nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ja, ik moet zeggen dat ik vrij goed geslapen heb! Wel vaak wezen plassen, maar toch goed.
    Alle harde buiken en krampen zjin weg, dus ik denk weer dath et nog heel lang gaat duren...

Riv, hoe is het?

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Schaam schaam schaam..ik heb echt geen tijd meer gevonden om jullie te updaten!

We zijn inmiddels uit het ziekenhuis en hebben ons eerste nachtje er thuis opzitten. Wat heerlijk.
    Haha, over de naam..heb 'm bewust weggelaten ivm meelezers, maar jullie mogen me PB-en:D Dan PB ik braaf terug hihi;)

Debby: Als ik het in alle snelheid gelezen heb wordt jij ingeleid, succes meid, TOI TOI TOI!

Manda: Borstontsteking, bah! Sterkte meid!

Pfff, verder weinig onthouden, kan me ook niet echt concentreren. Dus later meer!

Smartie, Riv, Kovu (sorry wie ik vergeet) hoe staat het bij jullie? Duim echt dat jullie snel jullie wondertjes in jullie armen hebben.

3. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hai smartie,

Ik ik weet het effe niet. Ik heb het gevoel dat de kleine zich nooit gaat aandienen. En dat ik over twee weken nog loop en dat ik dan ingeleid moet worden. Ik zie het helemaal niet zitten om ingeleid te worden. Ik wil thuis bevallen en in bad. Teminste als het maar gewoon begint en thuis de meeste weeeen op kan vangen. Ik heb een hekel aan het zh. Als het niet anders is dan is het niet anders.

Heb jij dat gevoel niet dat de kleine maar niet komt. Ze gaan mij dinsdag weer strippen maar zie het nut er eigenlijk niet echt meer van in. Ik hoop dat zei ook de vliezen mogen en kunnen en willen breken. maar ik weet niet in hoevere dat kan en mag.

Dus bij jou wil het ook niet meer doorzetten. Dat is ook balen he. bah. Nou ja we zullen nog effe door moeten zetten he.
    Ik ga effe met manlief hooi halen voor de paarden. En daarna nog effe zaagsel en biks. Dan maar hopen dat de weeen komen.

Mijn eigen verloskundigen zijn er vanavond wel weer gelukkig.
    Zo een heel verhaal maar moest het effe kwijt.

Liefs riv

4. smartie1980

Hai Lonneke,
    Snap best dat je geen tijd hebt hoor! Jij moet je effe op je meisje richten! Geniet er van!

5. smartie1980

Riv, je uitgetelde datum!
    Misschien heeft strippen daarom nog geen nut gehad? Zou het vanaf nu niet meer kunnen doen?

Ik heb dat gevoel ook hoor, dat ze nooit komt. Ik ben bang dat ik tot 42 weken blijf lopen. En op zich is dat niet erg (beetje jammer van de klachten), maar ik ben bang dat inleiden niks wordt, en de kans op een ks wordt wel echt dramatisch groter zo. Daarom wil ik niet nog 9 dagen wachten, maar hoop ik iedere dag dat ze NU komt. Iedere ochtend, denk ik, ... weer niks.

Hoe gaat het nu met je paardjes? Ons konijn is ziek, en vandaag hebben we besloten haar te laten inslapen.... Maandag kan ik bellen voor een afspraak. Dat doen ze niet in het weekend he. Ben er helemaal verdrietig van, maar denk wel dat dat het beste is.... Wat kunnen we doen om die laatste dagen voor haar nog fijn te maken? Lekker appeltje, veel laten spelen, etc....
    Als je het een konijn zou kunnen vragen, wat zou ze dan zeggen....?

6. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Debby, Heel veel succes meid! Misschien heb je nu al je kleine wonder in je handen.

@Lonneke, Herkenbaar, hier ook soms gewoon geen tijd voor mezelf. Maar geniet dan wel elk minuut van mijn kleine meid :D

@Jetje, Heerlijk dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. Hier ook een redelijke nacht gehad. Na haar voeding van 12 uur is Elise gaan slapen en werd om 4 uur weer wakker. Daarna werd ze wat onrustig en heb ik een uurtje met haar opgezeten. Toen ging ze weer heerlijk slapen.
    Ik geef Elise nu nutrilon HA, maar heb vriendlief alvast een pak normale nutrilon laten halen. Kijken of ze daar goed op reageert.

@Riv, Ahh, hoop echt voor je dat het snel begint en dat je lekker thuis in bad kan bevallen. Ik weet dat het moeilijk is en dat het allemaal een eeuwigheid duurt. De dagen gaan na die 40 weken ineens zo langzaam.

@Smartie, Heel veel sterkte. Vertroetel je konijntje maar lekker. Het is al moeilijk zat om je huisdiertje te moeten laten inslapen.

@Hier, borsten doen al veel minder pijn dan gisteren gelukkig. Ik kolf nu nog iets van 20 a 30 cc en ben me een ongeluk aan het masseren hahah. Hoop dat het allemaal snel over is en ik het kan afbouwen. Ben toch wel een beetje teleurgesteld in mijn eigen lichaam maarja niks aan te doen.

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Smartie en Riv, jullie hebben beiden al PB terug!:)
    Ik hoop voor jullie dat het snel begint, mijn duimen draaien op deze manier overuren;)

Manda: Fijn dat je borsten in ieder geval minder pijn doen. En ja, kan me er wel iets bij voorstellen dat je teleurgesteld bent in je eigen lichaam. Het is jammer als je voor BV kiest en het niet loopt zoals je had gehoopt.

Hier heb ik bewust voor FV gekozen en ik zit nu met een enorme stuwing te kijken..Jemig wat een 'memmen'.
    Onze meid doet het verder super, drinkt lekker goed en we mogen echt niet klagen.

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    De voorpret heeft een naam gekregen: JENS!

Gisteravond om 17:56 uur is onze zoon en broertje Jens geboren. Hij weegt 3845 gram en is 53 centimeter lang. We zijn heerlijk thuis en genieten!

9. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Kovu GEFELICITEERD met de geboorte van JENS!
    Leuke naam :D. Wat fijn dat jullie thuis zijn.
    Geniet er van en laat je lekker verwennen door de kraamzorg.

10. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Kovu,

Van harte gefeliciteerd wat een geweldig nieuws. En wat een mooie naam. Rust lekker uit en geniet heerlijk van elkaar.

Liefs riv

11. smartie1980

Kovu, proficitat met JENS!!! Op je uitgetelde datum he!
    Geniet er van!

12. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Kovu met de geboorte van Jens. Hij had geen betere dag kunnen kiezen.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kovu, van harte gefeliciteerd met de geboorte van JENS!
    Wat een leuke naam én ook nog geboren op je uitgerekende datum!
    Geniet van deze bijzondere periode met je gezinnetje.

14. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    He Smartie,

We blijven met z'n tweeen over he.
    Misschien ben jij nu wel aan het bevallen. Hier de hele dag wel niet lekker maar verder nog niks.

Succes

15. smartie1980

Riv, ik denk dat mijn water gebroken is.
    We zijn in het zkh geweest. Wat een bummer. Eerst kreeg ik ctg, die was natuurlijk helemaal goed. Na 25 min kwam de vk die dienst had. Zij deed een inwendig onderzoek met eendenbek. Op zich niet vervelend, maar meost mijn bekken op een po leggen zodat ik wat hoger lag. Auw, pijnlijk aan je bekken!
    Met de eendebek zei ze wel "nou dit is echt geen urine hoor!"
    Dan met wattenstaafje een keer langs de bmm. Daar kreeg ik even een harde buik van, maar komt door de aanraking. Wattenstaafje smeert ze over een glaasje en die bekijken ze onder de microscoop.
    En daar kwam negatief uit. Geen varenpatroon. Maar ze zei dat het een vals negatief kan zijn. Dat er dan maar net in dat beetje ook vruchtwater moest zitten. Kan dus alsnog zijn dat het wel gebroken is. Als ze het moet beoordelen op de hoeveelheid in het maandverband gokt ze weer van wel. Maar die conclusie mogen ze dus nog even niet trekken.

Nu mocht ik weer naar huis. Morgenvroeg tussen 8 en 8.30 uur moet ik bellen, dan mag ik in de ochtend nog een keer langs. En dan kijken ze nogmaals. Mocht ik nu weeen krijgen of een hele plens, kan ik ook bellen en weer komen.
    Niet in bad, geen seks, dat is jullie denk ik ook wel bekend. En verders afwachten dus....
    Ze houden nog effe tijdstip van vanmiddag aan, tenzij morgen echt helemaal niks blijkt.

Verder heb ik een potje meegekregen. Als ik het nu voel lopen, kan ik proberen het op te vangen.
    Net thuis meteen gedaan. En ik heb idd een paar mm hoog in een potje. Als je hem dan schuin houdt, zie je er ook echt vlokjes in zitten.
    Verder helder/wit.

Ben dus heel benieuwd, maar baal wel dat ze niet duidelijk konden zeggen dat het vw is, terwijl ik er zelf zo van ben overtuigd ben...

16. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    He Smartie,
    Als ik dat zo hoor lijkt mij dat ook vruchtwater. Teminste als ik mijn verlos mag geloven hoe zij dat uitlegt. Ruikt het ook zoet?
    Hier is het nog aan het rommelen. Ik wil ook dat het begint.
    Ik hoop voor je dat de weeeen zo beginnen dan maar dan weet je het zeker.

Je bent ook al 6 dagen overtijd dus dan mag het ook wel een keer gebeuren toch?

Ik duim voor je en ik hoop dat je snel meer weet.
    Wel jammer dat ze in het zh niet meer konden vertellen dat het nu wel of geen vruchtwater is. Je moet het wel goed in de gaten houden he je moet nu binnen 24 uur bevallen als het vruchtwater is.

Liefs riv

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    smartie ik vond vruchtwater niet echt super zoet ruiken maar je kon wel merken dat het geen urine was. Ik kreeg direct wat krampen toen mijn water was gebroken, hopelijk zet het bij jou ook door!

Nou meiden, ik ben bevallen met een spoedkeizersnee om 21.49 uur van ons zoontje sam pramod. Ik baal wel dat het een keizersnee is geworden... sam ligt ook nog op de couveuse omdat ze een infectie vermoeden.

18. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    debby82@ GEFELICITEERD met de geboorte van jullie zoon SAM.
    Ook al zo een leuke naam. Jammer voor je dat het een kz is geworden. Dat is schikken dat hij in de couveuse ligt. Hopelijk mag hij er snel uit en is het geen infectie. Sterkte.

smartie1980@ als ik je verhaal zo leest zou ik ook denken vw.
    Vervelend dat ze in het zh het niet zeker wisten.
    Hopelijk zet door. Succes en sterkte met wachten.

Riv@ sterkte met wachten. Hoe is het met je paarden?

19. smartie1980

Ok, meer duidelijkheid nu. Mijn vliezen zijn gebroken!
    Ik voelde ineens 'flops' en binnen een paar seconden was alles nat....
    Mijn onderbroek met zo'n nachtmaandverband, mijn broek. Ik zat op de bank op zo'n molton waarin een zeiltje in zit, die was ook nat....
    Weer naar het zkh gebeld, moest maar weer komen. Ze doen eerst een ctg. Met kindje alles goed, heel druk en enorm aan het stuiteren! hartslag van 160-180 van Frummel.
    Veel beweging. Die blokjes waren geen blokjes meer, alleen nog maar streep, dus echt een feestje in mijn buik. De vk vond het wel een goed teken. Minimaal harde buiken.
    Dan nog een keer kijken naar gebroken vliezen.
    Ik zei dat ik niet nog een keer op die po wilde liggen, omdat het pijn deed, maar ik kon wel op de gyn stoel met beugels.
    Ik zei al tegen hun: ik maak alles vies hoor! Ik voel het lopen. Dus zij al een matje neergelegd. Broek uit -flots- weer een hele stroom. Ze zij al, dat is duidelijk, dan hoeven we geen inw. onderzoek meer te doen.
    Alles was nat, plens over de stoel, op de grond, alles. Ze heeft nog effe aan mijn buik gevoeld. Frummel ligt wel vast, dus dat is goed. Maar met haar rugje naar mijn rug, dus is niet gunstig. Maar kan ook tijdens de bevalling nog veranderen. Hoop dat ze geen sterrekijker wordt. Maar dat blijven ze tijdens de bevalling wel volgen met echos.

Nu is het dus wachten op de weeen. Ik mocht kiezen. Of opgenomen worden, of naar huis en wachten op weeen. Als ik opgenomen wordt ,kan Smartieman niet blijven. Dus ik wilde naar huis.
    Dus nu zit ik thuis te wachten....
    Ze hopen dus voor 15.10 uur morgen dat de weeen vanzelf op gang komen en anders moeten ze morgen weer kijken. Ik meot bellen als het niet meer helder is (was nu mooi helder/wit), bij bloedverlies of bij weeen. En anders morgenvroeg bellen.

Zit nu op een zeil op de bank, en moet echt de hele tijd maandverband wisselen. Is echt heel vies.
    Ik kreeg van hun formaat luier in! Die was dus vol toen ik thuiskwam. Niet normaal dat er zo veel uit kan komen! is toch max een liter en ik heb te weinig. Maar ja, je maakt steeds opnieuw aan he.

20. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @debby. Gefeliciteerd met jullie zoontje Sam :D Hoop dat alles goed met jou en met Sam is.

@Smartie, Ow meid wat spannend allemaal. Heel veel succes en laat die weeën maar komen.

Deel Deze Pagina