@ manda: hier doen ze rond de 7 maanden de intake, maar volgens mij wil dat nog wel eens verschillen per kraamzorg. Anders gewoon even bellen dat je je afvraagt wanneer intake plaats zal vinden.
Ik zal het even in de gaten houden. Heb nog een hele lijst met dingen die ik wil vragen Vooral wat betreft aanschaf van bepaalde dingen. Word gek van al die uitzet lijsten en wil niet he risico lopen dat we strakjes wat missen.
nou vandaag nog 90 daagjes kraamzorg intake kreeg ik met 5 maanden al. Was hier telefonisch omdat het mijn 2e is. Kraampakket heb ik nog niet gehad.
Manda: die uitzetlijsten zijn om gek van te worden..zo veel verschil en nog vraag ik me af of het wel allemaal nodig is. Heb dus ook niet alles aangeschaft, er is nog makkelijk iets bijgehaald door manlief mocht net nodig zijn. Debby: Hier ook nog geen kraampakket binnen.
ik heb ook niet alles gehaald hoor, ik heb ook nog zoveel van mijn dochter. Ik vind het wel zat allemaal. Kraampakket zal vanzelf wel komen. Ik ga toch niet thuis bevallen, dus veel zal ik niet gebruiken.
Hier toevallig gisteren het kraampakket binnen gekregen. Zat ook nog een tummy tub bij, dus dat is wel leuk! Door de kraamzorg werd ik gisteren ook gebeld, die komende volgende week woensdag voor de intake.
Ik moet nog 87 daagjes, mag ik me hier ook aansluiten? @Kraamzorg, bij mij hadden ze vorige week gebeld, en ze komt straks om 10.00 langs voor de intake. Kraampakket komt geloof ergens in maand 7.
Hallo vlinder en T84. Gezellig dat jullie mee komen kletsen. @kraamzorg. Hier wel een kraampakket gehad. Die kwam zo rond de 28 weken. Geen tummy tub wel een knuffel. Ik ben nu vooral bezig met wat ik nodig heb aan verzorgingsproducten. In een topic bij baby uitzet zag ik wat lijstjes voorbij komen. Dus aan de hand daarvan alvast wat dingen gehaald. Zoals maandverband enzo Dat wil ik mijn vriend niet aan doen.
manda mijn man zou dat echt helemaal niet boeien als ie maandverband zou moeten halen voor me... ik heb ook niet veel in huis maar in het begin gebruik je toch kraamverband.
Ik heb mijn kraampakket 2 weken terug ook ontvangen! Heb gisteren nog een pak maandverband gekocht (wat heb ik daar toch een hekel aan, maar zal het toch nodig hebben ) En nog 2 pakken zoogcompressen! Verder is het een vrij standaard pakket van CZ
@Debby, Nee denk ook niet dat mijn vriend het heel erg vind, maar toch. Je kan het maar beter in huis hebben.
Ik probeer ook alles vóór de bevalling in huis te halen, maar gegarandeerd dat m'n vriend nog een paar keer naar de winkel moet om het een en ander te kopen
Hier precies hetzelfde! Gelukkig geeft manlief er niets om als hij voor bv. maandverband naar de winkel zou moeten. Hij roept nu al, zal ik dat alvast gaan halen. Volgens mij vind hij het stiekem wel 'stoer' dat hij durft hahahaha! En ik denk maar zo..alles is zo ff bijgehaald door mensen in je omgeving, dus ik maak me niet te druk of ik alles wel in huis heb.
Hier nog 79 dagen te gaan, het gaat wel erg snel allemaal hoor! We hebben nog niks in huis, inmiddels liggen sinds vorige week de plintjes in het kamertje en volgende week komt voor een groot deel de kinderkamer en -wagen. Spannend dus. We hebben nog niets van de kraamzorg vernomen, ik wacht nog een paar weken en zal dan maar eens contact met ze opnemen. Nog 4 weken werken zodra deze week er op zit, dat is in ieder geval iets waar ik enorm naar uitkijk! Werk nu nog 34 uren per week, best pittig af en toe wanneer je sociale leven ook nog eens doorgaat!
Ooh jeetje, ik kan maar niet op gang komen om iets te gaan doen. Mis ritme in mn leven, mijn dochter moet op tijd haar natje en dr droogje hebben en voor de rest heb ik weinig om handen. Alle hobby's die ik had gaan net meer nu ik bijna 30 wk ver ben.. De hoeveelheid nesteldrang die ik bij mijn dochter heb ik nu helaas ook ver te zoeken.
nou zeg. Op advies ben ik letterlijk alles aan het wassen van de beeb. Nu hebben wij een onwijs lief, schattig, mooi en zacht dekentje van nijntje gekocht (die we overigens wel een beetje duur vonden maar ach eerste kindje) Maar haal hem uit de wasmachine en hij is helemaal niet zo mooi meer Kan wel huilen zo zonde.
jeetje manda dat is zeker zonde... ik zou terug gaan naar de winkel! wat is er precies mis mee nu...? nou ik was niet alles hoor van te voren. Wel alles wat ik tweedehands heb gekocht. (ik koop veel op rommelmarkten enzo) ik vind zowieso dat alles minder mooi wordt na een keer wassen... Ik wil in december nog een keer naar een rommelmarkt daarna zal ik alles eens wassen en ook de maxi cosi bekleding...
Tsja ik heb begrepen dat echt alles gewassen moest worden i.v.m chemische stoffen die in nieuwe spullen zit. Dus dan doe ik dat ook netjes. Ik denk zelf dat de winkel er niet heel veel aan kan doen. Blijkbaar worden dekentjes iets stugger na het was en wat meer pluis. Vind het alleen zo zonde. Dat is ook wel handig om spullen bij de rommelmarkt te halen. Veel goedkoper dan in de winkel. Helaas heeft mijn vriend het niet zo op 2de hands spullen. Dus hier komt het er helaas niet in.
ik had dat vroeger ook hoor met tweedehands spullen maar ja nu al zo veel gekocht voor zo weinig. Dure merkkleertjes voor 1 of 2 euro ofzo.. en dan amper gedragen... ik verkoop ook vaak weer veel. Kindjes groeien zo snel dat ze na 2 of 3 keer er al uitgegroeid zijn. Zonde om weg te gooien. En ook speelgoed, vooral duplo enzo kan je gewoon wassen. Op een kdv vind ik het ook niet vies...