nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Manda: Ik moet inderdaad al snel naar het CB. Onze kleine meid is dan precies drie weken. Het is een hele wandeling voor me, dus hoop dat ik het red.
    Wat fijn dat Elise nu zo goed slaapt en zich meldt tussen en 3 en 4 uur, ideaal toch:) Ons meisje melde zich vannacht om half 4, wel lekker, na twee nachten rond 2 uur;)
    Leuke foto van Elise! Wij hebben ook zo'n mutsje, alleen is het haar nog te groot! Nog even wachten dus haha!

Riv:

Jettje: Inderdaad Jettje, als het afvallen je toen gelukt is, moet het nu ook lukken!
    Ik ben 1,5 jaar geleden 27 kg afgevallen, dus heb er ook alle vertrouwen in dat ik nu die laatste 9,5kg er wel af ga krijgen. Tis inderdaad wel even inzetten c.q. doorbijten!

Kovu: Jens doet het erg goed zo te lezen, heerlijk. Hoe gaat het met Nils, hoe vind hij z'n broertje?

Hier druk druk druk..veel bezoek, maar wel leuk!
    Nog een week en dan heeft m'n man bijna een week vrij. Heerlijk even tijd met z'n drietjes dan :)
    Onze kleine meid is en blijft tevreden. Laatste twee nachten wel 'vroeg' gemeld (rond 2 uur), maar afgelopen nacht pas om half4. Heerlijk. Nu hopen dat ze dit volhoudt/nog later wordt hahaha:p
    Manlief wil overigens steeds eruit voor de nachtvoeding. Ik verklaar hem voor gek, want ik wil het ook doen. Ik hoef immers niet te werken. Maar nee, manlief wil het persé doen, omdat hij overdag niet thuis is. Ben benieuwd of hij er over twee weken nog steeds hetzelfde er over denkt.

2. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemorgen meiden,

Hier even snel een berichtje voor dat Jarod de laptop inpikt.
    Hij wil namelijk stoomtreinen kijken op youtube ;)

Kovu@ vervelend dat Jens verkopuden is. Phoebe heeft er ook
    last van. Ik dacht gister even dat ze haar longen er uit hoesten.
    Wat fijn dat de borstvoeding zo lekker gaat. Had ook gehoopt dat het dit keer bij mij ook zou lukken maar helaas.
    Daarom kolf ik nog steeds het word wel minder maar alle beetjes zijn meegenomen.
    Bij de kinderarts was het goed.
    Hij blijft nog aan de medicijnen en moet over een half jaar weer terug komen.
    We waren aan het proberen om de medicijnen aftebouwen maar dat gaf jammer genoeg problemen dus blijven we verlopig elke dag het geven.
    Sterkte met je man, wel fijn dat het weer iets beter gaat.
    Ik neem mijn petje voor je af, je man die ziek is en 2 kinderen
    ernaast. Ik vind echt dat je het heel goed doet.

manda@ wat een plaatje zeg :D
    Wat betreft het in verdedeging gaan over de voeding die je geeft, herken ik maar altegoed.
    Ik vind het jammer dat mensen meteen hun oordeel klaar hebben als je zegt dat je flesvoeding geeft.
    Kreeg van de week ook een opmerking er over wat ik wel niet dacht enzo want bv is beter en fv is niks.
    Het deed me best wel een beetje pijn :(

L0nneke@ wat goed van je dat je 27 kilo bent afgevallen.
    Als je denkt dat ze in de nacht hun ritme hebben gevonden dan
    gooie ze dat zelf wel weer om ;)
    Wel lief van je man dat hij de nachtvoeding wil geven.
    De mijne slaapt gewoon door, die hoort het niet eens :p

Ik heb bij draagdoek.nl een draagdoek bestel.
    Heb al de minimonk maar phoebe vind die niet zo prettig maar ze wil wel heel graag op mijn borst liggen. Hopelijk vind ze het in een draagdoek wel fijn.
    Ook ga ik op babymassage als ze teminste genoeg mensen bij elkaar kunnen krijgen ;)
    Hele fijne dag allemaal.

Groetjesss Jetje

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hoi! Daar ben ik weer.

Babymassage lijkt me ook heel leuk om te doen.

Hand/voet afdruk: wij hebben een canvas gekregen waar we met witte verf op de roze canvas een afdruk mee kunnen maken, ook heel leuk. Heb het nog neit gedaan.

Kovu, wat fijn dat het met Kovuman wat beter gaat. Jullie verdienen nu echt wat geluk!

Hier: nog steeds erg moe. Ik wil weer meer online komen, maar zal misschien nog niet altijd zo actief als eerst zijn. Lynn komt 's nachts 3x voor een voeding, en voor je dan klaar bent (verschonen, drinken, boeren, troosten, slapen) ben je toch weer 45-60 min verder. Soms huilt ze ook nog heel lang, ze heeft erg last van krampjes en we hebben nu inflacol.
    Is al meer ritme dan de 1e week, maar hoop ook dat het nog wat beter zal gaan.
    De bv gaat redelijk. Ik vond het moeilijk om aan te leggen, maar nu gaat dat goed. Soms drinkt ze heel goed (klok-klok) soms alleen maar wat 'tutten'. Is een echte tuttebel haha.
    Gister borstkolf gekocht, moet hem nog gaan uitproberen.
    Met de gebroken nachten weer last van vermoeidheid / me, maar zal ook wel weer wennen / beter worden.

Ik heb nu ook een ontstoken baarmoeder. Niet de wond zelf (ook lichtjes), maar er boven (aan de binnenkant). Gister naar huisarts geweest, is nog heel gezwollen van binnen. Het gloeide ook heel erg. Moet het nu in de gaten houden, dat ik geen koorts krijg.

Fotos: wat een droppies! Ik zal er ook eens een plaatsen van onze spruit!!

4. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @smartie, Wat een plaatje is Lynn. Hele leuke foto! Maar wat vervelend dat je een ontstoken baarmoeder hebt. Hoop dat het allemaal snel weg trekt. Goed te horen dat de bv goed gaat. Jammer dat ze in de nacht zoveel komt. Hier was dat ook wel hoor. Elise had de eerste 2,5 week totaal geen ritme. Nu begint dat te komen en komt ze s`nachts over het algemeen 1 keer. Doe het vooral lekker rustig aan.

@Jetje, heerlijk lijkt me dat zo`n draagdoek. Ik heb er ook serieus over nagedacht om zoiets te kopen, maar ben erg bang dat het voor mij niks is. Ik heb erg veel last van mijn rug en het is toch weer een gewicht wat je dan meedraagt.
    Kan me goed voorstellen dat het je pijn heeft gedaan die opmerking over welke voeding je geeft. Hier word er vooral heel luchtig over gedaan in de familie aangezien ik de enige ben die een poging heeft gedaan bv te geven en de rest eigenlijk meteen fv is gaan geven. Het is meer van de mensen van buiten die heel snel bevooroordeeld zijn.

@Lonneke, wat fijn dat alles zo goed gaat. Ik hoop voor je dat je kleine meid het volhoud met de nachten doorslapen. Wel heel lief van je man dat hij er uit wilt in de nacht.

5. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi dames,

Komt me bekend voor Smartie. Wat jij schrijft hebben wij met Jaylen ook. Een onstoken baarmoeder wat vervelend. Doe maar rustig aan. Wat een prachtig meisje heb je.

Kovu: Fijn dat het beter gaat met je man. En met de kleine natuurlijk ook.

Jetje: Ik heb hier ook een draagdoek liggen wil hem van de week ook uitproberen. Ik hoop dat jaylen het ook fijn vind.

Lonneke, Heerlijk dat je man bijna vrij is, kun je lekker met zijn drieeen genieten.
    Fijne dag dames. Ik zal de kleine zo effe voeden, dan klaar maken voor de visitie.
    Druk druk druk.

Liefs riv

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jettje: Babymassage lijkt me ook super. Ik heb gekeken voor hier in de buurt, maar ik vond het erg prijzig. 5x voor 120 euro! Helaas, daar begin ik niet aan :(

Smartie: Ah jee, ontstoken baarmoeder. Klinkt niet fijn..Wordt er niets aangedaan (medicatie ofzo?) Of is het gewoon afwachten?
    Mooie foto van Lynn!

Hier een druk weekend gehad met veel bezoek. Gezellig, maar nu doodop!

7. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond meiden,

smartie1980@ wat een plaatje zeg, echt een mooie meid.
    Herken het voedings verhaal in de nacht helemaal. Het word
    een keer minder hoor. Maar nu is het heel vermoeiend.
    Jeetje wat naar een ontstoken baarmoeder, sterkte ermee
    hopelijk is het snel over.

manda@ ik heb de draagdoek op de 9maandenbeurs gedragen met
    een pop er in van 5 kilo en ik vond dat het gewicht heel goed
    verdeeld werd. Ik weet natuurlijk niet hoe het is als je de kleine
    langer er in draagt. Ik heb juist bij de minimonkey dat ik last
    van me rug krijg en Phoebe vind het daarin niet prettig.
    Ik heb helaas me doek nog niet binnen maar zodra ik het geprobeerd
    heb hoor je meer er over.

riv@ waarschijnlijk heb ik het ergens gemist maar heb je nog gebruik
    gemaakt van je bad tijdens de bevalling?
    Ben benieuwd hoe jaylen het in de draagdoek vind.
    Welke draagdoek heb je ?

L0nneke@ het is zeker duur, hier 110 euries :(
    Maar ondanks de prijs heb ik me toch opgegeven, wilde het al
    bij de 1ste doen maar toen kwamen de datums niet uit.
    Nu is het nog afwachten of het doorgaat ze moeten namelijk
    wel genoeg aanmeldingen krijgen ;)

Wat zijn jullie babies nog allemaal zo klein. Als ik de mijne zie vind
    ik haar alweer zo groot en dat pas met 6 weken :$;)
    Geniet er van het gaat echt heel snel :(
    Ben van de week nog met haar naar de ha geweest ivm evt reflux.
    Ze kan evt medicijnen er voor krijgen maar dan heeft ze weer
    heel van kans op ontslating problemen en dat gaat al zo moeilijk dus kijk ik het nog even aan.
    Heb haar voor het eerst ingebakert, hopelijk slaap ze hier door
    wat rustiger.

Groetjesss jetje

8. smartie1980

Grrrr. mijn borstvoeding is minder geworden. Vandaag lactatiekundige gesproken en tips gekregen. Ga nu hard aan de slag met veel aanleggen en kolven.

9. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    smartie1980@ dat is jammer zeg. Hopelijk werken de tips.
    Het zal je een hoop energie kosten, heel veel sterkte ermee.

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Jettje: Hopen dat je nu dus wel kunt deelnemen aan de babymassage. Draagdoek inmiddels al binnen of nog niet?
    En heeft Phoebe beter geslapen nu ze is ingebakerd?
    En wat betreft de medicijnen, lastig..als ze er weer ontlastingsproblemen van krijgt. Ga je eigenlijk ook van het één in het ander..

Smartie:Vervelend zeg! Hoop dat de tips werken. Succes!

Hier was ons meisje vanmorgen om 5 uur al wakker, uiteindelijk bij me in bed gepakt en daar viel ze op m'n buik ongeveer meteen in slaap. Daar lag ik te kijken te half 7;) Toen maar verschoond en de fles gegeven.
    Nu ligt ze weer met grote ogen langs me te kijken, druk sabbelend op haar speen. Haha, ik smelt weg(A)

Oh ja!...Ben ik nou trouwens zo 'raar', dat ik haast niet kan wachten op de tweede:S..Dat terwijl ons meisje nu drie weken oud is. Of heeft het gewoon met deze periode te maken??

11. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Smartie, wat vervelend meid dat je borstvoeding terug loopt. Ik hoop dat je het weer een beetje op gang krijgt.

@Jetje, Wat zielig voor Phoebe als ze reflux zou hebben. Hoe is het gegaan met inbakeren? Ik vind dat Elise ook wel erg groot is hoor. Tijd gaat zo snel :( ze is alweer een maand. Ik merk dat de maatjes 56 langzaam aan een beetje te klein beginnen te worden.

@Lonneke, ow wat heerlijk om zo lekker van je kleine meisje te kunnen genieten. Hier ook hoor :D:D zou de hele dag wel naar haar willen kijken.
    Ow en je bent niet raar hoor, dat je al aan een tweede denkt ;) Ik wil zelf ook heel graag meer kindjes, maar wil nog wel even wachten voor we het gaan proberen voor beebje 2. Ik wil zo graag alles van haar meemaken en zien en vooral genieten.

@hier, Elise had het een paar daagjes niet zo naar haar zin. Ze was in de nacht heel onrustig en overdag wou ze alleen maar bij mama op de arm. Gisteren zat ik er dan ook wel een beetje doorheen. Ze was zo moe, maar ik ook en wist gewoon niet wat ik kon doen om haar te troosten. Uiteinderlijk gisteravond lekker in bad gedaan en gemasseert. Fles gegeven en ze heeft weer heerlijk doorgeslapen tot 4.15 uur.
    Morgen moeten we voor het eerst naar het CB ben heel benieuwd hoe dat zal zijn.

12. smartie1980

Lynn is vandaag gewogen en ze is netjes 75 gram aangekomen. Ze zit nu 20 gram boven haar startgewicht. Fijn!!
    Vandaag zitten kolven (wel een uur!) en had 65 ml melk! Woehoe! Zo trots was ik. Is nog niet genoeg, maar meer dan van de week. We hebben het toen ze zelf wakker werd gegeven en ze had nog honger, dus een heel klein beetje flesvoeding er na gegeven. En vervolgens heeft ze alles uitgespuugd. Als ik kijk naar de hoeveelheid echt alles....
    Zo zonde van mijn moedermelk. Hoop dat ze nu niet weer honger krijgt, maar toch effe lekker kan slapen.

13. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Ik ken het gevoel. 'k had ook het idee dat ik mezelf moest verantwoorden voor het feit dat ik geen borstvoeding meer gaf bij Nils. Ik benoemde dan juist dat ik het wel geprobeerd had en welke opstartproblemen we gehad hadden...... (keizersnede, bijvoeding) Er wordt naar mijn idee namelijk snel aangenomen dat je het niet eens geprobeerd hebt.
    Wat betreft de transplantatie lopen er nog wat onderzoeken. Kovu-man is in het pre-transplantatietraject onder meer onderzocht door een cardioloog, longarts, kno-arts en een uroloog. Er staat nog één longonderzoek gepland en dan krijgt hij hopelijk groen licht. Mijn moeder is inmiddels in het academisch ziekenhuis geweest en is óók daar goedgekeurd. Die goede vriendin mag volgende week naar het academisch ziekenhuis voor verder onderzoek en een gesprek. Overigens heeft de zogenaamde "coördinator levende niertransplantaties" aan mijn moeder laten ontvallen dat ze al in april mee kunnen doen aan de matching in het cross-over programma (mijn moeder is geen directe donor en er zal daarom een gepaarde donorruil/ruiltransplantatie plaatsvinden). Zelf vinden Kovu-man en ik april wel heel erg snel. Kovu-man wil zelf eerst nog wat verder aansterken en ook psychisch even wat rust inbouwen. Door eerdere uitspraken van de nefroloog waren/zijn we eigenlijk ook ingesteld op het najaar.

@L0nneke: Nils is ontzettend lief voor zijn broertje. Als hij naar bed gaat krijgt Jens ook een kus! Wanneer Jens huilt dan wil Nils hem de speen geven of hij komt het ons vertellen door een huiltje na te doen. Jens huilt gelukkig niet heel vaak, alleen als hem lucht dwars zit of tijdens het verschonen. De truc is echter om pas te verschonen na het eten, dan blijft Jens wel rustig! :D
    Geniet van de dagen samen met je man en dochter! Gaan jullie nog iets ondernemen met z'n 3-en?
    Wat superlief dat je man de nachtvoeding wil doen! Kovu-man verschoont Jens 's nachts altijd. Dat is echt heel fijn!

@jettje: Humor, een peuter die de laptop confisqueerd! :)
    Is Phoebe de verkoudheid weer kwijt? Jens lijkt er al weer vanaf te zijn. Ik daarentegen nog niet, haha!

@smartie1980: Rustig aan meid! Hopelijk heeft de ontsteking niet verder doorgezet.
    Wat is Lynn een prachtig poppetje!
    Heb je iets gehad aan de tips van de lactatiekundige? Succes!

14. smartie1980

Ja, ik denk van wel, heb wel vertrouwen dat het weer goed gaat komen.
    Zal niet vanzelf gaan, maar vindt het toch wel belangrijk dat ze bv krijgt. Zelf heb ik overgewicht en als ik dat bij haar kan voorkomen... En ook voor allergieen, zelf een kattenallergie en gevoeligheid voor huisstofmijt.

Wat stom trouwens dat mensen zich zo bemoeien met of jullie BV of FV doen zeg. Iedereen weet dat BV beter is, maar er is meer dan alleen dat waarop mensen hun keus baseren toch?
    Een vriendin van me vond het een naar idee, haar borsten waren alleen voor haar. En ik ben er echt van overtuigd (van BV), maar niet iedereen zal die overtuiging voelen, en tja, fv is wel heel handig. Vind ik ook hoor. Is dat ik er zo achter sta, anders is de stap naar fv toch makkelijk gemaakt.
    Iedereen kiest zelf wat ze willen.

15. smartie1980

O ja, Lynn is weer in de tummy geweest, vind ze heerlijk.

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Manda: Gelukkig;) Ik wil ook niet nú een tweede hoor. Denk over 'n maand of 9 maar weer eens d'r voor gaan. Wil ook genieten van ons meisje, maar vind het ook belangrijk dat ik zelf weer enigszins herstelt ben voor een nieuwe zwangerschap. Ben wel bang voor weer b.i. bij de volgende zwangerschap, maar ja, valt weinig aan te doen.
    Wat vervelend dat Elise zo onrustig was, gelukkig is ze uiteindelijk gaan slapen. Tot 4.15u! Netjes:)
    Al bij het CB geweest?
    Ik vond het CB maar 'knullig', absoluut geen antwoord gekregen op m'n vraag. Fijn..1e keer er heen en dan al zo'n vervelende ervaring :(

Smartie: Goed zo, dat vertrouwen! Hoop dat het steeds beter gaat met de BV. Inderdaad wel zonde dat wanneer ze net moedermelk heeft gehad en ze spuugt. Helaas weinig aan te doen.
    En wat een mooi plaatje van Lynn! Fijn dat ze zo geniet van de tummytub..onze meid moet er niks van hebben. Ze geniet nog het meest van douchen met papa.

Kovu: aaaah...wat is Nils lief voor z'n broertje! Prachtig lijkt me dat:)
    En transplantatie ineens zo snel..:S Lijkt me een hele omschakeling als je ingesteld bent op het najaar. Maar als ik eht goed begrijp gaan jullie wel aangeven om tot het najaar te wachten, ivm aansterken kovu-man?
    We gaan overigens hier niets speciaals ondernemen. Nog wat kraamvisite in het weekend en we gaan naar de optocht kijken. Geen carnaval verder voor ons dit jaar.

Hier aan het proberen om 4 uur tussen de voedingen te laten. Vanmorgen zat er 3,5 uur tussen, dus ik ben benieuwd of ze dat nu ook gaat halen..We zullen zien!

17. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Smartie, wat een lieve foto zeg!
    Wat betreft de bv. Goed dat je blijft doorzetten en positief blijft. Ik kan me goed voorstellen dat je alleen maar het beste voor Lynn wilt. De redenen die jij opnoemt waren voor mij ook goede redenen om bv te geven. Hier ook erg veel aanleg om aan te komen en er zijn ook erg veel kansen op allergieen en astma. Ik hoop dat die 10 dagen bv toch iets hebben gedaan en dat ik het met de nutrilon HA toch een beetje kan vermijden.

@Kovu, wat lief dat Nils zo bezig is met zijn broertje.
    Wat een hoop ontwikkelingen zeg betreft die niertransplantatie. Wat een geluk hebben jullie toch met zo`n moeder en vriendin. Sommige mensen zouden jaren moeten wachten op zo`n kans. Prachtig dat deze mensen dat voor jullie willen doen!

@hier, vandaag voor het eerst met Elise naar het CB geweest. Ze is nu 56 cm en weegt 4870 gram. Verder doet ze het eigenlijk hardstikke goed. Dus ik ben een hele trotse mama :D Het enige is dat we een beetje moeten letten is dat ze niet teveel op 1 kant ligt. Elise heeft namelijk een voorkeurskant en we willen natuurlijk niet dat die afplat.

Ik ga vanaf vandaag toch maar een serieus beginnen met lijnen. De weegschaal was niet al te vriendlijk gisteren. Er moet toch zeker 15 tot 20 kilo af! Tot nu toe kan ik alleen maar mijn leggings met jurkjes aan en verder niks. En ik wil eigenlijk nog geen nieuwe kleding kopen tot ik in ieder geval iets aan kilo`s kwijt ben. Dus vaarwel al die lekkere calorie bommen en hallo gezond eten.

18. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond meiden,

Gister wel meegelezen maar had geen puf om te reageren.
    Ik zat er even door heen :)
    Phoebe is in de avond/nacht best onrustig, wat ik ook doe niks
    is goed. Ze wil alleen bij mama liggen :D
    Volgens de arts is het geen heftige reflux en is ze een tevrede baby.
    Hij heeft haar onderzocht maar kon niks vinden. (gelukkig maar)
    Het gaat vandaag iets beter maar moet het niet te hard zeggen.
    Heb inbakeren geprobeert maar ook meteen mee gestopt, ze begon
    op een bepaalde mannier te huilen dat het leek of ze pijn had.
    Ze ligt regelematig te kronkelen in bed de arme meid :(

smartie1980@ wat een leuke foto weer.
    Hoe gaat het kolven?

Kovu@ ze is nog een beetje verkouden maar het word minder.

ben er van tussen sorry ben alleen thuis en beide kids willen aandacht :$;)

19. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Lonneke, ow dat is naar dat je nu al zo`n nare ervaring hebt met het CB. Hier ging het wel goed en waren ze erg aardig. Dus hopen dat het zo blijft.
    Hier zit de voeding ook tussen de 3 a 4 uur. Ligt eraan hoeveel Elise heeft gedronken en of ze wakker is.

@Jetje, wat fijn dat Phoebe geen erge reflux heeft. Toch weer een zorg minder. Jammer dat het inbakeren niks is geworden, maar als Phoebe er ongelukkig van word is het ook niks.

Elise heeft sinds begin van de avond een wat dik oog. Haar boven ooglid is wat opgezwollen en wat rood :( geen idee wat het kan zijn. Denk dat er wat vuil onder is gekomen of zo aangezien ze steeds in haar ogen zit te wrijven met haar vuistjes. Als het morgen nog zo is maar even het consultatiebureau bellen of zo. Ze is op het moment ook heel onrustig :( is heel moe maar wil maar niet slapen. Hoop niet dat ze pijn heeft

20. smartie1980

Manda, Lynn had ook een ontstoken oogje. Ik weet niet of Elise lange nagels heeft, anders kun je ook krabwandjes aan doen. Bij Lynn is het begonnen bij geboorte, schijnt vaak in het ziekenhuis te zijn. Steeds gele siep, in draadjes voor haar oogje. We maken het schoon met afgekookt water (naar neusje toe). Op een gegeven moment had ze ook een dik oogje en dr ooglid en randje onder haar oog rood. De huisarts heeft gekeken en die zei dat het pas kwaad kon als haar oog(wit) zelf ook rood is.
    Is dat bij Elise?

Het kolven gaat wel, hard werken hoor!
    Soms geef ik haar geen borst, maar FV, en dan ga ik kolven. Zo heb ik dan op een gegeven moment genoeg om volledige fles bv te geven. Ipv half borst en dan weer een half flesje fv maken.

Deel Deze Pagina