nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij hebben op het moment geen huisdieren. Wel 2 keer een kat gehad, maar op de 1 of andere manier was het ons niet gegund om voor een beestje te mogen zorgen.
    Onze eerste kat hadden we uit het asiel. Was een oude rode kater van 11 jaar. Wij wilde dat beestje nog wat fijne jaartjes geven. Beestje bleek een ex-sociaal geval te zijn en kon gewoon niet aan mensen wennen. Na een jaar van alles te hebben geprobeerd hebben we hem helaas terug moeten brengen naar het asiel. Hij viel mensen aan en ons dus ook.
    Ons tweede katje was een kitten uit een nest van een vriendin. Zo`n leuk beestje. Helaas was dit een incest katje en bleek hij een enorme hartafwijking te hebben. Hij is 1 jaar en 2 maanden geworden. Hier waren we zo stuk van dat we hebben besloten even geen huisdieren meer te nemen. Misschien in de toekomst weer.

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wij hebben een poes gehad, maar ik bleek allergisch te zijn, kon de medicijnen niet gebruiken ivm ME. Toen toch maar een nieuw gezin gezocht, omdat ik steeds ziek er van werd. Ze woont nu in een heel lief gezien met 2 kinderen die er gek op zijn, zo'n beetje in het bos. Ze blijft in de tuin, maar vind het heerlijk om torretjes en spinnetjes te vangen, zo lief. Ze woont daar nu al 4 jaar, maar ik mis haar nog steeds. Ben echt gek op katten!

Nu hebben we alleen een nijn. Zilver zat eerst samen met een cavia, maar is nu nog maar alleen. Ze valt niet meer te koppelen, dus blijft alleen.

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier geen huisdieren. Manlief zou graag een hond willen, maar ik vind dat we daar momenteel te weinig tijd voor hebben. Wie weet ooit nog in de toekomst!
    Verder ben ik niet zo gek op dieren:S Ik vind ze meestal wel 'leuk', maar niet om zelf te hebben. Ik ben dan ook niets anders gewend dan een hond en een goudvis vanuit mijn ouderlijk huis.

4. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben 2 paarden bij huis lopen moeder en zoon.
    We hebben een bordeauxdoghond, 2 katten en we hebben nu nog maar 2 konijnen en een vijver vol vissen.
    We hadden nog een paar konijnen maar die zijn helaas overleden.
    En we hadden nog een pony maar die hebben we verkocht.

Ik zou niet zonder dieren kunnen leven.

Smartie: Jammer dat je allergisch was.
    Manda: Sneu he dat je dan een poes weer terug moet brengen maar als het echt niet gaat dan is het niet anders. En sneu van de andere poes. Ik hoop dat je snel wel een keer geluk hebt.

Ik wou graag nog een bordeauxdog pup erbij maar nu de kleine bijna komt zie ik dat toch nog niet echt zitten.

5. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wow Riv je hebt bijna je eigen kinderboerderij :D wat leuk!
    Ik vind dieren ook heel erg leuk. Mijn vriend heeft niet zoveel met honden. Jammer dat mijn schoonzus en schoonmoeder allebei van die kleine mopshondjes hebben hihi. Honden zullen wij dus niet zo snel nemen. Een katje in de toekomst zou wel leuk zijn. Nu maar eerst gaan genieten van ons kleine meisje en daarna zien we wel of we er weer aan toe zijn :)

6. smartie1980

Riv, leuk hoor. Dat wilde ik vroeger ook altijd!
    Behalve die hondjes dan, ik hou niet zo van honden. Ik begrijp ze niet goed. Zie wel dat mensen en hondjes vaak dikke vrienden zijn, maar niet voor mij.

Heb Zilver net opgehaald bij de dierendokter. De operatie is gelukkig geslaagd. Ze is goed bij uit de narcose. Vanacht moet ze binnen slapen, dus ze zit gezellig in de binnenkooi, morgen mag ze weer buiten. Haar kiezen en tanden zijn geslepen, haar kaak netjes dicht gemaakt. De tanden zijn nu weer kort, maar je ziet dat ze naar buiten wijzen, dus we zijn heel bang dat het met de tijd gewoon weer gaat gebeuren. Zo ziet het er namelijk wel naar uit. De dierendokter zei zelfs dat dat na 4 weken al weer kon zijn. We weten dus niet of het wel goed gaat komen, maar nu heeft ze in ieder geval even geen pijn meer. Ze is heel dorstig, maar eten wil ze nog niet.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    woppie: 37 weken vinden ze vaak erg jong om in te leiden, maar met 38 weken zullen ze het toch wel doen?
    Hopelijk komt de kleine gewoon gauw! En ach je kunt beter thuis zijn dan in het zkh toch?

jettje: jij hebt nu gewoon je meisje al... ik hoop dat alles goed is gegaan!

dieren: ik heb 12 jaar een hond gehad maar die is 3 maanden geleden plotseling overleden (s morgens ineens overgeven,
    s middags bij de dierenarts overleden). Ik wil wel graag weer een hond. Maar hoogzwanger lijkt mij een pup niet te doen.
    Ik wacht nu tot de kleine een half jaar is ofzo...
    Ik vind zonder dieren leven ook maar niks... maar goed om nu een dier te nemen is gewoon niet verstandig. De hond
    van mijn zus is hier wel vaak. Die woont tijdelijk bij mijn ouders en als die wat hebben passen wij op.

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv je hebt inderdaad bijna een kinderboerderij, hihi!:D

Smartie: Fijn dat de operatie goed is gegaan, nu is het dus afwachten. Wel fijn dat ze nu geen pijn heeft.

Debby: Ah jee, hond zo plotseling overleden, is ook bekend hoe dat kwam dan?(ziekte ofzo)
    En dus 'snel' weer een nieuwe hond als jullie kleintje er is!

Hier net terug van het ziekenhuis. Het was druk, alle verloskamers waren bezet, dus ik mocht op de afdeling aan de CTG. Moest zelf aangeven dat ik ook aan de bloeddrukmeter moest. Urine hebben ze niet afgenomen (was niet nodig zeiden ze) Snapte er echt ff niks van, maar goed. CTG zag er goed uit en bloeddruk was eigenlijk perfect, zat steeds om en nabij de 120/80.
    Verder het idee dat ik nog meer vocht vasthoud..m'n gezicht ziet er echt raar uit haha! Maaar ja...nog even volhouden!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    fijn dat alles goed was lonneke!

ja mijn hondje had waarschijnlijk darmkanker... was echt een lief beestje :(

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ah germ, lijkt me echt schrikken als het zich zo opeens openbaart. :( en zo snel gedaan is:(

11. smartie1980

Zielig Debby. Toch in een keer een gemis he.

Lonneke, wat fijn dat het goed was! Bij ons in het zkh hebben ze alleen ctg op de verlofkamers. Niet op de poli. Goh, dat het zo druk was. Hoeveel verloskamers zijn er?
    Morgen is volle maan, misschien daarom?:p

Met Zilver gaat het ook veel beter. Ze is levendig, en heeft al (wat) gegeten. En nu had ik effe de deur open en was ze al in de kooi op en neer aan het springen en het ontdekken hoe ze uit de kooi naar buiten kan om te spelen. Maar omdat het hier regent, durf ik haar nog niet te laten spelen. Dan zal ze te erg afkoelen. Heb nu een wc rolletje in de kooi (wij hebben een smijt-konijn). Als het straks droog is, zet ik haar in dr buitenhok, en dan mag ze morgen weer in de tuin spelen.

12. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Smartie, fijn om te lezen dat het met Zilver beter gaat. Hopen dat het zo blijft!

Er zijn 4 verloskamers hier in het ziekenhuis. Ik moest dus op de afdeling (op zo'n kraamsuite) aan de CTG. Manlief vroeg nog aan de verpleging, wat als jullie nu een vijfde krijgen die gaat bevallen. Tja, dan moesten ze creatief zijn en moest ene op een kraamsuite liggen bijvoorbeeld.

En morgen volle maan? Op de een of andere manier heb ik ook wat met de datum van morgen (weet het, zegt niks) maar goede vriend van m'n ouders was altijd jarig op 19 januari..en deze is 2 jaar geleden overleden. Daarnaast heb 'k morgenavond voor de verandering iets te doen (kraamvisite bij iemand), dus hoop dat ik dat kan afzeggen met reden dat ik bevallen ben haha!
    Sjongejong..ik denk dat ik te veel hoop;)

Kreeg zojuist ook nog een sms van een vriendin met als volgt: "iets zegt me dat er iets begonnen is/gaat beginnen, m'n gevoel klopt niet altijd, maar toch succes!"

LOL! Ik voel nog niks;)

13. smartie1980

Hihi, Lonneke, ik hoop het voor je.
    Zullen we tegelijker tijd beginnen? We zijn even ver, en ik ben het ook beu...

14. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Lonneke, wat fijn dat alles goed was in het ziekenhuis. Ben benieuwd of het waar is over een volle maan en bevallen. Zou toch wat zijn dat morgen een aantal van ons liggen te puffen ;)

@Smartie, Wat fijn dat het met Zilver weer beter gaat. Hoop voor jullie dat het met zijn tandjes nog even goed blijft gaan.

@Debby, heel zielig en zo ineens. Blijft moeilijk hoe dan ook om een huisdier te verliezen. Zo`n beestje is toch een deel van je gezinnetje.

15. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Ff een enorm maar dan ook echt enorm egoberichtje...
    Mijn mam belde net dat mijn oma in een soort coma ligt, ze is niet meer aanspreekbaar en reageert niet meer, mijn vader en tante moeten erbij blijven.
    Het kan elk moment over zijn.
    Zo liggen leven en dood toch wel heel erg dicht bij elkaar.

Ennuh.. ook ik ben het echt beu nu!

*edit: dan moet jeje proberen rustig te houden met bedrust.
    Dat werkt zo wel ja..

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Smartie: Goed idee! Ik ben het ook helemaal beu! Hoop dat het 'fabeltje' van volle maan klopt.

Woppie: Sterkte meid, leven en dood liggen helaas erg dicht bij elkaar. Knuffel!

Manda: Bij jou nog alles rustig en nog niet hartstikke beu?

Zijn jullie ook zo nieuwsgierig hoe het gisteren bij Jettje is gegaan?! Ik wel:D

17. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik ben heel benieuwd hoe het met Jetje gaat. Die ligt nu vast heerlijk bij te komen en te genieten van haar kersverse dochter.

@Woppie, meid wat een ellende. Daar is niks ego aan. Heel veel sterkte toegewenst. En inderdaad leven en dood ligt heel nauw naast elkaar. En ik snap heel goed dat je het zat bent ;)

@hier, Alles nog rustig. Nog steeds met regelmaat harde buiken en soms wat kleine krampjes. We zitten echt met spanning te wachten. Bij vriendlief zit de spanning zo hoog dat hij van de week de hele nacht heeft wakker gelegen met de gedachten dat het ieder moment kan gebeuren en of hij alles wel weet.
    Ik ben het eigenlijk alleen maar heel erg zat. Heb zo ontzettend veel last van mijn bekken. Kan s`nachts gewoon geen lekkere houding vinden. De maagzuur is echt vreselijk en ik hoef me maar om te draaien en poef harde buik. (zo dat lucht op)

18. smartie1980

Manda, vervelend zeg dat het nu zo zwaar is. Hopelijk ben je snel aan het bevallen. En weet je man wel alles? :D

Woppie, wat vervelend nieuws.... Zoiets is heel verdrietig... Sterkte.

Lonneke, dan moet het OF morgen starten, OF een fabel zijn. De volgende volle maan is namelijk 2 weken overtijd. Dus ik hoop niet dat we dan de volgede maan pakken.:p

Ben ook heeeeel benieuwd naar Jetje.

19. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Smartie, hij heeft me de halve nacht uitgehoord. Wou echt van alles weten en hij wou toch eigenlijk wel dat de baby bij ons op de kamer kwam slapen want dat was beter. Vond het wel schattig ^^ Heb nu een brief van de vk liggen met alle stappen van de bevalling en waar je op moet letten. Denk dat het voor hem wel fijn is.
    Wij hopen iedere dag weer opnieuw dat ze vandaag besluit te komen, maar helaas. Buiten het feit dat ik het zat ben, zijn we natuurlijk ook vreselijk benieuwd hoe ze eruit ziet.

20. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Manda, laten we hopen dat het morgen gewoon bij iedereen begint met de volle maan op komst haha!
    En Smartie, we moeten inderdaad voor deze volle maan gaan, want twee weken overtijd zie ik he-le-maal niet zitten haha!

Deel Deze Pagina