riv heb je veel pijn aan je bekken? Hier ook dagen dat ik echt verga van de pijn... maar kans is er dat je er na de bevalling nog niet vanaf bent he... daarom probeer ik me er maar op in te stellen dat ik nog 5 weken moet...
FF een update; Ik ben inmiddels bevallen van een mooi "klein"mannetje: Yannick! Gistermiddag om 12.15 ben ik bevallen. Alles gaat prima, al ben ik een dikke liter bloed verloren en moet ik nog in het zh blijven tot morgenochtend. Yannick is 53 cm en maar liefst 4710 gr. (AUW!) Bevalling is voorspoeding verlopen in 4 uurtjes. Ben wel ingeleid, heb woensdag gel gekregen 1 x en daarna konden ze al bij mijn vliezen. Gistermorgen om 8 uur ben ik aan het infuus gekomen en zijn mijn vliezen gebroken, daarna kreeg ik rond 11 uur persweeen, en ben ik om 12.15 bevallen.
Woppie gefeliciteerd meid. Wat leuk de 2de is bevallen. Maar wat een verhaal! Hoop dat je je goed voelt. Flink ventje hoor
Woppie, Wauw wat goed zeg. Wat een geweldige naam. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen.4 Gefeliciteerd meid. Liefs riv
Woppie gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat de bevalling spoedig is verlopen zeker met zo een kleine jonge . Geniet van je kraamweek en laat je lekker verwennen en geniet van je mannetje, leuke naam Yannick! manda@ vervelend van je je enkel. Hopelijk komt jou kleine ook snel. debby82@ wat naar voor je dat je zo een last heb van je bekken. Vaak duurt het even voor je er van af bent na de bevalling, teminste dat is wat ik om me heen hoor. riv@ heb ook een paar keer gehad als ik me omdraaide in bed verging ik van de pijn. Geen idee wat het was Sterkte er mee. L0nneke@ lekker dat je gister zo goed heb geslapen, geniet er nog maar van Hier gaat het wel. Ben erg moe . Maar geniet wel van me kleine meid hoor Phoebe heeft nog steeds moeite met eten. Gister de verlos gebeld maakte me toch zorgen. Volgens haar hoef ik me geen zorgen te maken , ze plast goed en krijgt voeding binnen ook al is het wat minder. Maandag moet ik gaan wegen op cb ben benieuwd. ik ga er weer van tussen Phoebe wil aandacht.
Hoi , Debby: Ja ik heb erg veel last van mijn bekken maar nu ook vooral van mijn rug. Is ook weer erger geworden door de behandeling. Nu maar rustig aandoen. Doe jij dat ook maar. Ja ik ga er ook maar vanuit dat ik er nog niet direct van af ven de pijn we zullen het wel zien. Manda: Ik heb geen idee wat de pijn was maar echt het voelde niet fijn. DE kleine is erg druk in mij is erg aan het bewegen en spelen. Ik denk dat hij nog wel goed zit in mijn buik. Liefs riv
Woppie: Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Yannick. Flink kereltje zeg! Geniet van deze bijzondere periode. Hier ontzettend last van m'n bekken, weet niet hoe ik me moet houden. Verder veel harde buiken. Zo meteen eten en dan ga ik denk ik op bed liggen.
Woppie, proficiat!! Wat een snelle bevalling! Geniet van je mannetje. Debby: je schreef dat je met de rolstoel naar babypark was. Lukte dat een beetje? Kon je man je goed rijden? Zelf 2 jaar ivm ME in rolstoel gezeten (af en aan). Mijn man bleef het maar verkeerd inschatten, hij dacht dat het ophield bij mijn knieen, terwijl mijn voeten nog op zo'n plankje stonden. En dan reed ie steeds tegen de enkels van andere mensen aan. En niet 1x he. Steeds opnieuw. Ruzie dat we daar soms van kregen. Hij BLEEf het maar fout doen. En mensen kijken dan boos naar mij.8)
@Woppie: Een zoon! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Yannick! Veel geluk samen! @smartie1980: Over het zwembad bij Erperheide ik al veel positieve geluiden gehoord. 'k ben benieuwd naar jouw ervaringen. @L0nneke: Als je met je baby wilt gaan babyzwemmen dan mag dat bij het ene zwembad vanaf zes weken en bij een ander zwembad vanaf zestien weken. Vanaf zes weken mag het dus al. Vaccinaties staan hier los van. Wel zou ik persoonlijk het eerste levensjaar erop letten dat je gaat zwemmen in chloorvrij water, vanwege de longontwikkeling. @riv: Is de pijn weggebleven? @jettje: Leuk om even iets van je te lezen. Doe rustig aan en geniet vooral van de kleine meid! @manda: Hoe gaat het nu met je enkel? Grappig die info van de verloskundige, want in ons geval is Nils geboren met 40;4 weken. Ik had hier nog niet eerder van gehoord. @debby82: Mijn bekkentherapeut verwacht na de bevalling, door de hormonale schommeling, tijdelijke verergering van de klachten. Na circa twee weken treedt er doorgaans verbetering op en kun je gaan versterken middels therapie. Bij ons blijft het onrustig! Kovu-man is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met koorts. Vanmorgen de eerste uitslag: Een infectie aan de urinewegen. Vanwege de benauwdheid vanmiddag een scan gehad: Vermoedelijk longembolieën. Hij moet zeker tot dinsdag of woensdag blijven. Afgelopen dinsdag mevrouw van het WMO-loket gesproken. Er is o.i. een mager voorstel gedaan. Ze kunnen tien minuten hulp bieden bij het in bed leggen van Nils en om de dag een half uur voor het badderen. Qua tijdstip en vaste gezichten kunnen (uiteraard) geen garanties afgegeven worden. Vandaag nog een keer met deze mevrouw gesproken en we mogen middels een pgb nu zelf 'zorg' inkopen tot aan de uiterste bevaldatum. Zo nodig kunnen we verlenging aanvragen. Woensdag controle gehad en de kleine man is ingedaald! In de namiddag vandaag eindelijk de bekkenband gekregen. Ben eens benieuwd naar het effect......
Kovu. Alweer heel veel sterkte gewenst met alles. Hier een slechte nacht en ochtend al. Heb zoveel rug/bekken en beenpijn. Weet niet waar ik het zoeken moet. Het kan zijn dat ik de verloskundige ga bellen om te kijken of ze mij kan helpen om toch de bevalling op gang te helpen. Ik ben kapot, zie het echt niet meer zitten om zolang nog door te gaan. Kan mij bijna zelf niet meer omdraaien in bed. Iedereen succes vandaag. Liefs riv.
smartie haha het was rustig gelukkig dus het ging wel ok.... maar ik moest wel steeds aanwijzen waar ik naar toe wilde en dan reed hij er weer voorbij kovu wat voor bekkenband heb jij? Ik heb die van anita maar ik merk daar echt niks van. fijn dat jullie nu pgb hebben toegewezen gekregen! riv heel veel sterkte meid! Ik hoop dat de vk iets voor je wilt doen... hou in je hoofd dat het nog max 28 dagen is... misschien helpt dat je erdoor heen?
@Kovu, Jeetje het houd ook niet op he. Sterkte! @Riv, balen dat je je zo ellendig voelt. Hoop dat ze wat voor je kan doen. @debby, lekker hoor zo rond gereden worden. Heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen @hier, mijn enkel doet gelukkig niet meer zoveel pijn. Hij is nog wel wat gevoelig, maar goed daar kan ik wel mee leven. Sinds gisteren erg last van mijn rechter zij. Het is een soort stekende pijn die maar niet weg wilt gaan. De baby ligt wel met haar beentjes aan die kan dus misschien dat ze het beurs heeft getrapt. Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Moet zeggen dat ik mezelf ook echt helemaal gek aan het maken ben of alles wel goed gaat met de baby. Ik vind het helemaal niks dat ze me zolang door laten lopen. Raak al helemaal in paniek als ik de baby niet zo veel voel. En juist doordat ik me zo druk maak beweegt ze veel minder
Hai dames, Net de verloskundige gebeld. Ze komt als het goed is vanavond bij mij om te kijken of ze mij kunnen strippen. Dit kan natuurlijk alleen als ik al een beetje onsluiting heb. Anders krijg ik iets wat het opwekt en dan kan ik volgende week gestript worden. We gaan het wel proberen. Liefs riv
Riv, fijn dat je vk het al op gang wil helpen, het is zo wel erg zwaar voor je. Kovu, ik vind je zo sterk hoe je er allemaal mee omgaat. Vindt het zo naar voor jullie. Rolstoel: rondgereden worden, wel handig.... Nou ja en nee. Ja, daardoor kan je meer als zonder rolstoel. Maar nee, niet fijn om nodig te hebben en je bent heel afhankelijk van je partner. Kunt niet effe snel iets bekijken. Ik had echt een liefde/haat relatie met mijn rolstoel. Met werd ineens weer meer mogelijk, maar ja, ik ben een jonge meid, je wil er eigernlijk niet in gezien worden. Had sportmodel, dus kon zelf ook nog wel effe stukje vooruit, maar max paar meter, omdat mijn armspieren dat natuurlijk ook niet konden. Rest: sorry zeef. weet even niet meer. Heb ook hoofdpijn door slecht slapen. Zakt wel iets hoor.
Goedemiddag meiden, Kovu@ heftig zeg dat je man is opgenomen. Heel veel sterkte voor jullie toegewenst. Toch wel fijn dat je iets hulp kan krijgen bij Nils. Hopelijk helpt het een beetje en krijg je iets rust hier door. riv@ fijn dat de verlos naar je luisterd. Hopelijk heb je al iets ontsluiting en werkt het strippen. Succes vanavond. manda@ wat rot voor je dat je je zo ongerust maakt. Hopelijk komt je kleine snel. En gewoon aangeven bij de verlos dat je je ongerust maakt. Sterkte er mee. Het eten gaat nog steeds moeizaam bij Phoebe. Maar iedereen blijft zeggen maak je geen zorgen ze heeft goede plasluiers en ze krijgt te minste iets binnen. Ondanks dat blijf mijn gevoel zeggen dat het niet klopt. Ik kan alleen me vinger er niet opleggen zeg maar. Ik geef borst en fles door elkaar, nu gaan we proberen om een andere flesvoeding te gaan geven. De borstmelk drinkt ze opzich wel goed. Vanmiddag weer kraamvisite, heb er weinig zin in maarja kan het niet blijven uitstellen Hele fijne dag allemaal. Groetjesss Jetje
Thanks ladies! @riv: 'k ben benieuwd wat de verloskundige vanavond voor je kan betekenen. *duimen* @debby82: De bekkentherapeut heeft een MATCH U besteld. Vandaag gedragen tijdens het stofzuigen van de bovenverdieping. Kan nog niet zeggen dat ik er veel van merk, maar misschien verwacht ik er ook te veel van en doe ik stiekem meer dan ik eigenlijk zou moeten doen...... Maar, het wiegje kan nu eindelijk naar onze slaapkamer! @manda: Bij twijfel bellen! Verder is het toch echt rustig wachten...... Sterkte! @smartie1980: Hopelijk gaat de hoofdpijn snel weg, rustig aan en beterschap! @jettje: Pas je wel goed op jullie-zelf? Met je zorgen rondom de voeding misschien toch de keuze maken om kraamvisite voorlopig uit te stellen, zodat je je kunt focussen op Phoebe. Het bezoek kan best een paar dagen of weken wachten. Vergeet niet: Phoebe's en jouw welzijn staan voorop! Het onderzoek vandaag heeft uitgewezen dat het géén longembolieën zijn! *opluchting* Er zullen andere onderzoeken volgen, omdat men natuurlijk wel wil weten waar de kortademigheid en 'plekjes' die te zien waren tijdens de scan vandaan komen. Kovu-man voelt zich enorm schuldig dat hij in het ziekenhuis ligt, terwijl ik eigenlijk geruster ben wetende dat hij in goede handen is en dat er hopelijk snel verbetering komt. Afgesproken dat Nils en ik vandaag thuis blijven, om onszelf wat 'rust' te gunnen en ook Kovu-man de kans te geven wat bij te slapen (hij slaapt slecht en heeft vandaag dialyse èn onderzoek gehad)...... morgenvroeg gaan we meteen na het ontbijt naar hem toe!
Kovu: Hier ook een bekkenband van Match U en ene van Serola. Vind die van Serola fijner. Maar Match U lijkt er wel veel op. Ik moet zeggen dat ik er weinig profijt van gehad heb, helaas. Pfff..het zit jullie overigens niet mee, weet ook niet goed wat ik er op moet zeggen, alleen sterkte! En ik hoop dat Kovu-man zich snel beter voelt. Riv: En is de VK al geweest? Wel fijn dat ze wat wil gaan proberen. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers daarop..pff ik heb het helemaal gehad! Jettje: Vervelend dat je het gevoel hebt dat er iets niet klopt. Lijkt me erg lastig en dubbel. Is het gelukt met de kraamvisite waar je geen zin in had? Smartie: Hoe is het met de hoofdpijn? Manda: Kan je gevoel wel voorstellen, en als je twijfelt gewoon bellen. Dan maar even naar het ziekenhuis en een CTG, maar dat kan je wellicht weer wat gerust stellen. Hier een baaldag, flink wat potjes gejankt en manlief kan niets goed doen. Voel me erg schuld t.o.v. hem Vannacht erg slecht geslapen, ofwel 3 uurtjes. Veel pijn in m'n rug en bekken. Verder bij het minste of geringste harde buiken. Pff, voel me een grote zeur!
Hoi dames, Ben net terug van de verloskundige. Het kindje ligt heel diep. Bijna bij de uitgang ha ha. Het was al wel verweekt maar ik had jammer genoeg nog geen onsluiting. Als de verlos wel iets kan doen dan deed ze dat. Ik heb nu weeenopwekkers gekregen. Ik hoop dat die wat gaan doen vanavond vanacht en dat ik dan alsnog dindsdag gestript kan worden. Ik hou jullie op de hoogte. iedereen succes. Liefs riv