nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv: Jammer dat het bij jou niet doorzet.

Kovu: Jezus, wat een nieuws weer. Sterkte!

Jettje: En wat zei de CB verpleegkundige??

Smartie: Hoe is het met jou??

En hierrr...tja, KLOTE..als ik het zo mag omschrijven.
    Net terug uit het ziekenhuis. Onze meid is weer gedraaid en ligt weer in een volkomen stuit! Ik wist echt even niet meer hoe ik het had hoor :S
    We kwamen nl. bij de gyn en hij begon over inleiden omdat ze me niet langer dan 40 weken willen laten lopen. Dus hij wilde echo maken en daarna meteen baarmoedermond voelen om te kijken of er al iets 'gaande' was. Maar bij de echo werd dus al duidelijk dat madame zich gedraaid heeft. (ik denk dus zondag, toen ik meende wat voorweeen gehad te hebben..)
    Nu dus info meegekregen over stuitbevalling en ks. Vrijdag moeten we ons besluit genomen hebben. Op het moment neig ik nog het meest naar een ks.
    Oh ja, draaipoging wouden ze niet meer doen, kans van slagen is blijkbaar zo nihil, aangezien ze zich nu nog gedraaid heeft.

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wat ontzettend BALEN zeg!! :$:x

Wilden ze dat niet meer doen nee??
    Ik zou dat wel willen proberen (wij hebben het geprobeerd, maar niet gelukt). Als ze zondag (mogelijk) nog is gedraaid kan het nu misschien ook nog?

Wij gaan wel voor een stuitbevalling, maar nog 50% kans op ks. Maar mijn gevoel zegt dat. Je moet echt kijken wat jij zelf het fijnste vind, samen met de gyn. Bij ons onvolkomen stuit, dus voetjes omhoog langs hoofdje.

Hier alles nog steeds rustig en af en toe drukkend gevoel op maag/borst.

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Smartie: Omdat de kans van slagen zo klein is dat ze blijft liggen. Ze is zo beweeglijk. De gyn gaf aan, als ik haar draai, zal ze waarschijnlijk gewoon weer terugdraaien.

Verder denk ik toch echt er al over uit te zijn, ga voor een geplande ks. Ik denk dat ik daar met veel meer rust tegen aankijk:)

4. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @debby82: Weer een magische grens bereikt, proficiat!

@jettje: Wij hebben het geluk dat een vriend van ons een horecabedrijf heeft en ons enorm tegemoet komt in de kosten, anders hadden wij het ook niet kunnen doen.
    Het geboortekaartje heb ik inderdaad zelf ontworpen, omdat ik geen kaartje kon vinden in de stijl die ik zocht.
    Hoe reageert Jarod eigenlijk op zijn kleine zusje?

@riv: (((knuffel)))

@L0nneke: Oooh, wat balen! :( (((knuffel))) Nu dan de keuze maken tussen een stuitbevalling of een keizersnede, ook niet gemakkelijk...... Een vriendin van mij heeft een geplande keizersnede gehad (kindje lag ook in stuit) en was daarna snel weer op de been. Toevallig heeft zij in haar directe omgeving meerdere vriendinnen met dezelfde positieve ervaringen. Zelf heb ik na 30+ uur nog een keizersnede gekregen en was toen uitgeput. Ook ken ik iemand die een geslaagde stuitbevalling heeft gehad. Mocht je kiezen voor de stuitbevalling, dan zou ik zeker duidelijke afspraken maken over hoe lang ze het willen aanzien/wanneer ze ingrijpen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

De dialyse-arts van Kovu-man heeft vanmiddag een bericht ingesproken. Ze wilde me graag zelf even de situatie uitleggen. Ze hoeft me echter niet te overtuigen dat het beter is dat Kovu-man nog opgenomen blijft, ik wil gewoon weten of hij bij de bevalling kan èn mag zijn! Waar ik wel nog van schrok is dat de bacterie blijkbaar ook ín de bloedbaan zit, zo had ik het niet begrepen van manlief. Positief is dan weer dat de ontstekingswaarden in het bloed al aan het dalen zijn. De arts liet zelfs ontvallen dat het misschien geen twee weken hoeft te duren...... Ik stel me echter in op maandag 14 februari. Alles wat eerder is is natuurlijk fantastisch.
    Zojuist aan de kraamzorg doorgegeven hoe de huidige situatie is, dan hoef ik dat t.z.t. niet meer van a-tot-z uit te leggen. Voelde wel goed om dat te doen.
    Morgen weer naar Kovu-man toe, jippie! :) Mijn schoonmoeder gaat dan mee, zodat ik Nils niet hoef te tillen en dergelijke. 's Middags na de fysio ga ik naar de kapper. Vanmorgen heb ik besloten dat ik dat moment voor mezelf moet nemen.

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kovu: De dialyse-arts zal het wel goed bedoelen, maar is wel fijn om te weten of je man bij de bevalling mag zijn wel/niet. Hoop voor jullie van wel!
    Goed van je dat je kraamzorg alvast hebt ingelicht, dat scheelt toch wel weer denk ik en kunnen ze er 'rekening' mee houden.
    En inderdaad, een moment voor jezelf heb je echt even nodig, dus lekker doen!:)

Hier ben ik inmiddels weer een beetje 'bekomen'. Ben d'r over uit dat het een keizersnede wordt en ga me er verder ook niet meer in verdiepen. Ik denk dat me dit alleen maar onzeker gaat maken. Ik moet mijn eerste gevoel volgen (wat tot nu in m'n leven gewoon het beste werkt;)) Ik ben wel erg benieuwd hoe het nu verder gaat, want heb wel nog vragen omtrent de ks, wanneer komt ons dochtertje bij me enzo. Vrijdag telefonische afspraak met de gyn, dus dan vragen. Ik neem aan dat ks dan maandag of dinsdag wel gepland zal worden, aangezien ik maandag 40 weken ben. Neem aan dat weekenden geen geplande ks gebeuren;)

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik ga meteen stemmen, Smartie!

7. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag meiden,

L0nneke@ kan me voorstellen dat het schikken was voor jullie.
    Fijn dat je voor je zelf een keuze heb kunnen maken.
    Ik kreeg de kleine even heel snel te zien toen ze net geboren was
    Ze word eigenlijk meteen door de kinderarts onderzocht in een ander kamertje (teminste zo ging het bij mij).
    Na het onderzoek kreeg ik haar weer te zien. Daarna ging ze in de couveuze en naar de afdeling.
    Mijn vriend is de hele tijd aanwezig geweest en ging met de kleine mee naar de afdeling.
    Ik bleef nog op de ok om dicht gemaakt te worden enzo.
    Na de ok nog even op de uitslaap kamer en toen op naar de afdeling. Phoebe werd om 13:03 geboren en rond 14:15 had ik haar in mijn armen.
    Ik had gevraagt of ze haar niet wilde wassen zodat ik haar nog naakt op de borst kon krijgen na de ingereep. Ze had gelukkig geen infuus ofzo nodig ivm de suikers dus ze lag netjes op mij te wachten.
    Anders had ze namelijk naar de kinderafdeling gemoeten.
    Heb haar toen op de borst gehad naakt, dat was een heerlijk gevoel.
    Bij Jarod had ik dat niet dat vond ik wel jammer.
    Daarna werd ze aangekleed en kon ik haar de borst geven.
    Misschien gaat het bij jullie in het ziekenhuis wel weer anders.

smartie1980@ ik ga zeker stemmen op jou buikje :D

Kovu@ Jarod reageert heel leuk op zijn kleine zusje.
    Hij vind haar heel lief, en wil haar ook zo nu en dan oppakken maar
    dat vind mama niet zo een goed idee...hihihihihi.
    Heftig hoor dat de bacterie in de bloedbaan zit, hopelijk slaat
    de ab goed aan en mag hij snel naar huis.
    Wat goed dat je even een moment voor je zelf neemt, geniet er van.

Vanmorgen is de cb-verpleegkundige langs geweest. Volgens
    haar hoef ik mijn geen zorgen te maken. Phoebe doet het volgens haar goed en heeft gewoon wat langer de tijd nodig om op krachten te komen zeg maar. Toch blijf ik mij een klein beetje zorgen maken, ach dat zal wel bij het moeder zijn horen ;)

Groetjesss jetje

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @L0nneke: Goede keuze! Zeker omdat je je eerste gevoel volgt. Je man kan zich ook vinden in deze beslissing? Misschien staat er op de internetpagina van het ziekenhuis wel informatie over de keizersnede?

@smartie1980: Ik ga ook op je stemmen!

@jettje: Klinkt heel aandoenlijk! *smelt* Ik ben zó benieuwd hoe Nils op zijn broertje gaat reageren......
    Jammer dat de cb-verpleegkundige je niet helemaal heeft kunnen geruststellen. Zolang Phoebe echter alert reageert, tevreden is en goede plasluiers heeft mag je er vanuit gaan dat ze voldoende voeding binnen krijgt.

De dialyse-arts belde vanavond om half tien nog terug! Ik heb haar nog niet ontmoet, maar ze klinkt als een enorm betrokken en vriendelijke vrouw. Ze heeft vanavond een e-mail gestuurd aan mijn gynaecoloog met de vraag of hij een bezwaar ziet tegen Kovu-mans aanwezigheid op de verloskamers (we moeten natuurlijk óók denken aan de gezondheid van de kindjes en mama's daar). Wat betreft de dialyse-arts is er geen enkele reden waarom Kovu-man er niet bij zou kunnen zijn. Als de gynaecoloog ook groen licht geeft, dan hebben we in ieder geval díe zekerheid.
    Vanmiddag ben ik, toen mijn schoonmoeder al hier was, lekker een uur gaan slapen. Daarna zijn we de accessoires op de babykamer gaan 'uitstallen' en zijn een aantal spullen van Nils naar de zolder gebracht. Voorlopig laten we Nils toch nog maar even op zijn 'oude' kamer slapen, gezien Kovu-mans afwezigheid en mijn bi. Het wiegje staat nu eindelijk op de ouderslaapkamer. Weer een paar dingen van mijn to-do-list af!

Welterusten!

9. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    O ja.....en mijn schoonmoeder is ook nog bezig met het schoonmaken van de koelkast en keukenkastjes, want dat mag ik van haar (en Kovu-man) niet meer zelf doen. Heerlijk die opgeruimde kastjes! :D

10. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemorgen meiden,

Kovu@ het is ook heel aandoendelijk. Hij wil Phoebe ook steeds aaien.
    Als ze huilt gaat Jarod bij haar staan en zegt hij, stil maar ik ben bij je :D
    Lekker hoor dat je schoonmoeder je helpt.
    Hopelijk geeft de gyn groen licht.
    Ik ben wel iets rustiger met betrekken het eten van Phoebe.
    Gisteravond/vanacht was ze erg onrustig, volgens mij heeft
    ze erg veel last van haar buikje/darmen de arme meid.

Hoe is het met de rest? Al meiden die aan het puffen zijn?
    Iemand nog wat van Woppie gehoord? Hopelijk geniet ze een
    beetje van de kraamweek, die is zo voorbij.

Hier vanmiddag naar de dokter om te praten over anticonceptie.
    Weet nog niet wat ik ga gebruiken. :(

Groetjesss Jetje

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kovu: Fijn dat je schoonmoeder zo helpt, heerlijk dat je zo weer dingetjes van je to-do-list kunt afstrepen! Ik hoop voor jullie dat de gyn groen licht geeft zodat je man bij de bevalling aanwezig kan zijn. Nu hopen dat er snel reactie komt.
    Ik heb overigens op de site van het ziekenhuis gekeken, wel allerlei folders, maar geen specifieke folder over keizersnee. Maar ja, het zal m'n keus niet veranderen, dus het zal wel goed komen.
    Het enige waar ik 'bang' voor ben is dat ik ons meisje pas veeel later zie/kan vasthouden. Dus ik ga er wel even naar vragen

Jettje: Thanks voor je ervaring over je KS. Zo heb ik wel een beetje een idee, maar wellicht dat het per ziekenhuis nog verschilt. Fijn dat Phoebe het toch goed doet volgens de CB verpleegkundige, maar ja, het neemt je bezorgdheid nog niet volledig weg. (daar ben je ook moeder voor denk ik hihi ;))
    Ben overigens ook erg benieuwd of er al meiden aan het bevallen zijn.

Smartie, Riv?:p

Verder..ik voel me vrij rustig. Wel veel last van m'n schaambot, lopen doet ontzettend pijn. Denk dat het door het toucheren gisteren komt..want daarna had ik dus zo'n pijn:(

12. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hai dames,

Lonneke goeie keus denk ik hoor een keizersnede ik zal er ook voor hebben gekozen.
    Kovu, mijn duimen draaien voor jou, een dikke knuf terug.

Jetje voor jou ook een dikke knuf hopen dat je kleine meid zich snel wat beter voelt. En wat een prachtige foto.

De rest van de meiden ook succes.

Gisteren na de verloskundige geweest. 1 van de verloskundige die ik zaterdag had heeft toen gekeken of ik gestript kon worden, was nog geen ontsluiting ja heb toen pilletje gekregen. Zou gisteren weer gekeken worden en dan als het kon gestript worden. Dus ik had mij hier naar toe geleefd en eigenlijk een beetje opgehoopt dat het zou kunnen.

Maar toen wij gisteren kwamen kon ze mij niet strippen en heeft ook niet gekeken. Ze had net iemand die dag gestript. Anders kreeg ze het heel druk als we allebei moeten bevallen.

Het viel me wel effe zwaar. Maar goed.

Nu kan ik donderdag bellen s'ochtends om te kijjken of er dan niemand bezig is en dan komt de verloskundige bij mij thuis en gaat ze dan kijken of ze mij kan strippen en anders wordt het vrijdag.

Ik kan mij nog op laten nemen voor een nacht en dan krijg ik een spuit in mijn been en dan kan ik lekker slapen. Nou dat zie ik dus echt niet zitten he.

Zo een heel verhaal.

Liefs riv

13. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    ik wordt tussen 2 en 3 gestript vandaag. Teminste als ik ontsluiting heb.

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Oh dus toch nog vandaag, ik duim voor je Riv!

Hier gisteren 0,0 mm ontsluiting :( Maar ja, dat boeit nu ook niet meer.

15. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Riv@ wat spanned voor jullie. Hopelijk werkt het strippen en zetten
    de weeen door. Succes en sterkte.

L0nneke@wat raar dat je geen folder heb gekregen over een keizersnee.
    Als het goed is krijg je meteen je kleine meid te zien.
    Ik kon haar niet vast houden maar kon wel even met mijn handen
    langs haar gezichtje. Zal even foto plaatsen van hoe dichtbij ik haar kreeg.;)
    Ik neem aan dat je een ruggeprik krijg en dan heb je haar snel in je armen hoor.

16. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
  17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ze hebben me wel een folder meegegeven over stuitbevalling, maar daar komt duidelijk in naar voren dat het door iemand is geschreven die een voorstander is voor een stuitbevalling;) Eigenlijk staat er niet veel over een keizersnede uitgelegd.

Mooie foto Jettje, je hebt haar echt dichtbij je gehad. Pff vind het allemaal maar spannend.
    Ik heb dus voor a.s. vrijdagochtend een belafspraak staan met de gyn over m'n beslissing. Nu kreeg ik wel van sommige al de vraag, waarom bel je niet eerder? Vinden jullie dat dit kan/moet? Ik heb eigenlijk zoiets van, ik heb toch die afspraak staan, dus ja..en als weeen of dergelijke eerder komen, tja..dan geef ik dan aan dat ik voor ks kies.

18. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hai dames,

Ik ben gestript, ik had 1 cm ontsluiting.
    Dus effe afwachten.

Jullie horen het.

Liefs riv

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Bofkont!;) Nu hopen dat het strippen ook wat bij je gaat doen:) Duim voor je!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kovu toch wel lief dat ze de situatie uitlegde toch... Goed dat je nu tijd voor jezelf neemt.

lonneke wel spannend hoor dat het een ks wordt. Goed dat je jezelf er bij neergelegd hebt. Ik zou direct
    bellen, als ik het zou weten zou ik het ook direct willen uitvoeren... vrijdag ofzo. Waarom nog wachten dan?

jettje anticonceptie na de bevalling vind ik ook zo lastig...

riv wat een stomme reden om je niet te strippen, sorry hoor...
    een nachtje opname om te slapen lijkt mij ook helemaal niks.
    o toch gestript... nou ik hoop dat het wat doet!

Hier niet veel nieuws. Maar goed ben pas 37+1 he... en het rommelt nog helemaal niet dus daar ben ik nog niet
    mee bezig :D

Deel Deze Pagina