@jettje en @L0nneke: Met Kovu-man gaat het langzaamaan de goede kant op. Er zijn dagen waarop hij zich relatief goed voelt, dat is fijn om te zien! @jettje: Oók ik ben van plan om in dit topic te blijven 'kletsen'. @manda: Wij hadden ook nog een heel pak Nutrilon Standaard staan. Toevallig vorige week kunnen meegeven aan een collega van mijn moeder. Je kunt het helaas niet terugbrengen naar de winkel, dus je moet net iemand treffen die het kan gebruiken. Hoe gaat het nu met Elise en haar ritme? Hier is de borstvoeding inmiddels goed op gang gekomen. Sinds gisteren is de stuwing weg! Verder krijgen we nog eens twee keer zes uur extra kraamzorg. De kraamverzorgster heeft zich hiervoor ingezet samen met de verloskundige. Vandaag is Jens al weer 1 week! De tijd vliegt voorbij...... Morgen ga ik samen met de kraamverzorgster een voet- en handafdruk maken, leuk!
Effe een foto van de kleine man. het gaat erg goed. Morgen zal ik het hele bevallingsverhaal effe typen.
Hai meiden, Sorry, ik kan het momenteel echt niet opbrengen om iedere keer te lezen en bij te kletsen. Ben iedere keer zo moe, we moeten heel erg wennen aan het ritme, en het is me even allemaal te veel. (klinkt nu heel negatief, maar heb effe last van hormonen en kraamtranen, morgen is het vast weer beter....) Wanneer het allemaal wat meer op ritme is gekomen hier, kom ik weer gezellig kletsen.... Ik heb vast heel veel gemist. Lieve groetjes aan iedereen en tot snel!!!!
Smartie, Doe lekker rustig aan en geniet vooral. Het ritme vinden is moeilijk. Hier ook. Hij ligt nu nog te slapen gelukkig. Effe een moment voor mezelf. Heel veel geluk en we spreken je snel weer. Liefs riv
@kovu, wat fijn te horen dat het met kovu-man wat beter gaat. Zo kunnen jullie toch lekker genieten van Jens. Wat goed die extra kraamzorg. Neemt toch wat meer uit handen. @riv, Wat een onwijs lieve foto! Echt een plaatje om te zien. @Smartie, Neem lekker je tijd om bij te komen. Het is allemaal zo nieuw en ingrijpend. Hier ook heel erg moeten wennen en zoeken. @Hier, op de vraag van Kovu. Er begint wat meer ritme te komen voor zover dat mogelijk is natuurlijk . We gaan een beetje met haar mee, maar proberen wel dingen in een bepaalde volgorde te doen. Elise slaapt sinds deze week op haar eigen kamertje en in haar eigen bedje We merken dat ze er nog een beetje aan moet wennen, maar ze accepteert het redelijk. De nachten zijn nog wat wisselend. De ene keer komt ze rond half 3 en dan weer rond een uur of 7 en soms komt ze vaker. Dus hier gaat het naar ons gevoel de goede kant op
@riv: Wat een wijs gezichtje! Mooi manneke! @smartie1980: Neem alle rust die je kunt nemen. Tot snel! Dit is Jens (de dag na de geboorte):
Ik zal ook nog even een foto van Elise erbij plakken Bekijk bijlage 131883 Hier is ze net een paar uurtjes oud
Wat komen er mooie plaatjes voorbij zeg! Smartie, doe rustig aan en neem lekker je tijd! Kovu: Fijn om te lezen dat je man langzaamaan wat aan de betere hand is. Is de voet en handafdruk gelukt? Wij hebben het gisteren geprobeerd, maar niet echt gelukt. Vond het ook maar zielig om te doen:S haha! Hier zometeen een stukje wandelen. Het ziet er prachtig uit buiten, maar volgens mij is het wel koud helaas.
Hai dames, Hier gaat alles echt heel erg goed. Jaylen is zo tevreden. De borstvoeding gaat erg goed. Hij slaapt goed en s'nachts gaat ook steeds beter. liefs riv.
Goedeavond allen, Wat een schatjes allemaal. Zal ook even een foto van Phoebe plaatsen samen met haar broer smartie1980@ doe rustig aan he, denk goed aan je zelf. Geloof me de traans worden minder, de moeheid ook. Voor je het weet hebben jullie je ritme gevonden. Kovu@ wat fijn dat de bv goed gaat. Zijn de afdrukjes nog gelukt? manda@ fijn dat jullie je ritme nu een beetje hebben gevonden. Hier zijn de nachten ook nog wisselend hoor. Gaat van zelf een keer over denk ik dan ( als het goed is) riv@ fijn dat Jaylen tevrden is en dat de bv goed lukt. Geniet er van. L0nneke@ en hoe was de wandeling gister? Hier gaat het wel lekker. Heb vandaag de vaccinatiepapieren binnen gekregen van Phoebe. Ik vind het altijd toch zo zielig die prikjes Volgende week ga ik weer beginnen met afvallen. Ik stop dan ook helemaal met kloven. Er komt nog steeds melk uit niet veel maar toch , hoop het nog een weekje te kunnen volhouden, dan heb ik 6 weken gehaald. Eerst was mijn doel 4 weken maar nu 6 hopelijk haal ik het. Geef nu elke dag 1 fles bv
Riv, fijn om te lezen dat het goed bij jullie gaat! Lekker mannetje zeg! Jettje, bedoel je niet 1 maand oud ipv een week? Nog een weekje borstvoeding als het lukt bij je, hoop dat je de 6 weken haalt. En afvallen lees ik, heb je een streefgewicht? En die prikjes...zie er nu al tegenop. 4 april krijgt onze meid d'r eerste prikjes! Wat betreft afvallen, hier nog 10 kg die er af moeten. Ben uiteindelijk 24 kg aangekomen met de zwangerschap, nu na 2 weken al 14 kg eraf..waarvan vorige week dinsdag al 12 kg. Denk dat die laatste 10 niet meer zo makkelijk gaan Verder lekker gewandeld, vandaag ook weer. Ben dan wel bekaf daarna, maar goed. Verder huisbezoek van het CB gehad, niet echt vernieuwend twee jonge 'grieten' (hoor mij..ik behoor ook tot die categorie volgens mij) die het wel gezellig vonden volgens mij haha! A.s. dinsdag eerste keer naar de CB arts.
@Lonneke, heerlijk is dat wandelen he. Fijn dat je zo geniet van het mama zijn. Wat moet jij trouwens snel naar het CB. Dan is jouw kleine meid 3 weken toch? Ik moet ook volgende week voor het eerst naar het CB. @Jetje, wat een lieve foto van Phoebe en Jarod! Gezellig zo samen in bed. Hier ook bezig met een afval poging. Lukt nog niet echt, maar ga mijn best er weer voor doen. @Riv en Kovu, wat super dat bij jullie de bv zo goed gaat. Ben wel een beetje jaloers @hier, vandaag kolfapparaat en klossen terug gebracht. Heb nu echt het gevoel dat het echte leven weer gaat beginnen. Elise doet het goed. Ze slaapt goed in haar bedje en komt de laatste nachten steeds tussen 3 en 4 uur. Daar zijn we wel erg blij mee.
Hai dames, gelukkig afgelopen nacht een goede nacht gehad. Daavoor minder bijna de hele nacht op geweest met de kleine. Gisteren 12 uur op bed na het voeden. Doorgeslapen tot half 4 daarna melde hij zich om half 7 en toen om kwart voor 10. Hij zit nu nog 80 gram van zijn geboortegewicht. Het gaat steeds beter. Vind het heerlijk om in de box te slapen. De borstvoeding gaat top. Morgen gaat de kleine man voor het eerst in de tummy tub. Dames doen jullie rustig aan. Liefs riv.
Goedemorgen allen, Riv@ wat fijn dat het vleden nacht wat beter ging. Voor je het weet hebben ze hun ritme gevonden voor de nacht. Wat een heerlijke foto. Succes met de tubby tub, de meeste vinden het heerlijk, geniet er van. manda@ lekker dat ze haar ritme heeft gevonden voor de nacht. In het begin denk je echt van pfffff dat komt nooit goed L0nneke@ op de foto is Phoebe is 8 dagen oud dat bedoel ik Jij mag al vroeg naar het cb met de kleine. Hier moeten er nog iets meer dan 20 kg af ik weet het, het is aardig wat maar het is wel haalbaar. 6 jaar geleden ben ik ook 20 kg afgevallen dus ik weet dat ik het kan. Alleen moet ik me er nu veel meer voor inzetten. Smartie@ gaat het alweer een beetje beter met je? Kovu@ hoe is het bij jullie? Weet iemand hoe het met debby gaat en haar kleine mannetje? Ik ga er van tussen want ik hoor Phoebe langzaam wakker worden. En als ze eenmaal wakker is dan wil ze meteen de fles en dat laat ze goed horen Vanmiddag met Jarod naar de kinderarts ivm heftige buikpijn en ontlasting problemen. Hij heeft er almeer dan een jaar last van het arme mannetje. Hele fijne dag allemaal en geniet lekker van jullie kleintjes Groetjesss Jetje
Mevrouw wil nu al niet herkent worden als ze over straat gaat Nu al een echte Diva Bekijk bijlage 132737
@manda: Wat een poppetje is Elise! Bij Nils is de borstvoeding niet zo goed gelukt. Vond het daarna best wel eens moeilijk om andere moeders zo gemakkelijk borstvoeding te zien geven. Nu had ik me voorgenomen het twee weken de kans te geven en als het niet zou lukken, dan meteen en volledig over te stappen op kunstvoeding. Meid, je hebt het geprobeerd! De allereerste moedermelk, met de belangrijke afweerstoffen, heeft Elise binnen gekregen en dat is SU-PER! @L0nneke en @jettje: Ik heb één voetafdruk (wil er ook één voor mijn moeder) en nog geen handafdruk. Jens was 'not amused' toen ik aan de slag ging...... over een paar dagen nog maar eens proberen. @L0nneke: Jens krijgt in dezelfde week zijn eerste vaccinatie, op donderdag 7 april. Hier inmiddels tien zwangerschapskilo's 'kwijt'. Kovu-man is positief verbaasd over mijn buik. @jettje: Super dat je Phoebe al deze weken moedermelk hebt gegeven! Als ik nu weer had moeten gaan kolven, zoals indertijd bij Nils, dan zou ik waarschijnlijk al hebben opgegeven. Petje af! Hoe was het bij de kinderarts? Afgelopen zondag voor de laatste keer controle door de verloskundige: Jens zat al weer boven zijn geboortegewicht! Sinds maandag ben ik flink verkouden. Zelfs Jens moet niezen, hoesten en heeft groene snot! Dinsdag de eerste keer een stukje gaan wandelen met mijn mannekes. Ik voelde me apetrots achter de duowagen!!!!!! Jens had eergisteren en gisteren zijn regeldagen. Ongelooflijk hoeveel / hoe vaak zo'n klein kereltje kan drinken! Och ja, de bedverhogers, die mogen wat mij betreft ook onder het bed uit. Kan Nils tenminste weer zélf bij ons op het bed klimmen.
Met Kovu-man gaat het íedere dag iets beter! Langzaamaan lijkt zijn spierkracht terug te komen. Door het eiwitbeperkt dieet dat Kovu-man sinds november volgt heeft hij te kampen met spierverlies, te weinig calorieën die hij binnenkrijgt en gewichtsverlies. Rondom de ziekenhuisopname heeft de diëtiste bijvoeding voorgeschreven en dat lijkt nu z'n vruchten af te werpen! Daarnaast is na het ontslag uit het ziekenhuis het aantal grammen eiwit in het dieet opgehoogd, omdat de dialyse nu 'loopt'. Stap voor stap, dag voor dag...... We komen er wel!!!!!!
@Jetje, kijk dat liggen dan. Heerlijk zo`n foto hihi. Echt een plaatje. Wat zielig trouwens voor Jarod dat hij zo`n last heeft van zijn buik. Hoop dat ze er iets op vinden. @kovu, ik heb het nu wel een plekje kunnen geven hoor. Ik weet dat ik alles heb geprobeerd om haar bv te geven, maar het mocht nou eenmaal niet zo zijn. Al merk ik wel dat ik mezelf steeds aan het verdedigen ben wanneer mensen vragen wat voor voeding ik geef. Wat zielig dat Jens al zo verkouden is. En voor jullie ook niet fijn om zo te snotteren. Dat trotse gevoel herken ik wel wanneer we met de kinderwagen over straat gaan. Hier afgelopen zondag voor het eerst boodschappen gedaan met Elise. Nou de omatjes waren niet van d`r af te slaan hahha. Wat fijn te horen dat het met Kovu-man langzaam aan beter gaat. Hij zal nog wel een lange weg te gaan hebben. Is er al wat meer zekerheid over een eventuele transplantatie of is dat tijdelijk van de baan? Ik zal ook nog even een foto plaatsen. Om even in de sfeer van naar buiten gaan te blijven..... Bekijk bijlage 132848