nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hahaha waar gaat het heen? Waarschijnlijk allemaal vocht als het zo snel gaat.

Ik kan wel eten en drinken, maar spuug er nu ook veel weer uit. Zolang ik niet uitdroog, hou ik het nog wel effe vol, maar vervelend is het wel.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hihi manda sja dat is vervelend... maar kom op meid, in het uiterste geval nog 15 dagen... dat ga je echt redden!

3. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dat is waar. Maar voor mijn gevoel duurt het echt al een eeuwigheid en heb gewoon niet het gevoel dat het snel zal gaan gebeuren. :( Voel veel, maar dat trekt ook weer weg nou ja we kunnen niet anders dan wachten.

4. smartie1980

Hier rommelt het ondertussen aardig in mijn buik. Geen weeen, maar wel gerommel. Ben ook echt kapot nu, dus lig alleen maar beetje op de bank te liggen....

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    manda ik ken het gevoel een beetje. Mij lijkt nog 6 weken enorm lang, maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik over 2 weken beval ofzo...

smartie hopelijk zet het heel snel door!

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Manda, balen zeg. Maar meid, kom op! Nog ff en je hebt jullie kleine meid in je armen liggen!

Hier nog steeds gerommel, en net alsof ik af en toe steken heb in m'n doos zeg maar;). Hoop dat het daadwerkelijk wat is en doorzet. Verder vandaag de dag gevuld met het zoeken van een vakantie. Valt me in dat ik nog helemaal geen vrij heb gevraagd, dus komende week maar eens het werk bellen/mailen om m'n vakantie aan te geven, voordat de periode die ik wil aan m'n neus voorbij gaat. (ben helaas gebonden aan de bouwvak door mans werk, en alsik dan geen vrij krijg, kunnen we niet weg)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lonneke ga je al een vakantie boeken dan? Wij willen eind mei met vakantie maar ik durf nog niks te boeken ivm de baby...

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Debby: Nee, we zijn ons aan het oriënteren. Ik durf ook nog niets te boeken, moet eerst kijken hoe het gaat met de baby.
    We wilden eerst een vliegvakantie doen, bv. Mallorca, maar ik denk dat we daar sowieso vanaf zien.
    Daarna dachten erover om in NL te blijven, maar ik kan er echt niet tegen als het de hele week regent en ik hier in NL zit te kijken (dat kan ik nl. thuis ook haha)
    Nu zijn we aan het kijken voor zuid-duitsland, grens zwitserland/oostenrijk. Is zo'n 5,5 uur rijden, dus dat is goed te doen...denk ik;)
    Maar goed, antwoord op je vraag haha..we boeken pas als de kleine er is.

Wat zijn jullie plannen Debby?
    En andere meiden al vakantieplannen?

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lonneke als alles goed gaat wil ik met de auto naar italie. Heb ik vorig jaar met mijn dochter ook gedaan en ging perfect.
    Vliegtuig ziet mijn man niet zitten omdat hij bang is dat de kinderen de hele weg gaan huilen en dan voelt hij zich opgelaten.
    Met de auto was echt goed te doen!

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Debby: Fijn om te lezen dat autovakantie naar Italië goed te doen was. Mij lijkt het voordeel t.o.v. het vliegtuig dat je kunt stoppen met de auto en er even uit kunt. Lijkt me toch net allemaal wat gemakkelijker met een kleintje.

11. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ha ha iedereen voelt van alles er gebeurd alleen nog niet zoveel. Ik ben benieuwd wie het eerste komt.

Ik wil in november/ december graag naar kreta met zijn drieeen.
    Alleen even afwachten hoe het allemaal gaat lopen.
    Of het wordt iets van Denemarken.
    Manlief heeft het nieuwe baan en heeft waarschijnlijk nooit geen zomervakantie meer.

Succes

12. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij hebben nog niet echt vakantie plannen. Mijn vriend is rond de zomer klaar met zijn studie en gaat dan, als het goed is in het bedrijf werken waar hij nu voor zijn studie zit. En ik denk dat mijn collega`s er ook niet op zitten te wachten dat ik in de zomer vrij neem aangezien ik pas in mei weer ga werken. Dus denk dat het voor ons ergens in het najaar word. Nemen we gewoon 2 weekjes vrij of zo. We kijken wel :)

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv: Inderdaad..iedereen voelt vanalles, maar nog geen baby's haha!
    En naar Denemarken of Kreta, lijkt me alletwee wel wat.

Manda: Lekker in het najaar, das ook fijn.
    Zou ook dan het liefste weg willen, maar helaas zijn we door manlief z'n werk dus gebonden aan de bouwvak.

Hier kan ik niet slapen. Lig 'n uurtje in bed. Pff, hoop niet dat ik zo 'wakker' blijf. Komt denk ik ook wel doordat ik me wat zorgen maak. Had zojuist een bloeddruk van `139/101 (was al twee dagen van dat ding afgebleven onder het mom van, dan kan ik me er niet gek mee maken) maar voelde me net dus wat dizzy, dus dacht..eens kijken. Had ik beter niet kunnen doen.

14. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hier een goede nacht gehad. Ben maar drie keer wakker geweest om er uit te gaan. Moest effe weer naar het toilet he.
    Gisterenavond was de kleine druk, heel veel bewegen en schoppen.
    Nu effe huis opruimen en een beetje poetsen. Hond net uitgelaten, paarden gevoerd.

Straks komt een vriendin thee drinken. die is ook zwanger 4 dagen later als mij uitgeteld.

Iedereen een fijne dag.

Liefs RIV

15. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @lonneke, Heb je de gyn of vk al gebelt vanwege je bloeddruk? Dat zal wel weer even schrikken zijn. Hoop dat het nu weer wat rustiger is.

@Riv, Lekker dat je goed de nacht door bent gekomen. Dan zijn die keren dat je eruit moet om te plassen ook niet zo erg ;)
    Veel plezier vandaag!

@hier, tsja vandaag is mijn uitgerekende dag, maar nog geen baby. Vannacht heel veel last van nachtmerries gehad. Heb daardoor nu zo`n hoofdpijn en er gaan zo ontzettend veel doemgedachtens door mijn hoofd. Ik word er helemaal gek van.
    We krijgen nu sinds het weekend allemaal controle berichten via hyves, mail en telefoon. Allemaal even checken of het kindje al in aantocht is. Erg grappig.

16. smartie1980

Lonneke, snel bellen hoor!

Onrustige gevoel is trouwens weer weg.

Vakantie: wij gaan met Frummel in april een weekje naar CenterParcs. Heb er echt heeeeeeeel veel zin in. Voor het eerst met zijn 3-tjes weg. En zo'n huisje is met zo'n kleintje natuurlijk wel comfortabel. Denk dat het te vroeg is voor zwemmen, meen dat ze dan alle prikken al gehad moet hebben, dus dat zal er wel niet in zitten. Tzt even overleggen met CB.
    Maar ja, lekker in de natuur, veel wandelen, keer naar de kinderboerderij, etc. Ik krijg al verliefde kriebels in mijn buik als ik er aan denk.
    Verder hadden mijn man en ik het over de zomer. We willen eigenlijk gaan kamperen, maar ben heel benieuwd of en hoe dat zal gaan. Wij gaan normaal ieder jaar met de vouwwagen weg (Frankrijk / spanje). We zijn de laatste 2 jaar niet meer weggeweest. Vorig jaar huis gekocht en afgelopen jaar getrouwd, dus geld en vakantiedagen zaten er niet in. Merk wel dat ik het echt mis.... Lekker op vakantie.
    Kamperen kan natuurlijk prima met een kleintje, maar je kindje moet het wel kunnen. Ben dus heel benieuwd. Slaapt ze 's nachts al door bijv. Dat valt niet te plannen, maar vind ik wel een voorwaarde. Niet dat de buren 's nachts wakker worden van onze Frummel. En hoe flexibel reageert ze eigenlijk?
    Nou meot ik zeggen dat een vouwwagen wel heel comfortabel is hoor. Je hebt veel ruimte, kunt comfortabel zitten, ook bij regen. Je slaapt niet op de grond. We hebben een complete keuken met 3-pits gasstel en nemen ook altijd een (camping)waterkoker mee. We hebben zelfs een klein oventje, haha. Luxe he.
    (is altijd leuk, mensen kijken altijd heel raar, als we zelf pizza maken of wraps of ovenschotel).
    En we denken nu ook aan waar we dan heen gaan. Toch in NL?
    Of bijv boven in Frankrijk, dat het maar een paar uurtjes rijden is? Een overnachting willen we in ieder geval niet doen. En ook geen 18 uur rijden op 1 dag.
    Dus toch binnen bereik zeg maar.
    Iemand ervaring kamperen met kleintje?

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv: Fijn dat je een goede nacht hebt gehad, veel plezier vandaag!

Manda: Je uitgerekende dag! Dat jullie kleine meisje maar snel komt. Vind je het soms niet vervelend dat iedereen nu 'controleert' of je al bevallen bent? Hier heel herkenbaar, terwijl ik nog niet eens uitgerekend ben. (komt denk ik ook door de ziekenhuisopname)

Smartie: Oeh wat leuk Smartie, naar Centerparcs. Welk park gaan jullie? We hebben er ook over gedacht om te doen, wie weet..denk dat we dan een mystery park boeken.
    Wat betreft kamperen, geen ervaringen..uberhaupt al niet met kamperen. Maar zoals je zelf al zegt, hangt ook denk ik beetje af van hoe je kindje het doet en hoe flexibel ze is etc. Qua afstand denk ik, zolang je op tijd stopt en je kindje uit de maxicosi kan, dat dat wel moet lukken.

Kovu, Woppie, hoe is het met jullie?

Bloeddruk weer normaal hier, snap d'r niets van. Verder een rotnacht gehad. Ik had soms het idee uren te hebben geslapen..keek ik op de wekker, waren er 8 minuten voorbij! én dan duurt de nacht lang.
    Vandaag geen plannen, ja vervelen en misschien nog een beetje op zoek naar vakanties.

18. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kamperen, ow daar houden wij wel van :D Vorig jaar hebben wij de caravan van de oma van mijn vriend gekregen. Daar wilde we eigenlijk dit jaar mee op vakantie, maar we gaan nog even kijken hoe dat allemaal gaat lopen. Misschien dat we dit jaar kiezen voor een huisje met de kleine meid.

@Lonneke, fijn dat je bloeddruk weer normaal is, maar balen dat je niet lekker hebt kunnen slapen. Nachten kunnen dan echt zo lang zijn.

@bevallen, wij hopen ook zo dat ze komt, maarja helaas niet voor het zeggen. Ergens vind ik het wel grappig dat iedereen je ineens in de gaten gaat houden. Ze gaan er op de een of andere manier hoe dan ook vanuit dat wanneer je niet binnen een bepaalde tijd reageert je wel aan het bevallen moet zijn. Is dat even een tegenvallen als ze een paar uur later een berichtje terug krijgen ;) Wat ik wel vervelend vind is dat mensen gaan vragen of je ze meteen gaat bellen als het begint. Met de opmerking erbij, dan komen we meteen naar het ziekenhuis. Heel lief, maar we zitten nou niet echt te wachten op allemaal mensen rond mijn kraambed.

19. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Nog even geduld......
    Bij Nils heb ik op een gegeven moment een bericht op Hyves geplaatst dat óók wij nieuwsgierig waren naar het moment waarop de baby zich zou aankondigen en dat we 'iedereen' z.s.m. zouden informeren als de baby er was. Toch bleven mensen hierop nog krabbelen. Ik vond het toen eerlijk gezegd best irritant.
    Voor de borstvoeding hoef je qua eten nergens rekening mee te houden, tenzij je merkt dat je kindje op bepaalde voeding hevig reageert. Toen ik zwanger was van Nils heb ik het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes & Mary Broekhuijsen gelezen. Naar mijn idee een compleet en verhelderend boek.
    Hier zijn de grote werkzaamheden op zolder klaar. Dit weekend zijn de lampen opgehangen en het logeerbed opgezet door mijn schoonbroertje en ik heb zelf de boekenkasten in de studeerkamer gevuld. Op Nils z'n kamer staat het ledikant (van schoonmama te leen) klaar en de ladekasten kunnen gevuld worden. Echter, Nils is nu (weer) flink verkouden, dus we wachten met zijn verhuizing naar zijn nieuwe kamer tot dit voorbij is. Kovu-man heeft goede en minder goede dagen. De komende twee tot drie weken blijft hij thuis, om te wennen aan de dialyse en ietwat op krachten te komen. Met mijn bi gaat het slecht, veel pijnklachten. Vanmorgen iemand van het WMO-loket hier gehad. Ze laat vandaag of uiterlijk morgen weten welke ondersteuning we van de Gemeente kunnen verwachten voor de komende twee à drie maanden. Eindelijk een structurele oplossing! :)

@debby82: Hier ook bi en een kindje van zestien maanden...... door de thuissituatie geen tijd voor verveling. Mis wel de buitenlucht en zou graag nog een keer met Nils (= een heuse waterrat) naar het zwembad gaan vòòr de bevalling.
    Wat betreft de vakantie zou ik gewoon boeken.

@L0nneke: Jeetje, zeven kilo in twee weken...... dat is fors...... maar daar zit dan ook veel vocht bij!
    Altijd leuk een vakantie uitzoeken! Inmiddels besloten over de bestemming? Waarom zou je niet vliegen of wat verder weg gaan? Neem je onderweg een extra overnachting. Mijn motto is dat de vakantie begint op het moment dat je de deur achter je dicht trekt, dus vanaf dat moment moet je je het zo comfortabel mogelijk maken. Vrienden van ons hebben dit al drie keer gedaan - met verblijf in een stacaravan i.p.v. hun normale tentvakanties - en dit bevalt ze hartstikke goed. De eerste keer zijn ze naar Zuid-Frankrijk gereden, het jaar daarna naar Spanje en afgelopen jaar Noord-Italië. Dit jaar zal er voor ons geen vakantie in zitten, vanwege de mogelijke transplantatie later dit jaar. Wel gaan we - als het even lukt - mee op familieweekend hier in Nederland. Heerlijk zwemmen met de jongens! (ooooooh, dat klinkt zó leuk! :D)
    Inmiddels contact gehad met de gyn/vk?

@smartie1980: Is het nog vol te houden met de misselijkheid? Vervelend hoor!

@riv: Denemarken hebben we een paar jaar geleden gedaan, fantastisch mooi land! Ben jij er al eens geweest?

20. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Manda: Grappig hoe mensen toch bepaalde veronderstellingen hebben vind ik. Maar ja, zoals je zelf al zegt, je hebt waarschijnlijk weinig behoefte aan veel mensen rondom je kraambed.
    Heb hier ook al reacties gehad van mensen die het maar 'vreemd' vinden dat we niet al het bezoek in de eerste week willen ontvangen. Hoop voor je dat de bevalling zich snel aandient. Wanneer heb je weer controle bij de gyn/vK?

Kovu: Fijn om weer even wat van je te lezen :) Hoop voor je dat je al uitsluitsel gehad hebt van die mevrouw van het WMO-loket. Zou namelijk wel prettig zijn als er voor de komende maanden een structurele oplossing komt. Vervelend dat Nils zo verkouden is, hoop dat hij zich snel beter voelt! En fijn dat het op schiet met de kamer. Hè toch, met Kovu-man gaat ook niet echt super dus. Gelukkig zitten er wel wat 'goede' dagen bij. Hoop voor hem dat hij de komende weken wat op krachten kan komen ondanks de dialyse.
    Hier qua gewicht denk ik vooral vocht, als ik naar m'n benen en voeten kijken! Overigens geen contact gehad met gyn. Ik kijk het even aan, bloeddruk was zojuist 137/93, maar wil me er ook niet te veel op vastpinnen.

Deel Deze Pagina