nog 81 daagjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door riv, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ah arme Lynn ookal last van een ontstoken oogje. Het wit van haar oog is niet rood gelukkig. Het is puur en alleen haar bovenste ooglid. Vanmorgen toch maar even de huisarts gebelt. Ik kreeg de assistente aan de lijn en heb het verhaal uitgelegt. Zij denkt ook wat ik dacht dus dat ze een puistje (strontje) onder haar ooglid heeft. Ik moet nu een paar keer per dag met gekookt water haar oogje schoonmaken en wachten tot het open barst. Als het na het weekend nog niet over is moet ik even langskomen met Elise.

@kolven, ja dat is hard werken :p Dat vond ik ook. Vooral de periode dat ik haar eerst moest aanleggen, als dat niet lukte fles en daarna zelf kolven. Maar het is voor een goed doel :D

2. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @smartie1980: Tja, om de een of andere reden denken mensen meteen te kunnen/mogen oordelen over ouders die kunstvoeding geven. Een vriendin van mij heeft bewust voor kunstvoeding gekozen, omdat zij door een chronische ziekte fysiek te zwaar belast zou worden als ze borstvoeding zou gaan geven. Nu was haar man in staat haar ook rondom de voedingen te ondersteunen. In hun situatie een begrijpelijke en zelfs verstandige keuze!

@L0nneke: We willen inderdaad aangeven nog even te willen wachten met de transplantatie. Eerst maar eens het laatste onderzoek afwachten......
    Ook wij gaan naar een optocht kijken. We vermoeden dat Nils dat prachtig gaat vinden. Vorig jaar, toen was hij bijna zes maanden, heeft hij zijn ogen uitgekeken. Met name de politieauto mét zwaailichten aan het einde van de optocht vond hij reuze-interessant! :D Afgelopen week was Nils met zijn oma in een winkel waar carnavalsmuziek opstond en hij zat meteen te dansen in de kinderwagen. Zelf zijn we geen carnavalsvierders, maar kan me wel voorstellen dat ik volgend jaar met Nils en Jens naar een zogenaamd dreumesbal ga. Zijn jullie wel 'echte' carnavalsvierders?
    Hoe gaat het met het oprekken van de tijd tussen de voedingen?

@manda: We kunnen het nog steeds niet bevatten dat mijn moeder en goede vriendin dit voor Kovu-man willen doen. We realiseren ons maar al te goed dat Kovu-man een bijzondere kans krijgt en niet hoeft te wachten op een nier via de lange Europese wachtlijst (twee tot vier jaar!).
    Hoe gaat het met Elise's oog? Je kunt het oog schoonmaken door met een steriel gaasje met afgekookt water van buiten naar binnen (richting de neus) te vegen. Oh, oeps, die tip is al gegeven! :) Haha!

@jettje: Heeft Phoebe misschien last van darmkrampen?

3. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Afgelopen maandag met Jens naar het inloopspreekuur van het cb geweest om hem te laten wegen. Die weegschaal gaf een gewicht aan dat onder zijn geboortegewicht lag. Gisteren nog eens terug, zodat we een uitgangspunt zouden hebben met één en dezelfde weegschaal. De kleine man was in die twee dagen 85 gram aangekomen! :) Volgende week donderdag weer even langs om te wegen. Voor mij hoeft het niet zo nodig, maar kreeg sterk de indruk dat de cb-verpleegkundige het wel fijn zou vinden om te zien of de stijgende lijn zich voortzet. Ik vertrouw wat dat betreft op hetgeen ik zie bij Jens, namelijk dat hij goed drinkt, flinke plasluiers heeft, tevreden is tussen de voedingen in en zichzelf meldt voor de volgende voeding. Hij is absoluut geen kindje dat zich content lijkt te doen terwijl hij eigenlijk honger heeft, want hij laat zich direct horen wanneer hij wil eten! :D

4. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kovu, Wat fijn dat Jens het zo goed doet. Toch wel handig zo`n inloopspreekuur. En super trouwens dat die cb-verpleegkundige er toch wel een beetje bovenop zit. Ze had er ook heel anders op kunnen reageren.

Dames, bedankt voor de tip! Was zelf ookal begonnen met watjes en gekookt water. Ik vind het zo zielig voor mijn kleine meid. Ligt ze dan met een dik oog en kan me ook heel goed voorstellen dat het pijn doet. Ze is volgens mij hierdoor erg onrustig en wilt eigenlijk alleen maar bij mij liggen. En zelfs dan kost het haar moeite om een lekkere houding te vinden.

Merk wel dat ik erg week aan het worden ben sinds ik mama ben hahah. Nu ze zo`n last van d`r oogje heeft nou kan wel mee huilen zo zielig vind ik het. Gisteren bespraken we het onderwerp prikjes bij het CB nou de tranen stonden al in mijn ogen. En waar ik al helemaal tegenop zie is het feit dat ik haar straks naar het kinderdagverblijf moet brengen. Het gevoel alleen al dat ik haar achter moet laten, ow vreselijk. Terwijl ik niet zou mogen klagen. Ze gaat namelijk met mij mee naar mijn werk en komt op de groep naast me :p Ow ow ik ben echt een zacht eitje aan het worden. Hoe ervaren jullie dat?

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even snel gelezen..

Manda: Inderdaad zielig haar oogje, hopelijk gaat het snel over.
    En wat betreft week geworden sinds ik mama ben...valt mee hier (vind ik zelf:p), maar merk wel dat ik 'bang' ben dat ze wat krijgt of ziekjes is ofzo. En wat betreft het wegbrengen naar het KDV..poeh, ik wil er nog niet aan denken!!

Kovu: Fijn dat Jens het zo lekker doet! Wat je zelf al zegt, zolang je zelf het idee hebt dat hij het goed doet, zal het ook wel goed komen. Ben benieuwd wat hij volgende week is aangekomen.
    Wij zijn wel echte carnavalsvierders..normaal zou het vandaag al beginnen;) Maar ja, kan er niet echt meezitten dat we dit jaar overslaan;) (scheelt ook veel geld haha!)
    En wat betreft het oprekken van de voedingen..het wisselt, soms laat ze er 3,5 uur tussen. Vandaar heeft ze overigens haar flessen (100cc) telkens leeggedronken. Eens kijken wat ze verder doet, anders bieden we haar vanavond eens wat meer aan..Kijken wat ze er mee doet..en wie weet zorgt dat er voor dat ze ook meer tijd tussen de voedingen gaat laten.

Jettje: Hoe gaat het nu bij jou?

Hier net een half uurtje gewandeld. Het is lekker weer om te wandelen. Heerlijk :)

6. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

inloopspreekuur: hier ook iedere dinsdag

oogje: niet met een watje hoor! dat pluist. Met een hydrofiel washandje of gaasje.

Hier gaat het eigenlijk even helemaal niet goed.
    Lynn huilt zo veel, en slaapt daardoor heel weinig. Ze drinkt niet goed aan de borst, krijgt de fles en spuugt alles uit. Echt verschillende keren per dag. De h.a. denkt dat het komt door het wennen aan f.v.
    Morgen komt de lactatiekundige hier aan huis voor een consult.
    Maar waarom huilt ze toch zo veel.... Wordt er zelf verdrietig van.

7. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedemorgen meiden,

Hier is er weer rust en heb ik even tijd voor me zelf:D
    lastig als 2 kinderen tegelijk je aandacht willen en je bent
    alleen thuis;).

smartie1980@ heftig voor jullie dat ze zo veel huilt.
    Kan me voorstellen dat je er zelf ook verdrietig van ben.
    Misschien is ze erg gevoelig voor prikkels.
    Hopelijk kan de lactatiekundige je verder helpen met de
    voeding, heel veel sterkte.

Kovu@ ik denk ook wel dat ze veel last heeft van haar darmpjes
    en daarnaast ook van het zuur. Ze blijft veel mondjes terug
    geven.
    Wat fijn dat dat Jens zo te vrede is en grooit.
    Heel veel plezier bij de optocht :D

manda@ is heel normaal hoor dat je wat weker bent
    geworden, voorals als het om je iegen kind gaat.;)
    Wat een luxe dat je kleine op de groep naast je zit.
    Als je eenmaal aan het werk ben dan gaat het vast beter, dan is
    het wel even lekker geen moeder zijn.
    Hoe is het nu met haar oogje?

L0nneke@ het geld wat je bespaart met carnaval kan je
    weer besteden aan je kleine meid ;)
    Hier wisselende de tijden tussen de voeding ook.
    Ze krijgt nu 120 cc en mag 150 maar ivm het spugen
    geven we 120 en dat blijft goed binnen. Eergister weer 150
    geprobeer maar ging ze weer meer spugen.
    Vandaag weer een keer proberen want ze kwam gister en
    vandaag een aantal keer om de 3 uur.

Riv@ hoe is het bij jullie?

Ik ga zo even een stukje wandelen. Phoebe heeft om 9:00
    een fles gehad en ze slaapt nog niet die arme meid.
    Hopelijk straks in de kinderwagen wel.

Fijne dag allemaal.

8. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ach smartie bah. Hoop dat het ondertussen alweer wat beter gaat. Hoe is het gegaan met de lactatiekundige?

@jetje, Het is prachtig weer, hebben jullie een beetje genoten van het wandelen?

@oogje, ik bedoelde inderdaad gaasje :p Maar haar oogje is nog steeds dik en rood :(. Het is niet erger geworden en ook niet minder. Er komt nog geen vuil uit, het is alleen maar rood en dik. Hoelang duurt het ongeveer voor zoiets weg trekt? Ik leg nu bij elke voeding een gaasje met gekookt water op haar oogje. Dit is de enige manier waarop ze het niet vervelend vind.

9. smartie1980

Onze h.a. zei 6 weken, maar dat vind ik erg lang. De traanbuiskliertjes zijn nog niet helemaal af namelijk.

10. smartie1980

De lactatiekundige is geweest, en ik heb wel weer voldoende melk. Goed gekolfd dus. Maar Lynn kan niet zo goed met mijn toeschietreflex omgaan, dus moet effe kort afkolven, en dan pas aanleggen.

Vandaag ook nog even extra wezen wegen bij CB omdat ze zo spuugt. Maar ze is toch 150 gram aangekomen sinds dinsdag!!
    Wow! Ze kan dan wel veel spugen, maar groeit toch goed!
    En ze is 4 cm langer dan bij geboorte!
    Verder gaat vandaag wat beter. Vanacht is ze maar 1x geweest voor een voeding (mijn man had een fles gedaan, ik heb gewoon doorgeslapen) en het inslapen was wel een uurtje aanmodderen, maar niet langer. Ze is uiteindelijk wel wakker naar bed gegaan en zelf gaan slapen! (trots, glim glim).
    Nu effe zo doorzetten....

11. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    ow echt! Dat vind ik ook wel heel lang. Maar ook als het haar bovenooglid is? En het is volgens mij een pukkel onder haar ooglid dan moet dat toch wel na een paar dagen open gaan? Zou dat wel heel zielig vinden als ze 6 weken met een dik oog zit.

12. smartie1980

tja... ik ben geen arts, dus ik weet het niet....
    Vind het ook lang hoor.

13. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hmm... daar heb je een punt :p
    Nou ja als ze na het weekend nog met een dik oogje zit moet ik langs de HA.

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Over dikke oogjes...Hier ons dametje sinds vandaag ook een dik oogje. Dus hier ook aan de slag met afgekookt water. Ziet zielig uit:(
    Verder zit ze helemaal onder de huiduitslag (lijken kleine puistjes)..Heb al beetje op internet gekeken, maar overal lees ik gewoon aan de lucht laten drogen, niets op smeren.
    Iemand nog tips?
    Denk dat het komt door ander wasmiddel dan normaal wat bij de was heeft gezeten. :( voel me echt schuldig.

Verder gaat het drinken hier goed. Ze krijgt nu 120cc en komt om de 4 uur ongeveer. Echt super!

Poeh, verder niets onthouden van wat jullie getypt hebben:S Hoop dat alles goed gaat bij iedereen en jullie ook lekker genieten.

15. smartie1980

Lonneke hier ook een beebje die helemaal onder de talgbultjes zit....
    De huisarts zei dat het talgbultjes waren. De talgkliertjes gaan net werken en kan ook weer 6 weken duren.
    Waarschijnlijk heeft ze te veel hormonen van mij meegekregen. Ze heeft ook last van borstjes, babymenstruatie en heksenmelk....
    Ze heeft er zelf geen last van.
    Dat ik tijdens de zwangerschap te veel hormonen heb was wel duidelijk toch? Met al dat spugen.

16. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Goedenavond dames,

Nou wat een dag zeg. Elise had echt haar dag niet. Ze was zo moe dat ze gewoon niet kon slapen. Op mijn arm viel ze in slaap en na 5 minuten was ze weer wakker. Dan moest ze zo ontzettend hard huilen. Nu eindelijk in slaap gevallen, maar heb haar daarvoor wel echt ruim een kwartier moeten laten huilen in bed :( zo zielig.

@lonneke en smartie, heel herkenbaar wat jullie benoemen. Gelukkig gaat het nu weer een beetje beter met haar oogje. Het is nog wel dik, maar het vurige rode is er van af. Van puistjes heeft Elise ook last. Ik smeer er vaseline op, maar of dat nou goed is weet ik ook niet. Hoor van veel mensen verschillende verhalen. Ze heeft daarbij ook wat schilferige vlekken in haar gezichtje (geen eczeem)
    Smartie, wat jij beschrijft had ik ook zo neer kunnen zetten. Elise had de eerste 2 weken ook erg last van babymenstruatie, en opgezetten borstjes waar wat melk uit kwam. Heel bijzonder vond ik.

17. smartie1980

Arme Lynn.

Hier een foto van haar bultjes, ziet er echt niet uit....
    Lichtval op de foto is een beetje moeilijk, maar dan zien jullie wel hoeveel ze er heeft. Misschien bij jullie beebs ook wel, maar vind het best veel...:(

18. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    @manda: Gaat het inmiddels weer wat beter met Elise's oogje? Nog naar de huisarts geweest?
    Sinds Nils er is ben ik ook een 'softie' geworden! Als Nils zich niet fijn voelt of ziekjes is dan kan ik ook wel met hem meehuilen. Afgelopen week een situatie: Ik trok Nils een broek aan en aan de binnenzijde zat iets scherps (waarschijnlijk de achterkant van de drukknoop) en daarmee trok ik - bleek achteraf - een lange kras over zijn been. Nils zette het op een gillen! In eerste instantie had ik niet door wat er aan de hand was. Toen ik zag wat er gebeurd was heb ik met tranen in mijn ogen getroost (ik wilde Nils niet verder overstuur maken en heb me ingehouden) en gekoeld. Eenmaal beneden hield ik het dan ook niet droog toen Kovu-man vroeg waarom Nils zó hard huilde.

@smartie1980: Wat fijn dat Lynn goed groeit ondanks het vele spugen. Wat goed dat Lynn zelf is gaan slapen!

@jettje: Phoebe lekker geslapen in de kinderwagen?

@L0nneke: Heerlijk dat je nu in het ritme van om de vier uur zit, relaxed!

19. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Elise haar oogje is weer zo goed als over. Nog een beetje dik, maar veel beter. Ben weer helemaal blij :D

@kovu, ahh kan me dat zo voorstellen dat je meteen van slag bent.

@smartie, zulke pukkeltjes heeft Elise ook. Erg zielig vind ik het.

Ow deze foto moet ik even met jullie delen.
    Bekijk bijlage 135503

Zo schattig :)

20. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Goedeavond meiden,

Zo weer even tijd voor me zelf.
    Moet het niet te hard zeggen natuurlijk.
    Phoebe is de laaste 2 dagen erg onrustig, weer veel last van
    haar buikje en darmen de arme meid.:(

manda@ wat een geweldige foto. Als ik steeds een foto wil
    maken als ze lacht ben ik net te laat ;)
    Fijn dat het beter met haar oogje gaat.

smartie1980@ hoe gaat het met de borstvoeding nu?
    Vervelend dat ze zo veel bultjes heeft. Hopelijk trekken ze snel
    weg. Het is wel een schatje hoor.

Kovu@ ze heeft heerlijk geslapen in de wandelwagen.
    In het weekend heeft ze heerlijk in de draagdoek geslapen, toen
    ik lekker buiten liep met de oudste en oma.
    Vond het toch wel heel bijzonder haar zo dichtbij en lekker kunnen
    genieten van de oudste die aan het race was op zijn loopfiets.

L0nneke@ hoe is het met het oogje? Heb helaas geen extra tips voor je.
    Wat lekker dat ze om de 4 uur komt, hopelijk blijft ze dat ritme
    verlopig houden.

MOet morgen voor controlle naar de Gyn, ben benieuwd.
    Denk wel dat alles goed, het is nu meer dan 6 weken geleden
    dus mag bepaalde dingen weer doen. maar vriend lief wil
    het zeker voor het onzekere nemen en het horen van de gyn ;)
    Ook morgen langs de dieetiste, liep daar al tijdens de zwangerschap.
    Kijken of zij mij kan ondersteunen met afvallen.

Groetjesss Jetje

Deel Deze Pagina