nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ga nu naar bed en hoop dat ik kan slapen....

2. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Smartie:

Jippie eindelijk maar toch nog effe en je hebt de kleine. Ik blijf alleen over jammer genoeg.

heel veel succes en serkte.

liefs riv

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    smartie@ hopelijk heb je nu je kleine in je armen.
    Als je nog bezig bent sterkte!

riv@ we vergeten je niet hoor.
    Ik hoop voor je dat je ook snel zal bevallen.

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Debby: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Sam! Geniet van deze bijzondere tijd:)

Riv: En nee, we vergeten je niet..Nog ff meid!!

Smartie: Spannnnend, wie weet lig jij nu gewoon te bevallen. Hoop dat het allemaal 'goed' verloopt.
    Wat betreft vruchtwater, hier was het een knap in m'n buik en het stroomde er echt als een tierelier uit. Ik ben met een grote badhanddoek tussen m'n benen naar het ziekenhuis gegaan. Verband was al nat als ik er naar keek haha!

Jettje: Hoe is het met jou?

Hier lekker aan 't genieten. Ons meisje heeft vanmorgen haar hielprik gehad, heb haar voor het eerst echt hard horen huilen. Was kort maar krachtig. Voor de gehoortest is ze ook weer geslaagd, dus zijn weer erg tevreden.

5. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik wil ook bevallen. Morgen weer naar de verloskundige en dan worden we voor de 3e keer gestript. Ik heb er een hard hoofd in.

Smartie zal al wel bevallen zijn.

6. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @debby82: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Sam Pramod! Veel geluk samen!

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv: Succes vandaag! Drie maal scheepsrecht wordt er vaak gezegd, dus ik hoop dat dit ook voor jou op gaat vandaag. Dat het strippen maar eens z'n werk gaat doen!

8. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hai,

kom net terug van de verloskundige had nu 2 cm ontsluiting. zBen weer gestript. Ik mag zaterdag ingeleid worden maar we willen dit niet. We laten de natuur zijn gang gaan. Ik heb nu wel kramp. En last van mijn rug. Ze kon er goed bij. Dus effe afwachten. Manlief en ik gaan op advies van de verloskundige vanavond lekker uiteten.

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv, spannend zeg! Hoop dat het nu eindelijk door gaat zetten bij je!
    Hoe was het uiteten?

10. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Gisteren op valenstijnsdag is onze prachtige dochter Lynn geboren. Uiteindelijk een ks geworden.
    Verhaal volgt.

Ik hoop dat ze vanacht beter slaapt, vanacht heeft ze alleen maar gehuild....
    We liggen nog in het zkh.

11. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Allereerst bedankt voor alle felicitaties!

Even in vogelvlucht mijn bevallingsverhaal. Op vrijdag rond half vier had ik last van voorweeën. In de loop van de avond had ik al het gevoel dat dit door zou gaan zetten. Mijn moeder heeft Nils die avond al meegenomen naar haar thuis, zodat hij kon blijven slapen bij oma & opa. Rond kwart over twee 's nachts werden de voorweeën overduidelijk weeën. Ergens rond de klok van vijf op de verloskamers gearriveerd. Om zes uur 's ochtends inwendig onderzoek gehad waarbij bleek dat ik twee centimeter onsluiting had. De weeën kon ik goed opvangen, maar de angst voor een herhaling van de eerste bevalling (30+ uur, uitgeput, spoedkeizersnede) speelde behoorlijk op. Daarom omstreeks acht uur overlegd met de arts-assistent voor een epiduraal. Tegen negen uur was ik al weer terug van de operatiekamer mét een epiduraal! Een enorme opluchting en achteraf gezien voor mij een goede keuze. Door het epiduraal liep de weeënactviteit terug, had ik om twaalf uur pas drie centimeter ontsluiting en daarop heeft de gynaecoloog de vliezen gebroken. Ik heb toen nog wat kunnen slapen en omstreeks drie uur had ik volledige ontsluiting! De persweeën kwamen onvoldoende op gang en heb hiervoor iets gekregen. Tegen half zes mocht ik gaan persen en om 17.56 uur was Jens er!

Jens is een tevreden manneke. Wel heeft hij af en toe wat last van zijn darmen, maar gelukkig is hij goed te troosten. We zijn enorm trots en genieten! Ook Nils is erg lief voor zijn kleine broertje.

@jettje: Denk dat het inderdaad wel goed is om voor jezelf een grens te stellen wat betreft de borstvoeding, maar bekijk het ook dag voor dag, want je moet jezelf ook niet voorbij gaan.

@riv: Geniet van het avondje uit met je man!

@manda: Nils kreeg indertijd eerst Nutrilon HA, daarna even Nutrilon Standaard...... waarop hij reageerde met veel darmkrampen, waarna we zijn overgestapt naar Nutrilon Omneo. Ik zou nu weer voor Nutrilon HA kiezen, maar niet meer overstappen gezien onze eerdere ervaring.

@debby82: Hoe gaat het met Sam?

@smartie1980: Spannend, spannend......
    PS: Jens is inderdaad geboren op de uitgerekende datum! :D

12. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @smartie1980: Leuk, een Valentijnskindje! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Lynn! Een voorspoedig herstel en vooral genieten van de kleine meid!

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Smartie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Lynn! Wat 'n leuke naam!
    Zoals hierboven al wordt gezegd wens ik je een voorspoedig herstel en geniet van jullie kleine meid!
    Ben erg benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Riv, hoe staat het bij jou?

14. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    smartie GEFELICITEERD met de geboorte van jullie Dochter Lynn.
    Leuke naam en leuke datum, jammer dat het een ks is geworden.
    Geniet er van en hopelijk kan je even wat slapen vanacht.

Riv, jou kleine laat je wel wachten zeg. Hopelijk zet het strippen door. Kan me voorstellen dat je de natuur haar gang wil laten gaan.Succes met wachten.

L0nneke@ hier gaat het wel lekker. We blijven een beetje probleempjes houden met de voeding.
    Het voeden gaat gewoon niet lekker.
    Ik moet donderdag voor het eerst naar het cb ben benieuwd.
    Wat fijn dat ze voor de gehoortest is geslaagd :D

Kovu@ fijn dat Jens een tevrede mannetje is. Geniet ervan.
    Met man ook alles goed?

15. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    gistermiddag begonnen de krampen. Gisterenavond een klein beetje. Redelijk goed geslapen. Tegen 4 uur beginnende weeeen om de 5,7 minuten.

ik hoop dat het doorzet

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Kop op Riv! Hoop dat je nu al flink aan 't puffen bent hihi;)

Kovu: Hoe is het nog met je man?

Jettje: Donderdag voor het eerst CB, ben benieuwd wat hun zeggen over de voeding dan.

Hier lekker nachtje gehad, ons meisje blijft zo tevreden. Heerlijk :)

17. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hai, nu om de 5 minuten duurt ongeveer 20 30 seconden.

was dit bij jullie ook zo? Duurt al vanaf 4 uur vanacht zo

18. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    riv, spannend hoor. Toen ik werd ingeleid heb ik ook een tijdje
    weeen gehad om de 5 min, volgens mij heel normaal dus ;)
    Hopelijk zetten de weeen goed door en heb je vandaag je kleine in je handen.
    Succes en sterkte kop op je kan het!

L0nneke, wat fijn dat je kleine meid zo te vreden is.
    De nachten hier zijn wisselend, ze blijft zo een last van haar
    darmen houden.
    Ondanks dat ik speciale voeding voor de darmpjes geeft.
    Ik vind het toch zo zieleig voor haar :(

Vandaag moet ik (jammer genoeg) wat in het huishouden doen.
    Dat ga ik dus maar doen ;)

Groetjesss Jetje

19. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Smartie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Lynn!

@Riv, ow spannend meid! Ik duim voor je dat het door gaat zetten. Toen ik die zaterdagavond was gestript kreeg ik meteen die nacht weeen. Deze waren om de 2 a 3 minuten en duurde ongeveer 30 seconden. Pas heel wat uur later werden ze sterker en duurde ze langer.

@Lonneke, wat fijn dat jullie dochtertje zo tevreden is. Heerlijk dat je zo kan genieten.

@Kovu, wat een verhaal. Gelukkig heeft het dit keer geen 30 uur geduurd. Over de nutrilon. Wij blijven nu ook bij HA. Het cb is langs geweest voor een intake en aangezien er nogal wat allergieen in onze families zijn was het beter dat we daar bij bleven. Dus nu hebben we een gloednieuw pak nutrilon staan waar we niks mee kunnen.

@Jetje, succes met opruimen ;)

@hier, vandaag heeft Elise haar gehoortest gehad en alles was prima :D
    Nou het was voor ons even een paar dagen afzien. Elise zat niet zo lekker in haar velletje. Wou steeds bij mama en niets anders. De nachten waren vreselijk. Maandag even met het cb erover gehad wat we haar het beste aan ritme konden aanbieden. Beetje jammer dat je eigenlijk van de kraamzorg hele andere dingen hoort dan van het cb. Ik heb zelf maar wat onderzoek gedaan en we denken nu wel een goede tussen weg te hebben gevonden. Elise slaapt nu in haar eigen kamer. We hebben de kinderwagen bak in haar ledikantje gezet zodat ze toch dat intime heeft. Elke keer als ze moe is leg ik haar meteen in bed zodat ze zelf in slaap kan vallen. Het werd op een gegeven moment echt te erg. Ik stond haar ruim een uur in slaap te wiegen. Als ze wakker is meteen voeden en dan lekker knuffelen.
    Gisteren hebben we het voor het eerst zo geprobeerd en ze accepteerd het redelijk. Ze valt vanzelf in slaap en is vannacht om half 3 geweest voor een fles en om half 7 vanmorgen. Ik vond het wel moeilijk om haar in haar eigen kamer te laten slapen, maar het is denk ik wel beter voor haar. Wij kregen namelijk het idee dat ze overprikkeld was. Ze sliep prima wanneer ze geluid om zich heen had, maar wanneer het donker en stil was werd ze heel onrustig. Dus nu proberen we voor haar meer rust te creeeren.

20. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hai hier zet het niet door. Wel af en toe nog weeen maar niet meer om de 5 minuten.

Deel Deze Pagina