks dat mijn bloeddruk de hele zwangerschap nog goed is meet ik het toch
    wel 2 keer per dag op... 108 is trouwens echt hoog... veel hoger mag je onderdruk niet worden... misschien weer
    even bellen?

@luiertas ik heb er een van room seven maar die is wel erg roze haha... misschien moet ik er ook nog maar eens
    een afschaffen. Die van Lief! zijn volgens mij wel continu in de aanbieding. Zie de hele tijd aanbiedinger ervoor.

@jettje mijn gyn zegt dat de bloeddruk niet echt omhoog gaat van je druk maken. Dat is meer de bovendruk en ze
    maken zich meer druk om je onderdruk... (wat een zin)

@kovu heel veel sterkte!

@foto: hieronder een fot van mij met mijn dochter toen ze nog een baby was.

@leeftijd: ik ben 28.

Hier gaat het niet heel denderend. Ik heb zo een pijn in mijn bekken. Kan amper van de bank af komen. Handig met een dreumes van 19 maanden... En daar bovenop heeft ze ook nog koorts vandaag dus voelt zich heel zielig. Ik heb haar net naar oma gebracht (daar is ze altijd op woensdag en dan slaapt ze van te voren daar) en haal haar morgenmiddag weer op. Dan ben ik pas dinsdag weer de hele dag alleen met haar (manlief heeft avonddiensten). Morgen naar de gewone fysio en naar de bekkentherapeut, hopelijk helpt het.

6. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hoi, even geen energie meer over om de rest te lezen. Sorry!
    Ik wilde toch graag even mijn verhaal kwijt.

Wij hebben net de versie gehad in het zkh.
    Het is helaas niet gelukt.....:x

Verschrikkelijk, wat is het pijnlijk! :$
    Ik was er voor gewaarschuwd hoor, maar wilde het toch graag proberen. Zie heel erg op tegen een ks. Ik heb het gevoel dat het dan fout gaat... De gyn heeft inwendig onderzoek gedaan, mijn bekken voel niet afwijkend aan, dus ik mag gewoon een stuitbevalling proberen. Hij denkt dat er niks is extra risico aan zit in mijn geval. Ik krijg wel al meteen een infuus, zodat als het nodig is, die alvast zit. Wel moet de bevalling helemaal goed gaan, want als er iets van risico is, dan besluiten ze alsnog een ks te doen.
    Ik heb ong 50% kans op een ks. Best veel he.

Over de versie, mijn man heeft het gefilmd, dus zal eens kijken of ik het wil plaatsen ergens, of toch liever prive hou. (Heb nog niet gezien hoe of wat namelijk.)
    Het was heel pijnlijk wel. Gaat gaat niet met lomp geweld ofzo, maar de vingers porren zo ontzettend diep in je buik! Ik was af en toe bang dat mijn buik zou openscheuren. Ik weet dat het niet kan hoor, maar zo voelde het.
    Heb nu ook echt wel een pijnlijke buik, rug en ben heeeeelemaal kapot.

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Smartie: Doe rustig aan meis! Balen dat de versie zo tegenviel en dat het zo pijnlijk was/is! Je hebt het in ieder geval geprobeerd.

Debby: Mooie foto met je dochtertje zeg:D

Hier: af en toe duizelig, maar weet niet goed of dit nu komt door de spanning, vermoeidheid of toch wat anders. *zucht*, zo maar eens met manlief overhebben als hij thuiskomt.
    Word gek van m'n onzekerheid op 't moment.

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lonneke ik vond het bij mijn vorige zwangerschap ook moeilijk om te bepalen wanneer ik nou moest bellen. Uiteindelijk vond ik het fijner dat ik dan maar in het ziekenhuis lag want dan hielden ze me tenminste in de gaten...
    Nog 6 dagen meid en dan mag de baby legaal komen!

9. Woppie

Woppie Actief lid

Feb 2, 2009
    122
    0
    0
    #569 Woppie, Jan 11, 2011
    Last edited: Jan 11, 2011
    @Kovu: Aaah jeetje, wat een vervelend nieuws! Sterkte!

@Debby: Mooie foto! Lekker dat je nu even rustig aan kunt doen..

@L0nneke: Zodra je het niet vertrouwd bellen! Helemaal met zo'n hoge onderdruk! Liever 20 x voor niks dan 1 x te weinig.

@Hier: Ben vandaag weer goedgekeurd, moet vrijdag nog even heen voor de bloeddruk en urine, even extra controle.
    Daarna dinsdag weer, dan alweer 37 wk, lijkt me een heerlijke datum om te bereiken.
    Vanaf dan ga ik alles doen om het eruit te krijgen haha.

Vriend heeft morgenmiddag vrij.. ff lekker rustig aan dan.
    We moeten even naar gemeentehuis en proefdruk ophalen.

Verder... tja nog steeds pijn overal, vind het echt zwaar nu.
    Heb ik vandaag ook aangegeven, ik ben inleidbaar mocht het nodig zijn.
    Mocht ik het niet meer kunnen trekken.
    Dat is wel fijn, ze was heel meelevend.

Ohja.. Ik ben trouwens 22, dus ik ben zeker de jongste hier.. ;)

Ohja ohja, haha, bij mijn dochter ben ik vandaag bevallen..
    Dan zou ik nu bijna onderweg zijn naar Groningen..
    Raar idee..

10. Woppie

Woppie Actief lid

Feb 2, 2009
    122
    0
    0
    Wat is het hier rustig, alles goed met iedereen?

11. manda

manda Bekend lid

Nov 17, 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ja hoor, met jou ook :D

Hier nog steeds erg rustig. Heel veel last van harde buiken :(
    Ben het zo zat. Draaien in bed is een hel, mijn gewrichten doen pijn en het gewicht van de baby is voor mijn rug ook niet fijn. Baby doet het verder goed. We zijn weer goed gekeurd bij de verloskundige, dat is natuurlijk wel heel erg fijn. Ik hoop dat ze toch wel een beetje snel wilt komen nu.

Hoe is het met de rest van de dames?

12. smartie1980

Kovu, he nee toch. Hou je ons op de hoogte?

Leeftijd: ik ben 30

Debby: auto wassen, wij gaan ook naar de wasstraat hoor.
    maar de binnenkant moet ook schoon. Wil de baby wel in een schone auto (binnen) mee naar huis kunnen nemen.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Debby: Weet 't! En inderdaad, nog ff en de baby mag legaal komen. Heb 't er ook best mee gehad nu!

Woppie: Het schiet bij jou ook echt al lekker op. Balen dat je het zo zwaar hebt nu, maar wel een fijne gedachte lijkt me dat je inleidbaar bent. En raar idee dat je nu eigenlijk al bevallen was van je dochter. Gek idee!
    En ik ben dus toch niet de jongste!:D

Manda: Knuf voor jou! Hoop dat de kleine zich bij jou snel meldt!

Hier 'n redelijke nacht gehad. Wel wat onrustige dromen, ik droomde vannacht dat de baby 10 pond was bij de geboorte. Jemig!:p Hoop 't niet haha!

14. Kovu

Kovu Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @L0nneke: De opdracht heb ik die avond nog afgekregen! De melk en banaan hadden het gewenste effect. Echter, door de dag heen nog een paar vlagen van misselijkheid gehad. Volgens mij ligt de kleine man met z'n billen tegen m'n maag.
    Wat vervelend dat het zo chaotisch verliep in het ziekenhuis. Ook allemaal een beetje vreemd zoals de verloskundige reageerde. Hoe voel je je nu? Nog steeds duizelig? Alsnog contact opgenomen met de gynaecoloog?
    Nog eventjes meid, nog eventjes volhouden...... (((knuffel)))
    Wat is het geschatte gewicht van de kleine?

@jettje: Lekker dagje voor jezelf gehad?
    Meestal schat men mij ook jonger. Ach, denk altijd maar zo: Leuk als ik straks vijftig ben en ze me nog steeds jaar jonger schatten!

@manda: Leuke foto! Bij jou had ik me dan wel weer iemand met donker haar voorgesteld, haha.

@debby82: Wat een mooie en lieve foto van jullie twee!
    Voelt de kleine meid zich inmiddels weer wat beter? Gaat het weer een beetje met je bekken?

@smartie1980: Kl*t* dat de versie niet gelukt is en het ook nog eens zo pijnlijk was.
    Weet je zeker dat je niet voor een geplande keizersnede wilt gaan? Ik heb zelf bij Nils een spoedkeizersnede gehad na 30+ uur bevalling en was daarna 'kapot'. De verhalen die ik hoor over geplande keizersnedes is dat het herstel daarna veel voorspoediger verloopt.

@Woppie: Ananas al in huis? Staan de sportschoenen al bij de trap? ;)

Dank jullie wel voor de lieve reacties!
    Morgen met Kovu-man naar het ziekenhuis, dan krijgt hij de (tijdelijke) halskatheter ingebracht. Vrijdagochtend de eerste dialyse.
    Gisteravond heeft de poetshulp opgezegd, nadat ík haar notabene gebeld heb! Gelukkig zojuist de hulp van mijn moeder kunnen bereiken en zij kan gelijk morgen beginnen!

Leuk voor de 'statistieken': De leeftijdsrange in dit topic loopt van 22 tot en met 34 jaar en de gemiddelde leeftijd is 28 jaar.

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Kovu: Fijn dat je je opdracht nog af hebt gekregen! Haha, zou goed kunnen dat de kleine tegen je maag aan ligt..lekker mama plagen;) Wat betreft duizeligheid, af en toe was last van. Straks was ik er van overtuigd dat ik weer 'n lage onderdruk had (aangezien ik zo duizelig was), maar bleek een onderdruk van 90 te hebben. (viel me weer mee). Ik hou het in de gaten en mocht ik me echt slecht gaan voelen, dan bel ik wel hoor!
    Ik heb overigens geen idee op welk gewicht onze kleine meid wordt geschat. Met pretecho met 28 weken zat ze net een stipje onder de middellijn qua gewicht. Ik heb dus nu totaal geen idee. Zo ver ik weet loopt ze niet 'achter'.

Kovu nogmaals sterkte zeg! Succes morgen met Kovu-man. Halskatheter lijkt me geen pretje :(en vrijdag dan al meteen dialyse.
    Balen van de poetshulp ,maar gelukkig heb je meteen vervanging!

Smartie: Hoe voel jij je vandaag eigenlijk n.a.v. de mislukte versie gisteren?

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lonneke krijg je geen groeiechos nu dan? Door hoge bloeddruk vernauwen den bloedvaten in je placenta en is de kans groot dat de groei afgeremt wordt...

kovu wat is een halskatheter? Wel spannend en eng die dialyse...

manda vind je die harde buiken vervelend? Ik vind ze niet heel naar eerlijk gezegd... En ik hoop ook voor jou dat je snel mag bevallen!

bekken: vandaag therapie gehad maar was alleen een paar oefeningetjes. Volgende week uitgebreider...
    Verder niet heel veel te melden... mijn dochter is weer beter gelukkig...

17. smartie1980

Debby, balen zeg dat de bekkentherapeut tegen viel.

Kovu, wat heb jij het zwaar zeg. Veel sterkte.

Vandaag nog wel een heel beurs gevoel gehad in mijn buik. Hij voelt alsof er overal blauwe plekken zitten, maar dat is niet hoor. Wel lekker rustig aan gedaan. Ik denk dat ik me morgen wel weer wat fitter zal voelen.
    Heb er nog geen spijt van dat ik het heb geprobeerd, ook al viel het erg tegen.

18. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond allen,

Kovu@ jeetje meid wat vervelend voor jullie. Ik wens jullie heel
    veel sterkte toe.
    Fijn dat de hulp van je moeder meteen kan beginnen dat scheeld
    weer. Nogmaals sterkte ~knufff~

Woppie@ fijn dat je weer bent goed gekeurd. Wel prettig dat er
    naar je geluisterd word en dat ze je niet te lang laten door
    lopen.

L0nneke@ 10 pond nog wel:$ ik hoop voor je dat in dit geval
    dromen bedrog zijn ;)
    Vervelend die duizeligheid, zal misschien ook komen door je
    wisselnde bloeddruk.

smartie1980@ wat rot voor je dat het gister zo pijnlijk was en
    dat het niet gelukt is. Ik vind het knap dat je een stuibevalling
    gaat proberen.

debby82@ leuke foto. Wat fijn voor je dat je dochter weer
    beter is. Sterkte met de bekken.

manda@ vervelend he dat draaien in bed.
    Ik werd er afgelopen nacht wakker van omdat het pijn deed.
    Hopelijk heb je snel je kleine meid in je hande. Leuke foto.

riv@ hoe gaat het met jou?

Vandaag helaas geen dagje voor me zelf maar een dagje voor het
    ziekenhuis. Heb ctg, echo, gesprek verpleegkundige gehad over
    de opnamen en gesprek gyn. De ctg was goed, hartje ging goed
    te keer. De echo was ook goed, de buik was weer gegroei en
    dat moet juist niet, heb ook nog steeds veel vw. Helaas werd
    ik niet lekker lag te lang op me rug dus heb een korte echo gehad,
    dat was wel even jammer wilde nog wel langer naar mijn kleine meid kijken:D.
    Het gesprek met de gyn was goed, volgende week word de kleine
    gehaald met een keizersnee. Ze word nu al 8 pond geschat maar
    ik heb zo iets van eerst zien dan geloven.
    Ik word in het ziekenhuis verwacht als ik 37 weken en 6 dagen
    ben dus reken maar uit ;) nu maar hopen dat niemand mee
    lees die het nog niet mag weten :$;).
    Kaartje is bijna klaar, ga er zo weer mee verder. Ik kwam er niet
    helemaal uit en me vriend is ook niet een goede hulp want hij
    weet het ook niet.

Groetjesss Jetje

19. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow jettje volgens mij ben jij straks de eerste meid! Brrrr wat spannend!

20. manda

manda Bekend lid

Nov 17, 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wow jetje jij hebt als het goed is over 5 dagen jouw kleintje in je handen. Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn. Spannend!

@Kovu, heel veel sterkte. Lijkt me allemaal niet makkelijk op het moment. Klinkt ook erg heftig zo`n halskatheter.

@Debbie, de harde buiken doen geen pijn, maar ze voelen wel naar. Het is een heel vervelend trekkerig gevoel. Merk ook dat ik in de ochtend best last heb van mijn buik. Beetje spierpijn idee.
    Fijn dat je dochter weer beter is.

@smartie, Jammer dat de draai poging niet is gelukt. Wel erg knap dat je het toch gaat proberen.

@Lonneke, hoe is het verder met je?

@foto, bedankt :D hihi toch grappig hoe je soms een heel ander beeld kan hebben van iemand. En ook de leeftijden. Bij sommige zou je echt denken dat ze wat ouder zijn of juist iets jonger hihi leuk hoor.

Share This Page