nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woppie

Woppie Actief lid

2 feb 2009
    122
    0
    0
    Ik moet ook nog alles wassen, al is het schoon op zolder gekomen van mijn dochter nog.
    Heb een wasmand vol neutrale kleertjes, dus wat dat betreft genoeg spulletjes.
    Moet eerst de rest van het huishouden op orde zien te krijgen en wanneer dat klaar is ga ik de kleertjes enz wassen.
    En de kaartjes nog steeds regelen haha, maar dat kan misschien morgenmiddag wel even.

2. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ohh Manda, wat zonde! Ik heb ook hele mooie dekentjes van Koeka, maar twijfel echt of ik deze ga wassen. Weet nu al dat het er niet mooier op zal worden..

Kleertjes was ik natuurlijk wel allemaal!!

3. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik zou het niet doen als je het nog even mooi wilt houden. Maarja als er tegen mij gezegt word dat alles moet worden gewassen waar de baby mee in aanraking komt dus ook het dekentje dan doe ik dat. Staat ook dat ik het gewoon kan wassen op 30 graden en strijken.

@woppie, hihih ja ik moet ook nog de kaartjes regelen. Ik krijg ineens de kriebels dat alles zo snel mogelijk geregeld moet worden, want stel je voor dat ze eerder komt. Is dat nou nesteldrang? :p

4. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    @ Manda, kan je niet met dat dekentje naar de winkel teruggaan? Ik vind het persoonlijk niet normaal hoor, dat het zo snel minder mooi wordt!

5. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ja misschien dat ik dat wel even ga doen. Kijken wat zij zeggen.

6. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Hier nog 84 daagjes, maar ik heb vandaag een groei-echo gehad en hij loopt 2 wkn en 2 dgn voor qua groei!! Pffooee...als ik er straks maar geen 10 ponder uit moet werken, zeg! Begin me langzaamaan ook wel een beetje zenuwachtig te maken voor de bevalling enzo...jullie?

6 dec komt de kraamhulp voor het eerst langs en diezelfde week wordt ook het kamertje afgeleverd. Zal blij zijn als de meubeltjes staan. Nu heb ik overal een laatje, een mand of een plankje met kleertjes enzo. Ik wacht ook even met wassen tot ik het dan allemaal in de kast kan leggen.

Werken jullie allemaal nog wel? Ik heb vandaag mijn laatste dag gehad...wel raar!

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Babs, ik werk nog gedeeltelijk, en gedeeltelijk in de zw.
    Over 4,5 week begint mijn verlof.

Manda, zonde hoor! Gewoon teruggaan!
    Ik had 3 mutsjes die na het wassen geen model meer hadden. Nou, die waren maar een paar euro, maar ben ik ook mee terug gegaan naar de prenatal hoor.
    Zeker met een deken die een stuk duurder is, mag je wel kwaliteit verwachten. Als dit nou gebeurt na 20 x wassen....
    Maar nog voor je het kan gebruiken is neit leuk.

Ik had dekens van jollein (18 euro) en die kwamen er goed uit.

Vlinder, die van Koeka zijn mooi! (ik vond ze te duur). Maar ik hoor van iedereen dat deze dus echt nog perfect uit de was komen! Zijn toch die wafeldekens? Die kun je prima wassen.

Wordt idd aangeraden alles te wassen. Zeker omdat iedereen er met zijn handen aan zit en kindjes zijn gevoelig voor infecties en besmettingen. Ik zou het toch wassen, moet eigenlijk ook kunnen. Als ze na een week spugen was je het toch ook?

De boxkleed heb ik vandaag in het machine gedaan.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zenuwen voor de bevalling heb ik nog niet echt. Ik zie het allemaal wel. Ik ben gelukkig niet bang voor pijn...

ik zou ook echt teruggaan. Dit mag toch echt niet!

ik moet trouwens nog tot 12 januari werken... pfoe lijkt nog lang... maar goed ik werk maar 3 halve dagen per week dus valt mee.

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    manda: Ik zou toch even terug gaan met het dekentje.

Weet niet wie het vroeg. Ik ben al zo'n 6 weken niet meer aan eht werk vanwege de B.I.

En ligt dat aan mij of begint iedereen zo vroeg met wassen.
    Ik was eigenlijk van plan met 35 weken eens te beginnen met het wassen van alles.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lonneke ja ik vind het ook vroeg. Ik was liever straks alles tegelijk in 1 keer. Als ik met verlof ben ga ik daar aan denken.

11. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hier ook al een aantal weken thuis vanwege BI. Heb officieel pas over 2,5 week verlof

Nou dat had ik dus ook. Ik dacht ik kan zo`n dekentje toch gewoon wassen, wat als beebje er straks overheen spuugt.
    En ja hij was iets van 44 euro :( Ik wil nog 2 dekentjes erbij, maar dat worden gewoon goedkope :p

Jaja ik weet het ben een beetje vroeg met wassen:). Maar ja nu lukt het me allemaal nog om zelf te doen. BI word wel elke week wat erger.

12. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ik loop ook al een aantal weken met BI, Manda. Red jij een een beetje thuis? Ik kan niet zoveel meer en alles doet me zeer..hoe doe jij dat? En loop je ook bij een fysio?

@Debby...hee, jij ook hier! Haha....

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ga ik pas echt wassen met 35/36 weken. Vind ik nu nog te vroeg voor.
    Ook ik kan al bijna niets meer met m'n b.i. en merk dat het iedere week zwaarder wordt, bah. Maar goed, dan moet manlief maar wassen bij wijze van;) Huishouden kan ik ook bijna niets meer, hooguit een keer met een doekjes over het dressoir vegen. Bahbahbah..

Maar goed, ik weet waar ik het voor doe!

14. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik wil ook op tijd gaan beginnen met wassen, maar eerst weer eventjes bij zijn met mijn eigen was :) De wasbox is namelijk weer behoorlijk vol ;)

Wat vervelend dat jullie BI hebben, ik heb ook super veel last van mijn rug..

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik hou steeds voor ogen waar het allemaal voor is, hoop ook dat het snel over is en ik het snel vergeten ben als onze kleine meid er is:)

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ;)...

17. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hai dames, ik kom ook even buurten. ;) Ik ben morgen 30 weken dus ongeveer even ver als jullie.
    Wij hebben zo goed als alles op orde, nog wat kleine dingetjes aanschaffen en de puntjes op de i zetten in de babykamer, maar in principe zijn we startklaar.

Ik merk wel dat het steeds zwaarder wordt! Ik heb eigenlijk een hele fijne zwangerschap gehad, weinig echte klachten op de 'usual' dingen na maar sinds een week of 2 merk ik toch dat het allemaal niet zo gemakkelijk meer gaat. Gelukkig hoef ik nog maar een weekje te werken (op aanraden van de verloskundige omdat ik een aantal uren in de thuiszorg werk en dat gewoon te zwaar wordt), dus daar kijk ik wel naar uit. Ik heb nog wel een eigen webshop te runnen, maar dat is toch een stuk makkelijker te doen natuurlijk. Ook dat geef ik trouwens stukje bij beetje over aan m'n zus die er ook aan meewerkt, dus echt heerlijk genieten wordt het (hopelijk) straks!

Vanavond gaan we hier kijken op een nieuw geopende afdeling in het ziekenhuis, het geboortehuis heet 't, we krijgen dan een rondleiding. Omdat het ziekenhuis hier geen afdeling gyneacologie meer heeft hebben ze daar toch een soort van oplossing voor gevonden en kun je poliklinisch bevallen in een redelijk huiselijke en ontspannen omgeving onder leiding van je verloskundige. Mochten er zich complicaties voordoen dan wordt je alsnog per ambulance naar een ander ziekenhuis gebracht (voor ons is dat 30 km. verderop ;)) en word je alsnog opgenomen.
    De verloskundige zei op mijn laatste afspraak dat ze absoluut geen reden zag om niet in het geboortehuis te bevallen - alles gaat zo goed eigenlijk - dus we gaan er van uit dat we daar gewoon terechtkomen. Ik was er in eerste instantie van uit gegaan dat het voor mij niet meer zou gelden (ik ben 'al' 39 jaar) maar dat valt dus mee. Ben wel benieuwd hoe het er uitziet daar, als ik de verhalen mag geloven ziet het er prachtig uit en lijkt het ideaal.
    Nou ja, we zullen zien!
    Ik blijf dit topic volgen, lijkt me erg leuk om een beetje bij te houden wie wanneer moeten bevallen.

18. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    @werken, Ik zit al thuis sinds week 16/17 met rust thuis. Heb steeds bloedverlies gehad en met 24 wkn ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Ik had nl ook een bacterie erbij. Heb er medicijnen tegen gehad en gelijk ook 2 longrijpingsprikken voor het geval dat. Nu zit ik nog thuis en het lijkt beter te gaan, ipv van alsmaar op de bank/bed moeten liggen mag ik nu gaan kijken hoe het gaat als ik iets doe, zoals klein stukje lopen ofzo. Verder heb ik volgende week controle voor mijn placenta, hij bestaat uit 2 delen die net met een sliertje zeg maar aan elkaar vast zitten.
    @Wassen, heb ik nog niet gedaan. Ik wil nog een paar vestjes hebben en dan heb ik eigenlijk alles en dan wil ik alles in 1x wassen.
    @Kamertje, het kamertje is af op de muursticker na dan.

19. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal.

Jeejtje T84 dat is ook heftig. Ik hoop dat je strakjes een prachtige echo hebt en alles goed is.

@babs, Tsja ik doe niet zoveel al zou ik wel willen. Het is wat velen zeggen. Je moet echt je grenzen bewaken, alleen ga ik er nog weleens overheen. Ben niet zo goed in het niets doen;)
    Ben nu maar wat boeken aan het lezen en doe af en toe nog wat in huis. Verder doet vriendje lief alles. Ik mag daar echt mee in mijn handen knijpen. Hij doet letterlijk alles voor me en bewaakt af en toe mijn grenzen :p

20. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Wanneer ben je uitgerekend:

Riv: 12 februari 2011 : badbevalling thuis: Jongen

Deel Deze Pagina