nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @smartie1980: Het mag...... ben ook wéér heel nieuwsgierig naar dit kleine mensje!

@riv: Hoe gaat het nu met je paarden? En jij? Pas je wel goed op jezelf?!

@L0nneke: Inderdaad wel een beetje dubbelop, aangezien je bloeddruk en gewicht door de gyn al in de gaten wordt gehouden. Laat je ons weten wanneer de ks is of houd je het liever voor jezelf?

Fysio vanmorgen afgebeld. Achteraf gezien goed ook, want Nils heeft tot tien uur geslapen en ik had om tien uur de afspraak staan bij de fysio! :D
    Verder een voorzichtige vreugdesprong, want Kovu-man mag misschien morgen ál naar huis! *JIPPIE* Vanmiddag horen we meer. Ik houd jullie op de hoogte!

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Kovu, hoop het voor je.

Riv, vervelend van je paard. Hier een ziek konijn en ben er ook verdrietig van...

Nog steeds volle buik hier. Vandaag uitgeteld.

Lonneke, veel succes, ik ben benieuwd.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kovu ik hoop echt dat kovuman moren al naar huis mag! En dat de baby dan nog heel eventjes blijft zitten zodat ie even een rustig nachtje thuis door kan brengen...

4. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hai,

kovu super man als je man morgen naar huis mag. ik duim voor je. ik heb bu beide paarden ziek.

Ik kan haast niet meer bewegen. We zullen zien.

liefs.

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Bah Riv, beide paarden ziek, ernstig?
    Let je een beetje op jezelf?

Kovu: Ik duim voor je dat je man naar huis mag! Wat zou dat een fijn nieuws zijn!

Hier terug van het zkh. Woensdag staat de KS gepland. Morgen tussen 12 en 14 wordt ik gebeld over hoe laat en wanneer ik er moet zijn voor de opname. AAAAAAH uiterlijk woensdag is onze meid er dus!

6. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Oh lonneke,

Spannend man. Echt super woensdag heb je je kleine heerlijk man.
    Ja ik probeer rustig aan te doen. Met de paarden gaat het ietsje beter. Ze hebben allebei koliek. Heerlijk he nu op dit moment wanneer je zelf kunt gaan bevallen. Maar het gaat al wel beter dus dat gaat denk ik wel de goede kant op. Maar we zullen zien hoe ze nu de nacht doorkomen.

Ik duim voor je en ik hoop dat je nog even lekker kunnen rusten en dan komt het voor jou helemaal goed.

Liefs riv

7. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag meiden,

Hier even snel, moet zo mijn kleine mannetje ophalen en het grote mannetje.

Riv@ jeetje meid 2 paarden ziek. Dat is best zwaar zeg, heel veel sterkte ermee.
    robeer ook aan je zelf te denken, hoe moeilijk dat ook is.

L0nneke@ SPANNEND hoor woensdag gaat het dan eindelijk gebeuren.
    Je heb trouwens recht op 2 dagen meer kraamzorg nu
    je een keizersnee heb.
    Een tip--> vraag aan de verpleegkundige of ze de kleine meid niet meteen willen
    aankleden maar willen wachten tot dat jij haar op
    de borst heb gehad. Dat is echt een heel mooi en fijn moment.
    Bij Jarod had ik het niet en dit keer wel en het voelde zo fijn.
    Het is echt de moeite waard.

Kovu@ ik duim voor je dat je man morgen thuis komt.
    Lekker hoor dat Nils zo lang heeft geslapen, wou dat Jarod dat eens deed :D

smartie1980@ wij wachten geduldig met je mee ;)

Hier loopt jammer genoeg de borstvoeding terug :(
    Ik kolf want Phoebe had de kracht niet om aan de borst te drinken en niemand heeft mij verteld van regeldagen. Op die dagen word de borstvoeding aangepast aan de behoefte van het kind.
    Op die dagen moet je de kleine meer aanleggen en ik had dus meer moeten kolven :(
    kwam er gister pas achter via het forum.
    Probeer vandaag wel meer te kolven maar komt niet veel meer uit.
    Heel jammer allemaal had gehoopt nog wel een paar maanden borstvoeding te kunnen geven al zijn het maar 2 flesjes per dag.
    Ik kan er wel om huilen, erg he :(

Groetjesss Jetje

8. smartie1980

Knuffel voor Jetje!!

Lonneke, nog maar heel even dus. Die 2 dagen lukt nog wel he! Jij zal wel de volgende zijn gok ik...

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jettje je kan je borstvoeding nog wel opkrikken hoor! Bel desnoods een lactatiekundige. Je borstvoeding droogt niet ineens op en zelfs al zou dat zo zijn dan nog kan je relacteren zoals dat heet...
    Probeer heel veel te kolven en anders de lactatiekundige te bellen.

10. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nou meiden het eindelijk even een momentje voor mezelf kunnen vinden. Hoe is het met jullie? Zie dat de meeste nog zitten te wachten :(

Ik zal nog even in het kort mijn bevallingsverhaal neerzetten en hoe het de afgelopen week is gegaan.

Zaterdag op zondagnacht begonnen de weeën zoals jullie weten. Na een hele dag weeën te hebben gehad in de avond de verloskundige gebeld en die kwam even kijken. Rond 10 uur in de avond had ik 3 cm ontsluiting en heeft ze mijn vliezen gebroken. We moesten meteen naar het ziekenhuis want ik had na het breken 4 cm ontsluiting. Onderweg en in het ziekenhuis werden de weeën erger. Ik kreeg een infuus omdat ik de optie voor pijnstillers open wilde houden. Uiteindelijk heb ik het zonder gedaan omdat ik de weeën redelijk kon weg puffen. Rond een uurtje of 3 begonnen met persen en dat heeft zo`n anderhalf uur geduurd. Ben daarna ingeknipt en om 03.42 is onze dochter geboren.

Nu zijn we alweer een weekje verder en moet eerlijk bekennen moet nog wel heel erg wennen aan mijn nieuwe status als mama. Ik geniet volop van haar maar ken ook mijn momenten van angst. Weet niet of jullie (die al een kindje hebben, dat gevoel ook kennen) Morgen is de kraamzorg voor het laatst en dan moet ik het alleen doen. Vind dat best eng. Gelukkig is vriendlief nog een weekje thuis om te helpen. Ik geef nu borstvoeding en moet zeggen dat het nog best tegen viel. Elise wou de borst niet nemen omdat ik een vlakke tepel heb. Tepelhoedje gekocht en daarmee geprobeert. Tevens een kolf gehuurd zodat ik kon beginnen met kolven. Nou de bv kwam wel goed opgang, maar Elise wou nog steeds niet drinken. Ondertussen tepelkloven gekregen en daar zat ik dan een paar keer per dag te kolven en bijvoeden met nutrilon. Merkte dat de temperatuur telkens zakte van Elise als ze niet genoeg dronk dus dat ook nog. Gisteren is de lactatiekundige geweest en die heeft me een groter tepelhoedje gegeven en wat tips en nu gaat het veel beter. Ze drinkt prima en zit nu op haar geboorte gewicht. Mijn borsten doen nog wel erg pijn tijdens het drinken dus hoop dat dat minder word. Moet wel toegeven dat door dit alles het bv geven me een beetje tegen is gaan staan. Het werd me allemaal een beetje teveel. Tig keer spoelen voor mijn hechtingen, kolven, aanleggen en een gevecht voeren met mijn dochter en daarna alsnog bijvoeden. We hebben een paar keer een flesje gebruik en dat ging zoveel makkelijker, ook in de nacht. Ik weet dat bv zoveel beter is, maar door dit alles zit ik sterk in twijvel of ik hiermee verder wil. Voel me een enorme zeur en het lijkt nu net alsof ik helemaal niet geniet, maar dat is niet zo hoor. Ben dolgelukkig met ons kleine meisje en ze is zo mooi en lief. Hebben jullie wat tips zodat ik me wat zekerder gaat voelen.

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jettje: Thanks voor je tips, ga het zeker aangeven! Een knuf voor jou en misschien is het inderdaad een idee om contact op te nemen met een lactatiedeskundige. Niet geschoten is altijd mis zeggen ze, hè.

Smartie: Ik hoop dat het bij ook snel op gang komt!

Riv: Morgen word je weer gestript toch? Succes alvast en hopen dat het deze keer wel zijn werk doet.

Manda: Heel verhaal lees ik, maar volgens mij doe je het hartstikke goed hoor. Ik heb natuurlijk ook nog geen ervaring, maar ik denk dat die onzekerheid er wel een beetje bij hoort. Het is immers allemaal nieuw. Uiteindelijk is het belangrijk dat je doet waar JIJ je goed bij voelt, zo ook met wel/geen borstvoeding.

Kovu: Al iets bekend over je man?

Hier zijn mijn harde buiken na een goede douche wat afgezwakt, maar ze blijven komen. Bah..
    Nog 2 nachten! Verder blijft écht iedereen aan het informeren of er nog niks is en daar word ik echt moe van. Ik reageer nergens meer op, maar nu blijven ze manlief 'lastig' vallen op z'n gsm.
    Snapt nou niemand dat we vanzelf bellen/smsen als de kleine er is?:S

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    manda lieverd knuf... het begin is gewoon echt heel moeilijk en borstvoeding gaat niet vanzelf. Als je door wilt gaan zul je er echt voor moeten vechten. Of je het dat waard is moet je voor jezelf beslissen. Bij mijn dochter voelde ik me heel rot dat ik stopte met borstvoeding maar achteraf denk ik, had ik het maar eerder gedaan. Fv is zo slecht nog niet en mijn dochter is bijna nooit ziek (afkloppen). Belangrijkste antistoffen heeft ze denk ik wel gehad. En fv is echt veel makkelijker.
    Nu ga ik wel weer bv proberen hoor, want ze zeggen idd dat het beter is. Maar luister naar je gevoel en niet naar je schuldgevoelens!

lonneke wat irritant dat iedereen je belt en smst... hier af en toe maar niet vervelend. Anders zou ik er gewoon wat van zeggen hoor... Ik hoop voor je dat de weeen niet doorzetten... nog heel even meid!

13. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Dames, morgenvroeg na de controle bij de gynaecolooog ga ik Kovu-man ophalen bij de dialyse, waarna we zijn spullen gaan inpakken en dan gaan we naar HUIS! :)
    De antibioticakuur wordt nu in tabletvorm voortgezet en er zal voorlopig wekelijks bloedonderzoek gedaan worden ter controle. Het is fijn dat hij naar huis mag en hier verder kan herstellen bij ons. Morgenavond kan ik weer heerlijk tegen hem aankruipen in bed!

@L0nneke: Nog maar twee nachtjes slapen......
    Grrr, vervelend die mensen die denken dat ze het nieuws voor moeten zijn...... gewoon blijven negeren!

@riv: Heb altijd begrepen dat zo'n koliek-aanvallen erg heftig zijn. Sterkte!

@jettje: Wat debby82 al zegt: Neem even contact op met een lactatiekundige. Zeker het proberen waard!

@manda: Fijn om van je te horen!
    Wat betreft de borstvoeding versus kunstvoeding: Volg je gevoel! Vertrouw op jezelf! Bij Nils heb ik ook een hele tijd aangelegd, bijgevoed en vervolgens gekolfd. Na een paar weken was ik 'op' en ben ik - met pijn in mijn hart - overgestapt op kunstvoeding. Ik had het gevoel alleen nog maar bezig te zijn met voeding, waardoor ik naar mijn idee tussendoor onvoldoende kon genieten van Nils. Ik vond het namelijk ook belangrijk om een keer een stuk te kunnen gaan wandelen of lekker te knuffelen en spelen met hem. Het gaf een soort van ruimte toen ik de borstvoeding losliet. Desondanks wil ik het nu zeker weer gaan proberen!

@riv: Succes morgen!

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Kovu gefeliciteerd. Heerlijk dat je mannetje morgen naar huis komt

15. smartie1980

Kovu, wat ontzettend fijn. Nog even als gezinnetje bij elkaar, voor jullie nieuwste spruit komt!

Riv, veel succes morgen. misschien dat het deze keer meer brengt.

Lonneke, wat vervelend dat mensen blijven vragen. Kan je niet aangeven dat je het niet fijn vindt? Op je voicemail ofzo?
    Mensen durven het hier geloof ik niet zo te vragen, behalve af en toe een sms van moeder of vriendinnen. Maar dat kan ik wel hebben. En op hyves krabbelen mensen wel regelmatig, maar ja, dat kan je beantwoorden wanneer je er behoefte aan hebt. Denk dat ik ook wel gek zou worden als steeds mensen bellen.

Manda, leuk van je te horen. Wat een gevecht zo met bv. Ik hoop dat het binnenkort makkelijker zal gaan.

16. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemorgen meiden,

Manda@ wat jammer voor je dat de borstvoeding je een beetje
    tegen gaat staan. Als dat het geval is stap dan over op fv.
    Je doet dan acht niks verkeed hoor. Je kleine voelt je fijnloos aan,
    als jij lekker in je vel zit dan voelt de baby zich ook lekker.
    Ben jij gestressd dan voelt de kleine dat ook en voelt ze zich ook
    niet goed. Ik weet hoe moeilijk de beslissing is.
    Ik zelf heb ook die beslissing moeten maken in de kraamweek.
    Ik geef nu borst en fv door elkaar.
    Ik kolf de borstvoeding, merk wel dat de productie van de melk minder word maar ben druk bezig deze weer op te krikken.
    De angst van het alleen doen, is heel normaal daar hebben we
    allemaal wel last van. Dat je gelukkig bent geloven we, het is alleen
    best wel zwaar en daarnaast heel vermoeiend. Komt allemaal goed als je traks jullie eigen ritme hebben gevonden dan gaat het veel
    makkelijker. Geniet nog even van de kraamzorg.

Kovu@ wat fijn dat je mannetje vandaag naar huis mag.
    Hopelijk kunnen jullie nog een beetje van elkaar genieten en de rust nemen voor de kleine komt.

L0nneke@ vervelend voor je dat er zoveel mensen zijn die jullie blijven lastig vallen. Ik kreeg steeds de vraag van wanneer is de keizersnee nou :$ mensen hebben ook geen geduld ;)
    Nog 1 nachtje wat spannend. Echt aangeven bij de opnamen
    dat je de kleine op de borst wil, dat voelt echt geweldig.

riv@ succes vandaag hopelijk helpt het en zet het door.

debby82@ ik ben al meer gaan kolven maar komt maar weinig uit :(
    heb de vraag op het forum geplaatst hopelijk krijg ik reactie er op en anders ga ik opzoek naar een lactatiedeskundige.
    Ik hoop gewoon nog een paar weken voeding te kunnen geven van de borst.

Hier weer een korte nacht gehad. Mevrouw vind het leuk om moeders in de nacht wakker te houden ;)
    Heel vermoeiend maarja gaat ook wel weer over.

Groetjesss Jetje

17. smartie1980

Gaaaap wat moe. En ook weer heel misselijk vandaag. Bluch.

18. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hi met de beeb alles goed. Net gestript auw wat deed dat zeer zeg. 1,5 cm ontsluiting. Ik hou jullie op de hoogte. Met de paardjes alles weer een klein beetje beter.

liefs riv

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    riv gelukkig gaat het beter met je paardjes.
    Fijn dat je weer gestript bent. Ik lees net alleen een stuk van een verloskundige dat strippen voor 40 weken zo goed als geen zin heeft. Heeft jouw verloskundige andere ervaringen?

smartie sterkte met de misselijkheid.

Ik heb last van koppijn. Als mijn kleine meid zometeen op bed ligt ga ik ook even liggen.

20. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Dames even snel tussendoor, ik ben vannacht bevallen van ons dochtertje! Snel meer!

Deel Deze Pagina