nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ow balen Riv. Had zo fijn geweest als het nu eindelijk zou beginnen. Ik blijf voor je duimen!

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even snel spieken hoe het met Riv is. Lees dat het helaas nog steeds niet doorzet! Ook ik blijf duimen voor je draaien!

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    riv, balen voor je, hier draaien de duimen ook overuren voor je.

manda, iedereen zal je ander advies geven jammer genoeg :(
    Vervelend dat ze niet lekker in haar vel zat.
    Hopelijk vind ze nu snel haar ritme. Lekker dat ze pas om half 3 en 7 kwam.
    Phoebe slaapt verlopig nog bij ons op de kamer.
    Ze gaat later met haar broer op 1 kamer en dat wil ik nog even uitstellen tot dat ze beter slaapt in de nacht.

4. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hai dames,

Zou het nog door kunnen zetten. Heb nog steeds af en toe toch wel pijnlijke weeen. Maar echt om de 20 minuten soms 10 minuten. Vind het heel vaag.

Liefs riv

Smartie gefeliciteerd met de dochter. Wat een mooie naam.

5. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    riv, nogmaals sterkte meid.
    vervelend voor je dat het niet door zet.

6. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Bah Riv had gehoopt dat het al een beetje had doorgezet.

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Riv, hoop het zo voor je meid!!

Bedankt voor alle felicitaties!
    Vanacht iets geslapen. Lynn is heel druk bezig met indrukken en is erg onrustig.
    Ze wil vooral bij mij op de arm slapen, lekker rustig. De bv ging nog niet goed, en we hebben toch maar wat cupfeeding gedaan, want ze was niet tevreden. nu begint de bv iets te komen, dus hoop het.
    Lynn heeft wel last van krampjes, en dus even op buikje op de arm gelegd.

8. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Nou het is weer terug om de 5, 6, 7 minuten jippie wat wordt je hier moe van

9. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ow spannend spannend spannend! Zou Riv onderussen al bevallen zijn :D:D

@Smartie, met het opgang komen van de bv was bij mij ook wat langzaam. Op advies toen de medela symphony gehuurd bij de thuiszorg. Wij hebben Elise toen ook bijgevoed uit een cupje. Ach en die krampjes zo zielig. Ik moest van de kraamzorg cinababy halen van VSM. Hebben jullie dat advies ook gekregen?

@hier, Elise heeft nu 2 nachten op haar eigen kamer geslapen :D ben trots op mijn kleine meid. Ze komt nu dus ook al 2 nachten om half 3 en rond een uur of 7. Heb haar net lekker in badje gedaan en in haar ledikantje gelegt kijken of ze daar nu ook in wilt slapen :D:D

10. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik hoop voor riv dat ze nu bevallen is en geniet van haar kleintje.

Manda@ wat lekker dat je kleine meid, haar ritme heeft gevonden en in haar eigen kamer slaapt.
    Geniet maar lekker van haar.

Vanmorgen voor het eerst naar het cb geweest.
    Ze moest bij de arts komen en dat vind ik toch zo een muts ;)
    Bij bepaalde vragen nog niet niks wijzer geworden :(
    Had vragen over evt ruflex want ik denk dat ze daar last van heeft en dat ze zo onrustig is na het eten, ze blijft maar last hebben van
    haar darmpjes. Ik kreeg als advies andere voeding + verdikking maar over de ruflex zei ze niks.
    Na een paar keer vragen zei de arts als ze dat heeft dan moet de huisarts medicijnen voorschrijven.
    ...zucht....nu weet ik dus nog niks.
    Ik ga morgen de ha bellen voor een afspraak kijken of hij me verder kan helpen.

Vanavond ga ik naar de 9maandenbeurs/huishoudbeurs.
    Moet alleen wel de kleine meenemen dat is wat minder.
    Wilde morgen gaan maar dan kost zo een hele dag ruim 60 euries en voor vanavond heb ik gratis entree.
    Ben benieuwd of ik nog wat leuke aanbiedinkjes kan scoren:D

11. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Vanmorgen thuis bevallen van onze zoon Jaylen Yesseh om 8.20.
    Hij is zo mooi en het gaat super. Hij weegt 3950 gram.
    Borstvoeding gaat direct heel goed.

Meer info komt nog...

Liefs riv en man

12. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    riv en man Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jaylen Yesseh.
    Hij heeft nog wel lang opzich laten wachten ;)
    Geniet er van en wat fijn dat de bv meteen goed gaat.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jeeeeej! Eindelijk heeft Jaylen Yesseh van zich laten horen!:D Riv en man, gefeliciteerd met jullie zoontje. Geniet van deze bijzondere periode.

Manda: Fijn om te lezen dat je meisje wat haar ritme aan het vinden is.

Jettje: Nog wat gescoord gisteren op de huishoudbeurs/negenmaandenbeurs?
    Ik had er zooo graag heen gewild..ach ja, volgend jaar!:D

Hier vandaag de laatste dag kraamzorg gehad. Hebben we dat er weer op zitten, haha. Ons meisje doet het nog steeds goed. Laatste voeding om 's avonds 11 uur en laat pas om half4 weer wat van zich horen.:)
    Geniet echt met volle teugen van haar:D

14. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Eindelijk Riv! Wat fijn voor jullie. Ben je in bad bevallen zoals je wou? Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jaylen Yesseh. Geniet er van! Echt super dat bij jou de BV meteen lekker loopt.

@Jetje, vervelend dat ze bij het CB niet je vragen konden beantwoorden. Ik hoor wel meer negatieve verhalen over het CB. Merk dat als je er met ouders erover praat ze standaard zeggen dat je vooral niet moet luisteren naar ze hahaha. Ik hoop dat de HA meer kan vertellen over een eventuele reflux, zou toch vervelend zijn als ze dat heeft. Hoe gaat het nu met BV? Kolf je al wat meer? Ik heb sinds gisteren niet meer gekolft. Af en toe lekken mijn borsten nog en doen ze pijn. Ga ervanuit dat dit stuwing is.

15. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Lonneke, en hoe voeld dat nu de kraamzorg weg is? Ik vond het aan de ene kant een beetje eng en aan de andere kant heerlijk. Eindelijk mijn huis terug hahaha. Wat fijn dat je dochtertje zo lekker doorslaapt. Geniet ervan het is zo heerlijk om mama te zijn :D:D

16. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @riv: Jaaaaaah, híj is er! Jullie zoon, Jaylen Yesseh! Gefeliciteerd!

17. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemiddag allen,

Zo iedereen bevallen en wel :D
    Heerlijk hoor en gelukkig is het over het algemeen allemaal goed gegaan.
    Nu we allen bevallen zijn, vinden jullie het leuk om te blijven beppen met elkaar of gaan we ieder onze eigen weg op het forum?
    Ik vind het wel leuk om ervaringen met elkaar te delen maar snap best als jullie er geen tijd of zin in hebben.

L0nneke@ wat lekker dat je kleine meid het zo goed doet.
    Heerlijk dat ze al een beetje doorslaapt in de nacht.
    Phoebe slaapt over het algemeen ook wel 5 uur na de laaste fles.
    Alleen wisseld die laaste fles nog wel eens van tijd ;)

manda@ soms moet je het cb ook gewoon late praten ;)
    Ze moeten volgens bepaalde richtlijnen advies geven en soms
    slaat het advies nergens op. De arts is gewoon een muts.
    Vorige keer vond ze mijn zoontje te dik :$ want hij was meer aangekomen dan "normaal" in een jaar.
    En ze vroeg hoe ik mij kind zag naast andere kinderen, nou zeker niet te dik zei ik.
    Ze werken daar natuurlijk met tabelen en als je iets afwijk als
    kind dat gaat het niet goed volgens hun ....zucht....
    Bij het vorige cb waar ik zat vond ik de arts beter.
    De verpleegkundige die ik heb is wel ok.
    Heb nog niet de ha gebeld wacht even af hoe ze het doet op de nieuwe voeding.
    Ik kolf nog steeds haal ongeveer een 1 fles per dag er uit.
    Nog niet veel maar zolang dat lukt blijf ik het doen.

De 9maandenbeurs was leuk. Heel veel moeders met kleine kinderen.
    Ze hebben ook zitplaatsen om de kleine te voeden zowel fles als borst en je kan ze verschonen.
    Alle grote merken stonden er zoals pampers, prenatal, nutrisia.
    Ook verschillende stands over kinderkamrs, je kon gratis op de foto, je buik laten beschilderen en nog veel meer leuke dingen.
    Leuk om naar toe tegaan zeker als je zwanger bent of net bevallen.
    Begon spontaan me buik te missen :D

18. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

@Jetje, ik zou het wel erg gezellig vinden om door te blijven kletsen. Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat en hoe jullie het mama zijn ervaren.

Over het CB. Ik wacht het allemaal wel een beetje af. De verpleegkundige die hier was leek me wel een aardig persoon. 2 maart moet ik voor het eerst er echt heen dus ben benieuwd hoe dat zal lopen. Wel vervelend dat ze dan zo op die schema`s blijven hameren en dan zeggen dat je kind te dik is :S Tegen mij werd gezegt dat ik Elise nu om de 4 uur 120cc mag geven. Nou om de 4 uur haalt ze wel vooral overdag maar die 120cc krijg ik er echt niet in. Met moeite 100. Vaak laat ze 20 of 30 over en dan probeer ik het een half uurtje later nog een keer. Soms drinkt ze het op en soms wilt ze het echt niet. Weet niet zo goed wat ik er mee moet, maar kan haar moeilijk dwingen te drinken als ze niet wilt. Ze spuugt het er dan alleen maar uit.

Wat fijn dat het zo leuk was op de 9 maandenbeurs. Ik ben vorig jaar geweest. Waren toen nog druk bezig met oefenen ;). Zag heel veel leuke dingen, maar had er toen nog niet zoveel aan. Ik zou er denk ik alleen niet zo snel nog eens heen gaan. Het was toen zo ontzettend druk dat het eigenlijk niet leuk meer was.

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Riv, ben ook wel benieuwd of je nu in bad bent bevallen of niet.

Jettje: Vervelend van het CB. Ik heb a.s. dinsdag het huisbezoek van het CB. Ben eens benieuwd.

Manda: Gewoon je gevoel volgen zou ik zeggen. Die cc's erin duwen heeft helemaal geen zin, vooral niet als ze het teruggeeft.
    Hier zitten we nu op 80cc, maar ook dat gaat er niet telkens in. Uiteindelijk krijgt ze nog genoeg per dag binnen, dus zal wel goed komen.

Oh ja, op de vraag van Jettje. Ik zou het ook wel leuk vinden om te blijven kletsen, ervaringen delen enzo..alhoewel ik wel merk dat ik er nu minder tijd voor heb/neem. Maar ach, probeer het wel bij te houden en vind het wel de moeite waard;)

Hier vandaag een drukke dag, vanochtend en vanmiddag kraamvisite gehad en tussendoor nog een uurtje geslapen. Gelukkig snapte het kraambezoek wel dat het niet de bedoeling was om uren te blijven hangen;) Vanavond nog even een uurtje naar een verjaardag.

20. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond allen,

Iedereen aan het genieten van hun kleine meid/jonge heerlijk gewoon :D

manda@ ik zou proberen niet te druk maken over het feit dat je kleine meid de fles niet leeg drinkt. Zo lang ze drinkt en plasluiers heeft is dat goed.
    Phoebe drinkt ook niet al haar glessen leeg. Ik geef nu 150 de ene keer drinkt ze het leeg maar meestal niet.
    Van het cb kreeg ik het advies om 120 te geven maar ben eigenwijs want ze drinkt vaak gewoon tussen de 120 en 150 cc op ;)
    En ik denk maar soms heb je zelf ook niet altijd even veel trek in eten ;)
    Met de drukte op de 9maandenbeurs viel het mee, er waren natuurlijk wel mensen maar kon nog lopen met de wagen.
    Bij sommige stands was het wel drukker dan bij de andere en moest je even wachten. Ik ben maar een paar uur geweest had zo een gratis avondkaart. Ik wilde eigenlijk een soort van laatste keer want ik word toch nooit meer zwanger en nu had ik er nog wat aan voor mij gevoel :D

L0nneke@lekker dat je nog een uurtje heb kunnen slapen.
    Fijn dat je bezoek die rekening met jullie houd. Vlede keer had
    ik bezoek en die bleven gewoon een paar uur zitten :$ en begrepen niet dat ik rust nodig had.
    Dit keer wel minder bezoek gehad wat ik wel jammer vind maar het is niet anders.

Meiden begrijp mij niet verkeerd over het cb. Ze hebben ook wel goede punten hoor ;)
    Alleen die arts hierzo is een muts.
    De verpleegkundige die op huisbezoek kwam die vond ik wel prettig
    overkomen. En had wel advies waar ik wat aan had.
    Ik denk maar zo hun moeten ook werken volgens bepaalde richtlijnen ;)
    En soms is het ook wel één oor in andere oor uit :D

Leuk dat jullie willen blijven beppen. Tuurlijk hebben we allemaal minder tijd en het hoeft ook niet dagelijks ;)
    Hopelijk vinden de andere meiden het ook leuk.
    Want we moeten denk ik dan toch wel verhuizen van plek :p

Deel Deze Pagina